Twee minuten stilte vanavond.

04-05-2016 10:58 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond zijn wij twee minuten stil, en omdat ik daar enorm, echt heel erg enorm veel waarde aan hecht, zou ik graag willen, en wensen, dat we allemaal stil zijn.



De relatie, met onszelf, in vrijheid, samen, in stilte herdenken.

Voor die voor ons gevochten en gestreden hebben.

De saamhorigheid, de eenheid, die ons land sterk maakte.

En dat nog eeuwig doet.

.

VIVALAViVA, wij mogen leven in vrijheid,het aller aller grootste goed, die we hebben.

.

Mag het altijd vrede blijven.

Want we willen allemaal in vrede leven, wees dus even stil...

.

En sta er dus bij stil.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Wij staan er altijd bij stil. De inmiddels overleden opa van mijn man zat bij het verzet. Dus we gaan altijd naar een speciale plaats om te herdenken.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard zijn we stil.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Mooi geschreven Elle. Dat moment is er om het verleden, de heden en de toekomst samen te laten komen, om ons richting te geven.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Die 2 minuten stilte zijn altijd heel indrukwekkend, blij dat wij in vrijheid leven
Alle reacties Link kopieren
Hier ook. Mijn fam zat deels in arbeidseinsatz en ondergedoken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind zo'n vaste tijd om te herdenken altijd een beetje vreemd. Ik heb er dan ook niet zoveel mee. Ik moet er wel altijd aan denken op de eerste maandag van de maand, als het luchtalarm afgaat. Elke keer schrik ik en ben ik dankbaar dat het maar een test is en ze niet afgaan omdat er iets ergs aan de hand is (zoals bijvoorbeeld oorlog). Ik weet dat het alarm ook afgaat bij branden e.d., maar op de een of andere manier moet ik altijd aan de oorlog denken als het alarm gaat.
Alle reacties Link kopieren
Mooi gezegd, Elle!



Mijn koor zingt vanavond bij een dodenherdenking met kranslegging. Evenals vorig jaar op dezelfde plek. Een gelegenheid waarbij zijn/haar eigen herinneringen heeft en het moment gedeeld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik gun iedereen zijn 2 minuten stilte, maar zelf heb ik er niks mee. Ik ben dus ook geen 2 minuten stil. Tenzij ik natuurlijk in gezelschap ben.
Mooi gezegd, ook ik ben altijd 2 minuten stil en ga meestal naar de herdenking bij ons in het dorp.
Alle reacties Link kopieren
Vanzelfsprekend.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:myrdal schreef op 04 mei 2016 @ 11:08:

Ik gun iedereen zijn 2 minuten stilte, maar zelf heb ik er niks mee. Ik ben dus ook geen 2 minuten stil. Tenzij ik natuurlijk in gezelschap ben.Ben je niet blij dat je hier in vrijheid kunt leven? Alleen al uit respect en dankbaarheid voor je vrijheid zou je het kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de betekenis heel goed. Weet ook dat het vandaag en morgen twee belangrijke dagen zijn. Maar ben nooit die twee gereserveerde minuten per jaar stil. Ik doe gewoon mijn ding en als ik alleen ben praat ik sowieso al niet, maar als de tv op stil springt zapp ik altijd naar een andere zender waar wel wat te horen is. Kan echt niet tegen stilte. Word ik knarsgek van.

Vind daarnaast wel dat iedereen het op zijn eigen manier moet doen. Heb respect voor elkaar! Meen dat twee jaar terug die jongens zo aan het schreeuwen waren tijdens dodenherdenking op hun fietsie. Afschuwelijk. Dat je er zelf niets mee doet moet iedereen zelf weten. Maar verstoor het niet voor anderen die hier wel iets mee doen.



En dan heb je sinds enkele dagen die #4mei-nog iets hype. Laat elkaar. Dwing niemand jou mening op.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook 2 minuten stil, maar plan mijn afspraken niet er om heen. Dus kan zijn dat ik in de auto zit, en dan zet ik hem 2 minuten aan de kant.
ik vind het hypocriet. We zijn racistisch in dit land en zeer selectief in steunbetuigingen bij aanslagen, we kunnen weinig met vluchtelingen en doen maar al te graag aan de vervanmijnbedshow. Maar o wat zijn we goed in 4 mei! Veel bladiebla, weinig inhoud.
Natuurlijk ben ik vanavond ook 2 minuten stil.
Alle reacties Link kopieren
quote:rrinkje schreef op 04 mei 2016 @ 11:20:

ik vind het hypocriet. We zijn racistisch in dit land en zeer selectief in steunbetuigingen bij aanslagen, we kunnen weinig met vluchtelingen en doen maar al te graag aan de vervanmijnbedshow. Maar o wat zijn we goed in 4 mei! Veel bladiebla, weinig inhoud.Wat heeft dat te maken met het herdenken van de doden die in de tweede wereldoorlog vielen?
Alle reacties Link kopieren
quote:rrinkje schreef op 04 mei 2016 @ 11:20:

ik vind het hypocriet. We zijn racistisch in dit land en zeer selectief in steunbetuigingen bij aanslagen, we kunnen weinig met vluchtelingen en doen maar al te graag aan de vervanmijnbedshow. Maar o wat zijn we goed in 4 mei! Veel bladiebla, weinig inhoud.Eigenlijk was het in '40-'45 in Nederland veel beter toeven, bedoel je?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:rrinkje schreef op 04 mei 2016 @ 11:20:

ik vind het hypocriet. We zijn racistisch in dit land en zeer selectief in steunbetuigingen bij aanslagen, we kunnen weinig met vluchtelingen en doen maar al te graag aan de vervanmijnbedshow. Maar o wat zijn we goed in 4 mei! Veel bladiebla, weinig inhoud.





Wil je niet iedereen over één kam scheren alsjeblieft!



Juist om racisme en xenofobie een halt toe te roepen moeten we stil zijn vanavond. We gedenken zowel christenen, moslims, atheisten, hindoes, communisten, donkere en blanke mensen en alle tinten daartussenin die bij oorlogshandelingen zijn omgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanavond een bootcamples tot 20u, en wil eigenlijk ook de 2 minuten stilte wel meepakken. Maar heb geen idee hoe ze daar in de les mee omgaan (meestal zijn we net niet klaar om 20u). Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 04 mei 2016 @ 11:24:

[...]



Wat heeft dat te maken met het herdenken van de doden die in de tweede wereldoorlog vielen?Eigenlijk heeft het er alles mee te maken. Daarom is het ook belangrijk. In die twee minutes stilte hoor je een werkelijkheid/een realiteit uit het verleden present te stellen, als herinnering, wegwijzer om niet dezelfde fouten te maken die geleid hebben tot zoveel slachtoffers. Oa mensen buitensluiten en als tweederangs behandelen in iedereen de menselijke waardigheid zien. Diegen hulp bieden die het nodig hebben. Wat herdenk je anders?
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:SignOfLife schreef op 04 mei 2016 @ 11:27:

Ik heb vanavond een bootcamples tot 20u, en wil eigenlijk ook de 2 minuten stilte wel meepakken. Maar heb geen idee hoe ze daar in de les mee omgaan (meestal zijn we net niet klaar om 20u). Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?Vraag het voor de les gewoon even. Misschien willen meerdere dit. En anders stop je iets eerder, zodat je voor jezelf de twee minuten kunt nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 04 mei 2016 @ 11:29:

[...]



Eigenlijk heeft het er alles mee te maken. Daarom is het ook belangrijk. In die twee minutes stilte hoor je een werkelijkheid/een realiteit uit het verleden present te stellen, als herinnering, wegwijzer om niet dezelfde fouten te maken die geleid hebben tot zoveel slachtoffers. Oa mensen buitensluiten en als tweederangs behandelen in iedereen de menselijke waardigheid zien. Diegen hulp bieden die het nodig hebben. Wat herdenk je anders?

De ellende die onze eigen families een paar generaties geleden hebben moeten doorstaan.



Noem trouwens eens tien landen waar het beter is dan in Nederland. Ook op het gebied van de dingen die jij noemt.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:SignOfLife schreef op 04 mei 2016 @ 11:27:

Ik heb vanavond een bootcamples tot 20u, en wil eigenlijk ook de 2 minuten stilte wel meepakken. Maar heb geen idee hoe ze daar in de les mee omgaan (meestal zijn we net niet klaar om 20u). Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Ik had wel eens paardrijles op 4 mei van half 8 tot half 9.

Ik (en met mij meerderen) gingen dan om 8 uur op de middenlijn staan en hielden 2 minuten stilte. Degene die dat niet wilde konden gewoon doorstappen maar kregen even geen intstructie
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 04 mei 2016 @ 11:29:

[...]

Wat herdenk je anders?

Ik herdenk de slachtoffers die in de tweede wereldoorlog zijn gevallen. Niet meer en niet minder want daar is 4 mei voor in het leven geroepen.

Dat de politiek er de laatste jaren steeds meer bij is gaan halen maakt mij niets uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven