Trouwen 2015 Deel 3

07-02-2015 23:17 1706 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op verzoek van enkele een topic met een tabel die iedereen kan aanpassen

Dus dames wil je mee schrijven, voeg jezelf toe aan de tabel! Als forumsters lange tijd niet meeschrijven worden ze weer uit de tabel verwijderd.



2016 bruiden zijn natuurlijk ook welkom!



NaamLeeftijdTrouwdatumBudgetAantal daggastenAantal avondgastenBijzonderhedenMdoubleu2415-05-2015<10.0003560Wettelijk huwelijk op 11-05-2015Marels2915-05-2015<500080-90--Wiewatwaarenhoe2822-05-2015900030--Japin2619-06-20155000 (wordt waarschijnlijk meer)20/5080-83angel3110-7-2015<10.0002065-Matroesjka_257-8-201570005050-Miss_Musica2729-08-2015120007025-30-Calm3022-08-201520.00080200Wettelijk huwelijk op 17-07-2015Pamplemoes27??-08-201513.00050150-00suus00264-9-20158000870-J8yce2912-9-201515.00035200-Jola3618-9-20158.00030100-Trijntje843002-10-2015<10.00035115-Nienemunt2216-10-201510.0004085-Chantilly212627-11-201510.00040 50130 140-Rivemi4222-20-20155.5003030-Martine8727xx-4-201620.00060100-Juffert222511-06-20165.00020130Wettelijk huwelijk 06-06-2016Lasvegas3024-6-201620.00065130-140-Krullevaer2715-7-201610.00025?100-120-Vlindertje_xxx2901-09-201615.0002050-Iss2505-11-201610.0005050--mn-99-mn-25 ××-1- 20177.5005570-Liefs728 ××-4- 201715.00027120-

WW: Viva2015
Jeej, nieuw topic!
Alle reacties Link kopieren
Leuk een nieuw topic!



Wij zijn vandaag weer gaan eten bij het restaurant waar we ook eten met de bruiloft. Was weer heel lekker en erg gezellig, dus nog steeds geen spijt van onze keuze. We hebben gelijk het menu doorgesproken.



Onze borrel locatie gaat waarschijnlijk niet door, dus daar moeten we wat nieuws voor verzinnen. Nog maar 3,5 maanden te gaan, dus dat haar echt snel!
Alle reacties Link kopieren
goed bezig suus. Kan ik dadelijk tenminste ook in de tabel



Over de taart bij ons word die geregeld door de trouwlocatie. Ik bedacht me van de week alleen dat ik totaal niet weet hoe die eruit ziet dat toch maar even nagevraagd. Nog in afwachting van antwoord erop.
Alle reacties Link kopieren
Leuk wiewatwaarenhoe! Niet verkeerd om al vast even het eten uit te proberen

Jammer dat die borrel locatie niet door gaat, was dat een aparte locatie dan een feest locatie?



Mijn vriend heeft gisteren nog een goede vriend als getuige gevraagd, en dat wou ie heel graag. Heel erg leuk. Hij en z'n vriendin (wat weer een vriendin van mij is) hebben gisterenavond gezellig bij ons gegeten en geborreld. Die vriendin ken ik ook al jaren en is één van mijn beste vriendinnen. Zij is één van mijn getuigen en gaat donderdag ook mee voor de jurk. Via haar en haar vriend hebben mijn verloofde en ik elkaar ook leren kennen vandaar dat het extra leuk is dat ze allebei getuige worden.



Ik krijg steeds meer de kriebels, donderdag jurken kijken!



Leuk dat we nu een nieuw topic hebben! Zijn de gasten de gasten in totaal? (wij hebben namelijk dag- en avond gasten)

En is de leeftijd jullie huidige leeftijd of de leeftijd dat jullie gaat trouwen?

Misschien leuk om leeftijd partner er nog bij te zetten?
wiewatwaar, balen van je borrel locatie. heb je al alternatieven bedacht?



Hier offertes van een paar restaurants binnen. prijsverschil is zo klein dat de originele locatie dan toch wint.



Nienemunt, leuk donderdag jurken kijken!



@Hier. Gisteren eindelijk de jurk irl aan moeder en oma laten zien. En hij is goedgekeurd! Best een opluchting want van de foto zei mijn moeder 'maakt hij je niet een beetje dik?' en dat bleef dan door mijn hoofd spoken. Maar irl vonden ze hem prachtig! Morgen even wat uitgebreider passen (aanstaande stond in de voortuin te wachten tot hij weer naar binnen mocht dus maar even snel laten zien ) en goed kijken wat ik wil doen qua sluier etc. En na nog een keer passen gisteren tot de realisatie gekomen dat ik wel degelijk hakken onder de jurk aan moet. Anders is hij toch te lang



Ik ga zo eens uitvogelen hoe ik de tabel aanpas.
Tabel aanpassen gaat moeilijk als er geen inloggegevens zijn



Die zou ik trouwens even in de OP zetten in een lichtgekleurd font. Zoiets dus
Oh en ik heb gisteren dus mijn jurk zonder bh gepast en dat wordt het toch niet. Nu moet ik dus op zoek naar passend ondergoed voor onder de jurk
Alle reacties Link kopieren
Nienemunt; we hebben geen echte feest locatie, maar rond drie uur ceremonie, aansluitend borrel en daarna eten met een groep van 30 gasten. We kunnen altijd de borrel bij het restaurant doen waar we 's-avonds ook eten (wel fijn om te weten dat er dat altijd achter de hand hebben), maar we vonden het wel leuk om op een andere locatie te borrelen.

Wel al over andere locaties nagedacht, maar nog niks concreets helaas.



@Matroesjka, fijn de offertes niet heel veel verschillen. En top dat je jurk is goedgekeurd Door je moeder en oma. Ik kan me voorstellen dat je het belangrijk vindt dat zij de jurk ook mooi vinden.



Ik mag mijn jurk vrijdag weer aan. Dan staat mijn eerste afspeldafspraak gepland. Mijn schoonmoeder gaat de jurk voor het eerst zien en mijn moeder gaat weer mee.



Ik herken trouwens de eerdere opmerkingen over hoe moeders en schoonmoeders tegen bruiloft aankijken. Mijn moeder vindt het best leuk en denkt met me mee als ik daar om vraag. Maar voor mijn schoonmoeder is dit echt hetgeen waar ze al maanden naar uitkijkt. Ze kan het ook nergens anders over hebben en bemoeit zich graag met allerlei zaken
Nou ik hoopte eigenlijk stiekem dat de restaurants goedkoper zouden zijn Maar het scheelt misschien 500 euro en dan vind ik het de moeite niet om de bruiloft dan op 2 locaties (gemeentehuis en restaurant 5km verderop) te houden. We hebben ons budget trouwens maar verhoogd naar 7000. Want voor minder wordt het toch niet wat wij er van willen. Dan moeten we wel op heel veel dingen gaan beknibbelen.



Ik zou in jouw geval denk ik de borrel toch in het restaurant waar je ook dineert houden. Ik denk dat 3 locaties (huwelijk, borrel en diner) het risico met zich mee draagt dat je dan in feite 3x moet zorgen dat de sfeer er goed in komt.
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat je dat zegt matroesjka. Ik ben juist bang dat het 'saai' of te veel van hetzelfde wordt als we alles op dezelfde locatie doen. De afwisseling (van locatie en sfeer) leek me juist wel handig. Goed om jouw idee daarover te horen.
Alle reacties Link kopieren
Het wachtwoord staat in het oude topic. Ik zal de tabel zo even aanpassen avond en dag gasten.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Ik heb mijn gegevens erin gezet en de avondgasten toegevoegd.



Ik wist alleen niet hoe de gasten bij jou zijn verdeeld Suus!
Ik krijg de tabel niet aangepast
Alle reacties Link kopieren
Als ik de tabel zo zie denken ik dat we beetje veel budget hebben. Hebben net zoveel budget als chaotisch maar maar de helft aan gasten. Ik moet zeggen we zitten nu op rond de 8500 wat we daadwerkelijk gaan uitgeven overige geld is mooi voor de huwelijksreis. Als ik achter de pa zit probeer ik mezelf wel in de tabel te zetten gaat via tablet wat lastiger.



Vandaag voor trouwringen wezen kijken bij een atelier waar je dan mee kunt helpen ze maken. Maar blijft lastige keuze wat als het mislukt we kunnen hierbij wel mijn moeders ring hergebruik dat is wel weer voordeel. Op dit moment vinden we ringen zoeken echt lastig. Schrok wel beetje van de prijzen hebben er 1000 euro voor gebudgetteerd maar alles wat we mooi vinden zit er ruim boven.
Alle reacties Link kopieren
Terugvindpost!!



Gaan we trouwens de tabel niet op trouwdatum zetten?



Dat had ik wel gedaan en ik vind dat wel heel erg makkelijk, eigenlijk.
668, the neighbour of the Beast
83angel, wat lastig van die ringen. Ik wil gewoon een simpele witgouden gladde ring om naast mijn verlovingsring te dragen. Dus ik ben wel klaar voor 300-400 euro. Maar ik weet nog niet wat vriend wil...



He, heeft iemand mij nou in de tabel gezet of is mijn aanpaspoging (met een vertraging van een paar uur) toch gelukt?
Zo. Nu staat de tabel in goede volgorde!
Dat is inderdaad wel handiger Marels, in ieder geval overzichtelijker, tenminste voor mij ;)



Wij zijn ook voor 500-600 klaar aan ringen..Net zoals Mat gaan we voor simpele witgouden ringen.

Wel erg lastig Angel, zoveel keuze en helaas ook zo ongelooflijk duur in veel gevallen.



Vandaag een overenthousiaste vader en zusje gezien, zo leuk! Vader verheugd zich op het grote feest en zusje verheugd zich op haar ceremoniemeester-rol :P Scheelt dat ik heel veel dingen toch zelf in de hand wil houden, dus heel veel dingen hoeft ze niet op te pakken.. Of samen met mij ;)
Ja zul je zien dat matman natuurlijk weer duur en speciaal wil als ring



Ik zit nog steeds te dubben of ik die vriendin zal vragen als ceremoniemeester. En als niet, wie dan wel... op zich verwacht ik weinig van de ceremoniemeester, behalve op de dag zelf een beetje het programma te leiden.
Dank voor het openen van een nieuw topic! Waarom is mijn datum dikgedrukt? Snap niet wat ik fout heb gedaan.



Even mijn laatste post uit het vorige topic gekopieerd:



Nou, het lijkt zowaar alsof we eruit zijn wat betreft de dagindeling!



Begin van de middag burgerlijk huwelijk

Daarna koffie en thee bij schoonouders thuis (of niet, misschien een beetje nutteloos onderdeel?)

Halverwege de middag (rond 4) een vroeg dinerbuffet

Rond 6 uur de kerkdienst

Daarna uitloop met receptie

Daarna feest op een andere locatie



Overdag (t/m diner) is alleen voor naaste familie, getuigen enzo. Vanaf kerk is voor de avondgasten en kerk + receptie ook voor bijv. mensen die we kennen van de kerk en mensen die wat minder dichtbij staan. Feest is op een andere locatie om te voorkomen dat mensen die voor de receptie komen blijven hangen. Bij het feest zorgen we dat er nog broodjes zijn omdat het diner zo vroeg is. Taart aansnijden gebeurt als eerste op de feestlocatie.



Wat denken jullie? Klinkt dat een beetje ok?
Ik bedoel onderstreept ipv dikgedrukt. Ik zie dat mijn datum aanklikbaar is. Gek.
Bij mij klopt het gewoon in de tabel krul!



En je dagindeling klinkt goed! En zoals ik eerder al zei: maak het op je uitnodiging subtiel duidelijk dat mensen die vanaf de kerkdienst erbij mogen zijn dus geen diner krijgen! Dat zou ik namelijk half wel verwachten als ik je dagindeling zie Is niet erg, maar door een duidelijke tijdlijn aan te geven op je uitnodiging voorkom je dat mensen op een lege maag komen.
Bij mij klopt het gewoon in de tabel krul!



En je dagindeling klinkt goed! En zoals ik eerder al zei: maak het op je uitnodiging subtiel duidelijk dat mensen die vanaf de kerkdienst erbij mogen zijn dus geen diner krijgen! Dat zou ik namelijk half wel verwachten als ik je dagindeling zie Is niet erg, maar door een duidelijke tijdlijn aan te geven op je uitnodiging voorkom je dat mensen op een lege maag komen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij sta ik er in en heb ik niemand per ongeluk verwijderd.



Ik maak trouwens geen onderscheid tussen dag- en avondgasten, vind ik helemaal niet gezellig.

Vandaar. Iedereen is gewoon welkom wanneer ie kan en zin heeft.
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven