Trouwringen

29-02-2012 13:44 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een tijd geleden leuk gesprek met een dame. Een tikje (veel) flirt. Op een gegeven moment merkte ik op dat zij een trouwring droeg. Wat voor mij reden was om afstand te nemen in het gesprek (minder flirt).



Afijn. Ik had zoiets van, goh dat is eigenlijk best heel handig zo'n trouwring. Het is duidelijk en je kunt navenant de grenzen 'bepalen.' Je hebt er dus geen naar gevoel over achteraf. Zo had ik er eigenlijk nog nooit over nagedacht.



Ik ben wel nieuwsgierig hoe andere mensen hierover denken.
Alle reacties Link kopieren
Zij zij dat het een trouwring was of dacht jij dat?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen trouwringen, wel getrouwd.



Mijn zus heeft een ring gekregen bij de geboorte van haar zoontje. Lijkt precies een trouwring.



Conclusie: je kunt er niets aan aflezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maja82 schreef op 29 februari 2012 @ 13:46:

Zij zij dat het een trouwring was of dacht jij dat?Het was typische trouwring. Goud en om de daarvoor 'bestemde' vinger (ze was voor zover ik weet niet katholiek ;)).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf niet getrouwd maar ik vind een trouwring wel een mooi en zichtbaar symbool dat je bij iemand hoort.



Zelf heb ik ringen die je absoluut niet kunt verwarren met een trouwring. Sommige mensen hebben wel ringen waarbij een misverstand kan ontstaan maar dit neemt niet weg dat ik het alsnog een mooi symbool vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:isabon schreef op 29 februari 2012 @ 13:48:

Wij hebben geen trouwringen, wel getrouwd.



Mijn zus heeft een ring gekregen bij de geboorte van haar zoontje. Lijkt precies een trouwring.



Conclusie: je kunt er niets aan aflezen.



Hmm ja. Maar ik vond het ergens heel prettig. Omdat het zo 'duidelijk' was. Ze was getrouwd, dus no go. Als ik na een potje stevig flirten te horen had gekregen dat ze getrouwd was dan had ik mij daar ongemakkelijk bij gevoeld. Niet vanwege een teleurstelling, maar omdat dat voor mij not done is.



Ik probeer (ik denk) dus eigenlijk te zeggen... Het symbool van de trouwring stelde mij in staat om binnen mijn eigen grenzen te blijven... Zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel getrouwd, maar geen trouwring. Past niet bij me, ben geen 'ringenmens'.



Maar ik geef de grenzen zelf wel duidelijk aan hoor!
Ik draag wel een trouwring, maar niet een die als zodanig herkenbaar is denk ik.



Het is een titanium ring met een klein diamantje erin.



Heb de ring niet nodig om uit te stralen dat ik niet beschikbaar ben.
HIer een originele, ouderwetse trouwring. Gladde gouden band, niks erop, niks eraan. Heel simpel, heel duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ben zelf getrouwd, mijn man draagt geen ring en ik zelf draag een ring die je niet als trouwring zou bestempelen...



Dus wat er nu wel of niet de vingers versiert: het zegt niet alles.
Alle reacties Link kopieren
quote:h_l_g schreef op 29 februari 2012 @ 13:53:

[...]





Het was typische trouwring. Goud en om de daarvoor 'bestemde' vinger (ze was voor zover ik weet niet katholiek ;)).Zo'n ring draag ik ook, ik ben getrouwd en dat huwelijk is een open huwelijk. Dus of het nou ècht iets zegt?
Alle reacties Link kopieren
quote:chartreuse schreef op 29 februari 2012 @ 14:17:

[...]



Zo'n ring draag ik ook, ik ben getrouwd en dat huwelijk is een open huwelijk. Dus of het nou ècht iets zegt? :-)Ja. Tenminste in het geval zoals ik het nu even bedoel wel.... Ik zou het nog steeds niet willen. Dus het zou nog steeds nuttig zijn.
Ik ben getrouwd, maar tijdens m'n zwangerschap moest m'n trouwring af vanwege vochtophopingen, en daarna heb ik 'm nooit meer omgedaan.



Het zegt dus helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 29 februari 2012 @ 14:22:

Ik ben getrouwd, maar tijdens m'n zwangerschap moest m'n trouwring af vanwege vochtophopingen, en daarna heb ik 'm nooit meer omgedaan.



Het zegt dus helemaal niks.



Dan is er die buik ;), eventually...



Maar ik denk dat mijn punt niet overkomt. Ik heb het in dit geval over de ander, niet de persoon die getrouwd is.



Ik kon aflezen dat de persoon getrouwd was (ervan uitgaande dat het een trouwring was en geen mode ding). En ik kon dus van tevoren mijn grenzen 'bepalen' ipv een rotgevoel achteraf. Met een rotgeveol bedoel ik niet teleurstelling (als in oh jammer ze is bezet ik voel me afgewezen oid), ik zou mij daar rot over voelen dat ik zoiets gedaan zou hebben...
quote:exces schreef op 29 februari 2012 @ 14:07:

HIer een originele, ouderwetse trouwring. Gladde gouden band, niks erop, niks eraan. Heel simpel, heel duidelijk.

Was het zo''n ring TO?

Misschien heb je dan met exces geflirt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Janna_ schreef op 29 februari 2012 @ 14:37:

[...]



Was het zo''n ring TO?

Misschien heb je dan met exces geflirt! Oh dear. Zou het ;).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een trouwring van titanium met een schuine spleet ertussen, laten maken in Praag waar mijn man mij destijds ten huwelijk vroeg.



Het is absoluut geen typische trouwring. En ik draag hem om mijn middelvinger, dus daar kan je niets aan afzien
Alle reacties Link kopieren
We krijgen nu dus een topic vol met getrouwde vrouwen die virtueel hun ringen aan het showen zijn. Nja vooruit dan maar. Het was natuurlijk ook te verwachten ;).
quote:h_l_g schreef op 29 februari 2012 @ 14:34:

[...]





Dan is er die buik ;), eventually...



Maar ik denk dat mijn punt niet overkomt. Ik heb het in dit geval over de ander, niet de persoon die getrouwd is.



Ik kon aflezen dat de persoon getrouwd was (ervan uitgaande dat het een trouwring was en geen mode ding). En ik kon dus van tevoren mijn grenzen 'bepalen' ipv een rotgevoel achteraf. Met een rotgeveol bedoel ik niet teleurstelling (als in oh jammer ze is bezet ik voel me afgewezen oid), ik zou mij daar rot over voelen dat ik zoiets gedaan zou hebben...



Die buik is na 12 jaar wel weg hoor .



Maar ik snap je wel. Bezet is bezet.

Maar het dragen van een ring zegt dus niet alles, dat probeerde ik te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Voor de vrouwen die wel een trouwring hebben maar vinden dat je er niets aan af kunt lezen waarom hebben jullie dan een trouwring genomen? Omdat het zo hoort? Andere redenen?



Iemand schreef dat ze hem naar haar zwangerschap niet meer heeft omgedaan. Waarom niet? Dat je hem afdoet omdat hij niet meer past snap ik maar waarom daarna dan niet meer omdoen?
Alle reacties Link kopieren
Jee wat een hoop mensen die geen, of geen "typische" trouwring dragen. Voor mij hoort een trouwring om de linker-ringvinger er echt bij.

Iemand met een dusdanige ring beschouw ik dan inderdaad ook als off-limits (en ik ga er vanuit dat ik ook zo gezien word haha).
quote:boerentrientje schreef op 29 februari 2012 @ 14:51:

Jee wat een hoop mensen die geen, of geen "typische" trouwring dragen. Voor mij hoort een trouwring om de linker-ringvinger er echt bij.

Iemand met een dusdanige ring beschouw ik dan inderdaad ook als off-limits (en ik ga er vanuit dat ik ook zo gezien word haha).Links of rechts kan je ook niks aan aflezen hoor, of het wel of geen trouwring is. Gelovigen, vooral katholieken, dragen hem links. Ongelovigen vaak rechts. En dan nog een zooi die gewoon dragen waar ze prettig vinden ;)
Alle reacties Link kopieren
Oh jee, ik draag hem rechts, en ik ben gelovig
Beter een half motto....
quote:sugarmiss schreef op 29 februari 2012 @ 14:49:

Voor de vrouwen die wel een trouwring hebben maar vinden dat je er niets aan af kunt lezen waarom hebben jullie dan een trouwring genomen? Omdat het zo hoort? Andere redenen?



Iemand schreef dat ze hem naar haar zwangerschap niet meer heeft omgedaan. Waarom niet? Dat je hem afdoet omdat hij niet meer past snap ik maar waarom daarna dan niet meer omdoen?



Ik schreef dat.

Reden: ik heb een 'ouderwetse' gouden trouwring, en eigenlijk hou ik helemaal niet van goud. Al m'n andere sieraden zijn van zilver.



Mijn man draagt 'm ook niet, maar da's werkgerelateerd.
quote:Bim schreef op 29 februari 2012 @ 21:54:

Oh jee, ik draag hem rechts, en ik ben gelovig



Ik ook, maar dat vind ik wel jammer.



Heb de ring gepast toen ik zwanger was. Toen pastte hij prima om mijn linkervinger. Na de bevalling niet meer en heb ik hem aan de andere hand gedaan. Anders was ik 'm waarschijnlijk kwijt geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven