Trouwen in 2015 deel 2

28-09-2014 20:06 1231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oorspronkelijke OP door Matroesjka:



Het 'Trouwen in 2013/2014' topic is een beetje ingekakt. De meesten zijn ondertussen getrouwd of schrijven weinig.



Zijn er nog dames (of heren natuurlijk) die volgend jaar gaan trouwen en daar over willen kletsen, tips uitwisselen etc?



Hier schrijven we dus verder over trouwen in 2015! Tips, tricks en vooral gezelligheid.

Dit keer mét tabel



NicknameLeeftijdTrouwdatumBudgetBijzonderhedenRubra286 maart< ¤ 10.000-Marels2815 mei< ¤ 5000-Wiewatwaarenhoe2822 mei¤ 8500-Matroesjka_257 augustus¤ 6000-miss_musica2629 augustus¤ 12.000-Chantilly212527 november¤ 10.000-O.L.L.A3323 december 2016¤ 5.500woont in buitenland
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog niet wat ik voor taart wil, in elk geval iets wat bij ons past.

Niet te klef, denk ik.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Oh ja de taart... Die staat bij mij met stip op 2. Vind het altijd geweldig om op bruiloften te zien hoe de taart eruitziet(en smaakt). Alsof ik al tig bruiloften heb meegemaakt... Er moet meer getrouwd worden mensen!!



We hebben een rustieke bruiloft, met een tikje vintage. Denk dat ik een lekkere truttige taart wil met tierelantijntjes enzo. Hoe vaak mag je je bruidstaart uitzoeken. Hij zit bij ons bij de locatie inbegrepen. Zij hebben een goede banketbakker die erg ervaren is.
Alle reacties Link kopieren
Wit, of een mooie pasteltint. Of wit met accenten.



Heb me er nog niet zo in verdiept. Jaren geleden een taartenbakverslaving gehad. Toen kwamen de mooiste taarten voorbij op het forum waar ik toen weleens op zat (deleukstetaarten . nl)



Zo jammer dat je maar 1 keer trouwt. Er moet echt wat gekozen worden. En mijn as maakt het allemaal niet zoveel uit. Dus ik mag het allemaal uitdokteren, en hij zegt ja en humt op voorgeschreven momenten. Erg makkelijk, maar als je niet kan kiezen is een extra mening wel fijn!
Alle reacties Link kopieren
we hebben een en ander verdeeld.

De decoratie kan m aan zn mooie billen roesten, en ik vind de auto niet belangrijk.

op die manier hebben we verdeeld. wat iemand leuk vind.



wat het wel is: hij heeft zich er waarschijnlijk nooit in verdiept of hij een lila met witte taart wil of een mintgroene met goud-details, en kan zich er geen voorstelling van maken. Als hij bij de bakker zon' ding echt voor zich ziet zal hij wel een keus kunnen maken. Dus lekker naar de bakker:)
Alle reacties Link kopieren
Hahaha welcome to the club!



Oh wat leuk! Welke themakleuren heb je? overbodig :D
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
ik heb trouwens ook geen idee van de taart.

ik vraag me af: Als je zegt: ik wil een taart voor xx personen, maar ik heb dit budget, zouden ze dan een taart kunnen maken dat officieel geen bruidstaart is, maar wel een mooie marcepijntaart?

Of is het per definitie duurder omdat ze het naar een bruiloft brengen?
Ladies ik ben even superdruk en forummen gaat niet zo lekker met de nieuwe layout (vooral op mobiel) maar ik beloof dat ik binnenkort weer kom bijlezen!
Neem je tijd Matroesjka!

Ik denk niet dat je te vroeg kan zijn met het bestellen en vastzetten van afspraken voor een bruiloft. Dus voor niet denken dat je gek bent!



Ik zag op pintarest een 'taart' voorbijkomen die mij wel wat leek. Het was een cupcaketaart..dus een klein taartje om samen door te snijden..en daaronder allemaal cupcakes om uit te delen. Helaas vind vriendlief het niet z'n succes. Die heeft liever allerlei lagen en verdiepingen..
Alle reacties Link kopieren
@ japin voor zover ik heb gezien is ALLES duurder als het om een bruiloft gaat; drank, kleding, taart, locatie, fotograaf... Wij waren ¤ 500,- kwijt voor een taart voor ongeveer 100 personen. Het is wel precies wat we willen en de taart smaakt heerlijk dus ik heb het geld ervoor over.



Maar ze weten wel waar ze geld kunnen halen...
I'm a goal digger.
@japin, dat ligt heel erg af van de bakker. Doorgaans zijn bruidstaarten wel duurder dan gewone taarten, maar ze zijn ook anders dan gewone taarten dus zo gek is dat niet. Bezorgen kost natuurlijk vaak ook nog wat.



Wat ik zou doen is een paar bakkers langs gaan of bellen/mailen en uitleggen wat je wilt en wat je budget is en vragen wat ze voor je kunnen doen.



Dit is vaak trouwens wat goedkoper dan een taart met meerdere lagen:



http://www.pinterest.com/pin/41869471510621732/
500 euro voor 100 personen vind ik dan wel weer nogal aan de dure kant. Maargoed, het ligt ook erg aan de versieringen etc.
Alle reacties Link kopieren
@ depster Oh, dat vond ik ook gaaf! Mijn vriend inderdaad ook niet haha dus ik heb nu een andere taart gevonden (ook op Pinterest) waar we allebei meteen heel enthousiast over waren.
I'm a goal digger.
Onze taartenbakster (oud klasgenoot van vriend) vraagt 115 euro voor een bruidstaart voor 40 personen. Maar ik denk dat ze ons nog wel wat korting gaat geven.
Alle reacties Link kopieren
de locatie rekent wel bestekkosten als we een andere bakker nemen dan waar ze naar refereren. Zal dus ook moeten afwegen of een andere bakker uiteindelijk dan voordeel oplevert.

Die met cupcakes eronder is idd heel leuk. daar zitten we nu ook aan te denken:).

Ik vraag het wel gewoon. Ik geloof dat vulling in de bruidstaart veel rijker is dan een normale taart.



En dan hoop ik stiekem dat ze denken: Ach die leuke meid: doen we het gewoon wat goedkoper voor.

(ja, ik weet dat dat onrealistisch is:). Maar als je niet mag dromen....)
Blijft prijzig zn taart. Ik kies er dan ook heel bewust voor alleen dag gasten taart te geven..
Ik kan trouwens even niet verder met de bruiloft. Er gebeurt vanalles dat het budget (zowel positief als negatief) kan beïnvloeden dus ik zit voorlopig even "vast"
Alle reacties Link kopieren
ik wou dat ik een kapster, visagist, zangeres, taartenbakster, karl lagerfeld, en iemand met een villa kende.

(degene die ik ken met een dergelijke achtergrond hebben een te grote rol en wil ik op die dag alleen maar laten relaxen)



ik bedoel een kapper en visagist. Karl Lagerfeld ken ik uberhaupt niet. en ook niemand met een mooie grote villa)
Ik wou vooral heel graag dat ik een kapster/visagiste persoonlijk kende :O Ik heb nu een shitload oefen-make-up gehaald bij action. Eens kijken hoe ver ik kom de komende maanden en als ik er niet uit kom dan maar een prof inhuren.
Ik ken de persoon die ons gaat trouwen.. (schoonmoeder) dus kost ons geen geld. Een vriend van vriendlief is DJ. Die gaan we lief aankijken.. En de vriendin van een vriend van vriendlief is fotograaf in opleiding.. Schoonzusje die mijn nagels kan doen. Al 4 dingen waarop wij (Waarschijnlijk) kunnen besparen.



Kijk goed naar je vriendenkring, is wellicht iemand die je kan helpen aan een naam. Viavia krijg je ook nog wel eens een ander prijsje..
Alle reacties Link kopieren
Ohh das balen matroesjka_ . Hoelang blijf je dan in ''onzekerheid'' tot je weer verder mag plannen?
I'm a goal digger.
Geen idee. Alles tussen een paar weken en een aantal maanden. Kan er ivm herkenbaarheid (ik ben hier vrij herkenbaar en niet iedereen hoeft te weten hoe en wat) niet te veel over vertellen. Maar ik maak me er niet te druk om, want het kan ook positief uitvallen. En als het negatief uitvalt dan kijken we dan hoe we de bruiloft doen binnen onze wensen en budget.
Alle reacties Link kopieren
Tipje: Als je zelf je makeup gaat doen (waar ik aan zit te denken). Via vakantieveilingen kan je een makeup workshop doen goedkoop. Als je daar dan tips vraagt en goed opschrijft wat ze doen, wordt je extra goed.

Volgens mij gaan die workshop wel voor 5 euro weg (2 personen).
Alle reacties Link kopieren
Das zeker fijn depster! Daar kan je een hoop op besparen. Ik zou eventueel wel op visagie en kapster kunnen besparen. DJ regelen wij ook via-via, scheelt ook gauw rond de ¤ 400!



Wil een link van mijn taart plaatsen via Pinterest maar dit is precies weer een plaatje waar de link het niet meer van doet :(..
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
matroeskja: had je je datum nog niet vastgelegd?

hoop dat het alleen maar positief uitpakt.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend zeg, ook dat het nog zo lang kan duren voordat je weet waar je aan toe bent. Wat het ook is, ik zal voor je duimen dat het positief uitvalt!
I'm a goal digger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven