Typisch doorgewinterde jaloerse schoonzus

29-07-2016 12:12 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties
Ze stuurt alleen nog appjes naar mijn vriend, vraagt nooit naar mij, praat in de je vorm i.p.v de jullie vorm, reageert nooit/liked niets meer van mij op Facebook.



Heerlijk toch?



Ik zou vriend dat lekker verder met haar laten uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet meer gaan. En haar alleen zien bij je schoonouders,als die er nog zijn. Omdat het familie is wil nog niet zeggen dat je alles moet pikken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 29 juli 2016 @ 12:15:

Ze stuurt alleen nog appjes naar mijn vriend, vraagt nooit naar mij, praat in de je vorm i.p.v de jullie vorm, reageert nooit/liked niets meer van mij op Facebook.



Heerlijk toch?Eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Om de zoveel tijd gaan we bij haar langs, het blijft tenslotte familie. Het liefste zou ik helemaal niet meer gaan, ik kan haar niet meer uitstaan. Maar ik ga wel, voor mijn vriend. Ik mag haar totaal niet meer... Maar hoe kan ik dit het beste verbloemen? Ik wil wel dat de bezoekjes zoveel mogelijk zonder problemen verlopen.Niet meer gaan. Je vriend kan het prima in zn eentje niet naar zn zin hebben.
quote:Goede-Fee schreef op 29 juli 2016 @ 12:15:

Ze stuurt alleen nog appjes naar mijn vriend, vraagt nooit naar mij, praat in de je vorm i.p.v de jullie vorm, reageert nooit/liked niets meer van mij op Facebook.



Heerlijk toch?



Ik zou vriend dat lekker verder met haar laten uitzoeken.Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon op een beleefde manier omgaan, je hoeft geen vriendjes met iedereen te zijn. En voor zover mogelijk alleen de meer officiële dingen doen en de rest laten. Dus bijv wel verjaardagen van schoonouders en niet meer bij haar op bezoek.
quote:Goede-Fee schreef op 29 juli 2016 @ 12:15:

Ze stuurt alleen nog appjes naar mijn vriend, vraagt nooit naar mij, praat in de je vorm i.p.v de jullie vorm, reageert nooit/liked niets meer van mij op Facebook.



Heerlijk toch?



Ik zou vriend dat lekker verder met haar laten uitzoeken.Eerste reactie, alles gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Niet meer gaan klaar, alleen om familie bezoeken maar meer niet je hoeft geen vrienden met haar te zijn.
En?



Je gedraagt je gewoon tijdens de bezoekjes, gaat geen confrontatie aan en anders ga je niet meer mee.
Gewoon niet meer met haar afspreken (winkelen, eten) en als je het niet kan vermijden haar te zien (bij schoonouders bijvoorbeeld) gewoon normaal doen. Je hoeft geen vriendinnen met je schoonzus te zijn. Ik heb er ook een die ik liever negeer, daar spreek ik niet voor de lol mee af maar soms kom ik er niet onderuit en doe ik normaal tegen haar en laat alles het ene oor in en het andere oor uit gaan.
Alle reacties Link kopieren
We hebben haar uitgelegd dat alles opgeruimd moest worden??

Toen gingen jij en je vriend vrijwillig staan afwassen en achteraf klagen dat je dat niet had willen doen.



Schoonzus mag toch zeker in haar eigen huis zelf beslissen of ze de afwas tot morgen wil laten staan!
Knip
anoniem_203142 wijzigde dit bericht op 29-07-2016 14:24
Reden: To weg
% gewijzigd
quote:Er kwamen al wat lichtelijke irritaties toen ze wanneer we met z'n 3e gingen winkelen steeds ver vooruit liep. We moesten haar dan volgen en wanneer ik naar iets wou kijken begon ze te zuchten en vroeg wanneer we eens mee kwamen. Als we dan aangaven dat wij ook even aan het winkelen waren, ging ze met een chagrijnig gezicht achter me staan. Als ik dan niet kon kiezen uit bijvoorbeeld 2 kleuren kussens, zei ze: nou die doe maar, die is mooier. En pakte ze het kussen mee en bracht het richting de kassa. Ook had ze het alleen maar over mensen die ik niet ken waardoor ik niet mee kon praten in het gesprek. Erg vervelend dus ondertussen mocht ik haar al minder.Waarom gingen jullie dan met z'n drieën winkelen? Waarom niet jij en zij samen, of zij en haar broer, of jij en je vriend?
quote:sugarmiss schreef op 29 juli 2016 @ 12:24:

We hebben haar uitgelegd dat alles opgeruimd moest worden??

Toen gingen jij en je vriend vrijwillig staan afwassen en achteraf klagen dat je dat niet had willen doen.



Schoonzus mag toch zeker in haar eigen huis zelf beslissen of ze de afwas tot morgen wil laten staan!Precies.
Jullie klinken wat mij betreft allemaal als zeurpieten. En jaloers? Die kan ik niet helemaal plaatsen.
Hoezo staat zij jullie relatie in de weg?
Alle reacties Link kopieren
Tja ik vind het allemaal een beetje kinderachtig overkomen en dan heb ik het niet alleen over schoonzus. Je maakt je als volwassen persoon toch niet serieus druk over likes op Facebook?



Verder ben ik het eens met wat al eerder werd gezegd: het is je schoonzus, niet je beste vriendin. Gedraag je gewoon netjes en volwassen en laat het daarbij.
Ik zie dat jaloerse ook niet. Debiel gedrag wel maar wat heeft jaloers te maken met de baas willen spelen tijdens het winkelen of de vaat niet willen doen?



Gewoon niet meer met haar omgaan verder, zie je haar op verjaardagen of bij schoonouders thuis zeg je gedag. Verder blij zijn dat ze je niet appt of je FB met rust laat.
Laat je vriend dit oplossen, hij begon het drama door te zeggen dat jij het "ook niet leuk vond". Dit was een move die als een rode vlag de woede van haar "legitiem" verschoof van hem weg naar jou toe. Oftewel, je vriend heeft je onder de bus gegooid. Laat hem het maar opknappen. En het is zijn zus, dus dubbel zijn probleem, niet de jouwe.

Daarnaast hield hij de tas van zijn zus vast en wou die niet loslaten zodat ze naar haar vriend kon, echt, wat een onbeschofte vriend heb jij. Dat hij een gesprek afdwingt, wat had hij gedaan als ze geen tas bij zich had, haar vastgegrepen bij de arm of schouders?? En jij vind dit normaal gedrag? Walgelijk.

Daarnaast, het is ook apart dat jij het apart vind om de afwas te doen na eten bij schoonzus, dat is bij een deel mensen normaal namelijk, na eten helpen met opruimen. Ander deel is lui en doet dit niet, of wil liever niet dat anderen doen, kan, maar deel doet dus mee met opruimen.

Als je korte tijd maar hebt om bus te halen, hou je rekening met die persoon en ga je niet nog tijd verliezen met stom ijsje, of drentelen met schoonmaken in andermans huis. Het is niet jouw huis, maar die van schoonzus, maar toch bepaal jij en je vriend wat daar gebeurd in huis zus?? Uit wat voor milieu komen jullie als ik vragen mag, dat je zo over andermans grenzen stapt en nog een schop na geeft ook.

Jullie zijn onderdeel van een probleem, en ik hoop voor je schoonzus dat je gauw dat inziet, en je vriend zijn handen voortaan thuis houdt ipv aan haar tas trekt. Geen opvoeding genoten of zo, naar hoor.
quote:issiee321 schreef op 29 juli 2016 @ 12:29:

jaloers? Die kan ik niet helemaal plaatsen.Doorgewinterd wel?
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga jij beslissen hoe zij haar huishouden moet runnen? Je kon ook gewoon naar huis gaan zonder gehaast alles staan op te ruimen. Laat je vriend alleen gaan en als jij toch meegaat, vriendelijk zijn. Anders moet je thuisblijven.
Life is short. Eat dessert first.
ach to,is allang weer gevlogen.
Verwijder haar van FB, laat je vriend alleen op bezoek gaan bij haar en doe beleefd op verjaardagen en met kerst.
ik denk dat jullie verwachtingen over verschillende activiteiten uiteen liggen. Zij dacht misschien dat het shoppen was voor iets voor haar. En had misschien niet verwacht dat het eten zo lang zou duren, of dat het gourmetstel zo veel tijd nodig had om af te koelen, of dat jullie geen toetje hoefden na uitgebreid gourmetten. Ik kan me ook nog voorstellen dat ze niet heeft durven afzeggen, maar eigenlijk liever naar die nieuwe vriend ging.



Zij vult overigens ook veel voor jou in.



En ik denk dat ik toch iets vaker een griepje/koutje zou hebben bij afspraken met haar. Praat verder over koetjes en kalfjes als je haar wel ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven