Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.



NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, MN, dat je nog wel je eigen trouwjurk aan kan! Hoef je die zoektocht niet opnieuw te beginnen en deze vond je toch het mooist Zijn de schoenen al gelukt?



Ik heb gisteren mijn proefkapsel en -make-up gehad. Gaaf hoor! Woensdag mijn jurk afspelden, ook weer een stap. En binnenkort gaan vriend en ik een paar danslessen volgen. We hebben beide een paar jaar gestijldanst (zeg je dat zo?), maar vinden het wel leuk om een dans aan te leren. We hebben het er al jaren over dat dat ons leuk lijkt: samen nog eens op dansles, dus dit is wel een goed doel. Ook al zijn het maar drie tot vijf lessen.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie nog tips voor goede fotografen (het liefst die met 2 personen komen en waarbij je niet persé een fotoalbum hoeft af te nemen)? +- 5 uur en max 900 euro.



Daarnaast nog iemand tips voor een goede DJ met eigen licht en geluid show? max 500 euro voor +/- 5 uur feest.



Bruiloft is in west Gelderland.
quote:Verkademeisje schreef op 16 augustus 2016 @ 14:15:

Wat fijn, MN, dat je nog wel je eigen trouwjurk aan kan! Hoef je die zoektocht niet opnieuw te beginnen en deze vond je toch het mooist Zijn de schoenen al gelukt?

n.Ik ga heel charmant mijn jurk laten afspelden op de hoogte van mijn birkenstocks. Komen misschien nog zilveren gympen. En mocht ik toch mijn hakken aan willen, is jurk aan voorkant wat kort. Ik heb een sleep dus achter zal de jurk toch wel de grond raken. En na ceremonie gaat het me vooral om comfortabel. Dus birkenstocks Madrid met zilveren glitters.

Alle reacties Link kopieren
@Nienah, je hebt pb terug!



Fijn dat je jurk kan MN!!



@Europe, helaas geen tips voor jou. Onze fotograaf is wel met z'n 2en maar een hogere prijsklasse en hebben een band ipv een dj. Ik zou met jouw budget voor fotografie overigens gaan voor 1 heel goed iemand (en evt langer) ipv 2 matige.
Wij hebben 1 fotograaf voor 700 Euro zonder album. Maar is qua afstand te ver weg voor je.
Alle reacties Link kopieren
MN grappig, Birkenstocks! En wel met n glittertje, toch nog feestelijk. Inderdaad niets zo erg als zere voeten.



Verkademeisje: ik had n plakbh via internet gekocht, maar nadat ik m n paar keer aan heb gehad met jurk passen, plakte hij niet meer. Nu heb ik er nog 1 bij de hunckemöller gekocht die ik pas op trouwdag voor eerst aan doe. Ik heb een strapless bovenlijfje met open rug, maar daaroverheen kant, dus bh met bandjes gaat niet lukken, helaas.
Alle reacties Link kopieren
Mbt muziek tijdens ceremonie: ik heb n liedje ingestudeerd dat ik zelf met piano wil begeleiden. Wil dat t liefst tijdens de ceremonie zingen, maar bij mooi weer trouwen we in t bos, dus dan moet het erna.
Ik had vandaag mijn broekje binnengekregen. Was zacht gezegd niet zo sexy volgens vriendlief. Zit wel heerlijk. Maar nu toch iets charmanters eronder aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn jurk gepast maandag. Had er nog niet mee gezeten en daar ging ook iets niet helemaal goed. Gelukkig kan het verholpen worden maar ik schrok wel. Ook geleerd hoe ik naar de wc moet gaan, enorm charmant

Had ook mijn proef make-up en kapsel, echt heel erg blij mee. Nog een klein maandje, en dan is het zover!
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Dames, ik zit met handen in het haar. We hebben de datum dat we gaan trouwen 25 Augustus. Maar verder ook niks pfff. We hebben een discussie over de locatie, en ik heb verder nog helemaal niets.
Hoi meiden, ik ben weer terug van vakantie en zie dat er echt super veel is geschreven. Ik kan niet op iedereen reageren sorry alvast daarvoor, maar reageer even algemeen wat ik heb gelezen.



Wat betreft fotograaf zou ik voor dat budget ook gaan voor 1 fotograaf voor dat budget. Onze fotograaf komt uit meer oosten van gelderland maar is heel de dag aanwezig voor 775,-.

En wij hebben een dj voor 900,- met saxofonist, dus misschien dat onze dj zonder saxfonist wel richting jullie budget komt europe, pb maar als dat lukt kan ik wel aangeven waar we die geboekt hebben net als de fotograaf.



Mn, wat fijn dat je jurk nog voldoende vermaakt kan worden. Ik heb net na de vakantie weer voor het eerst mijn jurk aan gehad en hij was nog mooier dan de eerste keer. Gelukkig door de vakantie er geen kilo's bij dus zat al goed en wordt zelfs nog wat ingenomen.



We hadden nog wel twee dompers tijdens onze vakantie. Onze huwelijksreis werd ineens bijna 400,- duurder, maar ja we gaan die reis ook niet meer annuleren. Dus dat gaan we binnenkort maar gewoon betalen.

En onze videograaf kon niet meer door prive omstandigheden. Gelukkig hebben we in onze kenniskring nog iemand gevonden die kan filmen, alleen ruw materiaal voor ook een leuke prijs. En iemand anders zal er dan een filmpje van maken.



Roos, fijn dat ze jurk nog kunnen aanpassen om goed te kunnen zitten. Niet onbelangrijk tijdens je bruiloft en leuk dat het al zo dichterbij komt, voor ons nu nog minder dan twee maanden.
Tas, mijn post heeft zich net gekruisd met die van jou. Ik neem aan dat je volgend jaar aug. bedoeld?

Google eens op to do lijsten voor het plannen van een bruiloft. Dan kom je heel veel handige lijsten tegen met alle punten die je zou kunnen uitwerken en wat je moet regelen en op welke termijn. Stap voor stap kom je er dan zeker wel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tas29 schreef op 18 augustus 2016 @ 11:15:

Dames, ik zit met handen in het haar. We hebben de datum dat we gaan trouwen 25 Augustus. Maar verder ook niks pfff. We hebben een discussie over de locatie, en ik heb verder nog helemaal niets. Heb je mijn post in het andere topic gelezen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Europe86 schreef op 16 augustus 2016 @ 14:28:

Hebben jullie nog tips voor goede fotografen (het liefst die met 2 personen komen en waarbij je niet persé een fotoalbum hoeft af te nemen)? +- 5 uur en max 900 euro.



Daarnaast nog iemand tips voor een goede DJ met eigen licht en geluid show? max 500 euro voor +/- 5 uur feest.



Bruiloft is in west Gelderland.

Wij hebben waarschijnlijk iemand in Den Bosch, maar die vraagt 1100 euro maar dan wel voor 12 uur, kan ook voor minder uren en dan is het goedkoper. (We trouwen in die stad).

Ga eens googelen, zo heb ik de onze ook gevonden. Heeft een site met mooie foto's en een goed portfolio.

Buiten 50 kilometer van Den Bosch betaal je 0.19 cent de kilometer aan reiskosten. Ik vind de prijs heel erg meevallen. Mag ik de link plaatsen of is dat reclame?
Alle reacties Link kopieren
Tas, niet stressen Je hebt nog ruim een jaar!



Begin met samen te bedenken hoe je dag eruit moet zien. Grote bruiloft/kleine bruiloft. Maak vast een opzet voor de gastenlijst. Willen jullie op het gemeentehuis trouwen of op locatie? Wil je alles op 1 locatie? Hebben/willen jullie een sfeer/thema? Wil je een dansfeest of iets heel anders? Als jullie een beetje weten wat jullie willen zou ik verder beginnen met locaties zoeken/bezichtigen die voldoen aan wat jullie willen.



Wij zijn zelf begonnen met een gastenlijst te maken. Toen wisten we hoe groot de locatie moest zijn. Tijdens locaties zoeken kwamen we er achter dat we alles op 1 locatie toch wel prettig vonden. We hadden een aantal mogelijke data, maar onze voorkeursdatum was overal nog beschikbaar. Gekozen voor de locatie waar we de beste klik mee hadden. Prettige mensen vonden wij wel belangrijk.

En zo ga je steeds verder werken. Kaartjes uitzoeken, jurk en pak zoeken, etc etc. Wat je maar wilt .
Alle reacties Link kopieren
Tas, rustig aan. Tijd zat! Ik gebruik de planning op theperfectwedding, die is echt prima. De belangrijkste eerste stappen worden hierboven al beschreven.
Alle reacties Link kopieren
Tas, relax! Nog meer dan genoeg tijd om alles te regelen. Zo populair is Augustus nu ook weer niet, want vakantietijd.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Nu al stressen lijkt me vrij nutteloos. Begin eerst eens met hoe ziet jouw ideale bruiloft eruit, hoe die van hem. En vooral wat je wil, niet wat je denkt dat men van je verwacht. Het is ten slotte jullie dag.

Maar kijk ook naar wat willen we er realistisch gezien aan uitgeven. Als je dat weet, begin dan met dagplanning en zoek je locaties. De rest komt vanzelf.



Onze bruiloft is door onverwachte zwangerschap 3 maanden vervroegd, maar nog steeds amper stress. Gewoon omdat het onze bruiloft is, we het doen zoals wij willen en tja wat anderen daarvan vinden moeten ze zelf weten.
Alle reacties Link kopieren
Groot gelijk. Wij hebben een bruiloft die niet echt standaard is, want geen feest. En we trouwen pas 's avonds in de kerk.



Dagindeling:



09.00/10.30 Rose make-up en haar

10.30/11.00 MamaRose haar

11.00/11.30 Jurk aantrekken

11.30/12.00 Roseman komt en foto's in de tuin.

12.00/13.30 Fotoshoot op locatie.

13.45 Aankomst gemeentehuis

14.00/14.45 Trouwen voor de wet

14.45/15.15 Fotoshoot met daggasten

15.30 Taart aansnijden

16.45 Start diner, lopend buffet

19.00 Rose en Roseman trouwen in kerk

21.00/23.30 Receptie
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Hier ook geen feest. Wij hebben ongeveer dit:

9:00 make-up

10:00 haar

11:00 even niks

11:30 jurk aan

12:00 vriend hier en even lunchen

13:00 fotoshoot

15:00 trouwen voor de wet

16:00 naar feestlocatie

16:15 taart + ruimte voor stukjes en foto's

18:00 BBQ daarna naborrelen

21:30 Einde bruiloft
Alle reacties Link kopieren
ik weet sinds maart dat we gaan trouwen, en dat is in november. 8 maanden. Tijd genoeg hoor, heb nu zo'n beetje alles wel geregeld..... Denk ik....
Alle reacties Link kopieren
Onze dagdeling is zo:



08.00 opstaan

09.00 haar en make up

11.30 eerste ontmoeting

12.30 foto reportage

13.30 ceremonie (incl inloop en felicitaties)

14.15 taart toast en groepsfoto's

15.00 verplaatsen naar avond locatie

16.00 borrel (+ uitwijk mogelijkheid foto's indien s ochtends regen)

17.30 diner

20.30 feest
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben niet echt een strakke indeling, maar ongeveer zo:

13.00 lunchen met ouders, ceremoniemeester etc.

14.00 - 15.30 Klaarmaken

15.30 - 17.00 'First look', wat foto's maken en naar locatie gaan

17.00 ceremonie + aansluitend proosten/feliciteren

19.00 Eten met aansluitend feest tot zo lang we zin hebben



Lekker relaxed!
Alle reacties Link kopieren
wat ik me afvroeg: als m'n lief me komt ophalen thuis, zal ik dan de voordeur open doen of binnen de trap afkomen? Hoe doen jullie dat?
Ik wil eigenlijk een first look moment dat hij in de tuin staat met rug naar mij toe en ik tuin in kom. Denk ik. En dat de rest gewoon binnen is. Behalve fotograaf. Als het weer tegenzit wil ik van de trap komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven