Uit de kast

24-12-2010 15:43 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta op het punt om uit de kast te komen en nu een brief aan mijn zus te geven met het verhaal dat ik waarschijnlijk op vrouwen val.. maar ik ben zo bang!
Klasse, Spring!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je eerste dag als "officieel" uit de kast!!!



* bosje *
Alle reacties Link kopieren
quote:Boarn schreef op 24 december 2010 @ 17:42:Mijn moeder was erg verdrietig, maar dat was meer om het feit dat ze wist dat ik haar geen kleinkinderen ga geven.Maar dat heeft toch niks met lesbisch zijn te maken??
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 24 december 2010 @ 16:01:

[...]



Tadaaah!

Bijna iedereen groeit op met het idee trouwen en kinderen te krijgen.



Je bedoelt waarschijnlijk trouwen en kinderen krijgen met een man als je zelf een vrouw bent?

Want 2 vrouwen kunnen al een jaar of 10 trouwen hoor, en kinderen krijgen doen ze ook zeer geregeld.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:sammie500 schreef op 24 december 2010 @ 18:31:

Wauw Spring!! Echt supergoed!! En fijn dat ik gelijk had ;) stel je voor dat je nu zou denken: Sammie, je kletste maar wat!



Ik wilde zeggen: wat ontzettend lief van je zus....maar eigenlijk vind ik dat het (zoals gelukkig veel mensen hier wel zeggen) gewoon een heel normale reactie is/zou moeten zijn. Maar omdat het dat écht nog steeds niet is (en de homotolerantie inderdaad juist weer terugloopt) ga ik het toch zeggen: wat ontzettend lief van je zus!



Heb je er ook nog over kunnen praten? Of was het voor nu even goed zo?



Bij mij is het...euhm....ingewikkeld! Past hier niet echt...



Hele fijne kerst jij, lekker genieten van het feit dat je zo stoer bent geweest

'



Haha, vind ik ook! Ik heb gezegd dat ik me geen betere zus kan wensen.

Ik heb 'ex' niet genoemd, omdat ik daar zelf gewoon helemaal klaar mee ben. Er is teveel gebeurd, waardoor ik het niet eens meer terugwil.



Wil je me je ingewikkelde verhaal mailen of zeg je van nee; ik heb wel wat beters te doen met Kerst. ;)

Als je iig maar weet dat je altijd mag mailen als dat je oplucht!



Fijne Kerst!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Spring, zie je wel dat het meeviel.



Is zij de eerste, of de meest belangrijkste persoon, die je het nu verteld. De rest hierna zal altijd veel makkelijker zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mil_Spec schreef op 24 december 2010 @ 16:05:

Kom op! Geef haar die brief en wacht rustig af terwijl ze hem leest. Grote kans dat ze je gelijk om je nek vliegt! (uit liefde, hè!)



En misschien ook nog zegt: Joh, dat vermoeden heb ik al jaren :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd zo erg en egoistisch als 'moeders' zeggen in dat geval wanneer hun kind lesbisch/homo blijkt te zijn, dat ze teleurgesteld zijn omdat ze dan geen oma worden. Pff.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal!



Mijn zus is inderdaad de eerste belangrijke persoon die het weet. Maar het voelt gewoon echt alsof er even een last van me afvalt. Het moest er gewoon uit. Ik moet nog even kijken hoe ik het mijn ouders dan vertel, maar ze heeft aangeboden me daarbij te willen helpen.



Moet ik mijn vrienden/vriendinnen het op dezelfde manier vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Spring, dat is 1, succes en sterkte met de rest!!

Alle reacties Link kopieren
quote:Spring19 schreef op 24 december 2010 @ 17:53:

Oké! Mijn late reactie komt vanwege het feit dat ik het zonet mijn zus heb verteld. Ik heb haar een brief gegeven en ik ben naast haar gaan zitten toen ze de brief las. Ze reageerde echt geweldig. Wel met veel tranen, maar het maakte haar niks uit. Ze vond het erg dat ik er zo mee zat. Het voelt echt als een opluchting. Ik kan weer even verder en nu ligt de drempel veel minder hoog om het anderen te vertellen. Bedankt voor al jullie tips en reacties!!! Dat waardeer ik echt.



@ Sammie, je hebt gelijk. Het is een opluchting. Ik heb niks meer over een persoon te vertellen. Die is volledig out the picture.. Bij jou dan?



Nogmaals bedankt iedereen. Op naar de volgende stap! Fijne kerstdagen allemaal.

Geweldig!

Ben heel erg blij voor je.
Alle reacties Link kopieren
quote:thesecret schreef op 25 december 2010 @ 11:47:

Ik vind het altijd zo erg en egoistisch als 'moeders' zeggen in dat geval wanneer hun kind lesbisch/homo blijkt te zijn, dat ze teleurgesteld zijn omdat ze dan geen oma worden. Pff.Ik niet, ik vind dat mijn moeder daar best even verdrietig over mag wezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spring19 schreef op 25 december 2010 @ 12:23:

Moet ik mijn vrienden/vriendinnen het op dezelfde manier vertellen?Vaak is het zo dat wanneer 1 iemand het weet, dat nieuws vrij snel rondgaat en anderen het ook snel weten. Het ligt er ook maar net aan wat jij wilt. Wil je het "groots" vertellen, of gewoon heel persoonlijk? Bij mij ging het geleidelijk aan. Eerst vertel je het aan een paar mensen persoonlijk en al gauw was iedereen er van op de hoogte. Je moet gewoon doen wat voor jou goed voelt en wat bij jou past. Je mag er ook best nog wel even mee wachten als je dat wilt. Misschien kun je er eerst een tijdje met je zus over kletsen. Nu een ander het ook weet, helpt dat soms om je gedachten en gevoelens op een rijtje te zetten.
Alle reacties Link kopieren
@ Boarn. Daar heb je gelijk in. Heb jij eigenlijk ooit negatieve reacties gehad?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ging het juist helemaal niet rond, en daar baalde ik soms van! Want moest ik steeds zelf vertellen wat er was! Maar nu denk ik ook vaak "ach, ik zeg er niks over" in nieuwe situaties. Waarom is dat zo belangrijk dat ik het moet melden?



Spring, ik heb je een PB gestuurd...is tie aangekomen?
Alle reacties Link kopieren
Nee, eigenlijk nog nooit. Maar het maakt ook uit hoe je er mee omgaat. Vaak ben ik degene die er het eerst een grapje over maakt en dan is het ijs wat gebroken.



In je OP schrijf je, dat je waarschijnlijk op vrouwen valt.....weet je het nog niet helemaal zeker dan? Al wat bezig geweest met het verkennen van het roze circuit? Zou je zus bijv. eens meewillen naar een homokroeg/discotheek?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Spring,



Mijn man heeft 2 broers die allebei homo sexueel zijn. De jongste broer is 4 jaar geleden " uit de kast" gekomen nadat hij lange periode met zichzelf geworsteld heeft. Wij zagen al langere tijd dat hij niet gelukkig was en ik roep al jaren dat hij homo sexueel is. Hij vond het heel eng om te vertellen en heeft huilend op gebeld. Ik was zo blij dat hij klaar was met zijn strijd en het durfde te zeggen, en ik ben zo blij om hem nu gelukkig te zien.



Misschien vindt je zus het moeilijk, ik ken haar niet dus ik weet niet waarom je daar bang voor bent, maar uiteindelijk zal ze willen dat je gelukkig bent. Wees open en eerlijk en vertel ook dat je daar bang voor bent.
Alle reacties Link kopieren
@ Sammie; ik heb niks ontvangen! Tenzij ik op een verkeerde plek kijk natuurlijk. Maar ik heb geen melding o.i.d. gekregen?



@ Boarn; ik weet eigenlijk zeker dat ik op vrouwen val, want ik heb een relatie gehad met een vrouw. Alleen ik hou niet van dat "hokjes" gedoe. Ik val op vrouwen, dat is zeker. Ik denk dat het meer een soort van zelfbescherming is om mezelf niet gelijk in zo'n hokje te plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boarn schreef op 26 december 2010 @ 08:30:

[...]





Ik niet, ik vind dat mijn moeder daar best even verdrietig over mag wezen.Hoezo, het is toch niet onmogelijk om als lesbisch stel kinderen te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Weer een vraag van mijn kant..

Heeft iemand een idee, zonder dat ik gelijk in het 'roze circuit' belandt hoe ik in contact kom met lesbische meisjes? Die misschien ook net gedeeltelijk uit de kast zijn?
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van het COC? Daar hebben ze speciale groepen voor meiden die net uit de kast zijn gekomen, en kun je ook praten met elkaar over hoe je het kunt vertellen aan familie en vrienden?
Alle reacties Link kopieren
De Kringen (zie dekringen.nl) is daar heel geschikt voor (waren ze al 15 jaar geleden toen mijn toemalige vriendin het uitmaakte omdat ze lesbisch was. Dat ze 3 maanden later wat kreeg met een goede vriend van me is weer een ander verhaal).
Alle reacties Link kopieren
quote:GiB schreef op 28 december 2010 @ 11:21:

[...]

Hoezo, het is toch niet onmogelijk om als lesbisch stel kinderen te krijgen?Waarom zou je elke deceptie, teleurstelling, zeepbel die uit elkaar spat meteen weg-rationaliseren? Het is toch okee om ergens verdrietig over te zijn? Je moet je beeld en je verwachtingen bijstellen. Het "plaatje" klopt ineens niet meer (omdat er ineens 50% of meer kans bestaat dat je geen "biologische" kleinkinderen gaat krijgen) en daar komt nou eenmaal gevoel bij kijken, klaar.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:GiB schreef op 28 december 2010 @ 19:35:

Dat ze 3 maanden later wat kreeg met een goede vriend van me is weer een ander verhaal).haha lomp
worrying does not take away tomorrows troubles, it takes away todays peace.
Toen ik jong was (net puber) en met mijn ouders 'n gesprek had over vriendjes, zeiden ze al als je 'n vriendje hebt mag je 'm altijd mee naar huis nemen... of 'n vriendinnetje natuurlijk! En toen was homo/lesbisch zijn nog niet zo gewoon als nu. Maar de boodschap was in elk geval wel dat mocht ik lesbisch zijn geweest, ik daar gewoon voor uit zou kunnen komen zonder veroordeeld te worden.



Lijkt me dat je met 'n leeftijdsgenoot als 'n zus toch wel 'ns gesprekken over homoseksualiteit hebt, al is het maar door homo's in de media. Dan zou je toch wel aan kunnen voelen of ze anti is of het ook doodnormaal vindt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven