twijfels

09-09-2012 16:02 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste wil ik zeggen dat ik niet bekend bent met dit medium maar wil graag kijken naar reactie's op mijn twijfels.

Ik ben een vrouw van 63 jaar en ben ruim 27 jaar weduwe. 1½ jaar na het overlijden van mijn man heb ik een relatie gehad van 6 jaar waar door minder leuke ervaringen een eind aan kwam. Daarna ben ik ongeveer 15 jaar alleen geweest. Heb mijn kinderen groot gebracht. 4 jaar geleden heb ik een hele lieve man leren kennen.

En nu komt mijn "probleem" na 3 jaar heb ik het met hem uitgemaakt omdat ik het moeilijk had met de sleur van elke week het hele weekend bij elkaar zijn. We hebben 'n half jaar helemaal geen contact gehad. Sinds mei dit jaar hebben we weer een beetje contact wat heel leuk is we gaan samen wat eten, wandelen of fietsen alleen heeft hij het bij het afscheid nemen ontzettend moeilijk omdat hij nog van me hou. Maar ik heb ook nog gevoelens voor hem, alleen durf ik het niet meer toe te laten. Dit heb ik ook tegen hem gezegd maar ben toch bang om me weer helemaal aan hem te geven.We praten er wel over maar zodra hij wat dichterbij mijn gevoel komt blokkeer ik. Toch wil ik hem niet kwijt en dat gebeurd als ik door mijn twijfels maar blijf draaien.

Soms denk ik weleens dat ik naar een psycholoog moet om uit mijn gevoelens wijs te worden.

Ik heb in mijn verleden heel veel mee gemaakt en heb echt moeten vechten voor waar ik nou bent.

Kan er misschien iemand een tipje geven hoe ik dit aan moet pakken.

Omdat ik het zelf uitgemaakt hebt en er met familie en vrienden over gepraat hebt durf ik eigenlijk niet meer naar mijn eigen gevoelens toe te geven omdat ik bang ben voor commerntaar dat ik het niet goed doe.

Hoe ga ik hier mee om.
Alle reacties Link kopieren
Om een goede relatie te hebben hoéf je niet elk weekend samen te zijn toch? Is er geen middenweg voor jullie te vinden?
Alle reacties Link kopieren
Goed luisteren naar je eigen gevoel en je niets van anderen aantrekken. Kortom: wat wil jij?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Vepajo, ik ken een dame van jouw leeftijd die ook al heel lang weduwe is. Zij heeft heel bewust gekozen voor een LAT-relatie, juist om sleur te voorkomen. Ze zien elkaar niet ieder weekend, doen genoeg dingen apart.



Zou dat ook voor jou kunnen werken? Zou je daar afspraken over kunnen maken met je partner?
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Alle reacties Link kopieren
Volg je eigen gevoel hier echt in. Het is helemaal niet raar dat je je niet meer in een keurslijf wil laten dwingen van elk weekend verplicht samen doorbrengen. Een relatie hoort juist leuk te zijn en gezellig. En dat betekent de ene keer wel lekker een weekend samen en dan kan de volgende keer wat korter of langer duren voordat jullie elkaar weer zien. Wat maakt het uit, zolang het maar leuk is toch?



Ik kan me namelijk goed voorstellen dat je ook gewoon je eigen leven wil blijven leiden, ookal is er een man in beeld. Mijn ervaring is wel dat veel mannen gelijk alles willen en moeite hebben met LAT-ten. Maar als hij echt gek op je is dan valt er vast een mouw aan te passen.
Alle reacties Link kopieren
Maar misschien ben je ook wel een beetje angstig dat het leuke samenzijn dat je nu weer hebt opgebouwd te verliezen aan de sleur van weleer..... Je weet nu wat je hebt, nl dat het leuk en gezellig is, maar je weet ook uit je eerdere ervaring met deze man, dat je zomaar weer in de sleur kunt belanden....... Omdat je dit leuke samenzijn niet kwijt wilt durf je je misschien minder goed te geven.....dan blijf je gewoon op dit punt, zoiets.........



En wat betreft het commentaar van andere....probeer je daar toch een beetje voor af te sluiten. Als je vrienden/familie het echt goed met je voorhebben kun je ook terecht bij hun met je twijfels, die zijn er nu eenmaal.........zo niet, dan kun je gelijk je conclusies trekken. Ben zelf ook érg wispelturig in de liefde en de drempel is voor mij ook wel eens hoog om ze wéér lastig te vallen met mijn relatieperikelen haha, maar uiteindelijk doe ik het toch maar......je moet het toch kwijt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven