Twijfel jij weleens aan je relatie?

24-11-2014 12:44 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Waar ik benieuwd naar ben is: twijfel jij weleens aan je relatie? Ik heb al een ander topic geplaatst over mijn relatie (en twijfels). Maar ik ben benieuwd of anderen dit (weleens) hebben of heb je het gevoel van dit is het helemaal en het is goed?
quote:autumnfall schreef op 28 november 2014 @ 14:18:

Ik denk dat ik niet snel iemand zou ontmoeten waarbij ik denk: dit is het!Ik denk ook dat dat niet per se snel gaat, maar dat je daarin groeit. Eerst ben je verliefd en dan is alles leuk en daarna leer je elkaar echt kennen. Ook elkaars gebreken. Maar ik vind mijn man na 10 jaar niet minder leuk. Juist daarom kan ik mezelf zijn, kwetsbaar zijn en me bij hem thuis voelen en kunnen we elkaar aanvullen en van elkaar leren. En natuurlijk hebben we wel eens onze dingen, maar me echt aan zijn karakter ergeren, dat gevoel heb ik echt nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 28 november 2014 @ 14:34:

Nou ja, dat weet je dus niet. Liefdes komen soms zomaar aanwaaien.



Ik denk ook dat het deels aan jou ligt. Je klinkt als iemand die kritisch is, niet snel tevreden en een tikkeltje veroordelend. Geeft verder niet, maar wel lastige eigenschappen in een relatie. Maar iedereen heeft zo zijn dingen en hoeft niet in de weg te staan voor een fijne, liefdevolle relatie.



Maar dit is het dus ook niet? Bedenk dan wat je dan wel wilt en zet stappen daarnaar toe.



Klopt denk ik wel dat ik kritisch ben, maar ja dat moet den ik ook wel. Het gaat om je leven delen met iemand, dat wil je toch niet met de eerste de beste.



Niet snel tevreden? Mss niet maar dat komt ook door wat voor gevoel deze persoon mij geeft. Veroordelend, waarom?



Wat ik wel wil...weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Powerv87 schreef op 28 november 2014 @ 14:36:

TO, het valt me op dat telkens als je aangeeft te twijfelen aan je relatie, aanhaalt dat je altijd getwijfeld hebt in vorige relaties en dat je nu eenmaal een twijfelaar bent. Je krabbelt steeds terug.

Een beetje twijfel is gezond, maar ik denk dit niet.



Doe wat Lovestar zegt, en houdt er anders mee op want er gaat anders niets veranderen.



Ja en wat bedoel je daar precies mee te zeggen?



Houdt er mee op, bedoel je met twijfelen of de relatie (of beide)?
In een relatie groei je en de liefde als het goed is ook. Deels wat Sorende zegt.



Je mag kritisch zijn, je moet inderdaad niet té snel tevreden zijn. Maar je kan ook té kritisch zijn, snap je? Dat is iets wat je voor jezelf moet bepalen. En ondertussen is het niet de eerste de beste, dus ik neem aan dat je onderhand weet wat je aanspreekt en leuk vind. Belangrijker, hoe het wel of niet hoort te voelen.



Probeer eens naar jezelf te kijken. Niemand heeft je gedwongen een relatie met je vriend aan te gaan en/of te blijven. Maar toch blijf je en twijfel je. Je bent niet snel tevreden, maar dat komt door het gevoel wat de ander je geeft. Dat kan deels kloppen, maar weleens gedacht dat het gevoel van ontevredenheid komt door vanuit/door jezelf? Leg niet teveel je gevoel en lot bij een ander neer en probeer te zien wat je zelf kan veranderen.



Ik vind je veroordelend op de wijze waarop je bv uitlaat over een eerdere relatie.

quote:autumnfall schreef op 28 november 2014 @ 14:18:

....Hiervoor had ik een vriend die overdreven lief was, heel zachtaardig, beetje te voor mijn doen. We hadden een weekendrelatie en hij moest dan weleens huilen als hij wegging. Ook was hij best dom (niet lullig bedoel maar echt zo). Verder kon ik wel goed met hem praten, veel lachen en hadden dezelfde hobby en interesse. Maar dit was het toch ook niet......Klinkt nou niet echt aardig. Je vond hem overdreven lief, maar dat was dus weer niet goed? En wie ben jij om te zeggen dat iemand anders dom is? Dat vind ik veroordelend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 28 november 2014 @ 15:11:

In een relatie groei je en de liefde als het goed is ook. Deels wat Sorende zegt.



Je mag kritisch zijn, je moet inderdaad niet té snel tevreden zijn. Maar je kan ook té kritisch zijn, snap je? Dat is iets wat je voor jezelf moet bepalen. En ondertussen is het niet de eerste de beste, dus ik neem aan dat je onderhand weet wat je aanspreekt en leuk vind. Belangrijker, hoe het wel of niet hoort te voelen.



Probeer eens naar jezelf te kijken. Niemand heeft je gedwongen een relatie met je vriend aan te gaan en/of te blijven. Maar toch blijf je en twijfel je. Je bent niet snel tevreden, maar dat komt door het gevoel wat de ander je geeft. Dat kan deels kloppen, maar weleens gedacht dat het gevoel van ontevredenheid komt door vanuit/door jezelf? Leg niet teveel je gevoel en lot bij een ander neer en probeer te zien wat je zelf kan veranderen.



Ik vind je veroordelend op de wijze waarop je bv uitlaat over een eerdere relatie.



[...]



Klinkt nou niet echt aardig. Je vond hem overdreven lief, maar dat was dus weer niet goed? En wie ben jij om te zeggen dat iemand anders dom is? Dat vind ik veroordelend.Tja wanneer ben je te kritisch? Te overdreven lief/zachtaardig (in dit geval) was niet wat ik leuk vond idd. Hij was dom omdat hij alleen de basisschool heeft gedaan. Er zat dus nogal een niveauverschil tussen ons. Ik was bovendien niet de enige die dat vond want een andere ex van hem vond dit ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 28 november 2014 @ 14:07:

[...]



Getrouwd dan mischien?

.

ja mannen noemen dat vaak anders toch?

Kan he?...kan.Nope, niet verliefd, verloofd, getrouwd of in een liefdesrelatie.
Niet geschoten is altijd mis
Dat iemand alleen basisschool heeft gedaan wil niet per definitie zeggen dat iemand dom is. Maar als hij echt zo'n stuk dommer was, dan merk je dat toch in het begin ook al? Heeft dat je toen niet tegengehouden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 28 november 2014 @ 16:39:

[...]





Nope, niet verliefd, verloofd, getrouwd of in een liefdesrelatie.oh..ja, dat kan..nou met alles wat je hier leest, moet je daar mischien maar blij om zijn he..?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:autumnfall schreef op 28 november 2014 @ 16:02:

[...]

Tja wanneer ben je te kritisch? Te overdreven lief/zachtaardig (in dit geval) was niet wat ik leuk vond idd. Hij was dom omdat hij alleen de basisschool heeft gedaan. Er zat dus nogal een niveauverschil tussen ons. Ik was bovendien niet de enige die dat vond want een andere ex van hem vond dit ook.



In the end weet ik natuurlijk of je te kritisch bent. Ik ben geen goede vriendin van je en heb alleen de informatie die je in dit topic geeft. Ik baseer het op wat je zegt en hoe je deze zegt. Een té lieve vriend kan niet je smaak zijn of het was te veel voor je smaak, kan. Het is de wijze hoe je over hem uitlaat, waardoor ik het idee heb dat je (te) kritisch bent.



Je kijkt blijkbaar neer op hem omdat hij alleen basisschool gedaan heeft, niet echt een leuke eigenschap. Net zoals dat je schrijft dat een andere ex ook vond dat hij dom is. Ik heb hier niet echt een boodschap aan.



Vindt je jezelf kritisch? En wat vindt je ervan dat ik je te kritisch vind?
Heb je ooit gekozen voor deze man? Puur om wie hij is en wie jij met hem bent. Of ben je echt bij de vader van je kind. Houd je van hem om wie hij is en wat hij doet en hoe hij jou behandelt of omdat hij de vader is van je kind. Houd je eigenlijk wel van hem?
Alle reacties Link kopieren
Nee,echt nooit.

Natuurlijk er is heus wel eens wat,maar twijfelen? nee

En we zijn 55 jaar samen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sorende schreef op 28 november 2014 @ 16:52:

Dat iemand alleen basisschool heeft gedaan wil niet per definitie zeggen dat iemand dom is. Maar als hij echt zo'n stuk dommer was, dan merk je dat toch in het begin ook al? Heeft dat je toen niet tegengehouden?Hij was wat simpel in dingen, laat ik het zo zeggen. Het was niet heel extreem en viel me later in de relatie op dat hij bepaalde dingen niet wist. Dat was ook niet DE reden, het speelde o.a. mee met alle dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 28 november 2014 @ 18:26:

[...]





In the end weet ik natuurlijk of je te kritisch bent. Ik ben geen goede vriendin van je en heb alleen de informatie die je in dit topic geeft. Ik baseer het op wat je zegt en hoe je deze zegt. Een té lieve vriend kan niet je smaak zijn of het was te veel voor je smaak, kan. Het is de wijze hoe je over hem uitlaat, waardoor ik het idee heb dat je (te) kritisch bent.



Je kijkt blijkbaar neer op hem omdat hij alleen basisschool gedaan heeft, niet echt een leuke eigenschap. Net zoals dat je schrijft dat een andere ex ook vond dat hij dom is. Ik heb hier niet echt een boodschap aan.



Vindt je jezelf kritisch? En wat vindt je ervan dat ik je te kritisch vind?Ik kijk niet op hem neer, ik noem wat me opviel in die relatie. Te kritisch of niet, ik ben degene die met die persoon moet leven en als dat niet bij mij past dan is dat zo. Iemand anders mag dat te kritisch noemen, dat maakt mij verder niet uit. ;)
Alle reacties Link kopieren
Maar je kunt goed met elkaar praten en toch is hij dom?



Dat hij dingen niet weet, betekent dat hij die dingen niet geleerd heeft. Mijn man heeft een andere richting gedaan dan ik, ging naar de lts en ik havo. Hij zeker net zo slim als ik, maar weet niets van biologie, omdat hij dat nooit gehad heeft. Dat maakt hem niet dom, natuurlijk. Dat hij voor lts koos, was ook alleen maar omdat z'n vriendjes daarheen gingen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 28 november 2014 @ 18:45:

Heb je ooit gekozen voor deze man? Puur om wie hij is en wie jij met hem bent. Of ben je echt bij de vader van je kind. Houd je van hem om wie hij is en wat hij doet en hoe hij jou behandelt of omdat hij de vader is van je kind. Houd je eigenlijk wel van hem?In het begin wel, toen heb ik ook voor hem gekozen. Nu weet ik het eigenlijk niet zo goed. Mss omdat we kinderen hebben...
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 29 november 2014 @ 10:43:

Maar je kunt goed met elkaar praten en toch is hij dom?



Dat hij dingen niet weet, betekent dat hij die dingen niet geleerd heeft. Mijn man heeft een andere richting gedaan dan ik, ging naar de lts en ik havo. Hij zeker net zo slim als ik, maar weet niets van biologie, omdat hij dat nooit gehad heeft. Dat maakt hem niet dom, natuurlijk. Dat hij voor lts koos, was ook alleen maar omdat z'n vriendjes daarheen gingen.Dit gaat niet over mijn relatie nu maar over een ex he. Mijn huidige vriend is total niet dom, integendeel.
quote:autumnfall schreef op 29 november 2014 @ 10:42:

[...]

Ik kijk niet op hem neer, ik noem wat me opviel in die relatie. Te kritisch of niet, ik ben degene die met die persoon moet leven en als dat niet bij mij past dan is dat zo. Iemand anders mag dat te kritisch noemen, dat maakt mij verder niet uit. ;)



Je zegt dat je niet op hem neer keek, maar dat doe je dus wel vind ik. Het was alleen niet zozeer dat het je opviel, maar je vindt er ook iets van. Is weer wat anders dan alleen waarnemen.

Ik heb het idee dat je het moeilijk vind om toe te geven dat je op hem neer keek, omdat het eigenlijk heel onaardig is van jezelf. Maar als het zo is, dan is het zo. Maakt het je uit dat wij vinden dat je op hem neerkeek?



OF



Je drukt je ongelukkig uit. Wellicht bedoel je het niet zo, maar dan zou ik letten op wat je zegt, hoe je het zegt en wat de context is. Ik denk dat ik niet de enige ben die het zo opgevat is.....



Verder, goed dat het je niet uitmaakt dat anderen (waaronder ik ) je kritisch vinden. Ik heb eenmaal een mening
quote:autumnfall schreef op 29 november 2014 @ 10:40:

[...]

Hij was wat simpel in dingen, laat ik het zo zeggen. Het was niet heel extreem en viel me later in de relatie op dat hij bepaalde dingen niet wist. Dat was ook niet DE reden, het speelde o.a. mee met alle dingen.Als het niet extreem is, waarom is hij dom dan? Iedereen heeft toch dingen waar hij/zij minder over weet? Of dat mensen niet snel verbanden zien, zaken oppikken etc. Maakt niemand per se dom lijkt mij....
Alle reacties Link kopieren
Hier een twijfelaar. Maar ik twijfel over veel dingen in het leven.... en dus ook over mijn huidige relatie. Je kunt dingen van zoveel verschillende kanten belichten, en jezelf zoveel vragen stellen, en wat dan het juiste antwoord is? Ik vind het altijd maar lastig. Het hangt samen met de vraag "wat wil je nou echt?". Hier ben ik helaas nog niet achter, dus dat ligt aan mezelf, niet aan mijn partner. Of zou je bij de juiste partner deze twijfels niet hebben? Dit lijkt me een uitzonderlijke situatie. Hoewel ik in dit forum opvallend veel reacties lees van niet-twijfelaars; het kan dus blijkbaar wel! Ik heb trouwens een keer een relatie gehad (mijn eerste) waarin ik niet twijfelde en dacht dat het voor altijd was... hij heeft me keihard belazerd... dus dat gevoel bleek ook niet terecht.
Volgens mij weet iedereen prima wat hij/zij wil een relatie maar we gooien te graag met opmerkingen over 'het gras bij de buren is altijd groener'. Het lijkt we alsof je blij moet zijn dat je überhaupt een relatie hebt en je geeft hiermee een vrijbrief aan je partner om zich te gedragen zoals hij/zij het wil.



Als je niet blij wordt van je partner en je kan al 3 punten optellen waar je bij een ander op zou afknappen dan kun je beter stoppen met de relatie. Heel simpele reden, je weet wat je wil maar denkt/hoopt dat als je jouw gedrag aan zal passen dat het wel goed komt.



Een relatie is niet bedoelt om over te twijfelen maar om op tijd de stekker er uit te trekken als het ten koste van je zelf gaat.Woorden als liefde en houden van ,worden net zo makkelijk uitgesproken als het er al helemaal geen betrekking meer op heeft. Blijkbaar zit de angst om verdriet minder diep dan angst om alleen te zijn met je zelfvertrouwen nog in tact.
Ik twijfelde ook heel lang niet.

Een keer maar en dat kwamen we te boven.

Nu zijn we gescheiden.

Zijn twijfel aan mij en ons kwamen we níet te boven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 29 november 2014 @ 12:54:

[...]





Je zegt dat je niet op hem neer keek, maar dat doe je dus wel vind ik. Het was alleen niet zozeer dat het je opviel, maar je vindt er ook iets van. Is weer wat anders dan alleen waarnemen.

Ik heb het idee dat je het moeilijk vind om toe te geven dat je op hem neer keek, omdat het eigenlijk heel onaardig is van jezelf. Maar als het zo is, dan is het zo. Maakt het je uit dat wij vinden dat je op hem neerkeek?



OF



Je drukt je ongelukkig uit. Wellicht bedoel je het niet zo, maar dan zou ik letten op wat je zegt, hoe je het zegt en wat de context is. Ik denk dat ik niet de enige ben die het zo opgevat is.....



Verder, goed dat het je niet uitmaakt dat anderen (waaronder ik ) je kritisch vinden. Ik heb eenmaal een mening Nou ja dat was toen en dit is nu dus is ook niet meer zo van belang wat ik van die ex vind of vond. Mss keek ik op hem neer idd als je dat zo wilt uitdrukken, zou best kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken wel wat van je topics. Hier ook twijfels, best wel veel. Ik denk dat teveel twijfels niet goed zijn eerlijk gezegd, dat merk ik hier tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons speelt het nu dat ik weet dat mijn vriend aan het nadenken is over hoe mij ten huwelijk te vragen en opeens begin ik daardoor te twijfelen: Hoe weet ik dat hij echt degene is met wie ik de rest van mijn leven wil delen? Het is een beetje de angst om een keuze te maken die ik voor de rest van mij leven maak.

En ik voel me zo stom dat ik dat denk :(
Alle reacties Link kopieren
quote:understatement schreef op 30 november 2014 @ 18:26:

Bij ons speelt het nu dat ik weet dat mijn vriend aan het nadenken is over hoe mij ten huwelijk te vragen en opeens begin ik daardoor te twijfelen: Hoe weet ik dat hij echt degene is met wie ik de rest van mijn leven wil delen? Het is een beetje de angst om een keuze te maken die ik voor de rest van mij leven maak.

En ik voel me zo stom dat ik dat denk :(Maar dat is nu juist weer heel normaal. En gezond denk ik ook wel. Want je gaat een enorm commitment aan. Heel veel aanstaande bruiden zeggen dat ze dit moment gehad hebben, heeft echt niets te maken met je relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven