Transgender

01-10-2014 21:36 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi mensen,



Ik zou graag in contact willen komen met mensen die een trangender als partner hebben. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen.



Zelf heb ik een relatie met een transman. Ook mensen die zelf transgender zijn, zijn natuurlijk welkom om te reageren



Ik hoop op reactie ;)
Alle reacties Link kopieren
@mrsdoubtfire Biseksueel houdt in dat je op mannen en vrouwen valt en panseksueel houdt in dat je op personen valt en dus niet kijkt naar wat voor geslacht die persoon is.



Ik word dus verliefd op iemand zonder dat het me uitmaakt wat voor geslacht diegene heeft, ik denk dat het daarom voor mij eigenlijk ook geen issue is dat mijn vriend een transman is. Ik ben verliefd op hem als persoon.
Alle reacties Link kopieren
@WellieB je hebt iets ingesteld waardoor ik je geen bericht kan sturen, maar ik kan het hier ook wel even zeggen, dan kunnen mensen die ook interesse hebben meteen meelezen



Vrienden van mij (die zelf transgender zijn) hebben een tijdje geleden een vereniging opgericht voor transgenders. De bedoeling is dat ze activiteiten gaan organiseren waardoor je ervaringen kunt uitwisselen etc. Mij lijkt het wel leuk om ook zoiets te organiseren binnen die vereniging met de partners van transgenders. Zo kunnen we dingen van elkaar leren en ons verhaal kwijt. Als iemand interesse heeft hoor ik het graag!
Alle reacties Link kopieren
Familie is btw ook welkom, dus WellieB als jij interesse hebt..;)
quote:springtime schreef op 02 oktober 2014 @ 20:45:

@mrsdoubtfire Biseksueel houdt in dat je op mannen en vrouwen valt en panseksueel houdt in dat je op personen valt en dus niet kijkt naar wat voor geslacht die persoon is.



Ik word dus verliefd op iemand zonder dat het me uitmaakt wat voor geslacht diegene heeft, ik denk dat het daarom voor mij eigenlijk ook geen issue is dat mijn vriend een transman is. Ik ben verliefd op hem als persoon.



erm.... dank je ....denk ik. want ik begrijp ik het verschil nog niet helemaal..... er zijn alleen maar mannen en vrouwen.... niets anders... een persoon kan een man of een vrouw zijn en niets anders.



maakt niet uit..... ik was gewoon nieuwsgierig.



heel mooi trouwens..... als je verliefd kunt worden op een persoon voor wat hij of zij is. Je partner is een geluksvogel met iemand als jij in de buurt.

Ik kan me zo voorstellen dat je partner al heel wat afkeuring achter zich heeft op weg naar de volledige transitie.

Mensen kunnen hard zijn en jullie zullen misschien best af en toe gek worden van alle vragen en opmerkingen van anderen.



ergens denk ik dat jullie tegen een stootje kunnen.... en dat kan ik alleen maar toejuichen.



heel veel succes en vooral veel plezier en geluk met elkaar.



ik ga gewoon weer meelezen hoe het verder met jullie verloopt.
Alle reacties Link kopieren
De maatschappij is ingedeeld in mannen en vrouwen, maar er zijn ook mensen die zich geen man voelen, maar ook geen vrouw. Das moeilijk te begrijpen denk ik als je je daar nog niet in verdiept hebt.



Bedankt!

Ja afkeuring is iets wat er jammer genoeg bij hoort, ook in mijn omgeving, maar ik moet zeggen dat ik daar steeds beter mee om kan gaan. Ik ben ontzettend gek op mijn vriend en als mensen daar een negatieve mening over hebben zij dat maar zo, dat doet niets af van onze liefde voor elkaar. Verder voelen en vullen we elkaar onzettend goed aan, wat het ook een stuk makkelijker maakt.
quote:springtime schreef op 02 oktober 2014 @ 21:08:

De maatschappij is ingedeeld in mannen en vrouwen, maar er zijn ook mensen die zich geen man voelen, maar ook geen vrouw. Das moeilijk te begrijpen denk ik als je je daar nog niet in verdiept hebt.



Bedankt!

Ja afkeuring is iets wat er jammer genoeg bij hoort, ook in mijn omgeving, maar ik moet zeggen dat ik daar steeds beter mee om kan gaan. Ik ben ontzettend gek op mijn vriend en als mensen daar een negatieve mening over hebben zij dat maar zo, dat doet niets af van onze liefde voor elkaar. Verder voelen en vullen we elkaar onzettend goed aan, wat het ook een stuk makkelijker maakt.



o op die manier..... nu is het kwartje pas gevallen...

ik had de transgenders erbij moeten rekenen..... my bad...

dank je.



zo zie je maar weer..... ik denk dus helemaal niet zo..... in mijn optiek voel je je man of je voelt je vrouw....ongeacht het orgaan en aanverwante zaken waar je mee geboren bent.



als je maar gelukkig bent.... het leven is al hard genoeg.



in ieder geval.... maar dat had ik geloof ik al gezegd..... wees gelukkig..... echte liefde is hard te vinden en als je het eenmaal hebt moet je je verdomde best doen om het niet meer kwijt te raken.



jullie zijn goed bezig.... heel veel succes nogmaals.....
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsdoubtfire schreef op 02 oktober 2014 @ 21:01:

[...]





erm.... dank je ....denk ik. want ik begrijp ik het verschil nog niet helemaal..... er zijn alleen maar mannen en vrouwen.... niets anders... een persoon kan een man of een vrouw zijn en niets anders.



maakt niet uit..... ik was gewoon nieuwsgierig. Volgens mij heeft Facebook tegenwoordig iets van 30 opties voor iedereen die geen vrouw of man is. Dus er is heel veel naast het 'niets anders'.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
@tonkje klopt



@mrsdoubtfire bedankt!
Ik denk niet dat wij als echte vrouw/man, zullen begrijpen wat hun voelen. Hun lichaam zegt het ene, in hun hersens voelen ze wat anders..zijn lichaam gaf aan, ik ben een meisje, en hij wist duidelijk niet hoe zich te gedragen. Nu als man/ jongen, wel.

Ik heb ook een collega gehad die van vrouw naar man ging. Ik vond het zo appart, hoe hij over mannen dingen sprak. Denk aan auto's, hoeveel pk's en die dingen. Sleutelen aan auto's en brommers. Heb er echt met volle verstand naar gekeken en geluisterd... Ik denk dat dat gedrag al genoeg zegt..
quote:tonkje schreef op 02 oktober 2014 @ 22:52:

[...]





Volgens mij heeft Facebook tegenwoordig iets van 30 opties voor iedereen die geen vrouw of man is. Dus er is heel veel naast het 'niets anders'.



tja...daar zeg je wat.... Facebook.... ik ben van de generatie daarvoor.



haha... maar bedankt in ieder geval.... het is me nu duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsdoubtfire schreef op 03 oktober 2014 @ 16:40:

[...]





tja...daar zeg je wat.... Facebook.... ik ben van de generatie daarvoor.



haha... maar bedankt in ieder geval.... het is me nu duidelijk.



Geeft niet hoor, je probeert het in ieder geval te snappen dat is al fijn. Er zijn helaas tegenwoordig nog genoeg mensen die toch negatief zijn en het niet willen snappen.



Maar uiteindelijk doet dat er niet zo toe, het gaat toch om iedereen zijn/haar eigen geluk
Alle reacties Link kopieren
Mooi, zoveel begrip hier. Ik heb zelf weinig persoonlijke ervaring met transgender mensen, maar ik las laatst wel een goede manier om het misschien beter te begrijpen voor mensen die niet zo bekend zijn hiermee. Dit conceptualiseert alles in drie lagen:



- Sekse (in het Engels: sex) is hoe je biologisch/lichamelijk geboren wordt en dat wordt door je chromosomen bepaald.

- Geslacht (in het Engels: gender) is hoe je neurologisch in elkaar zit, en dus hoe je je voelt (man, vrouw, andere opties).

- En dan zijn er nog gender roles, ik weet niet hoe ik dat moet vertalen, en dat is hoe de maatschappij mannen en vrouwen ziet, en daarbij passend gedrag (bijvoorbeeld dat vrouwen zorgzaam zijn, of mannen van auto's houden).



Je kunt qua sekse een vrouw zijn, en qua geslacht vrouw, maar toch niet 'maatschappelijk vrouwelijk' zijn in hoe je je gedraagt. Of bijvoorbeeld qua sekse een man, qua geslacht vrouw, en juist wel een 'mannelijke vrouw' qua hoe de maatschappij mannen/vrouwen ziet. Maar toch ben je dan een vrouw, en voelt het mannelijke lichaam dus verkeerd.



Nouja, dat is dus een theorie die ik las, ik ben benieuwd hoe jullie (met zoveel meer ervaring) dat zien!
Alle reacties Link kopieren
quote:minnim schreef op 03 oktober 2014 @ 18:23:

Mooi, zoveel begrip hier. Ik heb zelf weinig persoonlijke ervaring met transgender mensen, maar ik las laatst wel een goede manier om het misschien beter te begrijpen voor mensen die niet zo bekend zijn hiermee. Dit conceptualiseert alles in drie lagen:



- Sekse (in het Engels: sex) is hoe je biologisch/lichamelijk geboren wordt en dat wordt door je chromosomen bepaald.

- Geslacht (in het Engels: gender) is hoe je neurologisch in elkaar zit, en dus hoe je je voelt (man, vrouw, andere opties).

- En dan zijn er nog gender roles, ik weet niet hoe ik dat moet vertalen, en dat is hoe de maatschappij mannen en vrouwen ziet, en daarbij passend gedrag (bijvoorbeeld dat vrouwen zorgzaam zijn, of mannen van auto's houden).



Je kunt qua sekse een vrouw zijn, en qua geslacht vrouw, maar toch niet 'maatschappelijk vrouwelijk' zijn in hoe je je gedraagt. Of bijvoorbeeld qua sekse een man, qua geslacht vrouw, en juist wel een 'mannelijke vrouw' qua hoe de maatschappij mannen/vrouwen ziet. Maar toch ben je dan een vrouw, en voelt het mannelijke lichaam dus verkeerd.



Nouja, dat is dus een theorie die ik las, ik ben benieuwd hoe jullie (met zoveel meer ervaring) dat zien!



Mooi gezegd! Dat maakt het denk ik wel een stukje duidelijker voor sommige mensen!



Om mezelf mijn vriend even als voorbeeld te nemen:

Sex: vrouw

Gender: man

Genderrole: Hij heeft zijn vrouwelijke trekjes (dat hebben wel meer mannen) maar hij gedraagt zich toch overduidelijk mannelijk.



Zoals je ziet klopt zijn 'gender' (hoe hij zich voelt en hoe zijn hersenen in elkaar zitten) dus niet met zijn 'sex'. Zijn lichaam geeft aan; je bent een vrouw, maar zijn hersenen zeggen; je bent een man. Ontzettend verwarrend dus!



Bedankt voor je reactie minnim!
Alle reacties Link kopieren
quote:WellieB schreef op 02 oktober 2014 @ 00:36:

Ik vind het bij mijn broertje al erg moeilijk, en heel eerlijk ook wat beschamend en ik schaam me weer om dat te moeten bekennen.



JIJ vind het al erg moeilijk? Kun je nagaan hoe moeilijk het voor HEM is! Dit is érg verwarrend. Voor zowel hem, als de rest in zijn omgeving. Sorry, ik vind het een beetje raar dat jij je schaamt voor je broertje! Het voelt namelijk alsof jij het niet helemaal accepteert. Bedenk je de situatie eens andersom in.



Het is FAMILIE. Die accepteer je zoals hij/zij is. Ik zou mij eigen NOOIT schamen voor mijn familie. Al zouden ze 200kg zijn en in een bikini willen zwemmen (bijv.) Kom op, zet je erover heen. Wees TROTS op hem. Heb schijt aan wat anderen denken/vinden. Hij zal vast al een hele hoop hebben moeten verdragen! Hij kan vast je steun en acceptatie gebruiken. Hij voelt het ook vast aan dat jij je ervoor schaamt, en dat wil je natuurlijk ook niet ....



Sorry, als ik een beetje kort door de bocht kom Ik bedoel het goed! (Y)
Never Give Up & Fight Like Hell
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles teruggelezen. Ik weet wel dat er nog steeds veel onbegrip is. Ik raakte een keer in gesprek met een vrouw die me in vertrouwen vertelde een man te zijn maar die doodsbang was om een geslachtsverandering te ondergaan, ze was ook ontzettend bang voor de mogelijke reacties in de familie, die zou het nooit accepteren. Ze was ook echt een vrouw, nog niet onder haar kleding maar in haar hele doen en laten. Het lijkt me heel erg om in het verkeerde lichaam geboren te worden en niet alleen dat, maar ook het onbegrip.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij ook een piemel? (Sorry ben zo benieuwd!) vind het erg intressant
Alle reacties Link kopieren
Hoi Springtime,



Wat een toeval dat ik je berichtje tegenkom! Een paar maanden geleden stond ik op het punt om een account aan te maken en een soortgelijk topic te openen, maar ik durfde niet. Fijn om nu iets van jou te lezen! Meteen maar een account aangemaakt om te kunnen reageren.

Sinds 8 maanden heb ik een relatie met een transman. Toen ik een relatie met hem kreeg was hij nog niet begonnen met hormomen, inmiddels heeft hij nu zo'n 4 maanden testosteron.

Las net iets over een groepje met activiteiten voor partners van transmensen? Count me in! Ik ben wel benieuwd



Hoe ver is jouw vriend in het ziekenhuis met het hele proces? Is er al zicht op wanneer hij mag beginnen aan de hormonen?
Alle reacties Link kopieren
WellieB, misschien heb ik het gemist, maar hoe lang zit jouw broertje nu aan de hormonen? En merk je, behalve lichamelijk, veel verschillen?
Alle reacties Link kopieren
Hier in mijn woonplaats woont een man die vrouw is/wil worden. Hij heeft een vrouw en kinderen maar ken hem verder niet.
x
Alle reacties Link kopieren
quote:vanilleyoghurt schreef op 04 oktober 2014 @ 17:28:

Hoi Springtime,



Wat een toeval dat ik je berichtje tegenkom! Een paar maanden geleden stond ik op het punt om een account aan te maken en een soortgelijk topic te openen, maar ik durfde niet. Fijn om nu iets van jou te lezen! Meteen maar een account aangemaakt om te kunnen reageren.

Sinds 8 maanden heb ik een relatie met een transman. Toen ik een relatie met hem kreeg was hij nog niet begonnen met hormomen, inmiddels heeft hij nu zo'n 4 maanden testosteron.

Las net iets over een groepje met activiteiten voor partners van transmensen? Count me in! Ik ben wel benieuwd



Hoe ver is jouw vriend in het ziekenhuis met het hele proces? Is er al zicht op wanneer hij mag beginnen aan de hormonen?



Toevallig haha! Fijn dat je reageert!



Kijk eens op gjop.nl!



Mijn vriend zit nog niet aan de hormonen maar hij heeft pas zijn laatste gesprek bij de vu gehad en nu is het wachten tot ze hem weer bespreken hebben. We hopen dat hij dan mag starten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je net een mailtje gestuurd, dus je kan het weer weghalen Spannende tijd! Mijn vriend zat toen echt in de zenuwen, uiteindelijk viel het allemaal heel erg mee.



WellieB, klinkt alsof je broertje heel erg ongelukkig is geweest, wat fijn dat hij zich nu beter gaat voelen! Ik vind het nog steeds heel erg fascinerend (dat is het verkeerde woord, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel) om te merken wat een lichaam, geslacht, en de maatschappelijke rollen die daarmee gepaard gaan doen met een mens.



Bij mijn vriend merk ik wel veel verschil in hoe hij nu is en hoe hij was voordat hij aan de hormonen begon. Ondanks dat hij de puberleeftijd allang voorbij is komt hij nu, dankzij de hormonen, niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk in de puberteit. Dat maakt het niet altijd even makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:vanilleyoghurt schreef op 05 oktober 2014 @ 16:57:

Ik heb je net een mailtje gestuurd, dus je kan het weer weghalen Spannende tijd! Mijn vriend zat toen echt in de zenuwen, uiteindelijk viel het allemaal heel erg mee.



WellieB, klinkt alsof je broertje heel erg ongelukkig is geweest, wat fijn dat hij zich nu beter gaat voelen! Ik vind het nog steeds heel erg fascinerend (dat is het verkeerde woord, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel) om te merken wat een lichaam, geslacht, en de maatschappelijke rollen die daarmee gepaard gaan doen met een mens.



Bij mijn vriend merk ik wel veel verschil in hoe hij nu is en hoe hij was voordat hij aan de hormonen begon. Ondanks dat hij de puberleeftijd allang voorbij is komt hij nu, dankzij de hormonen, niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk in de puberteit. Dat maakt het niet altijd even makkelijk.



Ik heb je terug gemaild



Ik ben ook wel bang voor veranderingen.. maar we willen daar heel goed over in gesprek blijven. Hoe doen jij en je vriend dit? Is bespreekbaar dat je het soms lastig vind?
Alle reacties Link kopieren
Ik was er in het begin eigenlijk niet zo mee bezig, dat er dingen zouden gaan veranderen, nog een beetje op de roze wolk en "ik zie het allemaal wel". Achteraf ben ik er veel te nonchalant in gegaan. We kunnen wel heel erg goed met elkaar praten over eigenlijk alles. Sommige onderwerpen liggen gevoelig, maar niks is onbespreekbaar. Dat is wel heel erg fijn

Moet ik daar wel bij zeggen dat ik niet teveel uit dat het voor mij soms wat snel gaat allemaal, hij is al druk genoeg met zichzelf en ik ben heel erg blij voor hem, dat wil ik niet "bederven" met dat het voor mij allemaal wat snel gaat.

Er schijnt ook nog wel verschil in te zitten wat voor hormonen je krijgt en hoe snel er dan iets veranderd. Ik weet de verschillen niet, maar dat zal vast via google te vinden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik kom even binnen vallen en weet ook niet of iemand anders het al heeft genoemd maar ik zie dat er vanavond in "je zal het maar zijn" een eeneiige tweeling wordt gevolgd waarvan er één transgender is.



Ik vraag me wel af hoe dat zit, aangezien ik dacht dat de genderidentiteit ook deel was van de genen... maar hier dus niet?



Iemand die hier meer van weet? Ik ben in ieder geval benieuwd naar het verhaal vanavond...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven