Trouwkaarten

28-05-2016 16:55 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Binnenkort gaan we trouwen en de trouwkaart wordt ontworpen op dit moment.



Nu hebben wij daggasten, receptiegasten en feestgasten. En eigenlijk wil ik naar iedereen die ik ken een kaart sturen met gegevens stadhuis. Dat zouden dus vier verschillenden kaarten zijn en dus best prijzig.



Nu vind ik veel

Voorbeelden van trouwkaarten met alle gegevens erin maar niet echt voorbeelden van inlegvellen. Alleen inlegvellen voor daggasten.

Hoe hebben jullie dat gedaan?



We willen de daggasten een persoonlijk handgeschreven briefje in de kaart stoppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 28 mei 2016 @ 18:57:

Naar de receptie komen uiteraard alleen de mensen die je daarvoor uitnodigd met de kaart. Maar begrijp ik het goed dat de daggasten daar dan niet bij zijn? Want dat vind ik wel heel apart. Dan komen die wel maar het stadhuis, daarna moeten ze maar weer gaan want de receptie is voor collega's en zakenrelaties en daarna mogen de daggasten weer terug komen voor het eten en het feest?

Wij hadden geen receptie, iedereen was uitgenodigd voor het feest. Hadden dus maar 2 kaarten, 1 voor de daggasten en 1 voor de rest. Iedereen ook uitgenodigd voor het stadhuis, dit is sowieso openbaar dus je kan mensen daarvoor toch niet weigeren

Ik zou dus 1 kaart doen voor de mensen die naar het stadhuis, diner en feest mogen komen en 1 voor de receptiegasten.



Nee hoor daggasten zijn overal bij. Maar ze gaan van aantallen uit 20 diner, 40 receptie en 80 feest. Wat inhoudt dat we er voor de receptie dus 20 extra uitnodigen en voor het feest 60 dus 40 in totaal en 80 in totaal



En ik heb geen idee wat een receptie is? Nou ja wat een nare opmerking zeg en dat alleen omdat ik niet mee ga in jouw denkwijze. De mensen die ik ken zijn zo niet en nogmaals in onze omgeving ga je alleen als je uitgenodigd bent.

Dat dat in jouw omgeving anders werkt prima, niets mis mee maar hier werkt dat niet zo. Hoef je nog niet gelijk zonraar te reageren
Alle reacties Link kopieren
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 28 mei 2016 @ 18:58:

[...]



Dit ligt denk ik helemaal aan je omgeving hoor. Hier gebeurt dat echt niet. Naar het gemeentehuis, oke. Maar onuitgenodigd naar de receptie gaan is hier echt nog nooit gebeurt in mijn omgeving.



Raar dus. Want de essentie van een receptie is juist dat alle vrienden, kennissen, collega's, clubgenoten, enz. die niet specifiek uitgenodigd zijn voor het feest op zich, dán de gelegenheid hebben even te komen feliciteren, een kopje koffie met bijbehoren te nuttigen, of een glaasje wijn, en dan weer naar huis te gaan. Waarna de genodigden voor de verdere feestelijkheden achterblijven om de avond verder door te brengen.



Dat men in sommige streken blijkbaar de etiquette niet kent, wil niet zeggen dat die niet bestaat.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ettiquete ik ben geen royal. Het is onze dag en wij doen het zoals wij willen. Onze ouders kondigen ook de bruiloft niet aan zoals het hoort en ga zo nog maar even door. Kom op zeg. Heb ook al een kind dus etiquette is het al te laat voor.



Vrienden en kennissen zijn uitgenodigd voor het feest zoals ik al een paar keer heb aangegeven.

Deze receptie gebruiken wij puur voor collega's en zakenrelaties. Dus die kunnen mooi tegen elkaar zeggen over de receptie.



Wellicht gewoon on-topic blijven?
quote:pejeka schreef op 28 mei 2016 @ 19:03:

[...]





Raar dus. Want de essentie van een receptie is juist dat alle vrienden, kennissen, collega's, clubgenoten, enz. die niet specifiek uitgenodigd zijn voor het feest op zich, dán de gelegenheid hebben even te komen feliciteren, een kopje koffie met bijbehoren te nuttigen, of een glaasje wijn, en dan weer naar huis te gaan. Waarna de genodigden voor de verdere feestelijkheden achterblijven om de avond verder door te brengen.



Dat men in sommige streken blijkbaar de etiquette niet kent, wil niet zeggen dat die niet bestaat.Die etiquette is in sommige kringen blijkbaar gewoon niet meer zo streng. En gelukkig houdt in onze kringen zich iedereen gewoon aan dezelfde regel, je komt niet onuitgenodigd naar de receptie
Alle reacties Link kopieren
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 28 mei 2016 @ 19:11:

[...]



Die etiquette is in sommige kringen blijkbaar gewoon niet meer zo streng. En gelukkig houdt in onze kringen zich iedereen gewoon aan dezelfde regel, je komt niet onuitgenodigd naar de receptie Juist, wellicht ook iets met normen en waarden.
Alle reacties Link kopieren
Pejeka heeft wel een klein beetje een punt; als jij naar 'iedereen die je kent' een kaart stuurt als uitnodiging voor het stadhuis, en vervolgens maar 40 mensen toelaat tot de receptie, is dat wel wat uhm, typisch.
The chains on my mood swing just snapped. Run.
Alle reacties Link kopieren
quote:katrien1974 schreef op 28 mei 2016 @ 19:09:

Ettiquete ik ben geen royal. Het is onze dag en wij doen het zoals wij willen. Kom op zeg. Heb ook al een kind dus etiquette is het al te laat voor.



Vrienden en kennissen zijn uitgenodigd voor het feest zoals ik al een paar keer heb aangegeven.

Deze receptie gebruiken wij puur voor collega's en zakenrelaties. Dus die kunnen mooi tegen elkaar zeggen over de receptie.



Wellicht gewoon on-topic blijven?Ik wens je een geweldige dag toe. Maar een receptie inlassen terwijl het eigenlijk een besloten feestje is, en het dan tóch receptie noemen, is eigenlijk heel raar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Inlegvellen heb ik wel vaker bij een trouwkaart ontvangen.



Op de trouwkaart de ceremonie tijd en plaats (alle gasten welkom), meestal ook receptie (maar dat is bij jullie dus niet zo, want feestgasten horen niet op de receptie?)



Op inlegvel tijd v feest/diner waarvoor slechts beperkte groep is uitgenodigd.

Soms op inlegvel ook parkeer info/cadeautip etc.



Inlegvellen waren simpele A4tjes gevouwen en tussen de kaart gestopt. Werkt ok, toch?



Ik zou trouwens nooit zonder uitnodiging op een receptie verschijnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 28 mei 2016 @ 19:11:

[...]



Die etiquette is in sommige kringen blijkbaar gewoon niet meer zo streng. En gelukkig houdt in onze kringen zich iedereen gewoon aan dezelfde regel, je komt niet onuitgenodigd naar de receptie Dan moet je het dus geen receptie noemen... Het is ófwel een besloten feest, ófwel een receptie voor iedereen die wil komen feliciteren...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 28 mei 2016 @ 19:15:

[...]





Dan moet je het dus geen receptie noemen... Het is ófwel een besloten feest, ófwel een receptie voor iedereen die wil komen feliciteren...Ja hoor, je hebt zoals altijd weer gelijk en je punt is duidelijk. Kunnen we het nu weer hebben over TO's probleem. En laat het haar lekker noemen zoals ze het zelf wil, want in haar omgeving is het gewoon duidelijk. Ook als ze het een receptie noemt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vreemd dat je mensen een kaart wil sturen die verder helemaal nergens welkom zijn (receptie, feest of diner)

Nu hou ik zelf sowieso niet van dit soort feesten met 1e, 2e en 3e rangs gasten maar als je dat dan wil doen doe het dan volgens de standaard verdeling:

ceremonie en receptie - mensen die je er eigenlijk niet bij wil hebben maar je gedwongen voelt om uit te nodigen en mensen die echt heel ver van je af staan zoals zakenrelaties.

daggasten - intimi

feestgasten - vrienden en vage familie



Alleen uitnodigen voor de ceremonie zonder receptie of enige andere samenkomst vind ik persoonlijk erg vreemd.
Alle reacties Link kopieren
quote:slugabed schreef op 28 mei 2016 @ 19:14:

Inlegvellen heb ik wel vaker bij een trouwkaart ontvangen.



Op de trouwkaart de ceremonie tijd en plaats (alle gasten welkom), meestal ook receptie (maar dat is bij jullie dus niet zo, want feestgasten horen niet op de receptie?)



Op inlegvel tijd v feest/diner waarvoor slechts beperkte groep is uitgenodigd.

Soms op inlegvel ook parkeer info/cadeautip etc.



Inlegvellen waren simpele A4tjes gevouwen en tussen de kaart gestopt. Werkt ok, toch?



Ik zou trouwens nooit zonder uitnodiging op een receptie verschijnen.Tnx
Alle reacties Link kopieren
quote:slugabed schreef op 28 mei 2016 @ 19:14:

Inlegvellen heb ik wel vaker bij een trouwkaart ontvangen.



Op de trouwkaart de ceremonie tijd en plaats (alle gasten welkom), meestal ook receptie (maar dat is bij jullie dus niet zo, want feestgasten horen niet op de receptie?)



Op inlegvel tijd v feest/diner waarvoor slechts beperkte groep is uitgenodigd.

Soms op inlegvel ook parkeer info/cadeautip etc.



Inlegvellen waren simpele A4tjes gevouwen en tussen de kaart gestopt. Werkt ok, toch?



Ik zou trouwens nooit zonder uitnodiging op een receptie verschijnen.



Jemig. Weet nou écht niemand meer hoe het hoort?



Je stuurt een X-aantal trouwkaarten weg. De meeste daarvan zijn algemeen, als kennisgeving. Waarop tevens vermeld staat op welke tijd de plechtigheden plaatsvinden en op welke tijd er een receptie is voor belangstellenden.



Dat is vrijblijvend. Ofwel: het is een kennisgeving van je huwelijk, en degenen die de plechtigheid bij willen wonen of naar de receptie willen komen, zijn daar vrijblijvend welkom. Voor de receptie geldt tevens dat iedereen die daar op andere wijze zijn belangstelling wil laten blijken (buren, clubgenoten, collega's, kennissen in andere vorm), welkom is.



De daggasten krijgen een andere uitnodiging, waarop is vermeld dat zij als daggast uitgenodigd zijn, en daarop staat dus meer gedetailleerd op welke tijd zij zich kunnen verzamelen (bij ouders thuis, op een andere locatie) om gezamenlijk naar de plechtigheid te vertrekken, en daarna ook de rest van de dag als speciale genodigden mee te maken.



Weet dan echt niemand meer hoe het werkt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag de mensen die tips hebben gegeven en ideeen hebben gedeeld over mijn daadwerkelijk gestelde vraag bedanken.



Hoe ik mijn dag invul en hoe ik het noem jezus wat een gezeik.



Hier is het normaal dat je een soort kennisgeving stuurt aan de mensen die je kent dat je trouwt en daar de gegevens van de ceremonie in zet. En dan heb ik het niet over alle moeders van school bijvoorbeeld. De mensen voor een receptie een uitnodiging voor de receptie en de mensen voor het feest een uitnodiging voor het feest.

Het enige waar ik even ideeen van wilde hebben was 1 kaart met inlegvellen of verschillende kaarten.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom nou die receptie?



Neem een taart mee naar je werk ofzo om het met je collega's te vieren. Want als ik heel eerlijk ben krijg ik een beetje het idee dat je het alleen maar doet om de cadeaus te innen.



On topic:

Kaart met inlegvellen (maar niet handgeschreven)
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 28 mei 2016 @ 19:21:

[...]





Jemig. Weet nou écht niemand meer hoe het hoort?



Je stuurt een X-aantal trouwkaarten weg. De meeste daarvan zijn algemeen, als kennisgeving. Waarop tevens vermeld staat op welke tijd de plechtigheden plaatsvinden en op welke tijd er een receptie is voor belangstellenden.



Dat is vrijblijvend. Ofwel: het is een kennisgeving van je huwelijk, en degenen die de plechtigheid bij willen wonen of naar de receptie willen komen, zijn daar vrijblijvend welkom. Voor de receptie geldt tevens dat iedereen die daar op andere wijze zijn belangstelling wil laten blijken (buren, clubgenoten, collega's, kennissen in andere vorm), welkom is.



De daggasten krijgen een andere uitnodiging, waarop is vermeld dat zij als daggast uitgenodigd zijn, en daarop staat dus meer gedetailleerd op welke tijd zij zich kunnen verzamelen (bij ouders thuis, op een andere locatie) om gezamenlijk naar de plechtigheid te vertrekken, en daarna ook de rest van de dag als speciale genodigden mee te maken.



Weet dan echt niemand meer hoe het werkt?



Fijn dat jij alles doet zoals het hoort. Gied dat die mensen er nog zijn.



Ik ben niet zo'n kuddedier en doe graag de dingen op mijn eigen manier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marover2801 schreef op 28 mei 2016 @ 19:30:

Maar waarom nou die receptie?



Neem een taart mee naar je werk ofzo om het met je collega's te vieren. Want als ik heel eerlijk ben krijg ik een beetje het idee dat je het alleen maar doet om de cadeaus te innen.Zoals ik al meerdere keren aangaf. Die zit standaard in de deal die zij aanbieden. Dus dan maken we er op deze manier gebruik van. Anders hebben we een receptie met alleen de daggasten hahaha
Alle reacties Link kopieren
quote:katrien1974 schreef op 28 mei 2016 @ 19:26:

Ik wil graag de mensen die tips hebben gegeven en ideeen hebben gedeeld over mijn daadwerkelijk gestelde vraag bedanken.



Hoe ik mijn dag invul en hoe ik het noem jezus wat een gezeik.



Hier is het normaal dat je een soort kennisgeving stuurt aan de mensen die je kent dat je trouwt en daar de gegevens van de ceremonie in zet. En dan heb ik het niet over alle moeders van school bijvoorbeeld. De mensen voor een receptie een uitnodiging voor de receptie en de mensen voor het feest een uitnodiging voor het feest.

Het enige waar ik even ideeen van wilde hebben was 1 kaart met inlegvellen of verschillende kaarten.



Verschillende kaarten natuurlijk. Of in elk geval: met een verschillende tekst.



De algemene kaarten alleen met de algemene gegevens (tijd en locatie van de plechtigheid en tijd en locatie van de receptie) en een andere kaart voor de genodigden voor de hele dag, met tijd en locatie van de samenkomst vóór het huwelijk, daarna tijd en locatie van de plechtigheid, de receptie en de verdere feestelijkheden.



Voorkant van de kaart houd je gelijk, alleen de tekst aan de binnenkant is voor de diverse partijen anders.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 28 mei 2016 @ 19:33:

[...]





Verschillende kaarten natuurlijk. Of in elk geval: met een verschillende tekst.



De algemene kaarten alleen met de algemene gegevens (tijd en locatie van de plechtigheid en tijd en locatie van de receptie) en een andere kaart voor de genodigden voor de hele dag, met tijd en locatie van de samenkomst vóór het huwelijk, daarna tijd en locatie van de plechtigheid, de receptie en de verdere feestelijkheden.



Voorkant van de kaart houd je gelijk, alleen de tekst aan de binnenkant is voor de diverse partijen anders.Kijk hier kan ik wat mee tnx.
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook doet, zorg dat het duidelijk is op de kaart.



Wij kregen ooit een uitnodiging voor een bruiloft waarop we welkom waren op het stadhuis, in de kerk en op de receptie.

Tijdens de receptie waren de avondgasten er ook al bij. (En natuurlijk de daggasten)



Op een gegeven moment werd tijdens de receptie, door de ceremoniemeester, aangegeven dat de mensen die enkel voor de receptie waren uitgenodigd geacht werden om weg te gaan omdat het feest verder zou gaan met genodigden.

Hierop verlieten best veel mensen de zaal. En ja, ook familieleden die dicht bij het bruidspaar stonden.



Later bleek dat wij, en diverse anderen, wel uitgenodigd waren voor het avond feest.

Maar omdat het bruidspaar met 3 verschillende kaarten had gewerkt was het allemaal erg onduidelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:zand-korrel schreef op 28 mei 2016 @ 19:43:

Wat je ook doet, zorg dat het duidelijk is op de kaart.



Wij kregen ooit een uitnodiging voor een bruiloft waarop we welkom waren op het stadhuis, in de kerk en op de receptie.

Tijdens de receptie waren de avondgasten er ook al bij. (En natuurlijk de daggasten)



Op een gegeven moment werd tijdens de receptie, door de ceremoniemeester, aangegeven dat de mensen die enkel voor de receptie waren uitgenodigd geacht werden om weg te gaan omdat het feest verder zou gaan met genodigden.

Hierop verlieten best veel mensen de zaal. En ja, ook familieleden die dicht bij het bruidspaar stonden.



Later bleek dat wij, en diverse anderen, wel uitgenodigd waren voor het avond feest.

Maar omdat het bruidspaar met 3 verschillende kaarten had gewerkt was het allemaal erg onduidelijk.Goeie tip tnx
Alle reacties Link kopieren
quote:zand-korrel schreef op 28 mei 2016 @ 19:43:

Wat je ook doet, zorg dat het duidelijk is op de kaart.



Wij kregen ooit een uitnodiging voor een bruiloft waarop we welkom waren op het stadhuis, in de kerk en op de receptie.

Tijdens de receptie waren de avondgasten er ook al bij. (En natuurlijk de daggasten)



Op een gegeven moment werd tijdens de receptie, door de ceremoniemeester, aangegeven dat de mensen die enkel voor de receptie waren uitgenodigd geacht werden om weg te gaan omdat het feest verder zou gaan met genodigden.

Hierop verlieten best veel mensen de zaal. En ja, ook familieleden die dicht bij het bruidspaar stonden.



Later bleek dat wij, en diverse anderen, wel uitgenodigd waren voor het avond feest.

Maar omdat het bruidspaar met 3 verschillende kaarten had gewerkt was het allemaal erg onduidelijk.Maar dat ligt dan toch niet aan de verschillende kaarten an sich? Dan is er gewoon slecht gecommuniceerd.
The chains on my mood swing just snapped. Run.
quote:zand-korrel schreef op 28 mei 2016 @ 19:43:

Wat je ook doet, zorg dat het duidelijk is op de kaart.



Wij kregen ooit een uitnodiging voor een bruiloft waarop we welkom waren op het stadhuis, in de kerk en op de receptie.

Tijdens de receptie waren de avondgasten er ook al bij. (En natuurlijk de daggasten)



Op een gegeven moment werd tijdens de receptie, door de ceremoniemeester, aangegeven dat de mensen die enkel voor de receptie waren uitgenodigd geacht werden om weg te gaan omdat het feest verder zou gaan met genodigden.

Hierop verlieten best veel mensen de zaal. En ja, ook familieleden die dicht bij het bruidspaar stonden.



Later bleek dat wij, en diverse anderen, wel uitgenodigd waren voor het avond feest.

Maar omdat het bruidspaar met 3 verschillende kaarten had gewerkt was het allemaal erg onduidelijk.Wat erg dat je mensen weg moet sturen en dat je weggestuurd wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 28 mei 2016 @ 19:21:

[...]





Jemig. Weet nou écht niemand meer hoe het hoort?



Je stuurt een X-aantal trouwkaarten weg. De meeste daarvan zijn algemeen, als kennisgeving. Waarop tevens vermeld staat op welke tijd de plechtigheden plaatsvinden en op welke tijd er een receptie is voor belangstellenden.



Dat is vrijblijvend. Ofwel: het is een kennisgeving van je huwelijk, en degenen die de plechtigheid bij willen wonen of naar de receptie willen komen, zijn daar vrijblijvend welkom. Voor de receptie geldt tevens dat iedereen die daar op andere wijze zijn belangstelling wil laten blijken (buren, clubgenoten, collega's, kennissen in andere vorm), welkom is.



De daggasten krijgen een andere uitnodiging, waarop is vermeld dat zij als daggast uitgenodigd zijn, en daarop staat dus meer gedetailleerd op welke tijd zij zich kunnen verzamelen (bij ouders thuis, op een andere locatie) om gezamenlijk naar de plechtigheid te vertrekken, en daarna ook de rest van de dag als speciale genodigden mee te maken.



Weet dan echt niemand meer hoe het werkt?





Je kunt je er ook een keer overheen zetten dat de Gouden Eeuw voorbij is en dat het tegenwoordig anders gaat.

Tijden veranderen. Kun je je druk om blijven maken, of je laat het lossssssssss.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:katrien1974 schreef op 28 mei 2016 @ 19:30:

[...]

Ik ben niet zo'n kuddedier en doe graag de dingen op mijn eigen manier.



Nouja, je eigen manier... Je hebt de receptie omdat die in de aanbiedingsdeal zit, niet omdat je dat nou zelf zo graag wilt, begrijp ik uit je uitleg.



Veel plezier op je trouwdag!

Ik zou gewoon die honderd euro extra uitgeven voor mooie kaartjes en duidelijke info voor je gasten. Als ik lees wat je kaarten kosten, denk ik dat je mooie kaarten hebt uitgekozen bij een drukker. Een geprint briefje van de printer thuis of een handgeschreven berichtje in die deftige kaart doet daar een beetje afbreuk aan, denk ik.
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven