Trouwen 2015 Deel 3

07-02-2015 23:17 1706 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op verzoek van enkele een topic met een tabel die iedereen kan aanpassen

Dus dames wil je mee schrijven, voeg jezelf toe aan de tabel! Als forumsters lange tijd niet meeschrijven worden ze weer uit de tabel verwijderd.



2016 bruiden zijn natuurlijk ook welkom!



NaamLeeftijdTrouwdatumBudgetAantal daggastenAantal avondgastenBijzonderhedenMdoubleu2415-05-2015<10.0003560Wettelijk huwelijk op 11-05-2015Marels2915-05-2015<500080-90--Wiewatwaarenhoe2822-05-2015900030--Japin2619-06-20155000 (wordt waarschijnlijk meer)20/5080-83angel3110-7-2015<10.0002065-Matroesjka_257-8-201570005050-Miss_Musica2729-08-2015120007025-30-Calm3022-08-201520.00080200Wettelijk huwelijk op 17-07-2015Pamplemoes27??-08-201513.00050150-00suus00264-9-20158000870-J8yce2912-9-201515.00035200-Jola3618-9-20158.00030100-Trijntje843002-10-2015<10.00035115-Nienemunt2216-10-201510.0004085-Chantilly212627-11-201510.00040 50130 140-Rivemi4222-20-20155.5003030-Martine8727xx-4-201620.00060100-Juffert222511-06-20165.00020130Wettelijk huwelijk 06-06-2016Lasvegas3024-6-201620.00065130-140-Krullevaer2715-7-201610.00025?100-120-Vlindertje_xxx2901-09-201615.0002050-Iss2505-11-201610.0005050--mn-99-mn-25 ××-1- 20177.5005570-Liefs728 ××-4- 201715.00027120-

WW: Viva2015
Ik heb trouwens de offerte teruggestuurd met alle aanpassingen en die ook nog per mail bevestigd en om een nieuwe offerte gevraagd.
Ook goed bezig Mat



Onze ijsbruidstaart kost 5,- p.p. Wel een ijsbruidstaart waar je u tegen zegt, 4 laags, mooi gesuikerd werk etc.



Wij trouwen binnen, in november buiten trouwen leek ons geen strak plan ;)



Qua budget, wij tikten eerst de 15.000 aan, maar dat werd ons beiden toch iets te gortig.. Zeker omdat we ook nog op vakantie gaan en een huis hebben wat nog deels ingericht moet worden, tuin moet nog beplant worden etc. Dus dat betekende schrappen en prioriteiten stellen. 130 avondgasten valt nog mee qua prijs, het zijn m.n de daggasten die het duur maken. Diner, champagne, drinken op nacalculatie. Terwijl de kosten voor het avondfeest echt heel erg meevallen. En dus heb ik in lopen schrappen in de daggastenlijst. Een aantal zijn doorgeschoven naar de avond. Vriend vond dat Ok. Stonden niet dicht genoeg bij ons om het kennelijk erg te vinden



Gelukkig geen mensen die zich uit hebben genodigd. Wel, sinds het overlijden van de oma van vriend, wat familieleden kunnen schrappen van de lijst, na overleg met schoonouders. Elk nadeel heeft z'n voordeel zullen we maar zeggen :p
Bij ons waren juist de avondgasten het grootste deel van de offerte. En omdat ik de mensen die we als daggasten hadden aangemerkt onder geen beding wil wegsturen na de ceremonie hebben we uiteindelijk maar besloten het groepje daggasten met ongeveer 15 mensen uit te breiden en die mensen gewoon voor de hele dag uit te nodigen en de rest van de gasten te schrappen
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke oplossing Matroesjka! Ik ben blij dat we nog niemand hebben toegezegd dat ze gast zijn, laat staan daggast. Hoewel sommigen dat wel kunnen raden natuurlijk, ouders, goede vrienden. Mensen die mijn kinderen (hopelijk) ook gaan kennen, niet waarvan je over 30 jaar denkt "wie was dat ook alweer?". Ik probeer zelf-uitnodigen tegen te gaan door zo min mogelijk over de bruiloft te praten. Is ook leuker voor de gasten, dan zijn er nog wat verrassingen. Gelukkig kan ik nu hier mijn ei kwijt pfffff



We willen graag de huwelijksreis vragen als cadeau. Het envelopje op de uitnodiging vinden we een beetje ordinair, maar aangezien we al samenwonen en geen spullen nodig hebben, kozen we voor een soort middenweg met een website waarop iedereen een stukje van onze huwelijksreis kan kopen. Wordt het envelopje veel gedaan? Bij ons in de omgeving wel, vrijwel iedereen...



Buiten trouwen kan echt zo prachtig zijn. Juist met lampionnen of iets wat je aan de boom ophangt, zodat je een gevoel van een plafond krijgt, een ruimte waarin je bent met de groep maar wel buiten.
Ik hoor van iedereen die al langer (zeg 10+ jaar) getrouwd is dat ze eigenlijk bijna niemand van hun bruiloft echt vaak meer spreken muv familie en een enkele vriend/vriendin



Zo'n honeymoonfund is idd leuk.
Alle reacties Link kopieren
Oei, ik ken de meeste mensen die komen nu ook al langere tijd. Meeste meer dan 10 jaar, dus hoop dat ik ze over 10 jaar ook nog zie! Al nodig ik wel wat familie uit die ik nooit zie eigenlijk.



In mn vakantie was ik wel wat aangekomen... Nu moet er wat af, maar mn jurk is binnen en nu wordt ik gestalkd om een pasafspraak te maken. Ik moet zeggen: Het is wel een goede stok achter de deur. Gelukkig zijn het 'maar' 3.5 kg (die eraf moeten, niet die ik was aangekomen. Eerst moest er nog 2 kg af haha).



Wij hebben ook een bijdrage voor de huwelijksreis op de uitnodiging staan als kadotip. De locatie hebben we weggehaald, want dat is nog niet zeker.



Het komt nu toch wel dichtbij. Over 3 maanden wil ik klaar zijn, zodat er geen last-minute stress is. Heb bakker, kapster/visagist, locatie en fotograaf gemaild om afspraken te maken. En heb een lijst met knutselwerkzaamheden gemaakt. Genoeg te doen!!!
Hier ook alleen maar mensen die ik ( op mijn lijstje met gasten dan) meer dan 11 jaar ken.. Mijn vriendinnen op de middelbare school zijn degene die ik het korste ken :p en toen was ik 14.

Ze gaan dus al een tijdje mee ;) van vriend ken ik eigenlijk ook iedereen al zo lang als dat we samen zijn, nu 6 jaar. Een aantal voetbalgenoten niet, maar dat zijn avondgasten en die jongens zelf vind ik zelf niet zo belangrijk in het geheel. Prima dat ze er zijn hoor! Maar niet mijn hoofdgasten ;)



Envelopje, check! Hier gewoon een envelopje hoor. Op huwelijksreis gaan we niet, we hebben zo'n beetje alles wat ons hartje begeerd. Dan liever duidelijk zijn door middel van een envelopje dan aan het eind van de avond met cadeaus zitten waar we niets aan/mee hebben.. Bovendien kennen de mensen ons langer dan vandaag en zullen ze dat envelopje vast niet ordinair vinden ;) eerder logisch! Wordt hier standaard gedaan bij de bruiloften die we tot nu toe hebben meegemaakt.



Wel even gecheckt bij mijn moeder en een paar vriendinnen en die verklaarden me voor gek als ik het niet deed :p



Zelf vind ik het als gast ook altijd wel handig en waar dat geld dan terecht komt maakt me niets uit.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te horen hoe jullie de gasten hebben geselecteerd, wordt hier nog een grote kluif.



Over het envelopje, ik was tijdje terug op een bruiloft van een Belgisch stel en daar stond hun rekeningnummer op de trouwkaart, zodat je het geld kon overmaken. Vond het zelf raar maar zij zeiden dat iedereen in hun omgeving dat zo deed.
Alle reacties Link kopieren
Waaaaaat nee toch? Bizar. Maar aan de andere kant; iets wat je om je heen veel ziet ga je normaal vinden, denk ik. Ik probeer me nog wel af te vragen waarom ik iegenlijk iets doe, niet omdat het "zo hoort op een bruiloft". Zo wilde ik eerst helemaal geen bloemen doen, totdat iemand zei dat ik dan ook niet het boeket kon gooien naar de ongetrouwde vrouwen. Dat is voor mij de nige reden dat ik het wel geinig zou vinden
@japin, huh? je zet de locatie niet op de uitnodiging?



Boeket gooien, geen idee of ik dat ga/wil doen.
Boeket gaat hier echt niet gegooid worden :p zonde van al het geld en werk wat erin zit ;) gaat mooi mee naar huis!
Alle reacties Link kopieren
Locatie van de huwelijksreis neem ik aan?! Ik heb zelf een keer, tijd terug alweer, het boeket gevangen en dat was wel een leuke hint richting aanstaande hihi
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ja ik bedoel de locatie van de huwelijksreis. De bestemming dus. Vrrder is de uitnodiging compleet.

Boeket vindt ik eigenlijk zonde van zoveel geld. Ik ga binnenkort maar eens langs of ze kunnen helpen om iets te maken binnen een bepaald budget.



Gisteren ging mn verloofde ook maar eens bladeren door bruid magazine. Er ging een wereld voor m open. Opeens zag hij in dat er toch wel veel geregeld moet worden. "En een speech... moet ik dat doen? Dat staat hier .

Ja schat, daarom ben ik dus als een gek bezig. "

Ik dacht dat ik toch wel duidelijk was dat het veel werk is, maar hij heeft vaak informatie van een expert nodig om het kwartje te laten vallen.
Alle reacties Link kopieren
of ik het bruidsboeket ga gooien weet ik niet. Ik weet niet of ik dat ding dan nog heb.

Ik heb er weinig zin in eigenlijk in een bruidsboeket maar heb me toch over laten halen om een kleine te nemen met witte bloemen. Mijn as mag die gaan regelen . Ik heb ook gezegd als ik hem irritant vind dan blijft die achter bij holle bolle gijs. Hij zal dus ook niet duur zijn.



Huwelijksreis hebben we eergisteren geboekt. gaan ruim een week naar jamaic heb er zin in.



Speech ben ik nog niet over uit of ik wat ga zeggen bij het eten of in het gemeentehuis. Geen idee of as dat weet anders verzint hij maar wat ter plekke
Ik vind een boeket wel mooi. Maar ze zijn godsgruwelijk duur. 100 euro voor een bosje bloemen is niet vreemd. Rot op joh. Ik ga dat boeket alleen gebruiken voor de foto's en bij de ceremonie. En dan beginnen bloemisten over "heel veel werk" dat er in zit. Alsof zij serieus voor een min of meer standaard boeket een halve dag aan het werk is.



Ik ga dus binnenkort eens gewoon een bosje bloemen bij de appie halen en wat ijzerdraad etc bij action en eens kijken of ik dat zelf kan.
83angel, gaaf jamaica!!! Stond ook bij ons heel hoog op de lijst maar uiteindelijk niet gedaan ivm onhandige dagen van de vluchten.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 27 februari 2015 @ 08:39:

.



Ik ga dus binnenkort eens gewoon een bosje bloemen bij de appie halen en wat ijzerdraad etc bij action en eens kijken of ik dat zelf kan.



Als het je lukt, zet je hier dan een "tutorial" neer?? Wel slim, kan je meteen testen hoe lang ze goed blijven.

Ik zal het ook proberen (zal pas over een paar weken zijn) en dan zal ik ook mijn ervaring hier zetten.
Dat is ook wel een goed idee Matroesjka om het zelf eerst eens te proberen. Ik wil ook geen duur boeket en ik zit nu twijfelen tussen tulpen (die alleen wat lastig aan te komen zijn in oktober misschien) of een boeket van gipskruid. Deze had ik op Pinterest gevonden die ik wel leuk vind









Een collega van mij vertelde nog dat hij voor zijn bruiloft 3 boeketten bij de bloemist had besteld en niet had gezegd dat het voor een bruiloft was. 1 heeft zij toen als bruidsboeket gebruikt en die andere twee stonden in een vaas op de tafel bij de ambtenaar. Vond ik ook nog wel een idee als mijn eigen geknutsel toch niet zo goed uitpakt :-)



Cool 83angel, mooie huwelijksreisbestemming lijkt me dat!



Ik hoop toch dat ik mijn gasten ook nog zie over 10 jaar, de 'kortste' vriendschap die erbij zit duurt nu 8 jaar. Kan me misschien alleen voorstellen dat als je veel collega's uitnodigt dat je die niet meer ziet als je van baan wisselt na verloop van tijd.



Zondag mijn tante trouwens vragen of zij mijn haar wil doen op de trouwdag (zij is kapster). Dan kan er weer wat van het lijstje worden gestreept.
En nog steeds geen reactie van de babs gehad. Ik wacht het weekend nog even af en anders misschien toch nog maar even bellen volgende week.
quote:japin schreef op 27 februari 2015 @ 08:56:

[...]





Als het je lukt, zet je hier dan een "tutorial" neer?? Wel slim, kan je meteen testen hoe lang ze goed blijven.

Ik zal het ook proberen (zal pas over een paar weken zijn) en dan zal ik ook mijn ervaring hier zetten.ja zal ik doen. Ik maak me vooral zorgen om hoe je de bloemen goed krijgt. Meeste bloemen zijn nog niet helemaal uitgekomen als je ze koopt namelijk en om de een of andere reden komen ze bij mij ook nooit echt uit. Ze komen half open en dan blijven ze heel lang zo totdat ze niet goed meer zijn en dan gooi ik ze weg
quote:Trijntje84 schreef op 27 februari 2015 @ 08:58:

Dat is ook wel een goed idee Matroesjka om het zelf eerst eens te proberen. Ik wil ook geen duur boeket en ik zit nu twijfelen tussen tulpen (die alleen wat lastig aan te komen zijn in oktober misschien) of een boeket van gipskruid. Deze had ik op Pinterest gevonden die ik wel leuk vind



[afbeelding]

[afbeelding]



Een collega van mij vertelde nog dat hij voor zijn bruiloft 3 boeketten bij de bloemist had besteld en niet had gezegd dat het voor een bruiloft was. 1 heeft zij toen als bruidsboeket gebruikt en die andere twee stonden in een vaas op de tafel bij de ambtenaar. Vond ik ook nog wel een idee als mijn eigen geknutsel toch niet zo goed uitpakt :-)



Cool 83angel, mooie huwelijksreisbestemming lijkt me dat!



Ik hoop toch dat ik mijn gasten ook nog zie over 10 jaar, de 'kortste' vriendschap die erbij zit duurt nu 8 jaar. Kan me misschien alleen voorstellen dat als je veel collega's uitnodigt dat je die niet meer ziet als je van baan wisselt na verloop van tijd.



Zondag mijn tante trouwens vragen of zij mijn haar wil doen op de trouwdag (zij is kapster). Dan kan er weer wat van het lijstje worden gestreept.ja dat kan idd ook. Alleen ga ik me dan weer druk zitten maken of ik wel een leuk boeket vind in de juiste kleuren En hij moet natuurlijk wel mooi blijven tijdens het dragen. In een vaas is 1 ding, maar als je het echt draagt als trouwboeket is er natuurlijk het risico dat de bloemen gaan "hangen".
Hij had het geloof ik wel besteld en gezegd in welke kleuren het moest zijn. Maar dat hangen kan inderdaad wel gaan gebeuren. Of je moet dan misschien vragen om een kleiner boeketje met korte stelen. Misschien dat dat helpt tegen het hangen.
quote:Trijntje84 schreef op 27 februari 2015 @ 09:09:

Hij had het geloof ik wel besteld en gezegd in welke kleuren het moest zijn. Maar dat hangen kan inderdaad wel gaan gebeuren. Of je moet dan misschien vragen om een kleiner boeketje met korte stelen. Misschien dat dat helpt tegen het hangen.

Zal ook afhangen van het soort bloemen. Rozen hebben een stevigere stam dan tulpen bijvoorbeeld. En als je dan een rozenboeket hebt dat goed stevig gebonden is met wat blad er omheen dan gaat het misschien wel goed.



Nja, ik ga er mee aan de knutsel binnenkort



Voor de DIY'ers, ik zag op facebook dat Action nu kleefkant verkoopt!
Bestel je trouwens wel corsages of wil je die ook proberen zelf te maken?



En misschien een hele 'blonde' vraag, maar waarvoor gebruik je kleefkant :-S
Ik weet nog niet wat ik ga doen hoor. Met mijn schoonmoeders uitvaart hadden we een goede en betaalbare bloemist. Ik ga ook nog even kijken wat hij zou vragen voor bloemen. En anders maak ik het allemaal zelf wel. Moet sowieso ook bloemen hebben voor de aankleding, maar dat zijn gewoon losse bloemen die we dan zelf in vazen op tafel gaan zetten.



Kleeftkant, geen idee, ik zag dus op FB dat iemand het om potjes geplakt had en daar een waxinelichtje in gedaan had. Zag er wel aardig uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven