Trouwen in het buitenland onzin of niet?

02-12-2014 20:52 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is nu al de vierde uitnodiging voor een bruiloft in het buitenland. 2x Zuid-Frankrijk, 1x België en nu Italië. Goede vrienden.



Voorheen vond ik het ook niks maar regelden we het. Stapten in de auto en maakten er een leuke (mini)vakantie van. Overigens nog nooit meegemaakt dat reis en accomodatie betaald werd door het bruidspaar.



Nu hebben we een zorgintensief kind. Mijn zoontje die dan 3 is de hele dag overdag mee is al een uitdaging maar 's avonds oppas onmogelijk. De enige oppas die we hebben zijn dames van het verpleegkundig kdv die af en toe thuis oppassen.



Dus dan vliegen of rijden we naar Italië en kunnen we niet eens allebei de hele dag bij de bruiloft zijn. Heb er echt een beetje de balen van. Doe maar gewoon en trouw gewoon in Nederland. Maar ja het is hun dag natuurlijk.



Wat vinden jullie? Zin of onzin zo'n bruiloft in het buitenland?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quote:boannan schreef op 02 december 2014 @ 21:18:

Ik vraag me trouwens af of kinderen überhaupt welkom zijn. Staan alleen mijn naam en naam van partner op de uitnodiging.In het geval dat expliciet jullie namen er op staan en de kinderen niet dan zijn de kinderen niet uitgenodigd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 02 december 2014 @ 21:20:

[...]





Nee dus dan. Anders stond er wel familie X.Nou dan houdt het al helemaal op. Alsof iedereen zomaar z'n kids een weekend kan uitbesteden. Wij niet ieg!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quote:Star schreef op 02 december 2014 @ 21:06:

[...]





Genoeg redenen te verzinnen toch lijkt me?

nee ik zou het niet weten? Voor de mooie foto's?



Maar misschien heb ik te praktisch aangelegd...Ik ben gewoon in mijn eigen stadje getrouwd op het oerlelijke gemeentehuis en vond het wel best zo.



edit: maar verder moet iedereen het voor zich weten hoor. Voor ons is een buitenlandse bruiloft gewoon ook hel lastig. Meerdere dagen vrij nemen (en als het in een weekend valt maakt het nog niet uit, want we werken allebei in een onregelmatig rooster), tickets en verblijf voor 4 personen. gedoe met zoons medicijnen om die mee te mogen nemen. Blijven de kinderen thuis, dan moeten we een paar dagen opvang regelen, dat netwerk heb ik niet. Gedoe met zoon überhaupt, zo'n autist past zich niet makkelijk aan. Bruiloften in Nederland zijn al lastig genoeg....

Gelukkig heb ik alleen maar fantasieloze vrienden en familie die gewoon in hun thuisstad trouwen.
Oh ik zou dolgraag in het buitenland trouwen. Mooiere locaties dan in NL, betere kansen op goed weer, andere experience. Maar als ik kijk wie ik er allemaal bij wil hebben (en ik wil ze niet opzadelen met die kosten) dan wordt het helaas een onbetaalbaar verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:boannan schreef op 02 december 2014 @ 21:18:

Ik vraag me trouwens af of kinderen überhaupt welkom zijn. Staan alleen mijn naam en naam van partner op de uitnodiging.Dat is helemaal bespottelijk! Ik ben al niet zo'n fan van trouwen in het buitenland (tenzij mensen er sowieso al wonen/vandaan komen) maar verwachten dat gasten voor je naar het buitenland komen maar dan wel hun kinderen een aantal dagen alleen thuis moeten laten vind ik echt wel onbeschoft. Maar goed, ik vind niet betalen voor je gasten ook nogal onbeschoft.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 02 december 2014 @ 21:13:

Mag iedereen zelf weten waar ze willen trouwen? Net zoals je zelf mag weten of je heen gaat als je uitgenodigd wordt. Lastig dat jullie een zorgintensief kind hebben, maar daar hoeft een ander toch niet voor in Nederland te trouwen? Eens. Wat doe je bozig en verongelijkt TO. Laat mensen zelf kiezen waar ze zo'n bijzondere dag willen vieren. Je hoeft niet te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan. Ik ben dan misschien een gier, maar ik ga echt niet mijn eigen verblijf in het buitenland betalen voor een trouwerij.



Ik zou zelf ook nooit van anderen verwachten dat ze dat zouden doen, dus of wij betalen of we trouwen gewoon in Nederland als we dat niet kunnen opbrengen.
Met zijn tweeën zou voor ons geen optie zijn, misschien wel dat een van ons zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 02 december 2014 @ 21:03:

Vraag me ook af wat de meerwaarde is van trouwen in het buitenland (als beide partners gewoon uit Nederland komen dan, trouwen in het land van herkomst is dan weer een ander verhaal).

.

Wij zijn in het buitenland getrouwd aan de andere kant van de wereld omdat ik op het strand wilde trouwen.

Hadden er niemand bij overigens en niemand wist er ook van.



Zelf wel ooit naar Italië gereden voor een bruiloft en een vakantie van gemaakt maar wij hebben geen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer koos ervoor om in het buitenland te trouwen. In land van herkomst as vrouw, binnen Europa. Op eigen kosten dus. Maar voor mij was er de keus. Drie dagen daar. hotel en reiskosten. met kinderen of twee weken vakantie met mijn kinderen die zomer. Allebei was financieel geen optie.

Mijn broer begreep dat gelukkig. Ik koos voor twee weken zomervakantie met kids... Kwestie van keuzes maken.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
mijne is buiten europa... kosten voor dag op 10 zijn meer dan 3 weken zomer vakantie.. Onze kinderen kunnen niet mee (kunnen we niet betalen).. dus opvang voor 10 dagen (want het is echt te ver en te duur om in een paar dagen te doen.. tickets zijn zo duur.. dan ga je niet voor 3 dagen).. Plus nog vaccinaties (verplicht) extra vrije dagen (2 ) om visa aan te vragen en op te halen.. kortom.. bizar veel voor een trouwerij..
Wij zijn in het buitenland getrouwd en mijn zusje is mee gevlogen, op haar eigen kosten, maar wij hebben verblijf daar betaald. We hebben haar niets gevraagd trouwens, gaf ze zelf aan.



Ik ben ook nog klein getrouwd in NL (feestje met officiële ceremonie voor familie en beste vrienden), dus ik kan vergelijken.



En hoewel het zo fijn was om het met familie en vrienden te kunnen delen, zo'n leuke dag was en ik zo gelukkig was dat het nu echt 'officieel' was... Dat valt allemaal toch een beetje in het niet bij het vaartochtje naar het tropisch eiland waar we zouden verblijven, de hobbelige taxirit in een houten karretje naar ons fantastische hotel, een waanzinnig hotel met nog waanzinniger suite met privézwembad en buitenbad met schitterend uitzicht op de oceaan, de warme zonnige dagen, het heerlijke eten, de gezellige dagen met als afsluiter ons huwelijk op het strand bij zonsondergang, op blote voeten in het witte zand, onze geloften uitspreken, het privédiner aan het water, de lol met elkaar en in het zwembad, het bad in het maanlicht en de huwelijksnacht in een gigantisch hemelbed, 's ochtends wakker worden en voor het eerst goedemorgen tegen mijn man zeggen terwijl ik de golven hoor stukslaan op de rotsen, samen douchen in een ochtendzonnetje en ontbijten met tropische vruchten. Overigens was een good deal of that appeal dat er maar 2 gasten waren met wie we fantastisch geborreld hebben in het zwembad, maar die ons ook lekker met z'n 2tjes lieten. 100% tijd om van elkaar te genieten ipv ons met iedereen bezig te houden.



Neuh geloof niet dat mijn NLse huwelijk kon tippen aan mijn buitenlandse.



Vanzelfsprekend moet je niet gaan als het lastig voor je is, maar de appeal van een buitenlands huwelijk, is dat het gewoon fantastisch is
quote:bootje_op_de_golven schreef op 02 december 2014 @ 21:36:

[...]



Eens. Wat doe je bozig en verongelijkt TO. Laat mensen zelf kiezen waar ze zo'n bijzondere dag willen vieren. Je hoeft niet te gaan.

hm ik snap de gedachte wel. Met een zorgintensief kind moet je al zoveel laten en schipperen en dan komt de vierde uitnodiging voor een buitenlandse bruiloft. Het is niet dat de wereld zich maar aan TO en haar gezin aan moet passen, maar ik kan me ook voorstellen dat ze denkt 'pffff, waarom moet het altijd zo moeilijk?'

(en ook voor mensen zonder kinderen of zonder zorgintensieve kinderen is een buitenlandse bruiloft een gedoe)
quote:boannan schreef op 02 december 2014 @ 21:18:

Ik vraag me trouwens af of kinderen überhaupt welkom zijn. Staan alleen mijn naam en naam van partner op de uitnodiging.Oh, dat is dan makkelijk! Je komt gewoon niet omdat zoon niet uitgenodigd is
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 02 december 2014 @ 21:48:

mijne is buiten europa... kosten voor dag op 10 zijn meer dan 3 weken zomer vakantie.. Onze kinderen kunnen niet mee (kunnen we niet betalen).. dus opvang voor 10 dagen (want het is echt te ver en te duur om in een paar dagen te doen.. tickets zijn zo duur.. dan ga je niet voor 3 dagen).. Plus nog vaccinaties (verplicht) extra vrije dagen (2 ) om visa aan te vragen en op te halen.. kortom.. bizar veel voor een trouwerij..Dat zou ik denk ik ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 02 december 2014 @ 21:50:

[...]



hm ik snap de gedachte wel. Met een zorgintensief kind moet je al zoveel laten en schipperen en dan komt de vierde uitnodiging voor een buitenlandse bruiloft. Het is niet dat de wereld zich maar aan TO en haar gezin aan moet passen, maar ik kan me ook voorstellen dat ze denkt 'pffff, waarom moet het altijd zo moeilijk?'

(en ook voor mensen zonder kinderen of zonder zorgintensieve kinderen is een buitenlandse bruiloft een gedoe)Eens, plus dat sommige bruidsparen ook wel verongelijkt kunnen reageren als je niet komt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 02 december 2014 @ 21:02:

[...]





Wat zei je daar nou allemaal?

Ipad en tv tegelijk

En dan quote ik ook nog ipv te wijzigen whahahaha
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
In de tijd dat we nog geen auto hadden, kon ik me zo ook altijd behoorlijk ergeren aan familiefeesten/bruiloften etc die gehouden werden in zaaltjes in the middle of nowhere, terwijl er ook zat gelegenheden zijn die met het ov wel goed bereikbaar zijn.

Nogmaals, de wereld heeft zich nooit aan mij hoeven aanpassen, maar ik hou dus wel altijd rekening met een goede bereikbaarheid voor iedereen.

Ik heb wel eens in het topic over gruwelijke feesten en partijen gelezen over een bruiloft waarvan de ceremonie op locatie A was, de lunch op locatie B, de receptie weer op C en vervolgens moest iedereen maar zien waar ze gingen eten (bruidspaar at alleen met naaste familie) en dan weer naar C voor het feest.

Dan denk ik: is het nou een gezellige dag of een soort puzzeltocht?
Starshine, ik ben nu dus bezig met onze bruiloft. En baal er dus heel erg van dat sommige van mijn favoriete locaties bijna onmogelijk met OV te bereiken zijn (en veel van mijn mensen geen rijbewijs/auto hebben )
Ik zou ook niet gaan om de redenen due je aangeeft, maar ik zou me er dan ook niet druk over maken. Ik zou bruidspaar laten weten dat je er niet bij bent.

Zij hoeven jou niet uit te leggen waarom zij perse in het buitenland willen trouwen. Dan hoef jij ze ook geen excuus voor je afwezigheid te geven.
Wij zijn in het buitenland getrouwd. In eerste instantie omdat man echt geen NL feest wilde met recepties en gastenlijsten en toestanden. En dus besloten we samen - als in met zijn tweetjes - elders te trouwen.



Maar... toen we dat aan familie vertelden, gaf de helft aan toch te komen. De andere helft wilde dat ook, maar kon dat niet betalen. Lang verhaal kort: we hebben de bruiloft een paar jaar later gedaan, en in de tussentijd hebben wij gespaard voor tickets (en de familie zelf voor hun verblijf). Iedereen happy en we hebben echt een topbruiloft gehad!



Mensen ermee overvallen en het op korte termijn regelen, vind ik dan weer niet netjes. Net zo min als gasten voor alle kosten op laten draaien, of het mensen kwalijk nemen als ze dan niet willen komen.
Precies. Ik zou me er gewoon niet te druk om maken, en hopen dat het bruidspaar dat ook niet doet. En als ze dat wel doen zou ik ze ook gewoon zeggen dat ze niet moeten miepen.
Ik zou alleen gaan als ik zelf tijd en geld over heb voor 'n mini vakantie. En anders spreek ik later wel 'n keer met de vriendin in kwestie af.

Kunnen jullie je kind niet thuis bij opa/oma laten zodat jullie ook een echte mini vakantie ervan kunnen maken? Snap niet dat je met dat kind gaat zeulen, dan heb je er helemaal niets aan.
quote:elninjoo schreef op 02 december 2014 @ 22:23:

Ik zou alleen gaan als ik zelf tijd en geld over heb voor 'n mini vakantie. En anders spreek ik later wel 'n keer met de vriendin in kwestie af.

Kunnen jullie je kind niet thuis bij opa/oma laten zodat jullie ook een echte mini vakantie ervan kunnen maken? Snap niet dat je met dat kind gaat zeulen, dan heb je er helemaal niets aan.Kind is helemaal niet uitgenodigd
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 02 december 2014 @ 21:36:

[...]



Eens. Wat doe je bozig en verongelijkt TO. Laat mensen zelf kiezen waar ze zo'n bijzondere dag willen vieren. Je hoeft niet te gaan.Ik ben niet boos hoor. Vind het wel erg jammer dat we er niet bij kunnen zijn maar dat lijkt me alleen maar een compliment voor het aanstaande bruidspaar.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven