Trouwen voor <1000 euro

26-05-2014 16:29 158 berichten
Ik heb opeens trouwkriebels de laatste tijd. Probleem is: het gaat mij om het getrouwd zijn, ik hoef geen bruiloft, maar vriend wil niet trouwen zonder feest. Ik vind het weer zonde om er duizenden euro's aan uit te geven en zie een echte bruiloft ook niet zitten. Nu ben ik een beetje op zoek naar een middenweg en had ik het volgende bedacht: gratis trouwen op maandag gevolgd door een high-tea of lunch met 20 familieleden en vrienden. Ik heb wat zitten googlen en kwam op het volgende uit.



Gemeente ¤80 (trouwboekje+uittreksels)

Kleding voor ons beiden 300

Ringen 100

High tea voor 20 personen 350 (als je 10 bonnen van Bongo koopt)

Goede vriend van ons is fotograaf en wil denk ik wel gratis plaatjes schieten.



Vergeet ik iets? Is een high tea wel leuk?



En ik hoor ook graag van anderen die met dit budget getrouwd zijn hoe zei het hebben gedaan.
Alle reacties Link kopieren
http://www.lightinthebox. ... urken-onder-150-euro_4272
Alle reacties Link kopieren
En denk heel goed na of je wel op huwelijkse voorwaarden wilt gaan trouwen. Ze bieden enkele voordelen op het eerste oog, maar ook nadelen op de langere termijn.



Recht tegen de hier heersende mening in pleit ik er voor dat voor de meeste vrouwen Nederlandse vrouwen die met een Nederlandse man in Nederland gaan trouwen het nog steeds verstandiger is om in gemeenschap van goederen te trouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 26 mei 2014 @ 16:47:

Grappig hoe sommigen echt totaal overbodige items opnoemen die echt afvallen op het moment dat je echt Low budget kiest (make up, bloemen op auto, auto, trouwpak??)



Gewoon netjes gekleed naar het gemeentehuis, en ik zou zelf er voor kiezen op een mooie zomerse dag met de hele bups in een mooi park of op het strand te gaan picknicken of BBQ-en.. Lekker ongedwongen, maar wel zeer feestelijk!Maar vriend wil dat dus niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:skurar schreef op 26 mei 2014 @ 16:48:



Recht tegen de hier heersende mening in pleit ik er voor dat voor de meeste vrouwen Nederlandse vrouwen die met een Nederlandse man in Nederland gaan trouwen het nog steeds verstandiger is om in gemeenschap van goederen te trouwen.Niet in mijn geval. Ga je scheiden krijgt mijn vriend de helft van mijn ouders geld? dacht het niet.
quote:skurar schreef op 26 mei 2014 @ 16:48:

En denk heel goed na of je wel op huwelijkse voorwaarden wilt gaan trouwen. Ze bieden enkele voordelen op het eerste oog, maar ook nadelen op de langere termijn.



Recht tegen de hier heersende mening in pleit ik er voor dat voor de meeste vrouwen Nederlandse vrouwen die met een Nederlandse man in Nederland gaan trouwen het nog steeds verstandiger is om in gemeenschap van goederen te trouwen.Waarom vind jij dat? Dat ligt toch echt aan je persoonlijke situatie
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 26 mei 2014 @ 16:49:

[...]



Niet in mijn geval. Ga je scheiden krijgt mijn vriend de helft van mijn ouders geld? dacht het niet.



Als het goed is hebben jou ouders in hun testament laten opnemen dat hetgeen jij erft niet vervalt in enige gemeenschappelijke boedel. En als ze dat niet hebben gedaan moeten ze dat snel alsnog regelen.



Als TO bovenmatig meer eigen vermogen (erfstukken en oud geld) heeft dan haar aanstaande is het verstandiger om huwelijkse voorwaarden op te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Op deze link kan je echt heel veel informatie vinden.



Budget trouwen



En......

Alvast gefeliciteerd.



Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 26 mei 2014 @ 16:47:

Grappig hoe sommigen echt totaal overbodige items opnoemen die echt afvallen op het moment dat je echt Low budget kiest (make up, bloemen op auto, auto, trouwpak??)



Gewoon netjes gekleed naar het gemeentehuis, en ik zou zelf er voor kiezen op een mooie zomerse dag met de hele bups in een mooi park of op het strand te gaan picknicken of BBQ-en.. Lekker ongedwongen, maar wel zeer feestelijk!Maar dit zijn dan wel zaken die de vriend van TO op zou moeten offeren. Hij wil dit soort dingen namelijk allemaal wel, als ik het verhaal goed begrijp. Denk dat TO en haar vriend nog maar even goed samen moeten praten wie welke concessies gaat doen in dit verhaal. Anders lukt het denk ik niet.
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Hmmm ik weet het niet hoor. Is dit echt wat jullie beide willen?

Het is het toch net niet als ik het zo lees. Beide doen jullie nu water bij de wijn maar beide zoveel dat de wijn meer water is dan wijn zelf.



Misschien is het nu gewoon nog niet het beste moment om te trouwen?
quote:skurar schreef op 26 mei 2014 @ 16:48:

En denk heel goed na of je wel op huwelijkse voorwaarden wilt gaan trouwen. Ze bieden enkele voordelen op het eerste oog, maar ook nadelen op de langere termijn.



Recht tegen de hier heersende mening in pleit ik er voor dat voor de meeste vrouwen Nederlandse vrouwen die met een Nederlandse man in Nederland gaan trouwen het nog steeds verstandiger is om in gemeenschap van goederen te trouwen.

Op de langere termijn gaat TO een hoger inkomen krijgen dan haar man. Dan is het maar de vraag of GvG wel zo verstandig is voor haar persoonlijk.

Op de korte termijn is hij echter degene die voor het inkomen zorgt. Het is dus maar de vraag of GvG voor hem zo handig is, stel dat TO na een jaartje de stekker eruit trekt mag hij toch nog even PA betalen zodat zij lekker kan blijven studeren.
Alle reacties Link kopieren
Bespaar niet teveel op de ringen. De kleding draag je maar een keer, foto's belanden na enige tijd onder een laag stof in een la, het feest is zo leuk als de mensen die er zijn, maar de ringen draag je je leven lang mee.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 26 mei 2014 @ 16:55:

Hmmm ik weet het niet hoor. Is dit echt wat jullie beide willen?

Het is het toch net niet als ik het zo lees. Beide doen jullie nu water bij de wijn maar beide zoveel dat de wijn meer water is dan wijn zelf.



Misschien is het nu gewoon nog niet het beste moment om te trouwen?Los van mijn kritische noot mbt 'het contract' dat je afsluit, ben ik het hier ook heel erg mee eens. Als hij altijd heeft gedroomd van een groot feest is het wel erg jammer dat hij nu ineens voor haar trouwkriebels zoveel water bij de wijn moet doen...
quote:Sense-1970 schreef op 26 mei 2014 @ 16:47:





Gewoon netjes gekleed naar het gemeentehuis, en ik zou zelf er voor kiezen op een mooie zomerse dag met de hele bups in een mooi park of op het strand te gaan picknicken of BBQ-en.. Lekker ongedwongen, maar wel zeer feestelijk!Beetje lastig dat het weer zich totaal niet laat plannen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jouw alternatief nou niet echt een middenweg, als je vriend het het liefst met alles er op en er aan wil.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Eerlijk gezegd denk ik dat jullie beter even kunnen wachten. Jij hebt nu wel leuk een middenweg bedacht maar wat vindt hij ervan? Dit is erg karig vergeleken met wat hij voor ogen had.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer puur op de vraag van TO in de OP.. Dus punten die ze bij een < 1000 euro budget over het hoofd ziet..



Trouwkleding, bloemen op trouwauto en een bijzondere auto vallen daar dan echt niet onder..



De vraagstelling of TO niet beter aan een compromis kan werken staan daar naast.. Dat zou ook mijn intentie zijn maar gezien de OP heeft TO haar keuze al gemaakt..



Blijft aan TO om te verklaren waarom ze het perse noodzakelijk vind om getrouwd te zijn.. Zoveel extra waarde heeft het nou ook weer niet..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Skurar, je kunt hv net zo inrichten als je zelf wilt, dus ook alsof je in gvg getrouwd bent waarbij je je partner wel beschermt tegen schulden. Die nadelen op langere termijn zie ik dus niet.
Wat leuk, gefeliciteerd!



Ik ben low - budget getrouwd. Wel iets over de ¤ 1000,- geloof ik voor alles bij elkaar, maar wij wilden perse op de datum trouwen dat we een relatie kregen en dat was (jammerdebammer) niet op een gratis dag.



Zelf heb ik een Fiat 500, dus daar zijn we mee naar het gemeentehuis gereden. Man in een donkere jeans met witte blouse en daarover een mooi jasje, ik in een nette (geen trouw) jurk en had mijn haar laten doen bij de kapper, make - up zelf gedaan. We hadden in totaal zo'n 25 mensen uitgenodigd, die waren bij de ceremonie en daarna met ons uit eten gegaan.



Had het nooit anders willen doen, dus ik vind (vanzelfsprekend) jouw plan hartstikke leuk. Als het jullie om het trouwen zelf gaat, dan zou ik het zo doen. Het ja-woord zeggen vond ik het mooiste van de dag!



Misschien wil je compenseren met bijvoorbeeld de auto? Een beetje extra, maar dat jullie toch een beetje meer aan elkaar tegemoet komen.
Alle reacties Link kopieren
To, misschien kun je model zitten voor iemand die visagie studeert! Verder kun je wat ringen betreft wel slagen bij Lucardi, auto misschien regelen via familie/vrienden als een van hen een leuke auto heeft. Misschien kunnen jullie de trouwkleding huren! Heel veel succes, en van harte gefeliciteerd!!
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Wij hebben trouwens bij lucardi hele goedkope zilveren ringen gekocht als trouwringen, niet omdat we het geld niet hadden maar omdat we er beide weinig om gaven en we ze niet wilde gaan dragen. Het was alleen vrij lastig om te trouwen zonder ringen.

Maar moet wel zeggen dat de ringen (jullie prijsklasse) al donker uitsloegen van deze ene dag. Als jullie ze dus ook alleen willen hebben voor de dag zelf is dat geen punt maar als jullie blijvende ringen willen zal ik net een prijsklasse hoger gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Edit, ik zie dat de goedkoopste trouwringen 159 euro per stuk kosten, je zou ook voor een vriendschapsring kunnen kiezen die zijn wat goedkoper en die kun je ook laten graveren!



Als jullie een groot huis hebben zou je ook bij jullie een feestje kunnen geven. Misschien een cateraar inhuren?



Bruidstaart: misschien zou je een school in de omgeving kunnen benaderen waar ze een bak afdeling hebben, dit scheelt in de kosten en het wordt gemaakt door leerlingen, ook kunnen zij misschien hapjes maken? Scheelt ook weer!
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
http://www.google.nl/aclk ... gs.nl/boeken/shirma-rouse
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zag vandaag hier een advertentie van op marktplaats;

www.limousine-eend.nl



Ik was meteen verliefd.... (Maar dat ben ik al heel gauw op een lelijk eendje), dus moet het even met je delen.



Trouwen is leuk en je doet het maar 1 keertje, dua een beetje extra uitgeven moet kunnen, toch?



Mijn tip: neem de tijd om foto's te maken.

Dat hebben wij niet gedaan... En dat vind ik echt jammer.
Alle reacties Link kopieren
Ikbenikben: "Het was alleen vrij lastig om te trouwen zonder ringen."



Dat snap ik dan weer niet? Waarom is het lastig om te trouwen zonder ringen? Ik heb wel eens een bruiloft meegemaakt zonder ringen op het gemeentehuis (want ringen in de kerk), dat kan gewoon, en als de ambtenaar het goed aankleedt mis je het ook niet. Alleen als je dan later in de kerk die ringen ziet wisselen denk je ineens: he? O ja, dat hebben ze vanmiddag niet gedaan?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:handigmetgeld schreef op 26 mei 2014 @ 16:57:

Bespaar niet teveel op de ringen. De kleding draag je maar een keer, foto's belanden na enige tijd onder een laag stof in een la, het feest is zo leuk als de mensen die er zijn, maar de ringen draag je je leven lang mee.

Niet iedereen doet dat. Ik ken weinig mannen die hun trouwring na de bruiloft nog droegen.

Foto's worden door mijn ouders dan wel weer regelmatig bekeken en ik vond het als kind heerlijk om de video te bekijken. Zou het dus wel op laten nemen voor later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven