Trouwkaarten

28-05-2016 16:55 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Binnenkort gaan we trouwen en de trouwkaart wordt ontworpen op dit moment.



Nu hebben wij daggasten, receptiegasten en feestgasten. En eigenlijk wil ik naar iedereen die ik ken een kaart sturen met gegevens stadhuis. Dat zouden dus vier verschillenden kaarten zijn en dus best prijzig.



Nu vind ik veel

Voorbeelden van trouwkaarten met alle gegevens erin maar niet echt voorbeelden van inlegvellen. Alleen inlegvellen voor daggasten.

Hoe hebben jullie dat gedaan?



We willen de daggasten een persoonlijk handgeschreven briefje in de kaart stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben alleen kaarten gestuurd naar degenen die we daadwerkelijk op het feest wilden uitnodigen. Wij hadden geen receptie, maar ik zou 1 kaart doen. Zodat mensen kunnen kiezen of ze op de receptie of op het feest willen komen. En anders 2 verschillende. De daggasten krijgen immers ook het handgeschreven briefje, met daarnaast de uitnodiging voor het feest.
Alle reacties Link kopieren
Je zou toch maar twee soorten nodig hebben : een voor de receptie en een voor het feest. En bij de laatste doe je dan een handgeschreven briefje dat ze de hele dag zijn uitgenodigd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe prijzig wordt dat dan? Ik heb net 50 kaarten laten drukken met envelopjes en dat was 35 euro, ik kan me toch niet voorstellen dat het bij jou om een verschil van meer dan een paar tientjes zou gaan. Of heb ik dat mis?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Zat echt een verschil van 100 euro in. 1 kaart met alleen gegevens stadhuis, 1 voor receptiegasten en 1 voor feestgasten. . Ging van 95 euro in eens naar 190 euro ????
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden de ceremonie, een receptie en afsluitend een diner voor enkel naaste familie. We hebben trouwkaarten besteld voor de ceremonie + receptie en zelf kaartjes gemaakt voor onze ouders etc over het diner. Dik fotopapier gekocht, vanuit de digitale variant van de trouwkaart een klein kaartje gephotoshopt en zelf afgedrukt met een goede printer. Niemand die zag dat het kaartje zelfgemaakt was.
Alle reacties Link kopieren
O dat is een idee ja. Slim tnx
Alle reacties Link kopieren
quote:katrien1974 schreef op 28 mei 2016 @ 17:08:

Zat echt een verschil van 100 euro in. 1 kaart met alleen gegevens stadhuis, 1 voor receptiegasten en 1 voor feestgasten. . Ging van 95 euro in eens naar 190 euro ????



Maar stadhuis is een optie. Dat is openbaar. Mag de plaatselijke bakker ook komen kijken. Dat doet die niet, maar dat zou kunnen.

Dus je kunt op iedereens kaart de gegevens zetten van het stadhuis.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je hebt een standaard kaart met de gegevens van het stadhuis, daar kan namelijk iedereen komen kijken. Ook zet je de gegevens van de receptie daarop. Dan voor de mensen die naar het feest komen doe je een apart inlegvel en voor de daggasten ook . Die aparte inlegvellen hebben wij zelf geprint. Feestgasten komen vaak ook naar de receptie, die info is dus handig voor ze
Mijn zus had daggasten en feestgasten, de huwelijkssluiting was voor iedereen. In de kaart stonden de gegevens van het huwelijk zelf en het feest, en de genodigden voor het diner heeft ze persoonlijk uitgenodigd.

Hoe zit dat met receptie en feest, ben je 'belangrijker' als je op het feest mag komen?
Alle reacties Link kopieren
Als we voor 1 kaart kiezen staat daarin inderdaad alleen de gegevens van het stadhuis.



Wij hebben een wedding deal waar een receptie in zit voor 40 personen en een feest voor 80. Dit is een budget versie van een superlocatie. Door de aanwezigheid van de receptie kunnen we ook collega's uitnodigen waar geen ruimte voor was in het budget om ook op de feestavond uit te nodigen.



Bij ons is dat echt gescheiden. Ik ben zelf ook geen receptie fan (dan ben je niet leuk genoeg voor het feest) maar omdat die mogelijkheid er is en we er sowieso voor betalen gebruiken we die optie.



We hebben nu receptie voor 40 feest voor 80 diner voor 20 incl muziek en taart enz voor de prijs van een feestavond dus vandaar deze optie
quote:katrien1974 schreef op 28 mei 2016 @ 17:44:

Als we voor 1 kaart kiezen staat daarin inderdaad alleen de gegevens van het stadhuis.



Wij hebben een wedding deal waar een receptie in zit voor 40 personen en een feest voor 80. Dit is een budget versie van een superlocatie. Door de aanwezigheid van de receptie kunnen we ook collega's uitnodigen waar geen ruimte voor was in het budget om ook op de feestavond uit te nodigen.



Bij ons is dat echt gescheiden. Ik ben zelf ook geen receptie fan (dan ben je niet leuk genoeg voor het feest) maar omdat die mogelijkheid er is en we er sowieso voor betalen gebruiken we die optie.



We hebben nu receptie voor 40 feest voor 80 diner voor 20 incl muziek en taart enz voor de prijs van een feestavond dus vandaar deze optie

Ik begrijp het cobcept receptie idd niet.

En ik zou er geloof ik ook een beetje voor bedanken. Toch soort van 2e rangs gast.
Alle reacties Link kopieren
Als je kaarten laat drukken, doe je het goed of je doet het niet. Inlegkaartjes of handgeschreven notities zijn dan armoedig. Ofwel je hebt de stijl om het te doen, ofwel niet. Aan jou de keus.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:katrien1974 schreef op 28 mei 2016 @ 17:44:

Als we voor 1 kaart kiezen staat daarin inderdaad alleen de gegevens van het stadhuis.



Wij hebben een wedding deal waar een receptie in zit voor 40 personen en een feest voor 80. Dit is een budget versie van een superlocatie. Door de aanwezigheid van de receptie kunnen we ook collega's uitnodigen waar geen ruimte voor was in het budget om ook op de feestavond uit te nodigen.



Bij ons is dat echt gescheiden. Ik ben zelf ook geen receptie fan (dan ben je niet leuk genoeg voor het feest) maar omdat die mogelijkheid er is en we er sowieso voor betalen gebruiken we die optie.



We hebben nu receptie voor 40 feest voor 80 diner voor 20 incl muziek en taart enz voor de prijs van een feestavond dus vandaar deze optie



Hoe kan je van tevoren al weten dat er 40 mensen naar de receptie komen? De receptie is een "openbaar" gebeuren, dat openstaat voor iedereen die jou en je nieuwe echtgenoot een handje willen komen schudden. Dat kunnen allerlei buren zijn, verre kennissen, collega's, mensen die je kent van de sportclub, enz.



Voor een receptie nodig je dus ook geen vaste groep mensen uit. De receptie is juist het gedeelte dat openstaat voor iedereen die even langs wil komen. Men feliciteert, drinkt een kop koffie met een gebakje erbij, of nuttigt een glaasje wijn, en gaat na een half uurtje weer naar huis. Dat is een receptie.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 28 mei 2016 @ 17:58:

[...]





Hoe kan je van tevoren al weten dat er 40 mensen naar de receptie komen? De receptie is een "openbaar" gebeuren, dat openstaat voor iedereen die jou en je nieuwe echtgenoot een handje willen komen schudden. Dat kunnen allerlei buren zijn, verre kennissen, collega's, mensen die je kent van de sportclub, enz.



Voor een receptie nodig je dus ook geen vaste groep mensen uit. De receptie is juist het gedeelte dat openstaat voor iedereen die even langs wil komen. Men feliciteert, drinkt een kop koffie met een gebakje erbij, of nuttigt een glaasje wijn, en gaat na een half uurtje weer naar huis. Dat is een receptie.



Dat is jouw perceptie. Het is natuurlijk maar net hoe je dat invult. En bij deze locatie is er binnen de prijs ruimte voor 40 mensen bij teceptie en 80 bij feest.



Ceremonie en receptie is ook niet op dezelfde locatie.



Voor een receptie bedanken is iedereen zijn eigen keuze maar wij hebben deze deal en gebruiken hem voor de collega's en zakenrelaties. Ik ben vaak genoeg naar receptiea geweest van bruisparen van collega's die ook een feest gaven.



Maar dat was de vraag helemaal niet
Wij hebben met inlegvellen gewerkt.



Wij hadden bruiloft van 16:00-00:00 met 50 eters en 120 man voor het feest. Bij de eters hadden we menukaart erin gedaan, bij de rest de tekst als: 'we zouden jullie heel graag mee willen laten eten, maar dan gaan we helaas failliet. dit zijn de leuke restaurantjes in de omgeving... wees welkom op de ceremonie om 16:00 en de aansluitende borrel. en anders hopen we jullie om 20:00 op het feest te zien.'



Uiteindelijk kwam er alsnog ruim 100 man naar de ceremonie (hartverwarmend)
Alle reacties Link kopieren
quote:katrien1974 schreef op 28 mei 2016 @ 18:04:

[...]





Dat is jouw perceptie. Het is natuurlijk maar net hoe je dat invult. En bij deze locatie is er binnen de prijs ruimte voor 40 mensen bij teceptie en 80 bij feest.



Ceremonie en receptie is ook niet op dezelfde locatie.



Voor een receptie bedanken is iedereen zijn eigen keuze maar wij hebben deze deal en gebruiken hem voor de collega's en zakenrelaties. Ik ben vaak genoeg naar receptiea geweest van bruisparen van collega's die ook een feest gaven.



Maar dat was de vraag helemaal nietHet feit is gewoon dat je helemaal niet van tevoren kan weten hoe veel mensen naar een receptie komen. Daar is het een receptie voor... Soms komen allerlei buren, kennissen, collega's, bekenden van een club, enz. opdagen, soms ook niet. Kan je niet van tevoren weten. Daar is het een receptie voor. Die staat open voor iedereen die even langs wil komen. Zou niet weten hoe je een receptie zou kunnen beperken tot een aantal mensen. Bij de 41e die zich aandient om jullie te feliciteren, gewoon zeggen "Nee, sorry, maar het maximum-aantal mensen is al gehaald voor de receptie, leuk dat jullie de moeite genomen hebben, maar je mag helaas niet meer naar binnen?" Zoiets?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:laurabb schreef op 28 mei 2016 @ 18:17:

Wij hebben met inlegvellen gewerkt.



Wij hadden bruiloft van 16:00-00:00 met 50 eters en 120 man voor het feest. Bij de eters hadden we menukaart erin gedaan, bij de rest de tekst als: 'we zouden jullie heel graag mee willen laten eten, maar dan gaan we helaas failliet. dit zijn de leuke restaurantjes in de omgeving... wees welkom op de ceremonie om 16:00 en de aansluitende borrel. en anders hopen we jullie om 20:00 op het feest te zien.'



Uiteindelijk kwam er alsnog ruim 100 man naar de ceremonie (hartverwarmend)Menukaarten horen op tafel, niet in een invitatie. En dan vervolgens aan anderen te laten weten dat ze weliswaar welkom zijn, maar te duur om ze écht uit te nodigen, is al helemaal not done.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Pejeka. Zo gaat het bij ons in de omgeving niet. Ik zet geen advertentie inde krant dat we een receptie hebben of zo. Bij ons in de omgeving word je daar echt voor uitgenodigd. Verder zit er in de prijs een receptie voor 40 mensen of we nou willen of niet. Als we de receptie laten gaat er niet iets van de prijs af of zo, dus een mooie optie.



Verder komen alle vrienden en familie naar het feest dus ik zie geen problemen.



Verder aan de andere die rageren tnx voor de ideeeen we gaan er mee aan de slag. En even goed nadenken of het 1 kaart wordt of 3 verschillenden
Alle reacties Link kopieren
quote:katrien1974 schreef op 28 mei 2016 @ 18:47:

Pejeka. Zo gaat het bij ons in de omgeving niet. Ik zet geen advertentie inde krant dat we een receptie hebben of zo. Bij ons in de omgeving word je daar echt voor uitgenodigd. Verder zit er in de prijs een receptie voor 40 mensen of we nou willen of niet. Als we de receptie laten gaat er niet iets van de prijs af of zo, dus een mooie optie.



Verder komen alle vrienden en familie naar het feest dus ik zie geen problemen.



Verder aan de andere die rageren tnx voor de ideeeen we gaan er mee aan de slag. En even goed nadenken of het 1 kaart wordt of 3 verschillendenBlijkbaar heb je geen idee wat een receptie is. Daar hoef je niet voor uitgenodigd te worden. Als jouw buurvrouw tegen een andere buurvrouw vertelt "Katrien gaat trouwen, en de receptie is dan en daar", dan kan die andere buurvrouw gewoon binnen komen wandelen met een bloemetje en een felicitatie. De receptie is juist het openbare gedeelte van een gelegenheid, of het nou een huwelijk, jubileum, of weer iets anders is. Iedereen die daar kennis van neemt, hoe dan ook, dient welkom te zijn als ze jou willen feliciteren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:laurabb schreef op 28 mei 2016 @ 18:17:

Wij hebben met inlegvellen gewerkt.



Wij hadden bruiloft van 16:00-00:00 met 50 eters en 120 man voor het feest. Bij de eters hadden we menukaart erin gedaan, bij de rest de tekst als: 'we zouden jullie heel graag mee willen laten eten, maar dan gaan we helaas failliet. dit zijn de leuke restaurantjes in de omgeving... wees welkom op de ceremonie om 16:00 en de aansluitende borrel. en anders hopen we jullie om 20:00 op het feest te zien.'



Uiteindelijk kwam er alsnog ruim 100 man naar de ceremonie (hartverwarmend)



Had je dat echt als tekst? Wat erg.
Alle reacties Link kopieren
quote:laurabb schreef op 28 mei 2016 @ 18:17:

Wij hebben met inlegvellen gewerkt.



Wij hadden bruiloft van 16:00-00:00 met 50 eters en 120 man voor het feest. Bij de eters hadden we menukaart erin gedaan, bij de rest de tekst als: 'we zouden jullie heel graag mee willen laten eten, maar dan gaan we helaas failliet. dit zijn de leuke restaurantjes in de omgeving... wees welkom op de ceremonie om 16:00 en de aansluitende borrel. en anders hopen we jullie om 20:00 op het feest te zien.'
The chains on my mood swing just snapped. Run.
Naar de receptie komen uiteraard alleen de mensen die je daarvoor uitnodigd met de kaart. Maar begrijp ik het goed dat de daggasten daar dan niet bij zijn? Want dat vind ik wel heel apart. Dan komen die wel maar het stadhuis, daarna moeten ze maar weer gaan want de receptie is voor collega's en zakenrelaties en daarna mogen de daggasten weer terug komen voor het eten en het feest?

Wij hadden geen receptie, iedereen was uitgenodigd voor het feest. Hadden dus maar 2 kaarten, 1 voor de daggasten en 1 voor de rest. Iedereen ook uitgenodigd voor het stadhuis, dit is sowieso openbaar dus je kan mensen daarvoor toch niet weigeren

Ik zou dus 1 kaart doen voor de mensen die naar het stadhuis, diner en feest mogen komen en 1 voor de receptiegasten.
Alle reacties Link kopieren
quote:katrien1974 schreef op 28 mei 2016 @ 17:44:

Als we voor 1 kaart kiezen staat daarin inderdaad alleen de gegevens van het stadhuis.



Wij hebben een wedding deal waar een receptie in zit voor 40 personen en een feest voor 80. Dit is een budget versie van een superlocatie. Door de aanwezigheid van de receptie kunnen we ook collega's uitnodigen waar geen ruimte voor was in het budget om ook op de feestavond uit te nodigen.



Bij ons is dat echt gescheiden. Ik ben zelf ook geen receptie fan (dan ben je niet leuk genoeg voor het feest) maar omdat die mogelijkheid er is en we er sowieso voor betalen gebruiken we die optie.



We hebben nu receptie voor 40 feest voor 80 diner voor 20 incl muziek en taart enz voor de prijs van een feestavond dus vandaar deze optie



Je diner gasten zijn neem ik aan ook bij je receptie. Of ga je je dinergasten buiten in de regen zetten? Dus voor 20 tweederangs gasten gaan jullie een receptie geven? Ik neem aan dat dat collega's zijn. Ik vind dat persoonlijk heel raar en ik zou ook echt voor z'n uitnodiging bedanken. Neem dan een goede lekkere taart mee naar je werk en vier het zo met je collega's als het zo om de centen gaat.



Btw. Een handgeschreven briefje vind ik ook armoedig (of het moet gecalligrafeerd zijn of iets dergelijks). Typ het dan uit en knip het uit in formaat van de kaart zodat het een 'verzorgd' inlegvel is.



(voor de rest veel plezier met je bruiloft!)
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
quote:pejeka schreef op 28 mei 2016 @ 18:51:

[...]





Blijkbaar heb je geen idee wat een receptie is. Daar hoef je niet voor uitgenodigd te worden. Als jouw buurvrouw tegen een andere buurvrouw vertelt "Katrien gaat trouwen, en de receptie is dan en daar", dan kan die andere buurvrouw gewoon binnen komen wandelen met een bloemetje en een felicitatie. De receptie is juist het openbare gedeelte van een gelegenheid, of het nou een huwelijk, jubileum, of weer iets anders is. Iedereen die daar kennis van neemt, hoe dan ook, dient welkom te zijn als ze jou willen feliciteren.Dit ligt denk ik helemaal aan je omgeving hoor. Hier gebeurt dat echt niet. Naar het gemeentehuis, oke. Maar onuitgenodigd naar de receptie gaan is hier echt nog nooit gebeurt in mijn omgeving.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven