Trouwen voor <1000 euro

26-05-2014 16:29 158 berichten
Ik heb opeens trouwkriebels de laatste tijd. Probleem is: het gaat mij om het getrouwd zijn, ik hoef geen bruiloft, maar vriend wil niet trouwen zonder feest. Ik vind het weer zonde om er duizenden euro's aan uit te geven en zie een echte bruiloft ook niet zitten. Nu ben ik een beetje op zoek naar een middenweg en had ik het volgende bedacht: gratis trouwen op maandag gevolgd door een high-tea of lunch met 20 familieleden en vrienden. Ik heb wat zitten googlen en kwam op het volgende uit.



Gemeente ¤80 (trouwboekje+uittreksels)

Kleding voor ons beiden 300

Ringen 100

High tea voor 20 personen 350 (als je 10 bonnen van Bongo koopt)

Goede vriend van ons is fotograaf en wil denk ik wel gratis plaatjes schieten.



Vergeet ik iets? Is een high tea wel leuk?



En ik hoor ook graag van anderen die met dit budget getrouwd zijn hoe zei het hebben gedaan.
Alle reacties Link kopieren
O meid wat leuk!! Gefeliciteerd! Mogen we jou dan binnenkort ook verwelkomen in ons topic
Alle reacties Link kopieren
High tea is leuk! Je vergeet bloemen? Op de auto en in je handen. En verder hoe doe je t vervoer? Iemand met n mooie auto?
Boerderijgeit ik weet het niet. Vriend en ik hebben er gisteren heel even over gesproken en zijn er nog niet uit. We willen allebei wel trouwen maar hij wil het dus serieus aanpakken en ik niet zo. Ook hecht hij waarde aan dingen als een trouwauto en een echte trouwjurk voor mij maar mij boeit dat allemaal vrij weinig. Plus qua budget zou het soort trouwen wat hij wil er voorlopig niet in zitten en als we al gaan trouwen wil ik dat opeens toch wel doen voordat ik zwanger word en dat is hopelijk volgend jaar.



Genoeg om te bespreken en over na te denken maar een beetje orienteren kan geen kwaad
Iemand die je haar en makeup kan doen en een bruidsboeket ook makkelijk zelf te maken
Alle reacties Link kopieren
Nog even naar de kapper kost ook geld en die kan dan je haar mooi opsteken. Mijn thuis kapster kwam die ochtend m'n haar mooi doen, had het van te voren al mooi gekleurd
@auto wat mij betreft gaan we gewoon met onze eigen auto



@bloemen, simpel boeketje zou wel leuk zijn ja. Wat zou zoiets kosten als ik het gewoon hier door de bloemist laat maken?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Heel erg leuk!



Is 100 euro voor een set ringen voldoende denk je? Het ligt er natuurlijk helemaal aan welk materiaal je kiest etc. maar voor 2 beetje duurzame ringen kom je al snel toch wel hoger uit dan dat, ben ik bang. Maar kan het mis hebben.
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Klinkt hartstikke leuk!



Trouwauto, ken je iemand in de omgeving met een mooie auto? Goed oppoetsen en eventueel nog wat bloemen erop, en je bent klaar om te gaan. Bruidsboeket hoeft niet veel te kosten als je iemand in de omgeving hebt die het voor je kan maken (misschien leuk om de avond van te voren met je moeder en schoonmoeder te doen, symbolisch).



Wil je een typische trouwjurk? En wil je man persé in een sjiek-de-friemel trouwpak?
Wij zijn ook low-budget getrouwd, ook gratis op maandagochtend. De precieze bedragen weet ik niet meer, die zou ik even moeten opzoeken.

Het duurst (maar wel belangrijk!) was in ieder geval de notaris, voor de huwelijkse voorwaarden en de testamenten. Daarna de ringen en het etentje voor onze gasten. We hebben gewoon leuke kleding gekocht, die we ook na de trouwdag nog aankonden. Het trouwboekje hebben we geskipt, daar doen we toch nooit iets mee. Verder waren we nog wat geld kwijt om mensen uit te nodigen (zelfgemaakte kaartjes en postzegels).
Trouwen en een leuke high tea moet wel lukken voor < ¤1000, maar is dit ook het feest dat je vriend in gedachten had? Kleding, ligt eraan wat je aan wil, ¤300 lijkt me krap, maar als je gewoon iets dagelijks aandoet moet het kunnen.



Ohja, je moet dan niet de huwelijkse voorwaarden meerekenen in dat budget.
Haar en make up overweeg ik zelf te doen. Hoe veel waren jullie daar aan kwijt? Of ik kan ook gewoon een turkse/marokkaanse dame zoeken sommigen doen dat ook heel mooi en zijn toch wat goedkoper dan de grotere zaken.



ik hou het qua haar en make up gewoon simpel ook denk ik.
Uitnodigingen, hoe wil je dat gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!



Mocht je je gasten voor de high tea ook bij de huwelijksvoltrekking willen uitnodigen, zou ik eerst wel navragen bij de gemeente of dit mogelijk is. In de gemeente waar ik woon kunnen bij een gratis voltrekking alleen 2 getuigen aanwezig zijn bij een eenvoudig huwelijk mogen 10 gasten inclusief getuigen aanwezig zijn.



Voor de High Tea zou je ook de locatie kunnen benaderen waar je de high tea wilt houden, misschien geven ze wel groepskorting en kom je goedkoper uit dan met Bongo bonnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 26 mei 2014 @ 16:36:

@auto wat mij betreft gaan we gewoon met onze eigen auto



@bloemen, simpel boeketje zou wel leuk zijn ja. Wat zou zoiets kosten als ik het gewoon hier door de bloemist laat maken?



Zolang je niet zegt dat je er mee gaat trouwen, drie keer minder dan een bruidsboeket.

Zelf lint halen om de stelen te omwikkelen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Genoeg jurken keus al moet je wel zoeken. Een pak zou ik toch iets duurder doen. Een mooi pak heeft hij altijd nog wat aan.

Verder vind ik 50 euro voor een ring wel heul errug weinig, dacht je aan plastic ofzo

Ik persoonlijk zou geen high tea doen maar kijken voor een goedkoop zaaltje (buurvereniging etc) en BBQ bestellen. Die komen ze brengen en halen en dan zelf gewoon wat extra lidl vlees er bij.

Bij je jurk wil je natuurlijk ook schoenen en je wilt mensen uitnodigen dus een kaartje oid.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!



Leuke plannen heb je.

Om je vriend een plezier te doen (en jezelf ) zou ik zeker wel op zoek gaan naar een mooie jurk. En dat hoeft niet per se een echte trouwjurk te zijn. Eentje die veel mooier is dan normaal is ook al heel feestelijk.



Een goede en klantvriendelijke bloemist zal zeker met je willen meedenken voor een leuk boeket. (En bloemen op de auto zou ik gewoon niet doen. Zonde van je geld. Mocht je perse bloemen op een auto willen fotograferen dan kiep je je boeket er maar even op.)



Oja, als het geld er is: doe wel een trouwauto. Maakt de dag net even wat anders dan anders.
TO komt straks terug. Moet nu ff gaan opruimen en koken!
Notaris is inderdaad ook duur, daar moet je ook rekening mee houden.



Wil je aanstaande (jaaaa!!) misschien zijn pak huren?
Alle reacties Link kopieren
Die Bongo zou ik niet doen!

1) reserveren voor een groep word lastig en 2) een restaurant betaald daar veel commissie over. Gewoon naar je locatie gaan van je keuze en aangeven graag voor 20pers een high tea wil.



High tea bon is 34,90 voor 2. Voor dat geld moet er wat te regelen zijn. Bv een taartje weglaten en extra sandwich in de plaats.



Hou er wel rekening mee dat high tea, high tea is. Dus geen koffie, fris, etc - dat moet je (zeker met bongo) apart afrekenen.



Tot zover mijn weddingplancapaciteiten ;)
Geniet van elke dag!
Zit even weer te lezen, maar als jouw vriend het 'echt' wil aanpakken kan ik me niet voorstellen dat hij dit een mooie middenweg vindt. Het lijkt of jij het wil afraffelen, alles zo goedkoop mogelijk? Ringen voor ¤100, high tea met BONGO bonnen...
Alle reacties Link kopieren
Dit boeket kost bv 18 euro.





Gewoon vragen om een biedemeier (als je dat mooi vind tenminste)
Hier was trouwens de trouwauto een 'mannending'. Dát was nu iets wat hij altijd al in het hoofd had, als ik ga trouwen, dan moet de auto goed zijn. Laat je vriend daar zijn gang in gaan, spreek een budget af.
Mag ik even heel kritisch zijn? Waarom wil jij getrouwd zijn? Besef je dat je een contract aangaat wat heel wat verplichtingen met zich mee brengt? Als ik het goed heb begrepen ben jij student en is je a.s. een lager opgeleide man die aan het werk is. Nu heeft hij dus meer inkomen. En waarschijnlijk spaargeld? Later zul jij waarschijnlijk meer verdienen dan hij. Denk je er wel om dit heel goed te regelen?
Alle reacties Link kopieren
Grappig hoe sommigen echt totaal overbodige items opnoemen die echt afvallen op het moment dat je echt Low budget kiest (make up, bloemen op auto, auto, trouwpak??)



Gewoon netjes gekleed naar het gemeentehuis, en ik zou zelf er voor kiezen op een mooie zomerse dag met de hele bups in een mooi park of op het strand te gaan picknicken of BBQ-en.. Lekker ongedwongen, maar wel zeer feestelijk!
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven