Trouwen in 2015 deel 2

28-09-2014 20:06 1231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oorspronkelijke OP door Matroesjka:



Het 'Trouwen in 2013/2014' topic is een beetje ingekakt. De meesten zijn ondertussen getrouwd of schrijven weinig.



Zijn er nog dames (of heren natuurlijk) die volgend jaar gaan trouwen en daar over willen kletsen, tips uitwisselen etc?



Hier schrijven we dus verder over trouwen in 2015! Tips, tricks en vooral gezelligheid.

Dit keer mét tabel



NicknameLeeftijdTrouwdatumBudgetBijzonderhedenRubra286 maart< ¤ 10.000-Marels2815 mei< ¤ 5000-Wiewatwaarenhoe2822 mei¤ 8500-Matroesjka_257 augustus¤ 6000-miss_musica2629 augustus¤ 12.000-Chantilly212527 november¤ 10.000-O.L.L.A3323 december 2016¤ 5.500woont in buitenland
668, the neighbour of the Beast
Begrijpelijk Mat! Lang vliegen, prima, maar dan wel ruim de tijd om alles te doen wat je wilt.



Fijne vakantie Japin! Ik moet nog 22 dagen.. Ben echt al weken aan het aftellen ;)



Welkom Bridetobe!
Alle reacties Link kopieren
@ Japin; Ik heb inderdaad ook op die site gekeken. Vriendin waar daar ook goed geslaagd. Helaas kan ik daar op dit moment niet op slagen. Misschien dat de collectie nog eens verandert? Ook moet ik een website hebben waarbij ik gemakkelijk en niet te duur retour kan sturen. Ik zit namelijk, heel fijn, tussen 2 maten in. Ik zag inderdaad ook een groot verschil in prijs met deze site.



Wat leuk dat jij ook in juni gaat trouwen! Ben jij/zijn jullie al ver met voorbereidingen etc.?



Huwelijksreis is ook een punt waar wij nu dingen voor uitzoeken. Wij wilden ook graag een stuk vliegen omdat je dat 'normaal' niet snel doet. Maar een kennis heeft mij aan het twijfelen gebracht
Hoezo twijfel je over de huwelijksreis bridetobe?



En ben je al eensgewoon de stad in geweest voor schoenen? Straks in het voorjaar komt er weer genoeg wat bruiloftgeschikt is.
Welkom bridetobe. Ik heb mijn schoenen via marktplaats gekocht. Ik heb nog geen jurk, dus mochten de schoenen niet bij de jurk passen die ik uitkies, dan ga ik in het voorjaar gewoon de winkels in. Zoals Matroesjka al zegt .. in het voorjaar komen de lichte schoenen wel weer in de winkels. Dikke kans dat je daar wel wat leuks tussen ziet staan!



Ik weet niet of je al onderweg bent Matroesjka, maar ik zou denk ik een lichte bh aandoen en een strapless bh meenemen voor de zekerheid. En verder kleding aandoen waar je makkelijk in en uit komt (dus niet 300 knoopjes moet losmaken etc). Misschien twee paar schoenen mee in verschillende hoogtes (en evt. met open teen. Kun je gelijk voor mij testen of dat een beetje fatsoenlijk eruit ziet ) Veel plezier iig!
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat je zonder teveel oponthoud in Arnhem bent weten te komen Matroesjka! En hoop dat het leuk is en wat je een droomjurk weet te vinden.



Hier malen we de beslissingen samen, ben al genoeg verrast door het aanzoek

We willen na de bruiloft wel een paar dan weg, we hebben een weekje vrij dus ver weg wordt het niet. Hopelijk is het in Frankrijk ofzo nog lekker weer dan, zoeken we daar een huisje ofzo.



Ik ben in de week voor het trouwen wel thuis en vriend neemt de dag voor het huwelijk ook vrij. Wil dan nog afspraken plannen bij de pedicure, manicure, kleurtje in mijn haar, massage etc. Kunnen we relaxed aan de dag beginnen hopelijk.
Alle reacties Link kopieren
Oh lekker dan, had niet op refresch geklikt en er is nog heel wat bijgeschreven, ff lezen nog
Haha ik ben er al bijna. Zonder vertraging oid. Heb een huidskleurige bh, zwart slipje, skinnyjeans en blousje aan. En laarsjes met een hakhoogtedie ik ook voor detrouwdag wil.
En geen vest dus ik heb het kouddddd.
Alle reacties Link kopieren
Bridetobe, ik heb al gekeken bij zalando, selecteren op pump wit en je ziet genoeg schoenen die prima als trouwschoenen door kunnen. De meeste niet duur en gratis verzenden/retourneren.



Maar snel gaan passen Matroesjka, krijg je het vast warm van.

Oh en Sri Lanka is mooi, aanrader!



Japin, fijne vakantie!



Hier ga ik zelf ook niet knutselen met kaarten of zelf printen. Ik ga met een idee (plaatje) naar een kennis met een drukkerij en laat haar het kaartje ontwerpen op basis van onze wensen. Ook gedaan bij het geboortekaartje en de kosten zijn ongeveer 250¤ in totaal met envelop (geen postzegels geloof ik). Maar die kosten staan gebudgetteerd.
Alle reacties Link kopieren
Wowie, ik ben maar een paar dagen niet online geweest en ik moest bladzijdes terug

Maar ook ik ben afgelopen weekend geslaagd voor de jurk! Wat een leuke middag zeg! Voelde mij een echt prinsesje!

Heel veel aandacht, ik kon zoveel jurken als ik wilde aanpassen zodat ik alle modellen die ik in mijn hoofd had, toch geprobeerd had.



Ook zijn de locaties en de fotograaf geregeld.

Fotograaf kost ons 600 euro incl. bewerking en zij is aanwezig van 09.00-17.00u.

Fotoboek maak ik waarschijnlijk zelf. Ik wil ook een studentje met hobby fotografie de receptie/avond laten fotograferen, er zijn er een aantal die ik ken die dat voor een schijntje doen. Is natuurlijk niet hetzelfde als een professional, maar dat hoeft ook niet.



Nu eens rustig voorbereiden op de carnaval en daarna ga ik mij bezighouden met de uitnodiging.

Nog geen idee wat ik precies wil! Heb wel al wat save the date-mailtjes naar familie/vrienden gestuurd.



Ik zag net ook al de vraag, hoeveel liedjes spelen jullie af tijdens de ceremonie?

En hebben jullie ook sprekers tijdens de ceremonie?



Ik lees verder weer mee, leuke ideeën komen er voorbij!!
Love your life how you live it
Live your life how you love it
Ik word helemaal enthousiast van de jurk verhalen!



Heb nu 4 adresjes onder mijn favorieten staan waar ik mogelijk naartoe wil.



Wij hebben 3 liedjes tijdens de ceremonie, volgens de gemeente en de locatie is dat standaard. Tijdens binnenkomst, tekenen en bij het verlaten van de ruimte.



Ik denk dat we geen sprekers hebben, buiten de ambtenaar van de gemeente, tijdens de ceremonie. Mogelijk wel tijdens het diner, daar zie ik mijn vader en zusje wel toe in staat.



Wel willen we duidelijk aangeven dat we tijdens het avondfeest geen stukjes willen. Daggasten zijn vrij om dat overdag te doen, na overleg met zusje. Maar ik heb geen zin in onderbrekingen tijdens het avondfeest. Zeker als het meerdere stukjes zijn. Zonde van de DJ/band die we dan betalen..
Wat leuk dat je bent geslaagd voor een jurk J8yce! Kun je een tipje van de sluier oplichten? Ik ben verder helemaal niet nieuwsgierig hoor



Dat heb ik ook Chantilly, kan niet wachten tot ik begin maart jurken ga passen. En ik ga naar dezelfde winkels als Matroesjka dus ik ben ook heel benieuwd hoe zij het vandaag bij al die winkels heeft ervaren.



Stukjes tijdens het feest wil ik ook niet. Ik vind dat vaak een onderbreking die de sfeer er echt helemaal uit kan halen. Wij dachten nu inderdaad ook aan mensen tijdens het eten dan wat te laten zeggen als ze dat zelf toch graag willen. Iemand nog andere leuke ideeen om dit soort 'stukjes' een goede plaats te geven op de dag?
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk actief forum is dit! Leuk!



@ Matrousjka Wij wilden graag ver weg vliegen voor een mooie reis. Maar mij kennis zei: waarom ga je in juni zo ver vliegen + veel geld uitgeven, als je ook in Zuid-Europa hele mooie plekjes kan vinden waar het dan ook warm is. Zij zou dus eerder in de herfst-/winterperiode ver vliegen. Dus we zitten nog te dubben over de bestemming. Want het is natuurlijk wel zo dat je een hoop geld kan besparen hiermee.



Spannende dag voor jou! Ik weet ook nog precies toen ik voor mijn jurk ging. wauw. zelfde stress met kleding etc haha! Laat maar even weten hoe het was!



Wat betreft de schoenen: Bedankt voor de leuke tips van jullie allen! Ik heb inderdaad op Zalando gekeken, nog niet in de stad. Mijn streven is om in maart een afspraak te maken, omdat mijn jurk aardig vermaakt moet worden en dus tijd voor nodig is (volgens mij nu nog 3 pasafspraken + tijd voor de naaister om eraan te werken). Ik denk daarom dat ik helaas net niet red om in 'normale' collectie te kunnen slagen. Ook vind ik een witte schoen bij een ivoorkleurige jurk niet mooi. Dus qua kleur kom ik snel uit op een 'echte' bruidsschoen. Hopelijk kan ik wat goedkopere vinden.



@ j8yce: Wij zijn nog niet bezig geweest met muziek tijdens de ceremonie. maar ik denk dat wij inderdaad ook op drie nummers uitkomen.en naast de ambtenaar geen sprekers.
Alle reacties Link kopieren
@ Trijntje84; Wij weten dat er een stukje op het avondfeest komt. Graag hadden wij dit ook overdag gewild, maar niet iedereen hiervan is daggast. Wij willen daarom afspreken met onze ceremoniemeester en DJ dat dit zo vroeg mogelijk gebeurt, zodat daarna geen onderbrekingen meer zijn in het feest.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen wel stukjes (als iemand dat wil in elk geval mogen ze hun gang gaan). Dit is wel beperkt tot een maximum aantal, en alleen aan het begin. Dus het feest wordt niet onderbroken.

Tijdens diner zal er wel gespeeched worden. Dat moet hoor!



Vriend is niet blij dat we niet naar Indonesie kunnen. Tenminste niet als ik zwanger wordt. Keuzes... en ik weet al wat hij kiest.



Bridetobe: waarom zou je niet gaan vliegen? Wat bracht je aan het twijfelen?



Wat zijn andere ideeen voor een huwelijksreis? tot 8 uur vliegen? Warm, luxe, geen Turkije.
Alle reacties Link kopieren
quote:bridetobe15 schreef op 29 januari 2015 @ 10:24:

@ Japin; Ik heb inderdaad ook op die site gekeken. Vriendin waar daar ook goed geslaagd. Helaas kan ik daar op dit moment niet op slagen. Misschien dat de collectie nog eens verandert? Ook moet ik een website hebben waarbij ik gemakkelijk en niet te duur retour kan sturen. Ik zit namelijk, heel fijn, tussen 2 maten in. Ik zag inderdaad ook een groot verschil in prijs met deze site.



Wat leuk dat jij ook in juni gaat trouwen! Ben jij/zijn jullie al ver met voorbereidingen etc.?



Huwelijksreis is ook een punt waar wij nu dingen voor uitzoeken. Wij wilden ook graag een stuk vliegen omdat je dat 'normaal' niet snel doet. Maar een kennis heeft mij aan het twijfelen gebracht





Oh, ik had niet meer op je gereageerd. En je hebt alweer bijgeschreven... Hahah we zijn enthousiast met zijn allen.

Volgens mij zijn we aardig ver. Maar moeten nog veel concreet maken. We hebben locatie, gemeentehuis geboekt, uitnodigingen, DJ, auto. Maar moeten nog haast alle kleine dingen en de taart.



Over je huwelijksreis: Het kan dat je bespaart als je later in het jaar gaat, maar als je meteen na je bruiloft op reis kan, is dat wel super romantisch! Bij ons lukt dat niet. Maar kunnen wel sparen om daarna extra luxe te gaan.
Je kan ook voor een hele andere kleur schoen gaan bridetobe. Maar dat is wel iets wat je echt leuk moet vinden natuurlijk. Ikzelf ga voor zachtroze met zilver voor de schoenen (tenzij ik nog switch vanwege de jurk).



Degene waarvan ik denk dat ze een stukje zouden kunnen gaan doen, zijn wel daggasten. Ik zat nog te denken om dat misschien na de toost te doen, dat hebben we vrij ruim gepland qua tijd dus zou op zich kunnen.



Japin: Griekenland, Canarische eilanden, Kaapverdische eilanden
Bridetobe: als je het geld hebt en je kunt vrij krijgen na de bruiloft, zou ik voor een verre bestemming gaan! Leuk juist om naar een bijzondere bestemming te gaan voor je huwelijksreis! Helaas zit het er bij ons niet in dit jaar
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ga ook dit jaar trouwen zou het wel leuk vinden om mee te schrijven als er nog plek is:).



Ik heb niet alle pagina's nog gelezen want dat is een beetje veel haha.
Alle reacties Link kopieren
Woow wat zijn er veel pagina's bij! Het is bijna niet meer bij te houden haha.



Veel plezier bij het uitzoeken van de jurk Matroesjka!



Afgelopen weekend hebben mijn verloofde en ik onze trouwringen gevonden en besteld! Ik ben er echt super blij mee, want we zijn al bij een aantal juweliers geweest en telkens was het allemaal net niet. Er konden wel allerlei dingen aangepast worden, maar dan is het resultaat nog altijd afwachten... Nu hebben we de perfecte ringen gevonden bij een trouwringenstudio (wat trouwens bij een heel mooi huis zat en we heel leuk werden ontvangen, heel anders dan een gewone juwelier)

Het zijn geelgouden ringen geworden, met aan beide zijkanten een dun lijntje zodat ie niet helemaal saai glad is, maar nog wel heel chique. Geen hele brede ringen, iets van 4 mm dus redelijk smal. We hebben beide dunne vingers dus dat stond het mooist. In mijn ring zitten dan nog 3 briljanten.



DJ staat nu ook vast en over precies 2 weken heb ik afspraak voor een zoektocht naar de jurk, komt steeds dichter bij!

Vanavond gaan we eten bij de broer van mijn verloofde en hij wil hem dan als zijn getuige vragen en ik vraag zijn vriendin of ze mijn boeket wil maken (kan ze heel goed!). Ben benieuwd naar de reacties.
Alle reacties Link kopieren
Welkom iceangel en gefeliciteerd!

Is er al wat bekend over jullie bruiloft zoals een datum ?
Alle reacties Link kopieren
Nienemunt, Super dat jullie geslaagd zijn voor ringen! Wij zijn vorige week bij een aantal juweliers geweest en willen morgen weer verder op zoek. Ben erg benieuwd of wij ook snel een keuze kunnen maken

Geweldig om alle mensen te vragen voor een taak/functie he! Spannend!



Trijntje, ik ben inderdaad aan het kijken voor eventueel lichtblauw. Vandaar ook de eerdere vraag over het verven van de schoenen.

Ik weet niet goed of ik dit aandurf. Toch wel bang dat het misschien niet egaal is of dat het afgeeft aan de jurk?



Japin, Italië heeft ook mooie eilanden!
Alle reacties Link kopieren
@Trijntje.. ik wil er nog geen foto erop zetten, maar kan wel zeggen dat het een jurk van Divina Sposa by Elianna Moore is.

Erg mooie kwaliteit vond ik het. Aangezien ik 1.80 ben, en de jurken ook op 1.80 gemaakt zijn hoeft er bij mij niks aan de lengte te worden aangepast. Alleen bovenin moet er iets worden ingemaakt.



Ik ga eens met mijn babs overleggen aangezien zich al 2 mensen gemeld hebben om te spreken tijdens onze ceremonie.

Ik verwacht tijdens het diner dat mijn vader ook nog wel een woordje doet!



Heeft er iemand nog een tip voor een huwelijksreis in Afrika (denk safari met aansluitend mooi strand)?
Love your life how you live it
Live your life how you love it
Mooi collectie J8yce!



Afrika kan ik je niet mee helpen, nog nooit die kant op geweest. Vriendin van mij is wel naar Zuid-Afrika geweest voor haar huwelijksreis en zij vond het geweldig.
Wij gaan volgend jaar zomer pas naar Zuid-Afrika, mocht ik niet zwanger zijn tegen die tijd ;) Ik kan je ook niet helpen, sorry!



Tip die ik van een collega kreeg is dat je niet moet zoeken op huwelijksreizen, maar op verre reizen. Overal waar trouw/ bruid oid voor staat is direct 2x zo duur.. Mogelijk dat je dan met het hotel/accommodatie dan alsnog contact op kunt nemen na je boeking over een arrangement oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven