Uit elkaar vanwege (ontbrekende) kinderwens

28-12-2015 01:08 667 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,



Ik heb een nieuw topic aangemaakt als vervolg op mijn eerdere topic 'Kinderwens, maar vriend weet het nog niet'. Het is tijd voor een nieuw topic, want mijn ex weet het inmiddels al wel een tijd en dat is de reden dat we afgelopen zomer uit elkaar zijn gegaan. We houden (nog steeds) verschrikkelijk veel van elkaar, maar ik wil graag kinderen krijgen en hij niet.. En daar hebben we geen middenweg/oplossing oid op gevonden.



Ik heb de afgelopen jaren in periodes veel op het forum geschreven en dat heeft mij wel veel geholpen. En ik merk dat ik ook nu wel een beetje hulp kan gebruiken.

De afgelopen maanden is het best goed gegaan, maar sinds de afgelopen maand heb ik echt een break down gekregen. Met als dieptepunt gisteravond toen ik na het uitgaan dronken op de grond heb liggen huilen van ellende.



Ik vind het ontzettend moeilijk om te accepteren dat dit het is. Dat er geen wonder gaat gebeuren waardoor hij het toch wil en bij me terug komt. En ik vind het heel moeilijk dat we allebei nog zoveel van elkaar houden en toch uit elkaar zijn en afstand moeten nemen.. Het voelt op dit moment uitzichtloos. En dan is er nog mijn droombeeld wat in duigen is gevallen.. Ik krijg geen kindje met deze leuke man.



Alle tips om dit te verwerken en accepteren zijn van harte welkom! Of gewoon een luisterend oor (oog) zijn, helpt mij op dit moment ook al heel erg.



Liefs meisjen
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 26 januari 2016 @ 11:09:

[...]





Als je dat zelf niet eens snapt heeft het waarschijnlijk ook geen zin om het uit te leggen, want dan hebben we heel andere normen en waarden en ideeën over hoe je mensen behandelt. In mijn wereld zadel je iemand in ieder geval niet op met een ongewenst kind, en zadel je een kind niet op met een ouder die hem of haar niet wil.



Hoe zo die ? Dit is een forum, we verschillen van mening, toch?



OT In mijn wereld kunnen mensen van gedachten veranderen en kan een mens in de toekomst opeens wel een kind willen. Zeker als dat kind er is. Bovendien zadel je die man niet op met een kind als hij dat niet wil. Volgens mij is TO een zelfstandige vrouw met een goede baan.
Alle reacties Link kopieren
Hij is dan toch vader? Terwijl hij dat niet wil?



Ik vind het stijlloos en respectloos om je kinderwens door te drukken, tegen de zin van je vriend/echtgenoot/partner. Lijkt me een voorwaarde voor een heleboel narigheid.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
quote:makreel schreef op 26 januari 2016 @ 12:20:

Hij is dan toch vader? Terwijl hij dat niet wil?



Ik vind het stijlloos en respectloos om je kinderwens door te drukken, tegen de zin van je vriend/echtgenoot/partner. Lijkt me een voorwaarde voor een heleboel narigheid.Mijn ex-zwager wilde pertinent geen kinderen. Dat heeft hij 12 jaar lang geroepen. Op het moment dat hij wel vader werd, wilde hij wel vader zijn. Zo kan het ook. Er hoeft niet altijd narigheid van te komen. Kan, maar hoeft niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldep45 schreef op 26 januari 2016 @ 12:59:

[...]





Mijn ex-zwager wilde pertinent geen kinderen. Dat heeft hij 12 jaar lang geroepen. Op het moment dat hij wel vader werd, wilde hij wel vader zijn. Zo kan het ook. Er hoeft niet altijd narigheid van te komen. Kan, maar hoeft niet.En jij zou dat risico wel willen nemen? Dat je partner een gloeiende hekel aan je krijgt omdat je zijn vertrouwen zo beschaamd?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou al pislink zijn als mijn vriend met een puppy zou thuiskomen terwijl ik geen hond wil. Laat staan als je iemand een kind opdringt.



Nouja, Poldep45, jij jouw mening en ik de mijne en gelukkig zitten we allebei niet in de situatie van Meisjen, die haar keuze heeft gemaakt, die ik heel erg veel sterkte en kracht wens en veel plezier in Japan.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
quote:TJDeLuxe schreef op 26 januari 2016 @ 13:06:

[...]





En jij zou dat risico wel willen nemen? Dat je partner een gloeiende hekel aan je krijgt omdat je zijn vertrouwen zo beschaamd?Aanname, we weten niet of dat zo is. Het kan ook zijn liefde vergroten omdat hij er dan achterkomt dat het ouderschap goed bij hem past.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldep45 schreef op 26 januari 2016 @ 13:16:

[...]





Aanname, we weten niet of dat zo is. Het kan ook zijn liefde vergroten omdat hij er dan achterkomt dat het ouderschap goed bij hem past.Droom lekker verder joh.
Alle reacties Link kopieren
Tsja.. De gedachte is heus wel eens door mijn hoofd geschoten.. En ook de angst dat hij inderdaad gelukkig zou zijn met een ander en kind.. Dat lijkt me echt naar..



Maar nee, dat zou ik niet kunnen. Ik hou van mijn ex. Hoe kut ook.. Ik gun hem het leven waar hij voor kiest. En ik gun mijzelf en een kind een leven met een toegewijde vader. En ja, kans is groot dat hij dat zou worden.. Ik weet het.. Maar als hij er niet voor wil gaan.. Dat zegt toch ook wat. Ik droom van een gezinsleven met ex en kind. Samen ervoor gaan. Ik zie bij familie en vrienden hoe belangrijk het is om dat samen te doen. Ik wil dat niet een beetje samen doen. Ik wil dat echt samen doen. Ik denk niet dat ik de gok wil nemen dat hij het eigenlijk niet echt wil.



Los van dit alles: ex gebruikte medicijnen waarmee je niet zwanger mag/kan worden. Daar moest hij dan eerst mee stoppen/andere middelen gebruiken. Dus het kon ook niet stiekem! Er is wel een periode geweest dat ik geen voorbehoedsmiddelen had, spiraaltje was over de datum en ik kon het niet opbrengen een nieuwe te plaatsen. Nou geloof, hij had liever geen seks dan het risico dat ik zwanger zou worden.. Dus ja.. Ook dat zegt denk ik wat..
quote:poldep45 schreef op 26 januari 2016 @ 11:18:

[...]





Hoe zo die ? Dit is een forum, we verschillen van mening, toch?



OT In mijn wereld kunnen mensen van gedachten veranderen en kan een mens in de toekomst opeens wel een kind willen. Zeker als dat kind er is. Bovendien zadel je die man niet op met een kind als hij dat niet wil. Volgens mij is TO een zelfstandige vrouw met een goede baan.



Hier nog een



Je doet me enorm denken aan een andere forummer die ook zo'n kromme denkwijze had
Alle reacties Link kopieren
quote:loisnvt schreef op 26 januari 2016 @ 19:24:

[...]





Hier nog een



Je doet me enorm denken aan een andere forummer die ook zo'n kromme denkwijze had Die met die maandban? Het is dat er hoofdletters staan.
quote:juubje schreef op 26 januari 2016 @ 19:26:

[...]





Die met die maandban? Het is dat er hoofdletters staan.



Precies! De schrijfwijze kan natuurlijk altijd worden aangepast, het gaat om het inhoudelijke........



Maar gezien haar historie is dit niet dezelfde persoon, helaas zijn er meerdere vrouwen met zo'n kromme egoïstische denkwijze
Alle reacties Link kopieren
quote:loisnvt schreef op 26 januari 2016 @ 19:42:

[...]





Precies! De schrijfwijze kan natuurlijk altijd worden aangepast, het gaat om het inhoudelijke........



Maar gezien haar historie is dit niet dezelfde persoon, helaas zijn er meerdere vrouwen met zo'n kromme egoïstische denkwijze Het is maar een kind die ongewenst is door een van de ouders die je op de wereld zet.
Alle reacties Link kopieren
quote:poldep45 schreef op 26 januari 2016 @ 10:43:

Meisjen ik heb net je hele topic gelezen. Meid wat heb je het zwaar! Maar wat doe je jezelf aan zeg?! Ik wil je even het verhaal van mijn zus vertellen. Ze was 12 jaar samen, hij wilde pertinent geen kinderen. Uiteindelijk is ze weggegaan. Hij kreeg 1 jaar later een relatie maar wilde nog steeds geen kinderen. Zijn partner werd echter zwanger (oeps ongelukje jaja..). Ze kreeg een dochtertje en ja hoor meneer was er dolgelukkig mee. Mijn zus heeft het met lede ogen aangezien.



Meid, waarom laat je hem gaan? Ik snap het echt niet. Als je toch zwanger raakt (ik weet het, is niet netjes, maar toch) dan kan ik je garanderen dat hij heus bijdraait als hij eenmaal zijn dochtertje/zoontje in zijn armen heeft. Als ik je pijn lees dan zou ik je echt wakker willen schudden!! Een andere vrouw is niet zo netjes als jou en zal gewoon oeps een ongelukje krijgen. En hoe zou je dat vinden? Je neemt een gigantisch risico en voor wat? Vraag jezelf ook af of je een kind zou willen van een ander?Jij kunt die garantie dat 'n vent bijdraait helemaal niet geven. Als zo'n vent net zo bewust kindvrij is als ik, dan laat ie zo'n manipulatieve vrouw die hem er in luist er in stikken met d'r kind, laat staan dat ie 'n hand uitsteekt om haar ermee te helpen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:meisjen schreef op 26 januari 2016 @ 18:53:

Tsja.. De gedachte is heus wel eens door mijn hoofd geschoten.. En ook de angst dat hij inderdaad gelukkig zou zijn met een ander en kind.. Dat lijkt me echt naar..



Maar nee, dat zou ik niet kunnen. Ik hou van mijn ex. Hoe kut ook.. Ik gun hem het leven waar hij voor kiest. En ik gun mijzelf en een kind een leven met een toegewijde vader. En ja, kans is groot dat hij dat zou worden.. Ik weet het.. Maar als hij er niet voor wil gaan.. Dat zegt toch ook wat. Ik droom van een gezinsleven met ex en kind. Samen ervoor gaan. Ik zie bij familie en vrienden hoe belangrijk het is om dat samen te doen. Ik wil dat niet een beetje samen doen. Ik wil dat echt samen doen. Ik denk niet dat ik de gok wil nemen dat hij het eigenlijk niet echt wil.



Los van dit alles: ex gebruikte medicijnen waarmee je niet zwanger mag/kan worden. Daar moest hij dan eerst mee stoppen/andere middelen gebruiken. Dus het kon ook niet stiekem! Er is wel een periode geweest dat ik geen voorbehoedsmiddelen had, spiraaltje was over de datum en ik kon het niet opbrengen een nieuwe te plaatsen. Nou geloof, hij had liever geen seks dan het risico dat ik zwanger zou worden.. Dus ja.. Ook dat zegt denk ik wat..Waarom heeft jou ex zich eigenlijk nog niet laten steriliseren?
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Foutje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Forumster schreef op 26 januari 2016 @ 20:01:





Bijzonder dat sommige mensen het krijgen van kinderen belangrijker vinden dan de verhoudingen en respect binnen de relatie. Hiermee doel ik op de 'ongelukjes' hierboven.



TS, ik bevind me in eenzelfde situatie (maar dan met de wens andersom) al zijn wij - nog - bij elkaar. Het id hartverscheurend als je verder welk elkaars ware bent...

Geloof me dat het voor je ex ook evenzo zwaar is, en hij zal zich, net als ik, ook wel een beetje schuldig voelen.



Het vervelendste van een breuk op deze gronden is dat je altijd achterom zult kijken.



Veel sterkte en geef het verdriet de ruimte, daar moet je helaas doorheen.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 26 januari 2016 @ 19:56:

[...]j



Waarom heeft jou ex zich eigenlijk nog niet laten steriliseren?



Goede vraag.. Zou je hem moeten stellen. Hij heeft heel lang getwijfeld en besloot niet heel lang geleden om het niet te willen. Wie weet doet hij dat ooit.. Misschien bedenkt hij zich nog een keer met iemand anders of op een later moment.

Wist jij altijd al zeker dat je het niet wilde redbulletje? Want dat houd me wel bezig bij hem, dat hij zo lang twijfelde en toen besloot het niet te willen. Gevoelsmatig is dat voor mij minder solide dan het altijd al niet willen.
Alle reacties Link kopieren
@forumster.. Wat vervelend voor jullie.. Andersom lijkt mij ook echt heel rot.. Net zo rot.

Ik weet niet of mijn ex zich schuldig voelt. Zou niet hoeven. Of in ieder geval is hij dan net zo schuldig als ik. Beiden willen we iets anders dan de ander. Dat is heel zuur, maar niemands schuld..

Ik hoop dat jullie eruit komen forumster! Wat voor mij wel heel belangrijk was, en misschien voor jouw partner ook, is dat je alles probeert om eruit te komen. Als je dan uit elkaar gaat, dan weet je tenminste zeker dat het niet anders kan. Dat helpt vind ik..
Alle reacties Link kopieren
Ik snap trouwens echt niet dat er mensen zijn die zo'n 'ongelukje' laten gebeuren. Vertrouwen is wat mij betreft het fundament van je relatie. Hoe zou hij mij dan ooit nog moeten vertrouwen? En hoe zouden we dan een relatie moeten hebben.. Nee, ik zou echt niet kunnen leven met mijzelf..
Alle reacties Link kopieren
Meisjn, ik heb nog niet gereageerd in jouw topic maar ik vind het juist getuigen van respect en liefde dat je niet een ongelukje laat gebeuren. Misschien draait hij niet bij, misschien sta je dan alleen met een kindje, dat wil je echt niet (dat had ik dus wel en dat wens je eigenlijk niemand toe, van een "normale" relatie naar alleenstaand moeder binnen een fractie van een seconde bij wijze van spreken).

En ja er zijn zat vrouwen die zo een "ongelukje" krijgen bij wie het goed gaat. Maar dat moet je wel willen, je partner er zo "inluizen".
Alle reacties Link kopieren
quote:meisjen schreef op 26 januari 2016 @ 23:33:

[...]





Goede vraag.. Zou je hem moeten stellen. Hij heeft heel lang getwijfeld en besloot niet heel lang geleden om het niet te willen. Wie weet doet hij dat ooit.. Misschien bedenkt hij zich nog een keer met iemand anders of op een later moment.

Wist jij altijd al zeker dat je het niet wilde redbulletje? Want dat houd me wel bezig bij hem, dat hij zo lang twijfelde en toen besloot het niet te willen. Gevoelsmatig is dat voor mij minder solide dan het altijd al niet willen.Ik wist 't idd altijd al. Waarschijnlijk wist ik 't onbewust al toen ik kleuter was en niets van baby's moest hebben, maar toen ik eenmaal 'n vriendin had die 'n baby kreeg wist ik 't helemaal 100% zeker. Ik heb me overigens ook niet laten steriliseren, maar dit komt omdat ik 'n nogal ongelukkige ongesteldheid heb en dus toch aan de hormonale anticonceptie moet blijven. En aangezien ik de baarmoeder heb, ben ik toch degene die bepaalt en die er niet ingeluisd kan worden. Maar als man speel je m.i. toch 'n beetje Russisch Roulette als je zonder condooms neukt.
Shoot first, ask questions later!
POLDEP45 SCHREEF OP 26 JANUARI 2016 @ 10:43:

Meisjen ik heb net je hele topic gelezen. Meid wat heb je het zwaar! Maar wat doe je jezelf aan zeg?! Ik wil je even het verhaal van mijn zus vertellen. Ze was 12 jaar samen, hij wilde pertinent geen kinderen. Uiteindelijk is ze weggegaan. Hij kreeg 1 jaar later een relatie maar wilde nog steeds geen kinderen. Zijn partner werd echter zwanger (oeps ongelukje jaja..). Ze kreeg een dochtertje en ja hoor meneer was er dolgelukkig mee. Mijn zus heeft het met lede ogen aangezien.



Meid, waarom laat je hem gaan? Ik snap het echt niet. Als je toch zwanger raakt (ik weet het, is niet netjes, maar toch) dan kan ik je garanderen dat hij heus bijdraait als hij eenmaal zijn dochtertje/zoontje in zijn armen heeft. Als ik je pijn lees dan zou ik je echt wakker willen schudden!! Een andere vrouw is niet zo netjes als jou en zal gewoon oeps een ongelukje krijgen. En hoe zou je dat vinden? Je neemt een gigantisch risico en voor wat? Vraag jezelf ook af of je een kind zou willen van een ander?



Het stomste advies ooit. Dat er echt mensen zijn die zo denken. Ongeloofelijk. Mensen die dit doen lijken mij nou niet bepaald fijne mensen, alles draait om henzelf, hun verlangen is het belangrijkst. Knap egoistisch vind ik dit.

'Gelukkig' snap je een heel klein beetje dat het niet netjes is. Ik hoop dat je gaat nadenken n.a.v. alle reacties op jou, geldt ook voor vrouwen die ook zo'n kronkel hebben.
quote:poldep45 schreef op 26 januari 2016 @ 12:59:

[...]





Mijn ex-zwager wilde pertinent geen kinderen. Dat heeft hij 12 jaar lang geroepen. Op het moment dat hij wel vader werd, wilde hij wel vader zijn. Zo kan het ook. Er hoeft niet altijd narigheid van te komen. Kan, maar hoeft niet.



En jij vind dat mensen dus het risico maar moeten nemen? Ik vind het heel onrespectvol en heel erg dom, zo wil ik niet in een relatie staan. Jij wel blijkbaar?

Gelukkig gaat Meisjen hier heel volwassen mee om, ondanks alle pijn.
quote:Hoezitdit schreef op 27 januari 2016 @ 07:51:

[...]





En jij vind dat mensen dus het risico maar moeten nemen? Ik vind het heel onrespectvol en heel erg dom, zo wil ik niet in een relatie staan. Jij wel blijkbaar?

Gelukkig gaat Meisjen hier heel volwassen mee om, ondanks alle pijn.Ook naar het kind toe vind ik dit niet kunnen. Een kind hoort door beide ouders gewenst te zijn en niet door een listig plannetje van de moeder alsnog bij een onwillige vader worden opgedrongen. Wat een nare gedachte lijkt me dat, voor mezelf maar zeker ook voor het kind zelf.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Meisjen,

Ik heb een aantal dagen niet gekeken. Ik begrijp helemaal dat je hem tóch een berichtje hebt gestuurd. Het is bijna onmogelijk ws om het niet te doen want wat een emotie zit daarachter. Het zal ws ook ontzettend fijn hebben gevoeld toen er weer wat liefs terug kwam. Wat ontzettend moeilijk voor je. Japan gaat vast een hele mooie afleiding worden volgende week.



Wat hierboven allemaal wordt geschreven over wel/geen 'ongelukjes' heb ik uiteraard ook weleens aan gedacht, maar kan bij mijn man niet maar als het wel een mogelijkheid was geweest......, had ik het alsnog niet gedaan uiteraard. Deze gedachten had ik op zwakke ogenblikken. Zoals je schrijft, het gaat om vertrouwen en daar is alles op gebaseerd. Mijn vriend heeft twee geadopteerde kinderen, heeft zijn ex-vrouw na jaren zeuren erdoor gekregen, hij noemt het de grootste fout uit zijn leven. Helaas komt dit grotendeels omdat het zijn kinderen niet zijn, dit kan je van te voren niet weten hoe je daar emotioneel op gaat reageren. Maar hij is er wel voor ze.

Heel veel sterkte weer en een dikke knuffel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven