Tinder date -Hoe begroeten?

20-09-2014 10:10 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb vanavond een date met een meisje die ik via tinder heb ontmoet, alleen dit is dus de eerste keer dat ik haar zie.

Hoe kan ik haar het beste begroeten, een hand of 3 zoenen?
Hoe was jullie contact voordat je besloot om te gaan daten?
Alle reacties Link kopieren
Geen hand, hoi en een knuffel?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
3 zoenen
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben Rob. Leuk je te zien. ( schud hand).



Ik hou zelf niet zo van zoenen en al helemaal niet van mensen die ik niet ken.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
"Hoi"
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Het contact was leuk, het kwam van beide kanten. (Niet dat ik aleeen maar begon met appen en zo).
Alle reacties Link kopieren
"Hoi ik ben Rob" + hand, naar je toe trekken en je tong erin. Is het maar duidelijk.





Geintje natuurlijk. Gewoon een hand en je voorstellen. Eerst maar eens de klik en stemming bepalen, dan komen de zoenen of een knuffel wel bij het afscheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 20 september 2014 @ 10:13:

Geen hand, hoi en een knuffel?Een knuffel zou ik echt niet willen van iemand die ik nog nooit eerder heb gezien.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 20 september 2014 @ 10:14:

Hallo, ik ben Rob. Leuk je te zien. ( schud hand).



Ik hou zelf niet zo van zoenen en al helemaal niet van mensen die ik niet ken.Gewoon 3 kussen op de wangen, je bent toch volwassen. Een hand geven vind ik zo koud en zakelijk, je gaat op date , niet op sollicitatiegesprek.
quote:MadameQetesh schreef op 20 september 2014 @ 10:14:

Hallo, ik ben Rob. Leuk je te zien. ( schud hand).



Ik hou zelf niet zo van zoenen en al helemaal niet van mensen die ik niet ken.Dit.
Ik voel me er altijd raar bij om iemand te zoenen die ik helemaal niet ken. Dus ik zou een hand geven 'hoi, ik ben ...' maar zonder hand zou ook kunnen, kan wat formeel zijn, gewoon 'hoi' is dan voldoende. Alleen zoenen doe ik persoonlijk niet als iemand voor het eerst zie.
Alle reacties Link kopieren
"Gewoon 3 kussen op de wangen, je bent toch volwassen. Een hand geven vind ik zo koud en zakelijk, je gaat op date , niet op sollicitatiegesprek."



Wat hebben 3 kussen met volwassen zijn te maken?

Niet iedereen houd ervan.

Kleffe gedoe. Ik heb het op verjaardagen en met oud en nieuw geaccepteerd, verder hoeft het niet van mij.

Als ik iemand leuk vind komen die kus en knuffel vanzelf aan het eind van de date.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
3 zoenen
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Waarom is een hand zakelijk? Ik vind het niet meer dan normaal om iemand een hand te geven als ik me voorstel, ook in een niet-zakelijke setting (schoonfamilie, vrienden van vrienden, nieuwe mensen op een hobby- of sportvereniging). Ik zou niet meteen drie zoenen hoeven als ik iemand nog nooit eerder heb ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Ik deed geloof ik altijd 3 zoenen bij een date. Ik had dan al foto's gezien (hij ook) en we hadden dan meestal ook al al leuk gekletst (en een beetje online geflirt) en ik ging met zo'n man op date omdat hij me aantrekkelijk leek en we allebei open staan voor een relatie. Drie zoenen is dan wel het minste.
Alle reacties Link kopieren
Precies, het hele idee is dan natuurlijk ook om elkaars geur op te snuiven, feromonen uitwisselen, ervaren hoe je lichaam reageert. Ik zet het nogal zwaar neer, gaat allemaal in een flits maar het onderbewuste registreert dat wel allemaal. Zonde om niet te zoenen bij de kennismaking op een date dus.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon hoppa, plat op d'r bek en een lekkere mep op d'r kont!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ook 3 zoenen. Deed ik ook met mijn dates. Het meest awkward vind ik zelf juist het afscheid, dat is meestal zo'n raar gedoe op het moment dat je weet/denkt: dit gaat m niet worden.

Maar ook daar kom je wel uit
Alle reacties Link kopieren
Met een eerste date spreek je meestal op een neutrale plek af. Het lijkt me heel ongemakkelijk om midden in de stad iemand een hand te geven en te zeggen "hoi ik ben tinkerbell". Staat heel idioot in mijn ogen. Vooral ook omdat de ander wel weet hoe je heet, dus jezelf voorstellen hoeft dan eigenlijk al niet meer en dan is die hand in mijn ogen heel zakelijk.

Komt wellicht ook doordat ik mijn patiënten ook altijd een hand geef als ik ze weer zie



Drie zoenen vind ik een normale manier van begroeten. Als ik een hand zou krijgen van een date knap ik meteen af. Vind het kinderlijk ofzo, zit niet meer op de basisschool.

Maar het blijkt maar weer dat het voor iedereen persoonlijk is.



Al denk ik wel dat de meest voorkomende manier toch is om drie zoenen te geven.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Capibara_ schreef op 20 september 2014 @ 10:49:

Waarom is een hand zakelijk? Ik vind het niet meer dan normaal om iemand een hand te geven als ik me voorstel, ook in een niet-zakelijke setting (schoonfamilie, vrienden van vrienden, nieuwe mensen op een hobby- of sportvereniging). Ik zou niet meteen drie zoenen hoeven als ik iemand nog nooit eerder heb ontmoet.



Die vergelijking vind ik niet helemaal opgaan. Als ik nog nooit iemand heb gezien noch contact mee heb gehad vind ik het normaal dat je jezelf voorstelt en een hand geeft.

Met een date heb je al contact gehad (anders had je die date niet kunnen afspreken) dus voorstellen vind ik dan overbodig.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Mijn nu verloofde zei "Hoi ik ben -naam- " en toen gaf hij me geloof ik een dikke knuf en geen zoenen.



Lang leve Tinder!
Alle reacties Link kopieren
Ligt misschien ook een beetje aan de leeftijd, maar ik gaf mijn huidige Tinder date op onze eerste date drie zoenen bij het zien en ook bij het afscheid nemen.



Voor mij voelde de eerste date overigens mer als een ontmoeting dan een echte date. Het blijft namelijk wel raar om iemand voor het eerst in het echt te zien.



Succes!
quote:meelezer1984 schreef op 20 september 2014 @ 10:33:

[...]





Gewoon 3 kussen op de wangen, je bent toch volwassen. Een hand geven vind ik zo koud en zakelijk, je gaat op date , niet op sollicitatiegesprek.Hmmm... een date lijkt me juist wel een soort van sollicitatie. Ofwel voor de roll als "better half" ofwel als SV.
Maar je moet wel ff de feromonen kunnen opsnuiven. Die knuffel was handig want ik dacht meteen Mmmmm deze ruikt lekker...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven