Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.



NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 paar schoenen, 1 paar nette met klein hakje echt prachtige schoenen (waren ook best prijzig) en 1 paar gympen die ik 2 weken geleden toevallig tegen het lijf liep voor 20 euro beetje allstar type
Ik heb ook 2 paar schoenen, 1 paar met hakken en 1 paar gympen.



Ik loop bijna altijd op hakken, maar wegens een val van een paard paar jaar terug heb ik nu heel snel last van mijn rug. Ik kan helaas niet meer dagelijks op hakken lopen. Vandaar voor de zekerheid gympen voor wanneer ik echt pijn in mijn rug krijg. Dan trek ik mijn gympen aan
Alle reacties Link kopieren
Of voor als je mega hard wil gaan dansen :-)
Alle reacties Link kopieren
Of als ik pijn in mn pootjes heb en gewoon lekker zittende gympen aan wil hahaha
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Wij trouwen over precies een maand vanaf nu.



Ik vraag mij af of jullie uiteindelijke kostenplaatsje overeen komt met het vooraf gesteld budget?



Het is ons allemaal wel behoorlijk tegen gevallen zeg... wat een kosten allemaal!



Wij hebben een avondbruiloft dus vanaf 18.30 uur ceremonie, zoetigheid en feest in 1 ruk door. We eten vooraf alleen met familie op de trouwlocatie zelf. Alles in totaal verwachten we 11.000 euro kwijt te zijn maar we hadden dat niet gedacht aangezien we dus 's middags niets hebben staan. Wij dachten vooraf aan een +/- 8.000 á 9.000 euro.



We hebben goede deals op de locatie, jurk en aankleding van de locatie al zeggen we het zelf... ringen hebben we met een workshop zelf gemaakt (niet te zien door een leek hoor... met professionele hulp allemaal goed gekomen ).
^Vind ik best veel inderdaad. Heb je heel veel avondgasten?

Wij hebben 40 daggasten en 30 avond ongeveer. Zijn 10500 kwijt waarschijnlijk. Ringen 1k, jurk 1k, pak 1k, fotograaf 1k, trouwkosten, bloemen, taart en prosecco, uitnodigingen, kapper, etc 1 k, trouwlocatie overdag 750, dan nog bbq en feest zo'n 4500.
Alle reacties Link kopieren
we hebben 130 man (2 grote families en vrij grote vriendengroep) de hele avond aanwezig (dus vanaf 18.30 uur).

ringen 850 euro, jurk 900, pak 1100, 2 fotografen incl album 1150, uitnodigingen (op maat gemaakt) incl verzenden á 250 euro, trouwlocatie met diner voor 12, hapjes en afkopen drank, overnachting voor ons zelf met ontbijt etc á 4500 euro, dj 475 euro, en dan nog overige kosten zoals aankleding, zoete tafel, make up, haren, nagels, schoenen, etc
Alle reacties Link kopieren
Wát een geld allemaal!



Ik denk dat wij rond de €5.500 komen voor alles en dat vind ik eigenlijk al veel.
Wij zitten rond iets meer dan 5000 ongeveer, exclusief huwelijksreis en trouwjurk (en alles wat daarbij hoort) want de jurk was cadeau van mijn ouders maar jurk is een outlet-jurk voor net 700 exclusief hoepel en schoenen.

Huwelijksreis schat ik nu in rond de 3000
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten rond de 10.500 voor het geheel. Dat is dan zonder de jurk (die krijgen we cadeau) en zonder huwelijksreis. Wel is daar ruim 700 euro voor de notaris bij.



Tikt toch wel aan zeker als je bedenkt dat er maar 35 mensen komen icl. mijn partner en ik.



Vandaag naar notaris geweest. De nieuwe wet gaat hoogstwaarschijnlijk pas op 1 januari in dus voor ons is het nog niet van belang.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Hier zijn we ongeveer 5000€ kwijt.

Overdag zo'n 75 man uitgenodigd voor ceremonie en receptie/borrel.

Eten met zo'n 30 man in totaal.
Oeh ja huwelijksreis zal nog rond 7000 uitkomen. Maargoed we zijn wel een maand weg dus dat vind ik minder snel 'ineens weg'



Ja wat een geld allemaal he... ringen blijf je natuurlijk dragen en pak van vriend ook voor werk. Dus dat scheelt weer
Alle reacties Link kopieren
Kost allemaal kapitalen. Wij hadden ingecalculeerd 20.000 euro. Zit daar tot nu toe nog onder. Locatie inclusief ceremonie diner en feest is 7000. Jurk 2000, bruifskleding kinderen 500. Fotograaf 550, videograven 2st. 1100, ringen 1350, dj 800, artiesten 2200, uitnodigingen 400, partybus gasten 320. Taart voor overdag en candy table voor savonds 600 euro. Extra geluid voor artiesten 400. Moeten alleen nog pak aanstaande, vervoer voor onszelf en nog bloemen. Wel al kosten gemaakt ook voor aankleding zaal etc. Die vallen nog mee tot nu toe zo'n 100 euro (lang leven wish en light in the box) en nog se bedankjes. Heb nu nog zo'n 2600 euro "over" in budget dus daar moeten het pak vervoer en bloemen wel van lukken mag ik hopen
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-04-2017 19:58
Reden: onderzoekje
% gewijzigd
Vera, ik heb je gestaft. Zoals je in de huisregels kunt lezen is een onderzoek niet toegestaan
Afgezien van dat, wat een slecht onderzoek
Ik heb het niet eens aangeklikt
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen budget gesteld van te voren. Doen we eigenlijk nooit, ook met bijvoorbeeld nieuwe keuken/vloer. We kiezen wat we graag willen/mooi vinden. Daarbij weten we ook van ons zelf dat we doordat we geen budget van te voren afspreken ineens hele gekke/dure dingen gaan doen. We houden wel een lijstje bij met wat de kosten zijn. We denken dat we 6000 euro kwijt gaan zijn, exclusief huwelijksreis. Maar mocht het 9000 euro worden, dan zullen we daar bewust voor gekozen hebben en is het ook prima.



We hebben gister de ringen opgehaald. Zijn er erg blij mee! Weer een stapje dichterbij. Zij van de week nog tegen vriend dat ik zo uit zie naar de dag, het eerste moment van elkaar zien, het ja-woord en gewoon de gezelligheid en alle mensen erbij. Maar ook naar de momenten samen, zoals samen naar de locatie rijden.



Nu gaat de tijd ineens snel! Als ik hier dan lees dat het bij sommige nog een maand is, jeetje! Ook wel een gekke gedachte, want deze periode doe je na je trouwen nooit meer over.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een behoorlijk budget en doen daarom alles zoals we graag willen. Het is enorm veel geld. We hebben overigens wel een budget vastgesteld vooraf en daarmee gewerkt. Aantal zaken zaten erboven andere weer onder.

Hier nog kleine 5 maanden gaat zo snel echt onwijs leuk.
Alle reacties Link kopieren
6000 euro voor huwelijk + huwelijksreis. Hoe krijg je dat voor elkaar dan?



Huwelijksreis zit er bij ons nog niet bij... zien we als jaarlijkse vakantie. Ik schat dat we daar alleen al 6k aan gaan spenderen.
Over 10 dagen is het voor ons ook nog 5 maanden
Alle reacties Link kopieren
Oeps. exclusief bedoelde ik natuurlijk! Huwelijksreis was ook al de bedoeling dat we daar naar toe zouden gaan dit jaar. Dat stond eigenlijk al eerder vast dan de bruiloft haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:motorbloemetje schreef op 07 april 2017 @ 11:30:

Oeps. exclusief bedoelde ik natuurlijk! Huwelijksreis was ook al de bedoeling dat we daar naar toe zouden gaan dit jaar. Dat stond eigenlijk al eerder vast dan de bruiloft haha.haha leuk, waar gaan jullie naartoe?
Alle reacties Link kopieren
quote:Europe86 schreef op 07 april 2017 @ 11:00:

6000 euro voor huwelijk + huwelijksreis. Hoe krijg je dat voor elkaar dan?



Huwelijksreis zit er bij ons nog niet bij... zien we als jaarlijkse vakantie. Ik schat dat we daar alleen al 6k aan gaan spenderen.



Simpel, wij hebben nu eenmaal geen 20.000 euro te besteden. En al had ik het, dan zou ik het op precies dezelfde manier vieren als nu.



Kleinschalig, ongedwongen, met alle mensen om ons heen die ons heel dierbaar zijn.

Wij trouwen vanwege de verbintenis niet vanwege een feest of een sprookje.
quote:sammie00 schreef op 07 april 2017 @ 12:38:

[...]





Simpel, wij hebben nu eenmaal geen 20.000 euro te besteden. En al had ik het, dan zou ik het op precies dezelfde manier vieren als nu.



Kleinschalig, ongedwongen, met alle mensen om ons heen die ons heel dierbaar zijn.

Wij trouwen vanwege de verbintenis niet vanwege een feest of een sprookje.



Hier ook. We zijn op dit moment zon 5000€ kwijt. Net verhuisd wat duurder is uitgevallen dan begroot. Binnen 3 maanden onze beide auto's stuk, dus die moesten ineens vervangen worden.

Maar al hadden we het geld wel gehad; een groot feest hadden we toch niet gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven