Summio hart van Drenthe of Centerparcs Huttenheugte

16-05-2024 10:51 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We zoeken een verblijf rond Emmen ( 2 volwassenen, 2 jonge kinderen) voor een weekendje.
Normaal zou dit simpel zijn, Centerparcs vip, klaar.
Maar we verwachten dat we vrijdag na 18.00 aankomen, hebben op zaterdag de hele dag plannen, en willen zondagavond weer naar huis ivm werk.
Dan is Centerparcs VIP best een dure optie. Comfort is een optie, maar dan moet je wel zelf beddengoed meenemen, of huren ( toch zo'n 45 euro extra)..
Andere optie is Summio hart van Drenthe, iets verder weg, maar de helft van wat Centerparcs Comfort kost én met een wasmachine, - grote pre met kinderen, waarvan er altijd wel eentje ziek lijkt te zijn op vakantie.
Alleen de (niet zo recente) reviews zijn niet allemaal even positief. Vooral qua schoonmaak en dat vind ik toch wel een must. Ik verwacht geen hip huisje, maar wél een schoon huisje.

Is er hier toevallig iemand die er recent nog geweest is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Huttenheugte vond ik ver-schrik-ke-lijk!

Aftandse huisjes, ik wilde eerst het hele huis schoonmaken voor ik mijn kinderen erin wilde hebben, ganzenpoep over het hele terras, klere eind ver weg van alles, het zwembad zat zo vol chloor dat je niet onder water kon zonder meteen weer boven te moeten komen om je ogen uit te wrijven.

De andere ken ik niet.

Dicht bij Emmen zou ik zelf eerder Roompot Lunsbergen aanraden. Vriendelijk, kleinschalig park, fantastisch recreatieteam en een wasserette. Bus naar borger en daar op lijn 300 naar Emmen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
En gewoon een hotel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was vorig jaar een weekje op de Huttenheugte. Ik vond het echt heel erg leuk. Ik had een vrij nieuwe bungalow met bijvoorbeeld ook nieuwe badkamer.
Mijn huisje lag letterlijk 60 passen van het centrale gedeelte. Ligging kun je natuurlijk ook kiezen als je dat belangrijk vindt.
Van het Chloor in het water geen last gehad. Nu ga ik wel kopje onder maar wrs niet zoveel als kinderen.
Maar heeft dat andere park dan ook een droger? Ik vind zelfs met 2 kinderen voor 48 uur verblijf een wasmachine een beetje overdreven. Je hebt er voor zo’n kort verblijf ook niet zoveel aan zonder droger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom ga je niet als je wat meer tijd hebt? Naast de Huttenheugte ligt een leuk pretpark voor jonge kinderen. Dan maak je er wat meer een ‘korte vakantie’ van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou Sandur aanraden maar is nog duurder. Mooie vrijstaande huisjes aan het water. Huttenheugte wel leuk en veel te doen maar hutjemutje. Ook Landal Orveltermarke is erg mooi met ruime vrijstaande huisjes.

Hart van Drenthe ven ik toevallig laatst eens overheen gereden. Sommige huisjes hebben een mooie omheinde tuin. De inrichting is volgens mij particulier dus allemaal anders. Ik zou sowieso de 6p kiezen die zijn vrijstaand.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind Huttenheugte leuk, maar jullie hebben dus alleen zondag de tijd om te zwemmen en de market dome te bezoeken?
Geen motto
Alle reacties Link kopieren Quote
Harderwijk2021 schreef:
16-05-2024 11:09
En gewoon een hotel?
Zou ik ook zeggen als je toch amper gebruik maakt van de faciliteiten van een park. Geen kosten voor beddengoed en schoonmaak. Boek een familiekamer. Of een huisje via Booking, daar heb je vaak ook geen extra kosten (wel even de kleine lettertjes lezen voor de zekerheid).
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou voor zo weinig gebruik van de accommodatie ook een hotel doen. 2 nachten met z'n allen op een kamer, hartstikke gezellig. Doen wij ook wel eens.
Op zondag een leuk uitje plannen.

Als je toch perse een huisje wil kan ik ook Landal Orveltermarke aanraden.
Huttenheugte is ook niks mis mee. Plopsa indoor wat ernaast ligt is ook leuk.

Een wasmachine is heel handig, voor als je ergens een week bent. Voor een weekendje zou ik gewoon wat extra setjes kleding meenemen. Waarschijnlijk krijg je je wasje niet eens droog ivm de korte tijd.
Waarom heb je een wasmachine nodig als je maar 2 nachtjes blijft?
Je gaat ok vrijdagavond heen en op zondag weer terug. Die was komt thuis toch wel weer?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hotel of appartement via booking/Airbnb en vragen of je zondag wat later kan uitchecken.

Vrijdagavond beetje chillen, zaterdag al plannen en zondag doe je lekker rustig aan, of naar de dierentuin ofzo…

Bv zoiets, een boerderij?
https://www.airbnb.com/slink/XZ3PtDyg
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat betreft de wasmachine: afgelopen twee vakanties beide keren een overgevend kind gehad op vakantie en dan ben je echt heel blij als je in ieder geval even alles kunt wassen
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
16-05-2024 11:28
Waarom ga je niet als je wat meer tijd hebt? Naast de Huttenheugte ligt een leuk pretpark voor jonge kinderen. Dan maak je er wat meer een ‘korte vakantie’ van.
We zijn die dag uitgenodigde voor een feestje en in plaats van weer terug rijden naar NH bedacht dat het misschien leuker is om er een overnachting aan vast te plakken en zondag nog wat te doen met de kinderen ( dierentuin / zwembad oid)
Alle reacties Link kopieren Quote
Lemon_Pledge schreef:
16-05-2024 12:31
Wat betreft de wasmachine: afgelopen twee vakanties beide keren een overgevend kind gehad op vakantie en dan ben je echt heel blij als je in ieder geval even alles kunt wassen
Ik spoel dan gewoon op de hand uit. Eventueel een handwasje met wat wasmiddel.
Die van ons hebben bijvoorbeeld vaak bloedneuzen, maar overgeven is inderdaad ook wel gebeurd. Ik neem dus voldoende spullen mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen maand zaten we op een park in Erm, particulier huisje gehuurd via AirBnB. Veel goedkoper, alles geregeld qua beddengoed en handdoeken en zo. Aanrader.
https://www.airbnb.nl/s/Erm--Netherland ... m_nights=5
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Landal Orveltermarke Notaris woning luxe heeft overigens een wasmachine.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lemon_Pledge schreef:
16-05-2024 12:33
We zijn die dag uitgenodigde voor een feestje en in plaats van weer terug rijden naar NH bedacht dat het misschien leuker is om er een overnachting aan vast te plakken en zondag nog wat te doen met de kinderen ( dierentuin / zwembad oid)
Heel leuk! Je kunt mss ook 1 nacht doen? Minder kans op overgeven en dan een hotel met lekker ontbijt (& een gezellige bar voor als de kinderen slapen)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoor dat boerenbed ook heel leuk is met kleine kinderen. Op verschillende plaatsen in Nederland, ook Drenthe.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.bedandbreakfast.nl/nl/l/275 ... en=12%2C12

Zit hier iets bij?
Alle reacties Link kopieren Quote
Huttenheugte 1x geweest met familieweekend. Verschrikkelijk. Althans ons huisje. Oud, versleten. Park zelf waren ze vooral nog bezig met nieuwe huisjes aanleggen. Geen aanrader (maar ongeveer 4 jaar geleden)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij waren er afgelopen zomer. Het was een opgeknapte bungalow. Mooi meubilair. Leuk ingericht. Park zelf was echt heel leuk. Veel te doen. Maar als ik aan deze vakantie terugdenk, denk ik vooral aan de muizen, het geritsel ervan en de dode muis in huis. Ik was er zonder mijn man en alleen met de kinderen en vond dat gedoe met de muizen vreselijk. Wel een nieuw huisje gekregen maar daar zaten de muisjes in het plafond. Werden gek van het geritsel en gesleep. En na een paar dagen naar een ander huisje verhuizen was ook niet grappig.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven