Trouwen in het buitenland onzin of niet?

02-12-2014 20:52 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is nu al de vierde uitnodiging voor een bruiloft in het buitenland. 2x Zuid-Frankrijk, 1x België en nu Italië. Goede vrienden.



Voorheen vond ik het ook niks maar regelden we het. Stapten in de auto en maakten er een leuke (mini)vakantie van. Overigens nog nooit meegemaakt dat reis en accomodatie betaald werd door het bruidspaar.



Nu hebben we een zorgintensief kind. Mijn zoontje die dan 3 is de hele dag overdag mee is al een uitdaging maar 's avonds oppas onmogelijk. De enige oppas die we hebben zijn dames van het verpleegkundig kdv die af en toe thuis oppassen.



Dus dan vliegen of rijden we naar Italië en kunnen we niet eens allebei de hele dag bij de bruiloft zijn. Heb er echt een beetje de balen van. Doe maar gewoon en trouw gewoon in Nederland. Maar ja het is hun dag natuurlijk.



Wat vinden jullie? Zin of onzin zo'n bruiloft in het buitenland?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me vooral de zaak van het bruidspaar. En jouw zaak of je wel of niet gaat. We zijn ook naar bruiloften in het buitenland geweest, maar dan trouwden de bruid en/of de bruidegom in zijn of haar thuisland, dus dat was logisch. Maar ik kan me voorstellen dat het in jullie geval, met een kind dat veel zorg nodig heeft, je ervoor kiest om thuis te blijven. Ook omdat het meestal een dure aangelegenheid is.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Niet gaan.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik zou zelf mijn gasten niet op kosten willen jagen, en niet iedereen heeft (er) vakantiedagen (voor) over. Dus als je een bruiloft in het buitenland organiseert, moet je niet miepen als niet al je 200 beste vrienden komen opdagen. Dus als ik jou was, zou ik niet gaan.
Alle reacties Link kopieren
.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
quote:O.L.L.A schreef op 02 december 2014 @ 21:01:

Hun bruiloft en aan jou de keus om wel, of niet te gaan. Als het bruidspaar niet betaald, dan snappen ze heus wel dat je niet kan komen.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Wil je nu een mening over jullie situatie of in het algemeen?



Algemeen; ik vind het leuk!

Jullie situatie; bespreek het met je vrienden en ga niet.
quote:O.L.L.A schreef op 02 december 2014 @ 21:01:

.Wat zei je daar nou allemaal?
Vraag me ook af wat de meerwaarde is van trouwen in het buitenland (als beide partners gewoon uit Nederland komen dan, trouwen in het land van herkomst is dan weer een ander verhaal).

En bij jullie komt er bovenop de reis ook nog eens een zorgintensief kind bij met wie je rekening moet houden.

Maw, ik zou heel zorgvuldig afwegen of ik wel of niet zou gaan. Familie of heel goede vrienden, okay. vrienden die eigenlijk kennissen zijn, nee.
Alle reacties Link kopieren
heb nichtje in Frankrijk wonen, toen die daar trouwde ben ik er (met een korte vakantie er aan vast) heen geweest. Als een ander nichtje of wie dan ook, even voor de leuke foto's in het buitenland wil trouwen, ze gaat haar gang maar, maar zonder mij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:fiool schreef op 02 december 2014 @ 20:59:

Tja, ik zou zelf mijn gasten niet op kosten willen jagen, en niet iedereen heeft (er) vakantiedagen (voor) over. Dus als je een bruiloft in het buitenland organiseert, moet je niet miepen als niet al je 200 beste vrienden komen opdagen. Dus als ik jou was, zou ik niet gaan.Dat heb ik dus ook. Ik moet zeggen dat ik 10 jaar geleden was uitgenodigd voor een bruiloft in Spanje van een goede vriendin en ik zou gaan samen met mijn man toen maar 1 week voordat we zouden vertrekken liep mijn huwelijk op de klippen en toen ben ik niet gegaan omdat ik het echt niet zag zitten om in m'n uppie naar noord Spanje te rijden en m'n hoofd stond er echt niet naar en dat neemt zij mij nog steeds een beetje kwalijk.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Iedereen moet lekker doen wat ze zelf willen met hun bruiloft. Maar als je het je gasten moeilijk maakt, moet je fair genoeg zijn te begrijpen dat mensen niet komen.



Dus als jullie het niet zien zitten, niet gaan.
Alle reacties Link kopieren
In vind het altijd wat vreemd.. behalve dan natuurlijk als één van beiden er vandaan komt.

Je wil toch juist je vrienden en familie erbij en hen niet op kosten jagen?

Natuurlijk mag het bruidspaar doen wat ze willen, maar ik zou het zelf alleen doen als ik ook vlucht en accommodatie etc. voor de gasten kon betalen. Want dan nog moeten ze er meerdere dagen voor vrij nemen, wat voor veel mensen best een investering is.

Gelukkig trouwt uit mijn familie en vriendenkring iedereen gewoon lekker makkelijk in Nederland
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 02 december 2014 @ 21:04:

Iedereen moet lekker doen wat ze zelf willen met hun bruiloft. Maar als je het je gasten moeilijk maakt, moet je fair genoeg zijn te begrijpen dat mensen niet komen.



Dus als jullie het niet zien zitten, niet gaan.Dit is ook mijn mening.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Starshine schreef op 02 december 2014 @ 21:03:

Vraag me ook af wat de meerwaarde is van trouwen in het buitenland (als beide partners gewoon uit Nederland komen dan, trouwen in het land van herkomst is dan weer een ander verhaal).

En bij jullie komt er bovenop de reis ook nog eens een zorgintensief kind bij met wie je rekening moet houden.

Maw, ik zou heel zorgvuldig afwegen of ik wel of niet zou gaan. Familie of heel goede vrienden, okay. vrienden die eigenlijk kennissen zijn, nee.Genoeg redenen te verzinnen toch lijkt me?
Alle reacties Link kopieren
Pas 1 van die bruiloften was omdat de bruid daarvandaan kwam. De rest niet.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ja, als ie mensen dat willen: veel

plezier!



En jij kan dan kijken of het je uitkomt dat je er heen gaat. Zo niet, moeten ze niet zeiken. Maar ik heb ook het idee dat de meeste bruidsparen dat niet zullen doen.
Mag iedereen zelf weten waar ze willen trouwen? Net zoals je zelf mag weten of je heen gaat als je uitgenodigd wordt. Lastig dat jullie een zorgintensief kind hebben, maar daar hoeft een ander toch niet voor in Nederland te trouwen?



Wij zijn ook in het buitenland getrouwd, juist zodat we zonder gasten waren. Geen zin in een dag ongewenst in de schijnwerpers staan maar wel een bijzondere herinnering voor onszelf maken, dus voor ons een ideale oplossing.



En zo zullen anderen ook hun redenen hebben om in het buitenland te willen trouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me trouwens af of kinderen überhaupt welkom zijn. Staan alleen mijn naam en naam van partner op de uitnodiging.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
ik heb nu ook een bruiloft in het buitenland.. echt in een ver ver ver land.. kost ons een vermogen (tickets. vaccinaties, visum).. Ik ben gevraagd als getuige .. dus .. We hebben het eens op een rij gezet wat het ons gaat kosten.. Nou.. dat is dan allemaal leuk en prachtig maar deze poldervrouw blijft lekker in de polder zoals het er nu uitziet.. Het is te duur en we moeten er veel voor laten.. voor zover we weten komt er geen bijdrage van de bruidegom .. en aangezien hij me graag als getuige wil mag hij ook bijdragen in de kosten.. en komt dat er niet... gaan we niet.. Helaas geen geldboom in de polder



Toedeloe..
quote:boannan schreef op 02 december 2014 @ 21:18:

Ik vraag me trouwens af of kinderen überhaupt welkom zijn. Staan alleen mijn naam en naam van partner op de uitnodiging.Nee dus dan. Anders stond er wel familie X.
Alle reacties Link kopieren
O en ik heb geen moeite mee dat iemand wil trouwen in het buitenland en als te doen is, wil ik daar ook best heen hoor.. Iedereen moet doen wat ze leuk vinden en als dat trouwen in het buitenland is, moeten ze dat lekker doen.. Je kan dan wel verwachten dat er mensen afhaken, maar meestal zijn dat soort trouwerijen wat kleiner van opzet.. Op zich toch leuk ? Trouwen op een tropisch eiland ?
Alle reacties Link kopieren
in ons geval komt de bruid daarvandaan en volgend jaar emigreren ze als het allemaal goed is ook naar dat land.. dus ik snap op zich wel dat ze daar willen trouwen.. We hebben overigens een kleine familie (1 broer 1 zus) dus in dat opzicht .. Haar familie is wat groter (die wonen allemaal "daar" ) dus vanuit haar standpunt logisch om daar te trouwen.. De kosten houden ons tegen
Lekker niet gaan als je niet wil, kom op.
quote:poldervrouw schreef op 02 december 2014 @ 21:19:

ik heb nu ook een bruiloft in het buitenland.. echt in een ver ver ver land.. kost ons een vermogen (tickets. vaccinaties, visum).. Ik ben gevraagd als getuige .. dus .. We hebben het eens op een rij gezet wat het ons gaat kosten.. Nou.. dat is dan allemaal leuk en prachtig maar deze poldervrouw blijft lekker in de polder zoals het er nu uitziet.. Het is te duur en we moeten er veel voor laten.. voor zover we weten komt er geen bijdrage van de bruidegom .. en aangezien hij me graag als getuige wil mag hij ook bijdragen in de kosten.. en komt dat er niet... gaan we niet.. Helaas geen geldboom in de polder



Toedeloe..Begrijpelijk. Ik vind het best asociaal om je getuige dan niet te betalen. Iig de vliegtickets oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven