Transgender

01-10-2014 21:36 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi mensen,



Ik zou graag in contact willen komen met mensen die een trangender als partner hebben. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen.



Zelf heb ik een relatie met een transman. Ook mensen die zelf transgender zijn, zijn natuurlijk welkom om te reageren



Ik hoop op reactie ;)
Weltrusten! Ik duik er ook in. Was een interessant gesprek. :-)
x
geen ervaring ls partner, maar wel als vakantieganger die een groep trans tegenkwam. Geboren in een mannenlichaam, onderweg naar een vrouwenlichaam.



Ik zegt dat bewust op deze manier, want (in ieder geval deze groep dan toch) het man-zijn was af te lezen uit alles wat ze deden. Hormonen, operaties, whatever, kon echt niet verbloemen wat de "oorspronkelijke staat" was. Mannen eten met grote happen, doet zeer onvrouwelijk aan als je dat tijdens/na de transitie ook blijft doen. Grote voeten, andere lichaamsbouw (brede schouders smalle heupen, een adamsappel), mannen lopen anders dan vrouwen.



Ik blijf mijzelf dus afvragen: wat is het dat hen drijft? Willen ze echt "het andere geslacht zijn", of zijn ze alleen maar niet blij met zichzelf in hun eigen geslacht?
Alle reacties Link kopieren
@WellieB ik zal je nog een keer een berichtje sturen.



@Naara Het is natuurlijk ook iets wat ze heel lang hebben gedaan, geleefd als een man. Ze hebben zich heel lang aangepast, voor sommige transvrouwen betekent dat zelfs dat ze zich ontzettend mannelijk voordeden voor hun transitie (zoals het hebben van een baard, groot en gespierd lichaam, mannelijke 'stoere' houding), om de buitenwereld en zichzelf maar voor de gek te houden. Dat aangeleerde gedrag is veel moeilijker weer afgeleerd.



Wat betreft het lichaam wat altijd anders zal blijven, dat is vaak inderdaad zo. Maar het punt is niet dat ze het andere geslacht WILLEN zijn, dat ZIJN ze al, alleen matched hun uiterlijk niet met het innerlijk.



Je zou je het zo kunnen voorstellen: jij compleet als jezelf in het lichaam van een man. Dat zou ontzettend lastig zijn, misschien wel iets wat je een tijdje kunt volhouden door bepaald gedrag aan te nemen, maar uiteindelijk ga je die strijd verliezen omdat het niet is wie je echt bent.



Daarbij is het natuurlijk ook zo dat iedere vrouw anders is, ik ben zelf ook niet de vrouwelijkste, maar dat betekent niet dat ik me niet 100% vrouw voel.



Ik spreek nu btw natuurlijk in het algemeen, ieder mens is anders.
Ik had een schoondochter, nu schoonzoon. Mijn dochter werd verliefd op een 'meisje'. Wat was dat kind ongelukkig met zichzelf. We wisten geen van alle hoe ze zich voelde. Altijd gebogen lopen, handen diep in de zakken, bijna nooit iets zeggen, zichtzelf ontzichtbaar proberen te maken, zo leek wel. Tot het woord eruit kwam, ze wilde heel haar leven al een jongen zijn. -tig keer naar A'dam, en na ongeveer 2 jaar aan de hormonen. Ze verandere heel snel in een 'hij'. Werd heel open, en voelde zich steeds beter. Maar hier boterde het met mijn dochter niet goed.. Dit was een heel ander persoon als waar ze verliefd op was geworden.. Zijn borsten zijn een half jaar geleden verwijdert.. Iemand die het niet weet, ziet echt niet dat het ooit een meisje was... Ze zijn gelukkig nog steeds samen, en het gaat goed.. Maar is echt een verandering geweest... Ook wij vergiste ons in het begin, met 'haar' te zeggen ipv 'hem'..
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ze nog steeds samen zijn Kitty! Ik ben zelf ook wel een beetje bang dat mijn vriend erg gaat veranderen door de hormonen en dat hij straks niet meer de persoon is waar ik verliefd op ben geworden. Hij weet ook dat ik daar bang voor ben en hij geeft gelukkig ook aan dat als ik zoiets merk ik het meteen tegen hem kan zeggen zodat we goed blijven communiceren.



Het is logisch dat je je in het begin vergist met hem en haar, ik zou me waarschijnlijk ook heel vaak gaan vergissen al zou ik mijn vriend nu weer met zij en haar aan moeten spreken haha. Ik ben wel blij dat je schoonzoon zich nu zoveel beter voelt, daaraan kun je ook echt zien hoe sterk zo'n gevoel is en hoe ongelukkig het mensen kan maken als ze het maar wegstoppen.
Hoi, eigenlijk is het ook wel logisch dat ze veranderen. Ze veranderen lichamelijk van iets wat niet bij hun last, waar ze zich geen raad mee weten. Zo kwam het bij mij althans over. En nu naar een zelf vezekerde jongeman, die goed in zijn vel zit. En de naamsverandering was ook niet echt makkelijk. lijkt veel op elkaar.. Dus vergis je je wel wat langer denk.. Maar hij weet dat we hem accepteren..
anoniem_641364d9e4b7f wijzigde dit bericht op 02-10-2014 11:45
Reden: Dubbel gepost
% gewijzigd
Dubbel geloof ik...
quote:springtime schreef op 02 oktober 2014 @ 08:54:

@WellieB ik zal je nog een keer een berichtje sturen.



@Naara Het is natuurlijk ook iets wat ze heel lang hebben gedaan, geleefd als een man. Ze hebben zich heel lang aangepast, voor sommige transvrouwen betekent dat zelfs dat ze zich ontzettend mannelijk voordeden voor hun transitie (zoals het hebben van een baard, groot en gespierd lichaam, mannelijke 'stoere' houding), om de buitenwereld en zichzelf maar voor de gek te houden. Dat aangeleerde gedrag is veel moeilijker weer afgeleerd.



Wat betreft het lichaam wat altijd anders zal blijven, dat is vaak inderdaad zo. Maar het punt is niet dat ze het andere geslacht WILLEN zijn, dat ZIJN ze al, alleen matched hun uiterlijk niet met het innerlijk.



Je zou je het zo kunnen voorstellen: jij compleet als jezelf in het lichaam van een man. Dat zou ontzettend lastig zijn, misschien wel iets wat je een tijdje kunt volhouden door bepaald gedrag aan te nemen, maar uiteindelijk ga je die strijd verliezen omdat het niet is wie je echt bent.



Daarbij is het natuurlijk ook zo dat iedere vrouw anders is, ik ben zelf ook niet de vrouwelijkste, maar dat betekent niet dat ik me niet 100% vrouw voel.



Ik spreek nu btw natuurlijk in het algemeen, ieder mens is anders.

Het vetgedrukte, daar heb ik dus mijn vraagtekens bij. Want wat maakt iemand dan tot een vrouw? Voor mij toch het feit dat er 2 X chromosomen zijn, zij die in de puberteit borstgroei heeft, gaat menstrueren, de keuze heeft om wel of niet een kind te baren.



Ik heb al vaker transgenders gezien die van man wilden transformeren naar vrouw. En dat waren stuk voor stuk mensen die er als man niet echt geweldig uitzagen, zeg maar.



De term transitie heeft het ook al in zich opgesloten: van het een naar het ander.....





Dus nogmaals de vraag: waarom willen die mensen iets worden wat ze niet zijn? En ook nooit helemaal zullen worden, ongeacht operatie, hormonen et all?
Alle reacties Link kopieren
@Naara; Ik denk niet dat we hier uit gaan komen, ik ben namelijk van mening dat deze mensen qua innerlijk al het geslacht zijn dat ze van buiten ook willen worden. Als iemand die dit gevoel niet kent is dat misschien lastig voor te stellen.



Ik ken het gevoel persoonlijk ook niet, maar ik zie de worsteling van de mensen in mijn omgeving die transgender zijn. Persoonlijk zou ik ook heel ongelukkig worden als ik in het lichaam van een man zou zitten. Ik zou er alles aan willen doen om zo vrouwelijk mogelijk te worden. Ookal houdt dat in dat je dan je XY chromosoom behoudt. In mijn ogen maakt dat iemand niet tot man of vrouw.



Nogmaals, we verschillen hierin van mening en ik denk dat het prima mogelijk is om die meningen naast elkaar te laten staan.
x
Mijn beste vriendin is transgender ik heb alles mee gemaakt ze is top!!!
Wat ik een mooie docu vond over transgenders is deze:



http://hijiseenzij.kro.nl/



Hier volg je een aantal transgenders. Sommige weten van de geboorte al dat ze in het verkeerde lichaam zitten. Verschrikkelijk lijkt me dat. Maar zoals je in deze docu kunt zien, is er tegenwoordig zoveel medisch toepasbaar dat je bij een aantal het verschil echt niet ziet.
Alle reacties Link kopieren
@zinook Ik ken de het inderdaad, mijn vriend kent die mensen ook allemaal



@WellieB Mooi verwoord! heb je inmiddels wel mijn berichtje ontvangen?



@manoislief kende je haar al voor haar transitie? En hoe was het voor jou om zoiets van dichtbij mee te maken?
Ha Springtime, hier ook iemand met een transman
Alle reacties Link kopieren
Cool! Hoelang hebben jullie al een relatie? en koos je bewust voor een relatie met een transman, of was je al samen voor hij uit de kast was?
We zijn nog maar kort samen, nog geen jaar.

Ik leerde hem kennen als een vrouw, later kwam hij uit de kast als man zijnde. Toen kende ik hem nog maar oppervlakkig. Later kregen we iets, bewuste keuze dus.



Ik moet wel eerlijk zeggen, hoe beter ik hem leer kennen, hoe meer ik hem als een vrouw zie qua karakter en trekjes (en daar schaam ik me dan weer een beetje voor). Hoe zit dat bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nog niet zolang samen met mijn vriend. Oke, toch een andere situatie dan die van mij, als je hem als vrouw hebt leren kennen lijkt het me toch wat lastiger! Maar wel fijn dat het een bewuste keuze was, het lijkt me best moeilijk als je partner tijdens je relatie uit de kast komt.



Hmm, in wat voor fase van zijn transitie zit hij? Als hij bijv nog geen hormonen krijgt is dat opzich niet heel gek. Ik zie mijn vriend eigenlijk toch wel echt als man, als ik me bijvoorbeeld in zou moeten denken dat we een lesbisch stel zouden zijn, dan klopt dat echt compleet niet in mijn hoofd.

Ik heb relaties met vrouwen gehad en die waren zo anders.

Wat is je geaardheid eigenlijk?
Dat lijkt me inderdaad ook lastig, als iemand tijdens een relatie uit de kast komt..



Toen ik hem oppervlakkig kende, zag ik hem wel als man (nadat hij uit de kast was gekomen, daarvoor zag ik hem als een mannelijke vrouw. Die omschakeling in mijn denken ging heel makkelijk trouwens). Maar nu ik hem beter ken, tja, toch duidelijk een vrouw. Maakt verder niet uit trouwens, ik ben toch wel gek op hem

Overigens heb ik nooit een relatie met een vrouw gehad, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

Hij heeft nog geen hormonen, dus dat vrouwengedrag zal nog wel even zo blijven
Alle reacties Link kopieren
Hij ziet zichzelf wel 100% als man? want het kan ook dat hij zich tussen beide in voelt zitten natuurlijk.
Ja, hij ziet zichzelf wel als man.

Worden jullie trouwens voor een hetero-stel aangezien? Wij worden als lesbisch stel gezien.
Alle reacties Link kopieren
Het verschilt, veel mensen zien ons als hetero stel, maar sommige mensen zie je toch wel twijfelend denken; 'is die ene nou een jongen of een meisje?'
x
even voor mijn beleving:



wat is nou precies het verschil tussen bisexueel en pansexueel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven