Twijfel jij weleens aan je relatie?

24-11-2014 12:44 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Waar ik benieuwd naar ben is: twijfel jij weleens aan je relatie? Ik heb al een ander topic geplaatst over mijn relatie (en twijfels). Maar ik ben benieuwd of anderen dit (weleens) hebben of heb je het gevoel van dit is het helemaal en het is goed?
Ik twijfel nooit aan mijn gevoelens voor mijn man maar wel aan onze relatie (20 + samen), net een kanjer van een crisis achter de rug maar we zijn gek op elkaar dus even alles op alles zetten.



We hebben ook wel eens ruzie maar dat komt meestal omdat je dan zelf niet lekker in je vel zit en hoe belangrijker het onderwerp des te beter wordt het besproken. Elkaar uitschelden is alle grenzen voorbij,ik zou dat niet eens bij een vreemde doen laat staan bij mijn partner. De dag bij mijn man me zal uitschelden is de dag dat ie kan vertrekken. Ik ben niet zijn voetveeg of zijn boksbal. Er zijn talloze onschuldigere manieren om je frustratie af te reageren(daarom hebben ze sport uitgevonden en therapie).
quote:Dreamer schreef op 25 november 2014 @ 13:28:

Ik verbaas mij hier best wel over tamelijk agressieve uitingen naar partner toe, eigenlijk, in gedachte dan. Zoals een hamer op iemands hoofd willen slaan, en zoiets las ik (eer?)gisteren ook. Bijzonder, vind ik dat.



Dat is natuurlijk bij wijze van. Natuurlijk sla ik niet met een hamer op z'n hoofd als het binnen handbereik zou zijn

Ik doelde erop dat hij me verschrikkelijk op m'n zenuwen kan werken zo af en toe, maar dat doe ik ook vaak genoeg bij hem. En toch kunnen we niet zonder elkaar
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens getwijfeld. Niet vanwege ruzies of onenigheid, maar omdat we zo verschillend zijn. En ook wel eens vanwege zijn kinderen en ex die ik erbij cadeau kreeg, terwijl ik pas 21 was. Maar nu zijn we 15 jaar samen en twijfel ik er echt niet meer aan: ik wil hem nooit kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk wel. En ook met de bruiloft, als we een ander huis kopen, als ik net zwanger ben en het echt helemaal definitief zo ver is. Twijfel hoort bij leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maryssa schreef op 24 november 2014 @ 20:21:

Ik denk dat zo nu en dan twijfelen helemaal niet slecht is. Als twijfelen elke dag gaat worden dan moet je serieus gaan kijken of het je nog wel gelukkig maakt. Mijn partner is behoorlijk gecompliceerd heeft PTSS en zo nu en dan last van angst- en paniekaanvallen. Dingen direct uitpraten kan niet altijd omdat hij soms finaal dichtklapt. Op die momenten denk ik wel eens wat moeilijk allemaal dit, trek ik het allemaal nog wel? Hoe zou het zijn als ik het uit zou maken? In nog minder dan een tiende van een seconde besef ik dan ook weer dat ik hem zo leuk vindt om een heleboel andere dingen, ik me zonder hem niet meer compleet zou voelen en hem niet kan missen.



Ik denk er idd iedere dag over na. Ik denk dat ik diep van binnen gewoon niet gelukkig ben met hem, teveel en te grote verschillen.



Dat laatste denk en voel ik dus helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:foeksia72 schreef op 24 november 2014 @ 20:44:

[...]





Werk jouw verlangen eens uit, maak het concreet. Kun je dit naar hem toe verwoorden in een rustig gesprek?

Ik denk dat jullie allebei meer moeten gaan investeren in elkaar, meer praten. Misschien KAN hij niet geven wat jij wil, maar dat moet jij hem wel eerst vertellen wat jij wil, op welke manier. Jouw waarden en normen blijken niet automatisch overeen te stemmen met die van hem. Ook iets om over te praten.

Kunnen jullie opbouwend discussiëren zonder dat het escaleert? Hebben jullie daar handvatten bij nodig?

Blijf niet aan het twijfelen en pak het aan. Op deze manier zo doormodderen daar word je niet gelukkig van.



Weet je wat het is, gewoon hoe hij is als persoon. Zijn manier van praten en doen, moeilijke woorden, altijd serieus, weinig humor, mij niet aanvoelen. Dat zijn de dingen waar ik tegenaan loop. Dit kan hij waarschijnlijk moeilijk allemaal veranderen wat dat is hoe hij is. En dat kan ik ook niet van hem verlangen.



Wij hebben laatst nog een gesprek gehad zonder ruzie wat goed liep. Ik heb verteld dat ik twijfel over mijn gevoelens voor hem en onze relatie (heb niet de bovenstaande eigenschappen genoemd).
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 24 november 2014 @ 20:52:

Idd. Zijn jullie in staat om goede gesprekken te voeren? En ipv elkaar alleen maar te verwijten ook beide jezelf af te vragen wat de andere persoon aan jou heeft? En wat er beter kan?Ja dat hebben we laatst nog gedaan. Maar het is dus meer hij als persoon waar ik mee zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:liebeskind schreef op 24 november 2014 @ 20:53:

[...]





Nee ik denk dat je eerst je eigen gedrag onder de loep moet nemen, want dán pas zal de ander vanzelf mee veranderen.

Vragen aan je partner of hij gaat veranderen gaat niet lukken. Dat werkt gewoon zo niet.



Er spelen vaak zoveel zaken mee. Hoe was je opvoeding, je relatie met je ouders en familie.

Hoe steekt je karakter in elkaar enzovoort enzovoort.

Maar nu zie ik ook dat mensen in een slechte relatie vaak een slechte relatie met zichzelf hebben.



Ik wil ook niet dat hij voor mij verandert want dit is hoe hij is, maar past het bij mij?.... niet echt of echt niet. Voorbeeld: hij kan dingen op een hele tuttige manier met zo'n zeik stemmetje zeggen daar kan ik me echt aan ergeren. Een kennis heeft ook weleens laten vallen dat hij dan overkomt als een homo. Eens.



Dit staat los van mij, nou ja dat ik het niet leuk vind, maar hier kan mijn opvoeding etc. weinig aan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 24 november 2014 @ 21:25:

[...]



Dit zou ik geschreven kunnen hebben.



Daar komt bij mij dan nog bij dat mijn geestelijke gesteldheid sowieso nogal kan wiebelen en dan twijfel ik aan alles. Wil ik deze baan wel, wil ik dit huis wel, wil ik deze relatie wel, wil ik eigenlijk niet álles maar dan ook echt alles heel anders doen dan het nu is. Eigenlijk zit ik dan gewoon mezelf in de weg. Meestal is het een teken dat ik te veel hooi op mijn vork genomen heb of dat ik ongesteld moet worden.



Ik ben er ook niet bang voor, trouwens. Ik heb liever dat man en ik duizend keer twijfelen en dan duizend keer toch weer voor elkaar kiezen, dan dat we onszelf en elkaar zouden opleggen om altijd maar het perfecte, nooit twijfelende en nooit kibbelende droompaar te zijn. Zelfs al kan er een keer komen dat de twijfel de overhand neemt en een van ons niet meer voor de relatie kiest. Maar dat kan naar mijn idee altijd gebeuren.



Dat is ook hoe ik ben. Ik heb altijd periodes in mijn leven gehad dat ik twijfelde aan banen, huizen, relaties. Ik ben ook best impulsief met veel dingen, meestal is het voor korte tijd. Banen, studies, ergens wonen. Ik heb weleens gedacht aan Borderline. De psycholoog dacht dit niet omdat ik niet 'ernstig' genoeg was en blijkbaar lange relaties aan kan gaan.



Ik heb deze 'buien' trouwens niet omdat ik teveel hooi op mijn vork neem of ongesteld moet worden maar mijn hele leven zo'n beetje gehad. Ik moet ook altijd weer iets nieuws doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:srs schreef op 24 november 2014 @ 21:42:

[...]





Oh, nee. Dan twijfel ik nooit.

Mijn partner is echt de allerleukste man, wat mij betreft, en ik heb het zeer goed getroffen. Ik ken niemand waar ik meer mee gemeen heb dan met hem en ik zie mezelf al helemaal niet rondlopen met een andere man.

Ik behoor nu ook tot de categorie 'onmenselijk', denk ik...Dat lijkt me een fijn gevoel. Ik heb dat nog nooit gedacht in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Maar je bent ooit toch op hem gevallen, op de persoon die hij is, zijn manjer van praten en doen, zijn taalgebruik, zijn humor. Ooit vond je hem aantrekkelijk genoeg om een relatie mee te willen. Wat er is sindsdien veranderd? Of stoorde je je altijd al aan deze eigenschappen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Monti schreef op 24 november 2014 @ 22:28:

Bij mijn ex twijfelde ik heel veel in bepaalde periodes. Iemand vroeg mij eens is dit de man waarmee je oud wilt worden.. die vraag kon ik niet beantwoorden.



Ik denk dan ook niet dat die twijfel goed is. Ik heb het ook vaak bij mezelf gezocht en dingen als 'we hebben het toch goed' etc .. en toch bij periodes dat knagende gevoel.

Nee, zo hoort het niet te zijn.Heb je weer een nieuwe relatie? Dat gevoel nu niet meer?
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 25 november 2014 @ 12:43:

Ik twijfel nooit aan mijn man of aan onze relatie. Ook niet als we het oneens zijn, of als hij in mijn ogen stomme dingen doet. Onze liefde gaat dieper dan dat, daarover is geen twijfel mogelijk. Ik zou ook geen relatie willen waaraan ik voortdurend zou twijfelen. Hoe de situatie ook is, onze relatie is gewoon een vast gegeven, die is er en die blijft er. Als je dagelijks twijfelt dan lijkt dit me niet de juiste relatie voor je. Een goede relatie is niet goed omdat er nooit problemen zijn, maar omdat beide partners zoveel om elkaar geven dat ze allebei niets liever willen dan dat de relatie werkt. En dat mis ik een beetje in jouw verhaal.Mooi gezegd en klopt helemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 28 november 2014 @ 13:21:

Maar je bent ooit toch op hem gevallen, op de persoon die hij is, zijn manjer van praten en doen, zijn taalgebruik, zijn humor. Ooit vond je hem aantrekkelijk genoeg om een relatie mee te willen. Wat er is sindsdien veranderd? Of stoorde je je altijd al aan deze eigenschappen?Dat is een verhaal apart (in het kort) ik kende hem dus net, of eigenlijk nog niet, toen ik zwanger bleek te zijn. We waren verliefd en hebben de keus gemaakt samen verder te gaan en alles in een snelvaart gedaan. De eigenschappen waren mij dus ook nog niet in zoverre bekend, dat kwam later.
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 25 november 2014 @ 14:37:

Ik twijfel nooit aan mijn gevoelens voor mijn man maar wel aan onze relatie (20 + samen), net een kanjer van een crisis achter de rug maar we zijn gek op elkaar dus even alles op alles zetten.



We hebben ook wel eens ruzie maar dat komt meestal omdat je dan zelf niet lekker in je vel zit en hoe belangrijker het onderwerp des te beter wordt het besproken. Elkaar uitschelden is alle grenzen voorbij,ik zou dat niet eens bij een vreemde doen laat staan bij mijn partner. De dag bij mijn man me zal uitschelden is de dag dat ie kan vertrekken. Ik ben niet zijn voetveeg of zijn boksbal. Er zijn talloze onschuldigere manieren om je frustratie af te reageren(daarom hebben ze sport uitgevonden en therapie).Helaas zijn hier de ergste dingen over en weer gezegd. :(
Alle reacties Link kopieren
quote:Toch_wel_ schreef op 25 november 2014 @ 20:29:

Natuurlijk wel. En ook met de bruiloft, als we een ander huis kopen, als ik net zwanger ben en het echt helemaal definitief zo ver is. Twijfel hoort bij leven.Maar buiten die belangrijke gebeurtenissen om twijfel je dan ook (dagelijks)?
Alle reacties Link kopieren
Ik niet iig. Misschien interessant om te vermelden, ik heb geen relatie.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
...
In for the cause....
Alle reacties Link kopieren
quote:srs schreef op 25 november 2014 @ 16:09:

[...]





Dat is natuurlijk bij wijze van. Natuurlijk sla ik niet met een hamer op z'n hoofd als het binnen handbereik zou zijn

Ik doelde erop dat hij me verschrikkelijk op m'n zenuwen kan werken zo af en toe, maar dat doe ik ook vaak genoeg bij hem. En toch kunnen we niet zonder elkaar Nee, maar ik verbaasde me erover, dat je die gedachten al kunt formuleren ten opzichte van je partner. Ten opzichte van of wie dan ook, maar dan in het bijzonder ten opzichte van degene van wie je houdt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 28 november 2014 @ 14:00:

Ik niet iig. Misschien interessant om te vermelden, ik heb geen relatie.

Getrouwd dan mischien?

.

ja mannen noemen dat vaak anders toch?

Kan he?...kan.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Hmm, wilde eigenlijk mijn mening geven, maar na alles gelezen te hebben vraag ik mij af of de vraag eigenlijk ligt of het wel goed is dat jij (TO) twijfelt aan je relatie



Want wij kunnen wel van alles zeggen en vinden, en zo te lezen heb je al voldoende uiteenlopende reacties gekregen. Dus wat nu?

Net zoals Jean_Grey, ben ik dankzij het forum nog meer tevreden met mijn relatie en lief Maar als jij dat niet hebt en misschien meer vragen en twijfels krijgt, dan moet je toch actie gaan ondernemen.



Wat dacht je van een openhartig gesprek waarbij je alles op tafel gooit? Wellicht puzzelen jullie het uit, of niet (gaat helaas niet in 1 dag). Van te voren misschien alles op papier zetten, zodat je overzicht hebt en het van je af kan schrijven.
quote:autumnfall schreef op 28 november 2014 @ 13:31:

[...]

Helaas zijn hier de ergste dingen over en weer gezegd. :(Oef, dat lijkt mij wel lastig. Wanneer je dat gaat doen....ben je denk ik een bepaald station voorbij
Alle reacties Link kopieren
Misschien ligt het ook (deels) aan mij. Ik heb snel dat ik bepaalde dingen aan een persoon niet leuk vind. Heb ik in iedere relatie nog gehad.



Hiervoor had ik een vriend die overdreven lief was, heel zachtaardig, beetje te voor mijn doen. We hadden een weekendrelatie en hij moest dan weleens huilen als hij wegging. Ook was hij best dom (niet lullig bedoel maar echt zo). Verder kon ik wel goed met hem praten, veel lachen en hadden dezelfde hobby en interesse. Maar dit was het toch ook niet.



Voor hem had ik een lange relatie van jaren incl. samenwonen met iemand die juist heel nuchter en wat afstandelijker/op zichzelf was. Hij had een agressieve kant als hij gedronken had of in ruzies. Verder heb ik het op zich leuk met hem gehad maar dat was het ook niet.



Ik denk dat ik niet snel iemand zou ontmoeten waarbij ik denk: dit is het!
Nou ja, dat weet je dus niet. Liefdes komen soms zomaar aanwaaien.



Ik denk ook dat het deels aan jou ligt. Je klinkt als iemand die kritisch is, niet snel tevreden en een tikkeltje veroordelend. Geeft verder niet, maar wel lastige eigenschappen in een relatie. Maar iedereen heeft zo zijn dingen en hoeft niet in de weg te staan voor een fijne, liefdevolle relatie.



Maar dit is het dus ook niet? Bedenk dan wat je dan wel wilt en zet stappen daarnaar toe.
Alle reacties Link kopieren
TO, het valt me op dat telkens als je aangeeft te twijfelen aan je relatie, aanhaalt dat je altijd getwijfeld hebt in vorige relaties en dat je nu eenmaal een twijfelaar bent. Je krabbelt steeds terug.

Een beetje twijfel is gezond, maar ik denk dit niet.



Doe wat Lovestar zegt, en houdt er anders mee op want er gaat anders niets veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven