trouwen 2010/2011, voor oude en nieuwe brides-to-be

03-05-2010 09:34 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,



het oude topic was alweer vol dus ik heb een nieuwe aangemaakt. Dat we nog veel mogen kletsen over trouwen en de andere dingen die ons bezig houden.



wie trouwt wanneer en wat is ons budget





NaamDatumBudgetDuffie_119 maart 2010¤ - Getrouwd!goudkever april 2010getrouwd Mevrouwdekees12 mei 2010getrouwd Sattie2010mei 2010Itsme26]29 mei 2010Boom5 juli 2010¤ 2.000,-Wohman 7 juli 2010Max. ¤ 10.000,-Frutje14 augustus 2010 ¤ 6.000,-Kastanjez21 augustus 2010¤ 8.000,-Sterretjeeaugustus 2010¤ 10.000,-Legpuzzel 27 augustus 2010¤ 11.000,-regeltante 3 september 2010¤ 10.000,-Jilzzseptember 2009¤4000,-pipo79 september 2010volgtlorryseptember 2010¤4.000Drenthegirl15 oktober 2010¤10.000,-Heupje12 november 2010¤ 12.000,-Jilzzmei 2011onbekendflashymei 2011¤6000,-scully198127 mei 2011 ¤9000,-soufflejuni 2011onbekendDark Enchantress1 juli 2011¤ -Moussiemous (8?) Juni 2012 onbekend



De dames die nog gevraagd moeten worden



Ti_Ta_Tuttebelle

Brugman
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Zo dames! Oh, lekker hé al dat eten.



Pff, ik slaap de laatste tijd zo slecht of onrustig. Ik wordt helemaal niet uitgerust wakker en blijf de wekker maar op snooze zetten. Hadden ze er nooit op moeten maken.



Wij hebben zaterdag trouwens de ringen besteld! Jeuhjeuhjeuh! Met korting! gehehe. Zijn nou voor 865 klaar. Heb toch mar een steentje genomen. 's avonds in bed nog een kleine discusie met vriend, want ik vond de witgou-geelgoudvariant erg mooi. Vriend wilt liever helemaal geelgoud. Is volgens hem niet voor even (Hij vind witgou-geelgoud niet voor heel zijn leven leuk) En de geelgoude stond idd beter bij zijn handen. Daarom dus voor mijn een steentje erin, dat het iets sierlijker is. Wij zijn ook nog aan het neuzen voor taarten. Hebben er nu een gevonden met 2 giraffe in een trouwauto! Dezelfde van ons kaartje (die giraffe) Echt geweldig! Toen ik die bakkerij belde zei ze dat alles kan, dat plaatje kunnen ze dus zo maken hoe wij willen. Alleen 1 min puntje, dat plaatje gaat dus apart en de stukjes van die taart zijn 6,50 euro. Pff we hadden besloten om 5,00euro p/p uit te geven. En nu hebben we eindelijk een taart naar onze zin gevonden..hmmzz.. Ze zeggen wel dat het aan de smaak en opmaak ligt, dus misschien kunnen we daar wat aan veranderen en zakt de prijs iets.



@Mdk, jij had toch zo'n strikachtig iets boven op de taart? Mag ik vragen of je dit apart moest betalen? Wij zaten zaterdag bij een in Rijswijk en daar vertelde ze dat die strik een week moet drogen en daarna ook bijna niet meer eetbaar is. En het kost 40 euro. Nou en dan gooi het daarna weg, beetje zonde toch?! We hadden het gevoel dat ze alles maar een beetje zei, dus naar haar gaan we niet. We hebben wat met die taartendames! Zijn apart types hoor. Ach.. Deze was wel beter dan de eerste. Ze liet de vormen zien en plaatjes en snauwde ons niet af. Wel wilde zij onze giraffe tegen de taart aanplakken. Met verschillende lagen krijg je dat niet mooi, heb je zo'n kronkel giraffe, bah. Zij kon hem niet boven op doen, dan kregen we gewoon gips oid beeldjes. Ze had wel leuke in de winkel staan.



Nouja we hebben nu een afspraak staan voor 17 juli. Zal wel goeie en populaire winkel zijn! Gelukkig hebben we alle tijd.



Ik ben erg benieuwd wat de dames die een taart hebben gehad/nemen betaald hebben per stukje.



We gaan ook nog even in onderhandeling met het cateringbedrijf. We hebben een erg uitgebreid menu, maar vriend vind 50 euro p/p te duur. Opzich vind ik het meevallen, maar vriend heeft wel gelijk dat daar nog drinken bij komt. Dan zit je denk al gauw aan de 60 euro. We hebben wel 2 kokken achter het buffet staan en de vuile vaat nemen hun mee. Ideaal aangezien we in een zaaltje zitten waar geen werknemers zijn. Ook geen probleem voor het afwassen!
Alle reacties Link kopieren
Soms zit ik op een site te kijken en dan krijg ik een fotoalbum op die site. Die link kan ik dan niet kopieeren. Weet iemand hoe ik dat plaatje toch kan kopieren en hier plakken? Of is dat echt helemaal niet mogelijk?
Alle reacties Link kopieren
Strik had bij ons geen extra kosten, zat gewoon bij de prijs inbegrepen. En was prima te eten, het is puur (nou ja bijna alleen maar) suiker. Wij hebben juist een 'voer elkaar taart-foto' waarbij we ieder in een zo'n stukje krul bijten. En onze taart (niet de gebakjes) was 3,95 ongeveer.



E50,- p.p is ook onwijs duur, reken daar nog 2,5 drankje pp. per uur bij, twee uur lang (uitgebreid menu zei je) is inderdaad minstens een tientje. Bij chiquer eten zullen meer mensen wijn drinken, 3 euro het glas= 15 euro.



Fotoalbum weet ik niet, kan zijn dat het flash is (de software die beeld laat veranderen) dan kun je niet plakken. Anders gewoon rechtermuisknop kopier afbeeldingslocatie en hier plakken.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Bruiden



Het duizelt me een beetje van de taarten, strikken en schoonfamilies, en nu weet ik niet meer wie wat was.



Alleen dat Vlam een reddende engel was voor Vlamman, daar moet ik om lachen



En dat Heup zich een beetje druk maakt. Komt allemaal goed maar ik vind 50 euro pp voor eten DUUR. Wij eten voor ±30 en daar komt dan ook weer drank bij...



Cateraars is hier ook feest. Moeten we binnenkort beslissen... Maar het is gewoon een beetje afzetterij (via trouwlocatie) dussss.



Oh en Tut mag gewoon chocola eten. (En ik ook, want ik hoef niet van mezelf af te vallen voor de trouwdag, dat vind ik onzin!) Hoe is het met vriend? En Frut, goed van het sporten en een beetje genieten mag best



Ha MdK 24 blz lijkt me mooi... Zijn de foto's leuk? Zit je lekker na te genieten?



Ik moet nadenken over het boeket. Wil eigenlijk simpel en waarsch wit. Mag straks eens googelen!



En excuus voor iedereen die ik vergeet ben, met zwaai of wat nodig is!
Alle reacties Link kopieren
@mdk, ja er zullen veel gasten wijn drinken. Vooral de ooms en tantes. We gaan nog even puzzelen.



Even proberen te plakken. Zoiets willen wij.
Alle reacties Link kopieren
Hij doet het helaas niet! Nouja..



Dromendief, ik maak mij helemaal niet druk! Ik zoek alles geewoon goed uit. En wil idd voor het eten niet te veel betalen. Vind het gewoon leuk om alles op te zoeken en te bekijken.
Alle reacties Link kopieren
@Heupje

50 euro pp vind ik ook behoorlijk veel! Zeker omdat daar de drank nog bij komt. Het scheelt natuurlijk wel als je niet zoveel gasten hebt die mee eten.



En taart voor 5 euro pp vind ik ook erg duur. Ik bedenk me dan: het ziet er leuk uit, maar een paar minuten later is hij gesneden en opgegeten. Waarom moet hij dan zo duur zijn?

Maar ieder zn ding hoor! Ik ga voor een goedkopere taart in ieder geval.



Gisteren lichtelijke paniek in de vriendengroep van vriend. Ik had namelijk laten weten dat ik niet zeker wist of vriend wel op tijd terug is voor zn geplande vrijgezellenfeest ivm buitenlandse werktrip.



Maar ik had er ook bijgezegd dat ik zou proberen te zorgen dat hij vrijdagavond weer terug was en zo niet, dat ik dan vandaag zou bellen. (hij hoort vandaag hoe hij gaat, met de auto of met het vliegtuig) Kwam vriend lachend de slaapkamer in, hij wist dat hij volgende week zaterdag en zondag zn feestje had!

Vrienden hadden hem toch maar gebeld omdat ze niet hier aan wilden komen en hij er niet was. En dat hij dus toch maar moest zorgen dat hij er zaterdagmorgen weer was.

Hahhaa. En ik moest nog zo beloven dat ik mn mond zou houden want ze wilden hem verrassen!

Hij vindt t wel leuk geloof ik. Want ze hadden hem al voor de gek gehouden dat er geen feestje meer kwam omdat er geen enkel weekend meer vrij was en het te kort was om nog iedereen bij elkaar te krijgen.



Daarna heb ik bij hem gezeurd of hij mij de datum van mijn feestje niet wilde zeggen. Hij heeft me vanalles wijsgemaakt. Dat het nu zondag is, volgende week zondag. Volgend weekend. Dus ik weet nog niks! En ik zou het toch wel graag weten ivm huisdieren die anders de hele dag alleen zitten.

Maar ach, ik laat me verrassen!
Alle reacties Link kopieren
Dubbel!
Alle reacties Link kopieren
Heel goed dat je je niet te druk maakt (vergeleken met ons doet iedereen dat, vandaar, CMzus is drukken met vrijgezellen dan ik met bruiloft )



Bedacht ook nog even dat Wohman een verdient ivm ziekenhuiszeikerds. Wat een gedoe. Alsof je niet genoeg hebt om je druk over te maken...



En hallo MDF - ben ook benieuwd naar je locatie, maar zit zeker niet in de buurt. Wij hadden ook zoiets, per toeval was onze nog vrij deze zomer. Inmiddels weet ik ook viavia wie er een bruiloft af heeft geblazen...



En een voor alle moeilijke eigen en schoonfamilies. Hier niet zulke problemen (hoewel veel kleffer met mijn kant, maar dat vind ik fijn!)
Alle reacties Link kopieren
Foto's zijn enig, al heb ik aan 24 pagina's niet genoeg.

Maakt ook niet uit, ik maak een Hema boek, liggend A4 formaat op fotopapier, kost ons de kop niet. Heb nu een 'proefexemplaar' (even kijken hoe het wordt) van 24 pagina's en dan heb ik tot aan het feest. Dus voorbereidingen, aankomst stadhuis, ceremonie, geposeerde foto's e.d.



Resultaat kan dan mooi mee naar oma, die was er niet bij, levert vast karmabonuspunten op als ik haar die geef.
Alle reacties Link kopieren
Oh en vrijgezellenfeestjes, ik weet ALLES, vriend niet (maar ik kan geen geheimen bewaren, dus hij weet het binnenkort ook ) Wel fijn dat het toch gebeurd, Wohman!
Alle reacties Link kopieren
MdK je kan toch gewoon voor het "echie" blz toevoegen? Wij gaan ook voor gewoon zelf Hema-fotoboeken regelen, is niet duur, wel mooi! En goed karma te over...



Btw ik was op het station in jouw stad gister
Alle reacties Link kopieren
Is ook het idee DD, eerst ff kijken hoe het uitpakt, eventueel minder mooie dingen aanpassen, uitbreiden, hatseflatse!



Tssk, op spuugafstand van mijn huis! *wil een forumhotline, voor onverwacht in de buurt zijnde stalkers forummers*
Alle reacties Link kopieren
Volgende keer zal ik eens om me heen spugen

Nu was ik vooral bezig met kapotte pin-dingen en daardoor gemiste treinen



*note to self: mobiel internet necessary voor effectief stalken
anoniem_104407 wijzigde dit bericht op 08-06-2010 11:46
Reden: Heul Moeilijk - die Smileys
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Wij kiezen voor een globale prijs voor de drank. Wijn voor het eten leveren we zelf aan: dat komt op 5 euro per persoon ofzo + 4 euro voor water en bediening.



Nadien (voor tijdens het dansfeest) is er een drankenforfait: frisdrank/water/wijn/bier, 4 uur lang voor 12 euro per persoon.



Zo weet je wat beter waar je aan toe bent.



Aparte taart bestellen doen we niet, dat doet de traiteur: We gaan voor een dessertenbuffet, met o.m. een taart, maar geen idee hoe die eruit gaat zien (maakt me niet zo uit eigenlijk )
Alle reacties Link kopieren
zo daar was ik weer,



ik was even druk met het bijvijlen van mijn nagels (wat een klotewerk is dat en het stinkt ook nog eens) en werken



Heupje, onze taart kwam compleet met alles wat erop stond en er stond nogal wat op . Ik vind 50 euro voor te eten best veel. Wij waren 15 euro de man/vrouw kwijt en we hadden van alles wat.



MdK, nog geen fotoboek hier. Misschien tot we dit toch door de fotografe laten maken. We hebben nog wat "over" van de bruiloft namelijk omdat een paar dingen goedkoper uitvielen. Ik moet zeggen dat de hema wel goede kwaliteit levert.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Hier iets van een 45 euro per persoon voor het eten, en dat is dessert inbegrepen. Daar zitten ook ongeveer een 15-tal personen voor de bediening inbegrepen, dus ik vind het best redelijk. Het is voorgerecht - hoofdgerecht - dessert.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het stiekem ook wel leuk om te doen en ik denk dat ik ook andere keuzes maak dan een fotograaf. Dus doe ik het lekker zelf. Ik vond het meeste werk het verdelen van alle foto's (die je van mensen krijgt, ik had 3 mensen met heel veel foto's en nog wat losse ) over mapjes per onderwerp. Daarna valt het reuze mee.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames



Mijn vriend en ik hebben 2 weken besloten ( helaas geen romantisch aanzoek gehad) dat we gaan trouwen. Ik wil heel graag een kindje en hij is het liefste voor kids getrouwd. We willen in april/mei gaan trouwen, gaan vandeweek naar het gemeentehuis voor een datum.

Ik vind het wel allemaal erg spannend, het is zo volwassen( ik ben 23, vriend 28) En al dat geregel. Ik ga even jullie berichtjes terug lezen zodat ik een beetje op de hoogte ben van de stand van zaken bij jullie.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ja bij die 50 euro krijgen ze dan wel een stuk van een heuze ijstaart! Toch willen wij nog apart de bruidstaart, die doen we 's middags. Proberen voor elkaar te krijgen om 40 p/p kwijt te zijn. dan is het wel naar mijn zin. Krijgen ze Vooraf garnalen in een advocado met kruidendressing of carpaccio van ossenhaas met pesto, rocolla en permenzaanse kaas , tomatensoep met reepjes kip, room en bieslook of kippensoep. Hoofdgerecht is een varkenshaasje met paddenstoelensaus of kabeljauwfilet met een bieslook botersaus, gebakken aardappels en diverse groentes (worteltjes, sperzieboontje, stoofpeertjes, salade etc.) En als toe dan die ijstaart. We hebben zitten kijken om de soep te laten vervallen, maarja dat is maar 200 euro. We hebben alle tijd om te eten, dus vind dit wel leuk zo.
Alle reacties Link kopieren
Kom ik weer met mijn gezeik Vinden jullie niet dat de bladen bol staan? Als je het boek open legt zeg maar. Ik heb het onze fotograaf laten zien en hij besteld nu een boek via een of andere site waar alleen bedrijven kunnen bestellen. Gelukkig wel met korting. Deze bladen liggen helemaal plat en zijn ook dikker. Zo kan je een foto over twee pagina's maken en dan zie je bijna geen naad en de foto loopt mooi door.



Voor de vakantiefoto's vond ik het hemaboek overigens prima hoor. Maar wil graag van die doorlopen foto's en dat gaat daar helaas niet. Wel leuk dat je daar op de voorkant een foto kan doen. Maar dat kan tegenwoordig al overal wel.
Alle reacties Link kopieren
Heupje, de kosten van je menu zijn zo 10-15 euro, een cateraar die dat 4 keer over de kop laat gaan is fout bezig. Hij heeft geen locatiekosten, het is geen 'a la carte' Het moet voor +/- 35 kunnen hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Heupje schreef op 08 juni 2010 @ 12:13:

Kom ik weer met mijn gezeik Vinden jullie niet dat de bladen bol staan? Als je het boek open legt zeg maar. Ik heb het onze fotograaf laten zien en hij besteld nu een boek via een of andere site waar alleen bedrijven kunnen bestellen. Gelukkig wel met korting. Deze bladen liggen helemaal plat en zijn ook dikker. Zo kan je een foto over twee pagina's maken en dan zie je bijna geen naad en de foto loopt mooi door.



Voor de vakantiefoto's vond ik het hemaboek overigens prima hoor. Maar wil graag van die doorlopen foto's en dat gaat daar helaas niet. Wel leuk dat je daar op de voorkant een foto kan doen. Maar dat kan tegenwoordig al overal wel.Zowel 'plat' als doorlopende foto's kan prima met Hemaboeken. Moet je de 'fotopapier'-variant nemen. Doorlopende foto's doe je met de software, koppel je de pagina's of je plakt het als achtergrond in beide pagina's.
Alle reacties Link kopieren
de foto's van mijn vrijgezellenfeest zijn online in een fotoboek van blurb geplakt en die bladen lopen ook niet bol
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Ja, we gaan even onderhandelen met ze. Hoor nou wel van veel mensen dat het aardig prijzig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven