Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.



NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Wij hadden bedacht dat we in de winter wilden trouwen, ivm geen groot feest kon het doordeweeks. Toen kwamen we op datum dat we 3 jaar samen waren uit (11-1). Tot ik zwanger bleek, toen zijn we gaan kijken naar welke datum is leuk rond 20 weken zwangerschap. Ik heb iets met het getal 11, maar dat was in die maand mijn verjaardag. Uiteindelijk gekozen voor 6-10-16.



Volgens mij kiezen veel mensen praktisch voor een vrijdag op zaterdag in de zomer.
Motorbloemetje, we hebben dezelfde datum Hier was week ervoor locatie al weg, en verder inderdaad ook niet te ver naar oktober/te dicht op zomervakantie
Alle reacties Link kopieren
@wildeperzik, haha grappig! Toen wij de locatie gingen bespreken (dat was 13-9-2016) gaf de eigenaresse ook al aan dat er heel veel data in september al waren geboekt. Afgelopen jaar was het 15-9 30 graden, hoop toch op iets koeler haha.
Onze datum bepalen ging ongeveer zo:

Die datum in april? Nee schat, dan is het Pasen

Die datum in april dan? Nee schat, dat is de verjaardag van m'n vader.

En in maart? Nee schat, te grote kans op minder mooi weer.

En die dag in mei? Dan zijn we precies zo en zo lang samen. Nou, zullen we dat dan maar doen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een datum dat we zoveel jaar samen zijn. En toevallig valt die datum niet op een vrijdag.
quote:sammie00 schreef op 16 januari 2017 @ 18:14:

Wij hebben ook een datum dat we zoveel jaar samen zijn. En toevallig valt die datum niet op een vrijdag.Die van ons valt ook niet op een vrijdag
Alle reacties Link kopieren
Ah kijk wij waren in eerste instantie wel wat huiverig om het toch op die datum te doen omdat iedereen dan vrij moet vragen. Maar we doen het toch.
Wij ook... Maar degene die willen komen zijn welkom. Ouders, broers, zussen en andere belangrijke mensen nemen toch wel vrij.

De minder belangrijke (verdere familie, buren ofzo) daarvan vinden we het prima om ze erbij te hebben, maar zijn ze er niet... Dan is het ook prima
Alle reacties Link kopieren
haha wij hadden datum idee als volgende:

- Juni of September? Nou het is nu eind augustus en meestal is September beter weer dus doe maar September

- Vanwege familie op zaterdag (plan B is vrijdag)

- Willen daarna op reis in Europa dus liefst begin September

- 2e weekend September evenement in de stad dus kon er niet getrouwd worden op stadhuis en is er topdrukte (bereikbaarheid locatie waardeloos)

- dan maar eerste weekend
Morgen moet vriend z'n pak weer passen...

Vrijdag wordt mijn jurk opgemeten op mijn lichaam. Ben benieuwd!

Maandagochtendafspraak voor bruidstaart bij de bakker.



Ringen zijn klaar, heb mail gekregen om het restant te betalen. Heb ze even vriendelijk teruggemaild dat ik ze toch echt eerst wil zien voordat ik het restantbedrag ga overmaken... Nog geen reactie ontvangen.



Ben nu opnieuw proefdruk voor uitnodiging aan het maken. Heb vannacht gedroomd dat we deze waren vergeten en er dus niemand op onze bruiloft was
Alle reacties Link kopieren
Ja denk ook dat ik er niet al te moeilijk over ga doen over een datum kiezen. We gaat het nog klein houden en mij gaat het niet om de bruiloft maar meer om gewoon verbonden te zijn en man en vrouw te zijn met dezelfde achternaam. Weet ook nog niet of ik wel echt een witte jurk wil... heb er helaas nooit echt een van gedroomd over een grote prinsessen bruiloft. Weet dat mijn vriend het wel erg leuk zal vinden.. zelf hou ik niet zo van in de belangstelling staan. Daarbij komt ook dat onze families elkaar niet echt goed mogen en ik ze niet een dag samen wil laten doorbrengen. Mijn familie zal toch al niet staan te springen dat we gaan trouwen want ze mogen mijn vriend niet erg... Vriend zegt ook dat ik dit jaar ergens wel een ring kan verwachten, maar ik mag al wel een datum kiezen in 2018 waarop ik graag wil trouwen... beetje de omgekeerde wereld maar wel schattig... Hoe kijken/ antwoorden jullie tegen al die mensen die zo negatief zijn over trouwen? (op jonge leeftijd( .. krijg heel veel verschillende reacties.. de een zegt wanneer gaan jullie nou eens trouwen terwijl de ander zegt trouwen is van vroeger en 1 op de zoveel gaat toch scheiden.. het is maar een papiertje blablabla...
Dat is andere thee!
Alle reacties Link kopieren
Wat noem jij op jonge leeftijd tea-lover?

Ik ben er persoonlijk niet echt voorstander van. Waarom moet er jong/snel getrouwd worden als je ook nog gewoon een paar jaar kunt wachten? Geen idee of dat bij jullie is hoor, maar als voorbeeld.



Overigens zou ik me zelf niet zozeer achter de oren krabben vanwege leeftijd, maar meer omdat je familie er niet echt achter staat. Ik weet niet of je een goede band met ze hebt? Als mijn ouders tegen mijn vriend zouden zijn, dan weet ik dat dat niet zomaar is, en dat dit wellicht niet het beste idee is.
Alle reacties Link kopieren
Jong jong... ik ben 25 en vriend 27. Zijn 5 jaar samen waarvan 4 samenwonend.. dus echt super jong of snel is het niet. Willen ook aan een gezin beginnen ergens dit jaar en er goed over nagedacht en gepraat. Willen graag jong ouders worden als het gegunt is en trouwen vinden we allebei iets moois. Daarnaast mogen alleen mijn ouders vriend niet zo omdat hij tegengas geeft waar anderen ja en amen zeggen en van andere afkomst is dan Nederlands...Heb er familie van gemaakt i.v.m. herkenbaarheid..
Dat is andere thee!
Alle reacties Link kopieren
Tea-lover, je leeftijd lijkt mij het probleem ook niet. Ik was ook 25 toen ik voor de eerste keer ging trouwen. Woonde toen 5 jaar samen en kende hem 6 jaar. Als hij niet ziek werd en na anderhalf jaar huwelijk was overleden waren we vast nu nog samen.

Ik heb eigenlijk nooit negatieve reacties gekregen op het feit dat we gingen trouwen, alleen maar felicitaties. Het is, ook nu nog, een logische volgende stap. Daarna hebben we ook een huis gekocht en probeerden we een kindje te krijgen.

Het is vervelend dat je ouders tegen jouw relatie is maar dat is niet anders dan als jullie niet getrouwd zijn lijkt mij.

In ieder geval een felicitatie dat jullie je voorgenomen hebben om volgend jaar te gaan trouwen!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ow en een datum kiezen ging bij ons ook meer door andere data/maanden weg te strepen.

Niet in de winter, ik wilde niet in juni want dat was de maand van mijn eerste huwelijk, niet in de zomervakantie dus juli en augustus vielen af. Dus de maand september, gekeken naar verjaardagen van mensen en naar de jaarlijkse kermis in ons dorp (geloof me dan wil je hier echt niet trouwen) en zodoende zijn we tot 12 september gekomen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:Tea-lover schreef op 17 januari 2017 @ 18:02:

Jong jong... ik ben 25 en vriend 27. Zijn 5 jaar samen waarvan 4 samenwonend.. dus echt super jong of snel is het niet.

Wij zijn in oktober getrouwd en toen was ik ook nog net 25 en man 27 en nog geen 3 jaar samen. Niemand vond het raar of heel jong. Sterker nog er zijn er in die periode 4 uit mijn middelbare school klas getrouwd van dezelfde leeftijd.

En ik ben ruim 8 maanden zwanger. Ook over het 'jonge' ouderschap heeft niemand iets gezegd. En dan nog, ons leven, ons huwelijk, onze keuzes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje, een tijdje terug las ik dat sommige een ceremoniemeester voor op de dag zelf hebben. Bedacht dat wij dat ook wel willen eigenlijk. Maar de vraag: hoe hebben jullie dat op de kaart vermeld? Want verder willen we daarvoor gewoon alles zelf doen/regelen.
quote:motorbloemetje schreef op 18 januari 2017 @ 13:09:

Ik heb een vraagje, een tijdje terug las ik dat sommige een ceremoniemeester voor op de dag zelf hebben. Bedacht dat wij dat ook wel willen eigenlijk. Maar de vraag: hoe hebben jullie dat op de kaart vermeld? Want verder willen we daarvoor gewoon alles zelf doen/regelen.Ben ik ook benieuwd naar. Wij zijn zelf ook aan het twijfelen voor een ceremoniemeester op de dag zelf
Alle reacties Link kopieren
Wij waren gewoon van plan om op de kaart de naam vd ceremoniemeester te vermelden met mailadres. Mensen die niet komen moeten zich bij ons afmelden, dus daar zal een van onze mailadressen bij komen te staan.

Als mensen iets willen doen op de dag zelf kunnen ze dat aangeven bij de ceremoniemeester, die kan dan een beetje planning maken zodat het op de dag zelf goed loopt.



Ik hoorde van anderen dat een ceremoniemeester soms best veel taken heeft, tot het versieren van de feestlocatie aan toe. Dat willen wij zelf doen, dat hoort toch bij de voorpret
Wij willen geen ceremoniemeester. Wij doen alles zelf.

Maar wij doen alleen: plechtigheid (bij gemeentehuis) en lunch of diner bij locatie.

Geen feest.
quote:Daremanda schreef op 18 januari 2017 @ 16:13:

Wij willen geen ceremoniemeester. Wij doen alles zelf.

Maar wij doen alleen: plechtigheid (bij gemeentehuis) en lunch of diner bij locatie.

Geen feest.



Wij doen ook geen feest. Maar ik wil die dag geen zorgen aan mijn kop. Dus als de locatie vragen heeft over wat dan ook, dan wil ik mij hier niet mee bezig houden.

Ook wanneer iemand niet weet wat voor cadeau hij/zij moet geven, dan kunnen ze dat mooi navragen bij de ceremoniemeester. De ceremoniemeester hoeft bij ons van te voren niks te regelen. Die is er alleen als aanspreekpunt voor de dag zelf etc.
Hm, wij zetten gewoon op de uitnodiging (zijn nog niet de deur uit) dat als je geen cadeau weet een envelopje goed is. (sowieso willen we die het liefst).

Er komt voor de rest alleen familie, zou ook wel schelen. Denk ik?
quote:Daremanda schreef op 18 januari 2017 @ 16:23:

Hm, wij zetten gewoon op de uitnodiging (zijn nog niet de deur uit) dat als je geen cadeau weet een envelopje goed is. (sowieso willen we die het liefst).

Er komt voor de rest alleen familie, zou ook wel schelen. Denk ik?

Bij ons ook, familie en naaste vrienden.

En toch, als de locatie een vraag heeft over wat ze wel of niet kunnen/moeten doen. Tekort aan bruidstaart bijvoorbeeld ofzo (hoop het toch niet ) Dan wil ik niet dat zij deze vraag aan mij/ons stellen.

Ik wil niks meekrijgen van eventuele problemen
Wij trouwen ook jong, vriend 27 en ik 24 (bijna 25). Wel 8 jaar samen. We willen een huis kopen en hopelijk kinderen later dus gaan trouwen om het gelijk goed geregeld te hebben.

Ik heb alleen van een collega een zure reactie gekregen, niet echt persoonlijk maar meer 'waarom trouwen iedereen gaat toch scheiden'. Dan denk ik: als wij niet gaan trouwen maar later wel een koophuis en kinderen hebben en we gaan uit elkaar dan is de ravage net zo groot als wanneer we getrouwd zouden zijn, lijkt me.



Wij zetten op de kaart wel de naam en het mailadres van onze ceremoniemeester. Dan weten gasten waar ze terecht kunnen als er iets is die dag. Verder doen wij ook alles zelf.



Op onze kaart komt geen cadeauwens of envelopje. Ik weet dat het wel gebruikelijk is maar ik vind het toch inhalig staan. Als mensen dan ernaar vragen kun je alsnog zeggen "we sparen voor...". Denk dat de meeste mensen sowieso uit zichzelf geld geven.
Wij trouwen 'oud'



Vriend is 33 en ik 30. Als we gaan trouwen zijn we 4,5 jaar samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven