Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.



NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben wel een ceremoniemeester voornamelijk voor de dag zelf. En voor mensen die op de avond iets voor ons als verrassing willen doen. Handig als dat een een beetje begeleid wordt .



De dag indeling staat bij ons voor grote lijnen vast



-11.30 komt mijn aanstaande me ophalen. (dan misschien lunchen?)

-12.30 tot 14.30 foto's maken

-15.00 tot 16.15 plechtigheid, felicitaties

-16.30- proosten groepsfoto's maken met onze ouders, broers en zussen

- rond 18.00 eten we hebben een bbq

- 19.30 begint het feest tot 24.00 met een dj



We hebben gisteren de gastenlijst definitief gemaakt. Dat begon echt een last te worden, omdat mensen begonnen te vragen of ze mochten komen...
Wij gaan vrijdag dé ringen uitzoeken
Alle reacties Link kopieren
quote:Daremanda schreef op 11 januari 2017 @ 17:57:

Wij gaan vrijdag dé ringen uitzoeken



Spannend!



Ik heb een mail gestuurd naar de persoon waarvan wij graag willen dat ze de taart maakt. Nu maar hopen dat ze kan die dag.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een lokale bakker hier vastgezet voor de dag, nu nog afspreken om eea door te nemen qua taart.
Alle reacties Link kopieren
Taart... kijk daarom lees ik graag mee. Ik moet afspraak maken om een en ander te overleggen met taartenmaker

Ik vind gastenlijst maar stress, Duurt nog 7.5 maand maar moeten op gegeven moment toch knopen doorhakken en intussen heb ik al best wat geschoven of verwijderd van de lijst
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben over een paar weken een taartproeverij, omnomnom! :P Uit een lijst van 15 vullingen hebben we er zes mogen uitkiezen die we mogen proeven tijdens de afspraak. Onze keus is geworden:

– Frambozen

– Champagne

– Bananen

– Perzik

– Cappuccino

– Koekjes crème (bokkepootjes)



Dit gaat om de creme, voor de jam hebben we:

– Framboos

– Vier vruchten

– Lemon curd

– Abrikoos



Klinkt allemaal heerlijk vind ik, ik kan niet wachten tot ik ze kan proeven!!
Alle reacties Link kopieren
quote:daneli schreef op 04 januari 2017 @ 21:59:

Wij hebben een ceremoniemeester (en getuigen natuurlijk). Wat hebben jouw bruidsmeisjes voor taak Goudstraal?



Wij regelen alles zelf, dus CM is inderdaad voor de dag zelf. Dan wil ik met niets anders bezig zijn dan genieten . Ik twijfel om de CM als contactpersoon op de kaart te zetten voor de RSVP's, of gewoon mijn eigen mailadres. Hij moet het toch aan mij doorgeven als er mensen niet komen dus kan het misschien beter rechtstreeks. Wat doen jullie?Onze bruidsmeisjes hebben niet echt een taak. Vooral de eer en de symbolische waarde dat ik deze meiden alemaal erg waardeer. Zij gaan ook met zijn vieren een zelfde soort jurkje aan trekken (zelfde kleur/teint en zelfde lengte), zodat ze extra opvallen en 'speciaal' zijn. Staat wel zo leuk op de foto!
Alle reacties Link kopieren
Yeah ze kan die dag! Over anderhalve week hebben we een afspraak staan.



Klinkt goed goudstraal. Ik heb geen idee of we kunnen proeven. We laten ons wel verrassen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ringen uitgekozen en besteld.

Datum nu ook: 17 oktober 2017



Komende vrijdag gaan we bij eerste locatie kijken en begin feb is er open dag bij een locatie waar we ook interesse in hebben.

Ondertussen gaan we dit weekend de gastenlijst opstellen zodat we beter kunnen schatten hoeveel mensen er komen
Hallootjes iedereen,



Wat een vooruitgang! Van mij ook even een update, want ik heb het gevoel dat ik als een speer ga.



1. De locatie en datum is er. Vanwege het feit dat ik hier soms ook persoonlijke dingen deel, noem ik maar even geen datum, dat zou misschien teveel naar mij herleiden. In elk geval is het in juli;

2. De trouwambtenaar is 'geboekt';

3. Er staat een kennismaking bij onze fotograaf;

4. De uitnodigingen zijn ontworpen en moeten alleen nog gedrukt worden;

5. De DJ is geboekt en geregeld;

6. Trouwringen zijn uitgezocht, maar moeten nog wel besteld. Ik heb ze gespot bij Glamira en lees op internet hele goede reviews over deze website (geloof dat ze een 9.7 hebben voor kwaliteit en service). Iemand hier ervaringen mee?

7. Mijn aanstaande heeft de muziek gekozen en ik heb dat losgelaten (heel moeilijk voor mij), maar hij heeft me echt geraakt met zijn keuzes. Had niet verwacht dat hij het zo goed zou doen en zulke mooie liedjes zou kiezen die inderdaad betekenis voor ons hebben;

8. Over een aantal dagen ga ik jurken passen;



Vergeet ik nog iets, dames? Als je iets opvalt, roep gerust! Wij doen overigens geen trouwauto, geen taart, enzovoort. We gaan gewoon met onze eigen auto die kant op. We doen een borrel op het terras met hapjes en daarna een fijn diner. We hechten niet zo aan dat soort dingen.



Wel moet ik nog een bruidsboeket en corsages. Maar ik zie ook hele mooie boeketten voor niet zoveel geld, gewoon 'normale', daar staat dan geen 'bruids' voor. Dat scheelt enorm in de kosten! Nu wil ik ergens best meer voor betalen, maar ik vind het onzin dat het zoveel meer kost omdat er 'bruids' voor staat. Kun je zo'n mooi boeket niet zelf omtoveren, met wat lint, tot een bruidsboeket? Of is dat wel heel ambitieus? Iemand hier ervaringen mee?



Over de locatie: ja, heeft wel waarde, daar heeft mijn familie fijne, maar ook minder fijne momenten gedeeld. De keuze was eigenlijk snel gemaakt. We trouwen in de tuin, echt fantastisch. Ik heb er enorm zin in.
Alle reacties Link kopieren
@goudstraal, ik zie dat je mij in de tabel hebt gezet. Dank je! Ik zal nog even aanvulling geven.

Ik ben als ik trouw 38 jaar (1 dag later 39 )

We trouwen op 27-06-2018

We zijn dan 20 jaar samen en hebben de datum gekozen omdat dat de geboorte/ sterfdag van onze dochters is.

We trouwen in Noord Holland.



Verder zit ik vooral in de meeleesstand omdat het nog ver weg is.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Ha Estrellas, leuk je hier te zien! Van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.



Nav, veel geregeld al! Mijn verlovingsring komt van Glamira en ik ben er héél blij mee.



Ik heb mijn jurk!! Wat een leuke ervaring was het. En ik vind hem zo mooi! Loop al dagen met een glimlach rond
Alle reacties Link kopieren
quote:daneli schreef op 14 januari 2017 @ 17:14:

Ha Estrellas, leuk je hier te zien! Van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Dank je! En leuk ook om jou hier te zien. Gefeliciteerd. En wat fijn dat je je jurk gevonden hebt!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Pfff schoenen had een hele selectie besteld via internet, maar allemaal te groot!

Ik heb een kleine maat dus dat wordt vrees ik een hele uitdaging om iets moois te vinden waar ik ook op kan lopen.

En daarnaast ben ik ook niet van plan om €150 te betalen voor trouwschoenen die ik daarna nooit meer aandoe.



Heeft hier iemand al schoenen gevonden? En dan in dezelfde tint als jullie jurk of iets heel anders?
quote:sammie00 schreef op 15 januari 2017 @ 12:19:

Pfff schoenen had een hele selectie besteld via internet, maar allemaal te groot!

Ik heb een kleine maat dus dat wordt vrees ik een hele uitdaging om iets moois te vinden waar ik ook op kan lopen.

En daarnaast ben ik ook niet van plan om €150 te betalen voor trouwschoenen die ik daarna nooit meer aandoe.



Heeft hier iemand al schoenen gevonden? En dan in dezelfde tint als jullie jurk of iets heel anders?



Ik heb schoenen besteld bij Sarenza. Wit, open teen, maat 36 en nog geen €50,-

De schoenen zie je bij mij toch niet tot bijna niet. Heb lange jurk, heb bewust voor blokhak gekozen kan ik langer op lopen en staan. Als het echt niet gaat trek ik gewoon lekker m'n gympen aan
quote:sammie00 schreef op 15 januari 2017 @ 12:19:

Pfff schoenen had een hele selectie besteld via internet, maar allemaal te groot!

Ik heb een kleine maat dus dat wordt vrees ik een hele uitdaging om iets moois te vinden waar ik ook op kan lopen.

En daarnaast ben ik ook niet van plan om €150 te betalen voor trouwschoenen die ik daarna nooit meer aandoe.



Heeft hier iemand al schoenen gevonden? En dan in dezelfde tint als jullie jurk of iets heel anders?Ik had zilveren pumps gekocht bij Clarks, maar uiteindelijk gekozen voor zilveren birkenstocks :-). Ik wilde schoenen die ik daarna ook nog aan kon.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn schoenen bij zalando besteld.(met een kortingsbon)

Merk paradox pink london, zijn wel echte bruisschoenen. De kleur is daarom denk ik goed.

Ik denk dat ik ze na de bruiloft zwart laat verven.
Alle reacties Link kopieren
Bij de plek waar ik mijn jurk laat maken zijn ook veel trouwschoenen. Gezien de kleur die ik wil in mijn jurk kan ik de schoenen ook gewoon dragen.

Ik kijk dus eerst daar is er dan niks ga ik gewoon wat dingen bestellen of bekijken in winkels. Hoeft eigenlijk niet perse een trouwschoen te zijn.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Vriend heeft gisteren lopen zoeken naar bruidstaarten in omgeving en kwam toen bruidsijstaarten tegen en dat past precies bij ons. Dus daar gaan we voor.

Binnenkort afspraak met ijssalon die dat maakt.
Alle reacties Link kopieren
Jeej vandaag geslaagd voor onze trouwringen! Vriendlief kreeg het ineens op z'n heupen en zei gister laten we morgen maar gaan... dan heb ik ook rust hahaha. Alles is verder rond. Locatie diner feest dj en artiesten. Alleen nog de jurk. Maar heb nog 9 maanden tot de bruiloft... blij dat we de ringen hebben gekozen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames! Mag ik meelezen? Mijn vriend en ik gaan trouwen in juli!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
quote:flipje2 schreef op 15 januari 2017 @ 20:18:

Hallo dames! Mag ik meelezen? Mijn vriend en ik gaan trouwen in juli! Gefeliciteerd en welkom! :D leuk dat je gaat trouwen en dat je meeleest! Hoe ver ben je al met de planning en voorbereidingen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nav__ schreef op 15 januari 2017 @ 21:53:

[...]





Gefeliciteerd en welkom! :D leuk dat je gaat trouwen en dat je meeleest! Hoe ver ben je al met de planning en voorbereidingen?Datum gereserveerd bij gemeente, locaties (trouwzaal en diner/feestlocatie) geregeld, save-the-dates verstuurd. Nu bezig met de fotograaf, volgende week staan twee kennismakingsgesprekken gepland.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje, mijn vriend en ik gaan ergens in 2018 trouwen, nu heeft hij het aan mij gelaten om een datum te bepalen. Ik wil dat weer een mooie datum kiezen.. zoals bijvoorbeeld 12-12-12.. maar goed 18-18-18 bestaat niet... ik vind het super moeilijk... We trouwen overigens klein hoor, stadhuis, etentje met familie.. geen duizenden euro's bruiloft. Hoe hebben jullie een datum gekozen?
Dat is andere thee!
Alle reacties Link kopieren
Onze datum ging ongeveer zo:

Wil trouwen met goed kans op goed weer en niet in een vakantieperiode, juni of september? September. Okee, vrijdags het liefste. De eerste vrijdag is nogal krap met zomervakantie. Laatste is alweer bijna oktober. Een na laatste sterfdag van familielid, ook geen optie, dus tweede of derde. Doe maar de derde vrijdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven