Uit elkaar vanwege (ontbrekende) kinderwens

28-12-2015 01:08 667 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,



Ik heb een nieuw topic aangemaakt als vervolg op mijn eerdere topic 'Kinderwens, maar vriend weet het nog niet'. Het is tijd voor een nieuw topic, want mijn ex weet het inmiddels al wel een tijd en dat is de reden dat we afgelopen zomer uit elkaar zijn gegaan. We houden (nog steeds) verschrikkelijk veel van elkaar, maar ik wil graag kinderen krijgen en hij niet.. En daar hebben we geen middenweg/oplossing oid op gevonden.



Ik heb de afgelopen jaren in periodes veel op het forum geschreven en dat heeft mij wel veel geholpen. En ik merk dat ik ook nu wel een beetje hulp kan gebruiken.

De afgelopen maanden is het best goed gegaan, maar sinds de afgelopen maand heb ik echt een break down gekregen. Met als dieptepunt gisteravond toen ik na het uitgaan dronken op de grond heb liggen huilen van ellende.



Ik vind het ontzettend moeilijk om te accepteren dat dit het is. Dat er geen wonder gaat gebeuren waardoor hij het toch wil en bij me terug komt. En ik vind het heel moeilijk dat we allebei nog zoveel van elkaar houden en toch uit elkaar zijn en afstand moeten nemen.. Het voelt op dit moment uitzichtloos. En dan is er nog mijn droombeeld wat in duigen is gevallen.. Ik krijg geen kindje met deze leuke man.



Alle tips om dit te verwerken en accepteren zijn van harte welkom! Of gewoon een luisterend oor (oog) zijn, helpt mij op dit moment ook al heel erg.



Liefs meisjen
Alle reacties Link kopieren
Het is heel erg klote voor je, maar in dit geval kun je het niet allebei hebben.



Je hebt je keuze gemaakt en dat doet pijn.

Zelf heb ik de keuze gezien vanuit de andere kant gemaakt en ik weet hoe verdrietig dat is.



De enige tip die ik je kan geven is het verdriet toe te laten en de tijd zijn werk laten doen.



Sterkte meisje.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Wijzigen doos.

Niet quoten.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Met kinderen is er gewoon geen middenweg. Je wil ze of je wil ze niet. Voor sommige mensen is het niet zo zwart-wit, maar mensen die geen kinderen willen, die willen ze niet.



Het beste dat je kunt doen is het niet persoonlijk aantrekken. Hij heeft een ander beeld van hoe hij zijn toekomst ziet. Dat is één van de dingen die je uittest in de eerste jaren van je relatie. Je kunt veel van elkaar houden en toch niet geschikt zijn om met elkaar in een relatie te zitten.



Accepteer dat je verdrietig mag zijn hierom en geef het tijd om te slijten.
Alle reacties Link kopieren
ga op lexa, geef duidelijk aan wat je wil
Alle reacties Link kopieren
dubbel, sorry
Alle reacties Link kopieren
@Bellatrix en Zeeuwsmeisje, bedankt.. Tijd is inderdaad waarschijnlijk het enige wat mij uiteindelijk gaat helpen..



@ondoorgrondelijk: ik denk niet dat dat mij nu helpt. Ik heb de afgelopen tijd even gedate en gescharreld met iemand. Dat was leuk, maar vooral ook een soort pleister op de wond van mijn verbroken relatie. Toen ik daarmee stopte kwam de pijn en het verdriet over mijn ex keihard terug.. Ik denk juist dat ik moet proberen om ook gewoon even alleen te durven zijn..
Alle reacties Link kopieren
knuffel
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 28 december 2015 @ 01:19:

Met kinderen is er gewoon geen middenweg. Je wil ze of je wil ze niet. Voor sommige mensen is het niet zo zwart-wit, maar mensen die geen kinderen willen, die willen ze niet.



Het beste dat je kunt doen is het niet persoonlijk aantrekken. Hij heeft een ander beeld van hoe hij zijn toekomst ziet. Dat is één van de dingen die je uittest in de eerste jaren van je relatie. Je kunt veel van elkaar houden en toch niet geschikt zijn om met elkaar in een relatie te zitten.



Accepteer dat je verdrietig mag zijn hierom en geef het tijd om te slijten.Dit. Geef jezelf de tijd om te verwerken en te rouwen. Want dat is het... Het is afscheid nemen van iemand en van n periode en toekomstbeeld met iemand. Heb het persoonlijk niet meegemaakt maar lijkt me heel klote als je wel van elkaar houdt maar toch niet samen kan zijn. Daarentegen denk ik wel dat je de juiste beslissing hebt genomen. Maar het blijft hoe dan ook kut. Sterkte en knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Wat TjupTjup zegt, geef het tijd om alles te verwerken. Rouwen mag ook, je bent tenslotte toch iets kwijt geraakt. Dat is een zwaar verlies.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
het is jammer dat er niet zoiets bestaat als je houdt van elkaar dus krijg je samen kinderen.



ik heb het zelf ook meegemaakt, bij mij was het zelfs zo dat de man in eerste instantie zei dolgraag een kind met me te willen en na een tijdje ineens niet meer. dat was heel erg pijnlijk. want als je dan uit elkaar gaat, dan ben je inderdaad wel je liefde kwijt, dat heeft bij mij ook veel pijn gedaan. inmiddels ben ik daar ook wel overheen en hoop ik volgend jaar zwanger te worden. weet niet of het luktnatuurlijk. maar ik had het mezelf niet vergeven als ik mezelf die kans had ontnomen door te blijven.
Wat een moeilijke beslissing heb je moeten nemen! Geef jezelf de tijd om te rouwen, hoe zwaar dat ook is. Je moet hier doorheen. Praten en schrijven helpt, blijf dat vooral ook doen. Hier, in een dagboek, met vrienden, met familie. En wees lief voor jezelf, doe dingen waar je blij van wordt. Hoe klein ook.



Je schrijft dat je deze maand een breakdown hebt. Mijn ervaring met moeilijke periodes (zoals rouw) is dat er een dieptepunt nodig is voor je aan de weg omhoog kunt beginnen. Na het uitzichtloze gevoel krijg je de kracht om door te gaan. Die weg omhoog is geen rechte lijn en gaat met vallen en opstaan, maar geleidelijk aan merk je wel verschil.



Veel kracht en moed toegewenst!
Alle reacties Link kopieren
Het is voor je ex even ellendig dat zijn vriendin een nog niet bestaand kind verkiest boven jullie relatie, dus suck it up. Jij bent zelf degene die iets anders wil waardoor jullie relatie geen kans van slagen meer had.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 28 december 2015 @ 05:53:

Het is voor je ex even ellendig dat zijn vriendin een nog niet bestaand kind verkiest boven jullie relatie, dus suck it up. Jij bent zelf degene die iets anders wil waardoor jullie relatie geen kans van slagen meer had.



Tja RB iedereen weet onderhand wel dat jij antikind bent. Dus vanuit jouw perspectief is jouw reactie logisch. Maar guess what!😱 Er bestaan dus wel degelijk mensen die WEL kinderen willen, en die denken dat het opgeven van die wens een te groot offer is. Zelfs als je daarmee een goede relatie opgeeft.



Mijn tip voor jou: respecteer dat sommige mensen er ook andere denkwijzen en gevoelens op nahouden. Niet iedereen is hetzelfde. En das maar goed ook, anders zou de wereld wel erg saai worden😉 (En in jouw geval zou de mensheid zelfs uitsterven😆)
quote:Tjuptjup schreef op 28 december 2015 @ 05:58:

[...]





Tja RB iedereen weet onderhand wel dat jij antikind bent. Dus vanuit jouw perspectief is jouw reactie logisch. Maar guess what!😱 Er bestaan dus wel degelijk mensen die WEL kinderen willen, en die denken dat het opgeven van die wens een te groot offer is. Zelfs als je daarmee een goede relatie opgeeft.



Mijn tip voor jou: respecteer dat sommige mensen er ook andere denkwijzen en gevoelens op nahouden. Niet iedereen is hetzelfde. En das maar goed ook, anders zou de wereld wel erg saai worden😉 (En in jouw geval zou de mensheid zelfs uitsterven😆)Ik vind juist de opmerkingen van redbull goed, zij belicht de zaken van de andere kant. En het klopt toch wat ze zegt: voor haar vriend is het net zo erg.
Tip 1 stop voorlopig met drinken

Tip 2 geen contact meer met je ex blok alles en leg alles wat je van hem hebt in een doos

Tip 3 ga in therapie het gaat niet goed met je en dat heeft niks te maken met je ex

Tip 4 begin niet aan een kind tot het goed met jou gaat
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 28 december 2015 @ 05:53:

Het is voor je ex even ellendig dat zijn vriendin een nog niet bestaand kind verkiest boven jullie relatie, dus suck it up. Jij bent zelf degene die iets anders wil waardoor jullie relatie geen kans van slagen meer had.Precies. Ondanks de liefde die er volgens jou nog is tussen jullie vind jij je kinderwens belangrijker dan die leuke man. Dat mag natuurlijk, maar bedenk ook eens hoe vreselijk dat voor je ex is. Hij had een perfect leven; een ideale relatie waarin alles klopte, hij hield heel veel van zijn vriendin en zij hield ook vreselijk veel van hem, maar zijn vriendin verkoos een kind met een nog onbekende man boven die perfecte relatie. Dat lijkt me voor hem nog veel moeilijker te verteren dan voor jou, want jij hebt nu tenminste nog de kans om je droom na te jagen en je kinderwens waar te maken. Hij had alles wat hij wilde en hij is dat nu allemaal kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 28 december 2015 @ 07:36:

[...]



Precies. Ondanks de liefde die er volgens jou nog is tussen jullie vind jij je kinderwens belangrijker dan die leuke man. Dat mag natuurlijk, maar bedenk ook eens hoe vreselijk dat voor je ex is. Hij had een perfect leven; een ideale relatie waarin alles klopte, hij hield heel veel van zijn vriendin en zij hield ook vreselijk veel van hem, maar zijn vriendin verkoos een kind met een nog onbekende man boven die perfecte relatie. Dat lijkt me voor hem nog veel moeilijker te verteren dan voor jou, want jij hebt nu tenminste nog de kans om je droom na te jagen en je kinderwens waar te maken. Hij had alles wat hij wilde en hij is dat nu allemaal kwijt.Dit, kinderen al dan niet krijgen is een keuze. Is het niet willen hebben van hem ineens uit de lucht komen vallen of was dit al langer bekend. Ik ben hier namelijk vanaf het begin af aan, érg duidelijk over geweest tegen m'n eigen vriendin.
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”
Ik had exact!! hetzelfde. Inmiddels is hij gelukkig met een meid die ook geen kids wil en ik ben getrouwd en heb 2 dochters. We hebben elkaar inmiddels op fb en whatsapp (partners accepteren dat van beide kanten) en we kunnen het nog altijd geweldig vinden met elkaar. Tijd was onze geneesheer. Succes!
Eens met RB, Prik en Staalwol.



Het is je eigen keuze geweest TO. Na een half jaar een break down krijgen en dronken op de grond liggen huilen klinkt wel heel dramatisch aangezien jij de stekker uit die relatie hebt getrokken. Het klinkt nogal onvolwassen.



En natuurlijk is er geen compromis mogelijk tussen wel of geen kinderen. Dat had je op voorhand kunnen weten.
quote:Ikbenanoniem schreef op 28 december 2015 @ 08:01:

En natuurlijk is er geen compromis mogelijk tussen wel of geen kinderen. Dat had je op voorhand kunnen weten.Het is niet altijd vanaf het begin duidelijk. Je begint soms beide zonder te weten wat je wilt. Op den duur groeit een wens of niet (zo ging dat bij ons). Dan is de vraag: kan 1 van beide leven met de wens van de ander die tegenovergesteld is. Zoniet, dan kun je beter een lastige keus maken, maar uiteindelijk wel de beste om een ongelukkige relatie te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mama_lin schreef op 28 december 2015 @ 08:07:

Het is niet altijd vanaf het begin duidelijk. Je begint soms beide zonder te weten wat je wilt. Op den duur groeit een wens of niet (zo ging dat bij ons). Dan is de vraag: kan 1 van beide leven met de wens van de ander die tegenovergesteld is. Zoniet, dan kun je beter een lastige keus maken, maar uiteindelijk wel de beste om een ongelukkige relatie te voorkomen.Dat klopt. Maar TO heeft de keus gemaakt haar perfecte relatie te beëindigen om haar kinderwens na te jagen. Voor haar ex is het nog veel zuurder; hij had een fijne, liefdevolle relatie, en moet met lede ogen toezien hoe de vrouw van wie hij zoveel houdt een toekomst met een onbekende man en een kind verkiest boven een toekomst met hem. Voor hem is het dus nog véél zuurder dan voor TO, die zelf de stekker uit die perfecte relatie heeft getrokken.
quote:prik schreef op 28 december 2015 @ 08:09:

[...]



Dat klopt. Maar TO heeft de keus gemaakt haar perfecte relatie te beëindigen om haar kinderwens na te jagen. Voor haar ex is het nog veel zuurder; hij had een fijne, liefdevolle relatie, en moet met lede ogen toezien hoe de vrouw van wie hij zoveel houdt een toekomst met een onbekende man en een kind verkiest boven een toekomst met hem. Voor hem is het dus nog véél zuurder dan voor TO, die zelf de stekker uit die perfecte relatie heeft getrokken.OW maar dat ontken ik ook zeker niet dat t voor hem nog zuurder is, maar bij elkaar blijven en haar ongelukkig zien zal hem ook niet lekker zitten.
Veel mannen willen geen kind.

De eerst maanden van de zwangerschap zijn ze ook meestal niet zo enthousiast, zodra het kind er is komt dat zo ineens.

Vergeet niet, een man voelt zich dan ineens erg verantwoordelijk voor een klein hulpeloos wezentje..
Alle reacties Link kopieren
quote:Potplant schreef op 28 december 2015 @ 08:16:

Veel mannen willen geen kind.

Veel vrouwen ook niet.



quote:Vergeet niet, een man voelt zich dan ineens erg verantwoordelijk voor een klein hulpeloos wezentje..Vrouwen ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven