Trouwen in het buitenland onzin of niet?

02-12-2014 20:52 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is nu al de vierde uitnodiging voor een bruiloft in het buitenland. 2x Zuid-Frankrijk, 1x België en nu Italië. Goede vrienden.



Voorheen vond ik het ook niks maar regelden we het. Stapten in de auto en maakten er een leuke (mini)vakantie van. Overigens nog nooit meegemaakt dat reis en accomodatie betaald werd door het bruidspaar.



Nu hebben we een zorgintensief kind. Mijn zoontje die dan 3 is de hele dag overdag mee is al een uitdaging maar 's avonds oppas onmogelijk. De enige oppas die we hebben zijn dames van het verpleegkundig kdv die af en toe thuis oppassen.



Dus dan vliegen of rijden we naar Italië en kunnen we niet eens allebei de hele dag bij de bruiloft zijn. Heb er echt een beetje de balen van. Doe maar gewoon en trouw gewoon in Nederland. Maar ja het is hun dag natuurlijk.



Wat vinden jullie? Zin of onzin zo'n bruiloft in het buitenland?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
En ik vind het dan weer raar om voor alle gasten alle kosten te betalen. Dat zou ik alleen maar doen voor die mensen die je er echt bij wilt hebben zoals je ouders, broers en zussen met hun gezin en je getuigen. Van de vriendin van wie ik verwacht dat ze in het buitenland gaat trouwen verwacht ik echt niet dat ze mijn verblijf gaat betalen. De vriendschap van jaren is mij heel wat meer waard , dus dat ticket en hotel kan er best vanaf. Bij alle andere buitenlandse bruiloften is er voor ons ook niet betaalt voor verblijf of de reis, al hebben we wel altijd minimaal 1 maaltijd gehad. Deze bruiloften waren wel in de vakantieperiode, dus hebben we er altijd een mooie vakantie aan vast kunnen knopen, en waren het bestemmingen waar we graag naartoe gingen en mooie dingen te zien waren. Ik heb nooit hoeven kiezen tussen zo'n bruiloft of een vakantie, we maakten van de bruiloft gewoon vakantie.

Als bruidspaar weet je denk ik wel dat wanneer je in het buitenland trouwt een groot gedeelte van je kennissen zal afhaken en niet komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen nederlannse kennissen Meer en de mensen die ik uitndoig will ik er ook ECHT graag bijhebben, anders zou ik ze niet uitnodigen. Dus voor mij is het niet Meer dan normaal de kosten terplaatse voor die 1-2 dagen voor ze te betalen.
quote:coralie76 schreef op 03 december 2014 @ 11:13:

[...]





hoe zo niet dan? moet het stil zijn? er is toch wel een plekje waar ze kunnen spelen. zou je dan wel die kennissen van je uitnodigen maar dan zonder de kinderen. dus dan spreek je daar mee uit dat je hun gezin niet respecteert. ze zijn goed genoeg om op te komen draven maar hun kinderen bestaan even niet.

Ik wil ook hun demente oma niet op mijn feestje of hun hond. Als ik bevriend ben met A dan wil ik dat A komt, maar niet dat ze haar hele huishouden meebrengt. Als het een trouwerij betreft waarbij dus de focus ligt op koppelvorming, dan mag ze haar vriend meebrengen, maar bij 'n feestje wat ik als single geef, zouden vriendinnen dus ook gewoon als single uitgenodigd worden, tenzij ik toevallig goed kan opschieten met hun partner.

Vind het echt bespottelijk dat je het ziet als 'n afwijzing dat iemand niet al z'n familiaire aanhangsels mee mag nemen als introducé.
quote:Bij een huwelijk voel je als gast toch een soort van verplichting om aanwezig te zijn.Geen last van. Als ik veel moeite moet doen en geld moet uitgeven voor 'n locatie die mij niet trekt, ga ik ook niet. Als ik denk dat ik er 'n leuke citytrip van kan maken omdat ik altijd 'ns naar die bepaalde locatie (terug)wilde, dan zie ik het als 'n vakantie waarbij ik toevallig een dagje naar het trouwfeest ga. In dat geval is het een win-win situatie. Als ik dat niet zo ervaar heb ik er geen enkele moeite mee een felicitatiekaartje te sturen en daarop te schrijven dat we snel weer 'ns wat met z'n 2 af zullen spreken na alle drukte.
Alle reacties Link kopieren
Als het een bruiloft in verweggistan is, dan houdt het wat mij betreft op als ik de financiële middelen daar niet voor heb en dat is al een keer gebeurd. De bruid en bruidegom kunnen niet in mijn portemonnee kijken en hadden als zij mij er per se bij wilden hebben, eerst moeten vragen of dat financieel mogelijk was. Er automatisch vanuit gaan dat familie en vrienden wel even een vakantie kunnen dokken voor je bruiloft is zo ontzettend achterhaald.

Een land als Frankrijk of Duitsland is niet super ver weg en is qua kosten nog te doen. Het zou wel attent zijn als het bruidspaar de overnachting voor 1 a 2 nachten betaalt zodat iedereen uitgerust terug kan rijden of vliegen.



Zelf lijkt mij trouwen in het buitenland (heel ver weg) ontzettend leuk, maar waarschijnlijk zou ik het niet erg vinden om niemand erbij te hebben. Dat is mijn keuze en dan regel ik in NL wel een etentje met al mijn geliefden.



TO in jouw geval zou ik niet gaan. Dan stuur je maar een kaartje met een cadeau en/of bel je met de reden waarom je verhinderd bent.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Ik zou juist eerder het vervoer betalen voor gasten. Daar valt vaak weinig in te kiezen. Overnachtingen dan eventueel aan gasten overlaten en dan kunnen ze zelf kiezen of ze voor een hostel van 15 euro gaan of een luxe hotel van 150.
Ik zou gewoon ronduit zeggen dat mijn reisbudget van dat jaar al gereserveerd of op is.
En ik wil eerlijk gezegd ook liever geen kinderen op mijn bruiloft
Ik begrijp niet dat zoveel van je vrienden dan maar lijken te verwachten dat iedereen komt. Prima dat je het daar wil vieren, maar het lijkt me logisch dat de meesten dan niet komen. Het kost nogal wat.



Ik zou niet gaan in jouw geval, tenzij het echt m'n beste vriendin was die ging trouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind, los van het zorgintensieve kind, dat mensen wel veel verwachten van anderen tijdens hun mooiste dag van hun leven. In deze crisistijd kan je niet verwachten dat iedereen de reiskosten + overnachting klakkeloos kan betalen.

Dus, trouw je in het buitenland dan loop je het risico dat niet iedereen die je uitnodigt kan komen. Of je moet voor iedereen dokken maar dat zal er wel niet inzitten.



In jullie geval is het organisatorisch ook nogal lastig om samen te gaan, want jullie kind is niet welkom en heeft jullie zorg nodig. Dan zou ik dus afhaken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik snap het nut ook niet van in 't buitenland trouwen als je er nog een hoop genodigden bij wil. Trouw dan gewoon lekker op 'n tropisch eiland en geef naderhand 'n etentje voor je naaste familie en beste vrienden.
Vind ik ook Maleficent, dat mensen veel van hun gasten verwachten als ze gaan trouwen. Besef dat de grote dag vooral voor het stel zelf belangrijk is lijkt vaak een beetje te ontbreken.
quote:Starshine schreef op 02 december 2014 @ 21:27:

[...]



nee ik zou het niet weten? Voor de mooie foto's?





Nou dan heb je echt wel erg weinig fantasie als je niet iets kan verzinnen.

Elkaar daar leren kennen, speciale band met het land (ouder komt er vandaan), iets unieks willen, geen behoefte aan megagrote bruiloft zoals het moet van je ouders, stiekem willen trouwen (Vegas ), klein budget en het dus alleen maar voor een paar mensen willen doen. Bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 03 december 2014 @ 18:44:

Vind ik ook Maleficent, dat mensen veel van hun gasten verwachten als ze gaan trouwen. Besef dat de grote dag vooral voor het stel zelf belangrijk is lijkt vaak een beetje te ontbreken.Maar dat vind ik zelfs al als mensen in NL trouwen. Dan moet er van te voren een vrijgezellenfeest bij wat 150 pp kost, er staat voor 's middags en 's avonds een andere dresscode op de kaart, dan ben je als gastenstel zo een paar honderd euro verder voor andermans bruiloft. Ik had me daar niet prettig bij gevoeld om dat van anderen te verwachten.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Star schreef op 03 december 2014 @ 18:45:

[...]





Nou dan heb je echt wel erg weinig fantasie als je niet iets kan verzinnen.

Elkaar daar leren kennen, speciale band met het land (ouder komt er vandaan), iets unieks willen, geen behoefte aan megagrote bruiloft zoals het moet van je ouders, stiekem willen trouwen (Vegas ), klein budget en het dus alleen maar voor een paar mensen willen doen. Bijvoorbeeld.

Behalve dat je elkaar in het buitenland hebt leren kennen, kunnen alle andere argumenten ook gewoon in Nederland plaatsvinden.



maar het klein of stiekem doen is bij de vrienden van TO geen overweging geweest.
quote:Maleficent schreef op 03 december 2014 @ 18:47:

[...]





Maar dat vind ik zelfs al als mensen in NL trouwen. Dan moet er van te voren een vrijgezellenfeest bij wat 150 pp kost, er staat voor 's middags en 's avonds een andere dresscode op de kaart, dan ben je als gastenstel zo een paar honderd euro verder voor andermans bruiloft. Ik had me daar niet prettig bij gevoeld om dat van anderen te verwachten.Ik zou daar dus echt niet aan meedoen. Ga geen kleding kopen voor iemand anders feestje en zo'n vrijgezellenfeest met 'n bij elkaar geraapt zooitje bekenden van m'n vriendin terwijl er dan ook nog allerlei onzinnige workshops gedaan moeten worden waar je wel flink voor in de buidel mag tasten, laat ik ook aan me voorbij gaan. Zelf ga ik niet trouwen, dus ik hoef het ook niet te doen als investering voor als het mijn beurt zou zijn. Voel me niet bezwaard om me voor zulke dure onzin af te melden.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 03 december 2014 @ 17:45:

[...]



Geen last van. Als ik veel moeite moet doen en geld moet uitgeven voor 'n locatie die mij niet trekt, ga ik ook niet. Als ik denk dat ik er 'n leuke citytrip van kan maken omdat ik altijd 'ns naar die bepaalde locatie (terug)wilde, dan zie ik het als 'n vakantie waarbij ik toevallig een dagje naar het trouwfeest ga. In dat geval is het een win-win situatie. Als ik dat niet zo ervaar heb ik er geen enkele moeite mee een felicitatiekaartje te sturen en daarop te schrijven dat we snel weer 'ns wat met z'n 2 af zullen spreken na alle drukte.Zo denk ik er ook over. En vrijgezellenfeestjes sla ik als het even kan over. Gewoon de kroeg in of een meidenweekeind met een gezellige groep vind ik wel leuk, maar ik hoef niet zo nodig verkleed de stad in en heb echt geen behoefte een hoop geld uit te geven aan workshops waarbij ik dingen leer die ik niet wil kunnen.
quote:forumfossiel schreef op 03 december 2014 @ 14:41:

En ik vind het dan weer raar om voor alle gasten alle kosten te betalen. Dat zou ik alleen maar doen voor die mensen die je er echt bij wilt hebben zoals je ouders, broers en zussen met hun gezin en je getuigen. Van de vriendin van wie ik verwacht dat ze in het buitenland gaat trouwen verwacht ik echt niet dat ze mijn verblijf gaat betalen. De vriendschap van jaren is mij heel wat meer waard , dus dat ticket en hotel kan er best vanaf. Bij alle andere buitenlandse bruiloften is er voor ons ook niet betaalt voor verblijf of de reis, al hebben we wel altijd minimaal 1 maaltijd gehad. Deze bruiloften waren wel in de vakantieperiode, dus hebben we er altijd een mooie vakantie aan vast kunnen knopen, en waren het bestemmingen waar we graag naartoe gingen en mooie dingen te zien waren. Ik heb nooit hoeven kiezen tussen zo'n bruiloft of een vakantie, we maakten van de bruiloft gewoon vakantie.

Als bruidspaar weet je denk ik wel dat wanneer je in het buitenland trouwt een groot gedeelte van je kennissen zal afhaken en niet komen.De mensen die ik er echt bij wil hebben zijn de enigen die welkom zijn. De rest hoef ik niet op mijn bruiloft.
quote:elninjoo schreef op 03 december 2014 @ 17:41:

[...]



Ik wil ook hun demente oma niet op mijn feestje of hun hond. Als ik bevriend ben met A dan wil ik dat A komt, maar niet dat ze haar hele huishouden meebrengt. Als het een trouwerij betreft waarbij dus de focus ligt op koppelvorming, dan mag ze haar vriend meebrengen, maar bij 'n feestje wat ik als single geef, zouden vriendinnen dus ook gewoon als single uitgenodigd worden, tenzij ik toevallig goed kan opschieten met hun partner.

Vind het echt bespottelijk dat je het ziet als 'n afwijzing dat iemand niet al z'n familiaire aanhangsels mee mag nemen als introducé.



erg vreemd dat je het bespottelijk vind, ik vind jou harteloos als je zo maar hele families uit elkaar rukt op zo'n dag.

trouwens je probeert mijn voorbeeld een beetje te veranderen door het ineens over een feestje van singles en vriendinnen. hallo, ik heb hier over die voorbeelden van bruiloften waar gewoonweg je eigen familieleden hun kindjes moeten thuislaten enzo he.
Hele families uit elkaar rukt? Meen je dat?

Hoe leuk is zo'n bruiloft voor je kleine kinderen? Drie kwartier je netjes gedragen in een stadhuis, als je pech hebt daarna nog ruim een uur stilzitten in een kerk, dan even buiten rondrennen voor je aan tafel wat bruidstaart mag eten, poosje spelen en dan anderhalf uur aan tafel moeten zitten, terwijl je al in een kwartier vol zit van je patatjes.

En dan moet jij als ouder de hele dag op je kinderen letten, en kun je het 's avonds niet te laat maken omdat de kinderen moe zijn en naar bed moeten. Waarom moeten toch perse die kinderen mee, als het bruidspaar ze liever niet heeft en er de dag dus niet op inricht?
Maar als je in het buitenland trouwt en je weet dat veel van je goede vrienden kleine kinderen hebben, dan weet je ook dat die kinderen meekomen en dan vind ik dat je best wat entertainment kunt regelen voor die kinderen, of je moet niet al te teleurgesteld zijn als al die mensen met kleine kinderen dan dus niet komen, want inderdaad, voor een dreumes of een peuter is een bruiloft vooral een saaie lange zit. Bij een bruiloft in Nederland regel je dan zelf een oppas, maar in het buitenland laat ik mijn kind niet zomaar achter.
Dat ben ik met je eens. In het geval van TO zou ik dan ook niet gaan, en ik zou het erg jammer vinden als het bruidspaar daar geen begrip voor zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het daar ook op uit komt wat ik erg jammer vind. Het zijn waardevolle vrienden en ik had graag dat feestje met hen gevierd.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quote:coralie76 schreef op 03 december 2014 @ 11:24:

ja starshine, als ze eerst al kinderen gaan uit sluiten, wat kom er daarna he?

iemand in een rolstoel, is die dan ook te lastig? of een oude tante die af en toe haar neus moet snuiten?

ik kan er geen respect voor opbrengen voor mensen die alleen een perfect plaatje willen en alles maar uitsluiten.Appels en peren. De gastheer/vrouw zijn bevriend met man A of vrouw B, niet met hun kind. Als man A in 'n rolstoel komt zal ie heus welkom blijven, als ze hun inwonende schoonmoeder mee willen nemen (al dan niet in rolstoel) is die natuurlijk niet welkom, want geen genodigde van het organiserend koppel, net zoals de kinderen niet automatisch uitgenodigd zijn. Ouders hebben vaak de vreemde gewoonte hun kinderen als onderdeel van henzelf te zien ipv dat ze zelf nog individu blijven.
quote:boannan schreef op 08 december 2014 @ 17:18:

Ik denk dat het daar ook op uit komt wat ik erg jammer vind. Het zijn waardevolle vrienden en ik had graag dat feestje met hen gevierd.Dan ga jij toch gewoon alleen en kan je man thuis op het kind passen. Kost de reis gelijk 'n stuk minder en heb je lekker de vrijheid te kunnen doen en laten wat je wil op locatie zonder met je kind rekening te hoeven houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven