Twijfel jij weleens aan je relatie?

24-11-2014 12:44 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Waar ik benieuwd naar ben is: twijfel jij weleens aan je relatie? Ik heb al een ander topic geplaatst over mijn relatie (en twijfels). Maar ik ben benieuwd of anderen dit (weleens) hebben of heb je het gevoel van dit is het helemaal en het is goed?
Ja, zelfs na een heftige ruzie is hij nog steeds de ware. Tijdens zo'n ruzie vind ik hem gewoon even niet leuk. Maar dat is over als de ruzie is bijgelegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 november 2014 @ 13:03:

[...]





Goh....dat geloof ik niet.Ja lichtgeraakt dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:autumnfall schreef op 24 november 2014 @ 13:00:

[...]





Ook nooit periodes of een moment gehad dat je dacht: is dit het wel moet ik hier mee verder (bv na onenigheid)?Ik denk dat in een goede relatie een onenigheid niet meer is dan een onenigheid en geen trigger voor twijfel.
Toen ik nog wel een relatie had twijfelde ik heel erg. Ik was/ben bang voor mijn ex en ben dan ook uiteindelijk gevlucht voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel ook niet. Maar dat is niet wat je wil horen geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:lucky82 schreef op 24 november 2014 @ 13:06:

Ik twijfel ook niet. Maar dat is niet wat je wil horen geloof ik.Nee....niet twijfelen is onmenselijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn meer dan 10 jaar samen en in die tijd heb ik nog nooit getwijfeld. Ook niet tijdens of na een ruzie, dat hoef je natuurlijk niet van me aan te nemen, maar het is wel zo.
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Alle reacties Link kopieren
Andersom kan ik me niet voorstellen dat je blijft hangen in een relatie waarin je twijfelt. Maar er zijn ook hele volksstammen die dat doen
Alle reacties Link kopieren
quote:autumnfall schreef op 24 november 2014 @ 13:05:

[...]





Ja lichtgeraakt dus.



Het is bijzonder irritant als mensen je niet geloven.



Maar goed, zo stellig als dat jij bent kan ik ook zijn; als je twijfelt heb je een slechte relatie met een lul van een vent. Punt. Zo is het en niet anders.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 24 november 2014 @ 13:00:

Iemand is niet altijd geweldig en leuk idd.

Maar iemand is een totaalplaatje en wanneer dat goed zit, zal je als het goed is niet direct twijfelen bij die keer niet geweldig, of ronduit stom.

Als je perfectie verwacht in een relatie, dan zal je denk ik meer last hebben van twijfels.

Bij gewichtige zaken is twijfel logisch denk ik.Misschien verwacht ik perfectie of is het totaalplaatje nog nooit helemaal goed geweest maar daar geloof ik eerlijk gezegd ook niet in. Ik heb in iedere relatie nog getwijfeld en ik ben altijd degene geweest die een relatie verbrak.
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige relatie heb ik ook wel getwijfeld. De relatieis uiteindelijk over gegaan, de twijfels hadden ergens een reden en die bleken te kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij ook niet reëel dat je in een relatie nooit eens ruzie zal hebben of denkt, ga even in een hutje op de hei zitten.



Maar ik denk ook dat een relatie fases heeft, als je door stormen komt zal je op een gegeven moment in rustiger vaarwater gaan komen.

Je weet wat je aan elkaar hebt, en de basis is steviger omdat je kan vertrouwen op elkaar dat je er samen weer uit komt. Of sommige strijd is geen strijd meer waard.

Zoiets?

Ik denk zeker dat een relatie zonder twijfel bestaat.

Alleen een relatie ben je niet alleen, it takes two to tango.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 24 november 2014 @ 13:05:

[...]



Ik denk dat in een goede relatie een onenigheid niet meer is dan een onenigheid en geen trigger voor twijfel.Ik heb het ook niet over (alleen) onenigheid dat wordt hier als eerste aangehaald. Ik bedoel je gewoon in het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
wel apart dat je juist het antwoord eruit pikt waar gescheiden is...



Toen ik (wij) op het punt stonden de grote stap te zetten.. was er absoluut geen twijfel, het gevoel dat er wederzijds was (en nog steeds) voelde goed..

We hebben eerst een huis gekocht als vervolgens heel snel getrouwd.

Twijfel is er niet geweest, wel moeilijke periodes, heel erg ziek kind, ontslagen worden.

Je weet op een gegevens moment gewoon dit is goed.... (en de 2e keer dat je zo'n moment heb is al de weeën dusdanig zijn dat je zeker weet nu komt het kindje... )



Dus als jij twijfelt is hij het dus blijkbaar niet.
Alle reacties Link kopieren
Twijfelen is misschien ook gewoon je karaktereigenschap?
Alle reacties Link kopieren
quote:autumnfall schreef op 24 november 2014 @ 13:10:

[...]





Ik heb het ook niet over (alleen) onenigheid dat wordt hier als eerste aangehaald. Ik bedoel je gewoon in het algemeen.Tja, ik kan daar weinig over zeggen, ik heb echt geen twijfels.
Alle reacties Link kopieren
quote:lucky82 schreef op 24 november 2014 @ 13:06:

Ik twijfel ook niet. Maar dat is niet wat je wil horen geloof ik.Is ook prima hoor. Het is wel leuker om te horen van de mensen die wel twijfelen of weleens twijfels hebben gehad omdat dat meer herkenbaar is. Maar als je het kwijt wil dat je nooit aan je relatie twijfelt ook goed hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 24 november 2014 @ 13:12:

Twijfelen is misschien ook gewoon je karaktereigenschap?Dat zou heel goed kunnen inderdaad. Ik ben wel zo dat ik snel over dingen kan twijfelen zoals bij banen ook bv.
Alle reacties Link kopieren
Jawel hoor, hij kwam met een hoop bagage. Soms werd dat gewoon teveel, maar nooit getwijfeld aan hem als persoon of getwijfeld of wij wel bij elkaar pasten.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me geregeld als een tierelier aan Die-Van-Mij.

Maar twijfelen? Nooit.
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:1960to4 schreef op 24 november 2014 @ 13:10:

wel apart dat je juist het antwoord eruit pikt waar gescheiden is...



Toen ik (wij) op het punt stonden de grote stap te zetten.. was er absoluut geen twijfel, het gevoel dat er wederzijds was (en nog steeds) voelde goed..

We hebben eerst een huis gekocht als vervolgens heel snel getrouwd.

Twijfel is er niet geweest, wel moeilijke periodes, heel erg ziek kind, ontslagen worden.

Je weet op een gegevens moment gewoon dit is goed.... (en de 2e keer dat je zo'n moment heb is al de weeën dusdanig zijn dat je zeker weet nu komt het kindje... )



Dus als jij twijfelt is hij het dus blijkbaar niet.



Wel herkenbaar. Wij hebben ook een ziek kind gehad en ik heb een tijd geen werk kunnen vinden en toen ik eindelijk werk had heb ik daar een half jaar gewerkt en toen ben ik ook mijn baan kwijtgeraakt. Zo zijn er bij ons nog wel meer moeilijke dingen voorgevallen.



Ja dat zou je denken. Maar ik heb dus in iedere relatie die ik heb gehad getwijfeld. Dan waren ze het dus allemaal niet blijkbaar. Of het ligt gewoon aan mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Wat lijkt me dat fijn als je helemaal nooit twijfelt aan je relatie of aan een persoon. Dat moet wel rust geven. Ik herken dit dus helaas niet. Zoals ik al zei heb ik in al mijn relaties getwijfeld en heb ik elke relatie zelf verbroken.



Ik zit hier best wel mee want lijk er iedere keer tegenaan te lopen. Daarom schreef ik in mijn vorige topic ook dat ik twijfel of ik wel geschikt ben voor een relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:saszee schreef op 24 november 2014 @ 12:57:

[...]





Fijn te lezen dat je na 10 jaar je partner nog steeds zo leuk vind, geeft toch een beetje moed Tja dat is per persoon heel verschillend natuurlijk. Misschien vindt jij jouw partner over 10 of (1 jaar) wel geen bal meer aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 24 november 2014 @ 13:01:

Ja, ik heb weleens getwijfeld. Dat was in een periode dat ik er helemaal doorheen zat en met mezelf in de knoop zat. Had achteraf niks met mijn man te maken maar alles met mijn kijk op de wereld.Hoe ben je daarachter gekomen en hoe kwam je er weer bovenop? Was er een aanleiding voor dat je je zo voelde?
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel ook niet. Nooit gedaan ook

Sterker nog.... hoe langer we bij elkaar zijn hoe meer ik zeker weet dat ik het niet beter had kunnen treffen.



Onenigheid natuurlijk, ergernissen ook. Maar dat is echt geen reden voor twijfel aan mijn relatie. Dat is gewoon het leven.. ik ben ook verre van perfect

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven