Uit elkaar vanwege (ontbrekende) kinderwens

28-12-2015 01:08 667 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,



Ik heb een nieuw topic aangemaakt als vervolg op mijn eerdere topic 'Kinderwens, maar vriend weet het nog niet'. Het is tijd voor een nieuw topic, want mijn ex weet het inmiddels al wel een tijd en dat is de reden dat we afgelopen zomer uit elkaar zijn gegaan. We houden (nog steeds) verschrikkelijk veel van elkaar, maar ik wil graag kinderen krijgen en hij niet.. En daar hebben we geen middenweg/oplossing oid op gevonden.



Ik heb de afgelopen jaren in periodes veel op het forum geschreven en dat heeft mij wel veel geholpen. En ik merk dat ik ook nu wel een beetje hulp kan gebruiken.

De afgelopen maanden is het best goed gegaan, maar sinds de afgelopen maand heb ik echt een break down gekregen. Met als dieptepunt gisteravond toen ik na het uitgaan dronken op de grond heb liggen huilen van ellende.



Ik vind het ontzettend moeilijk om te accepteren dat dit het is. Dat er geen wonder gaat gebeuren waardoor hij het toch wil en bij me terug komt. En ik vind het heel moeilijk dat we allebei nog zoveel van elkaar houden en toch uit elkaar zijn en afstand moeten nemen.. Het voelt op dit moment uitzichtloos. En dan is er nog mijn droombeeld wat in duigen is gevallen.. Ik krijg geen kindje met deze leuke man.



Alle tips om dit te verwerken en accepteren zijn van harte welkom! Of gewoon een luisterend oor (oog) zijn, helpt mij op dit moment ook al heel erg.



Liefs meisjen
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat hij zich niet laat steriliseren vind ik een teken aan de wand. Naar mijn mening twijfelt hij en wil hij zijn opties openhouden voor de toekomst. Hiernaast krijg ik het idee dat hij gewoon niet verder met jou wil. Kind of geen kind. Het he's just not that into you gevoel krijg ik bij dit topic. Hij laat je gewoon gaan.
Weet je, uiteindelijk doet het er verder niet toe wat hij wel of niet wil. Hij wil geen kind met jou. De rest is speculatie en levert je niks op. Uit alles blijkt dat je nog moet beginnen met hem loslaten. Dat is heel begrijpelijk, maar wel iets om voor ogen te houden. Straks, als de pijn gesleten is, ben je los van deze man en doet het er niet meer toe welke invulling hij verder aan zijn leven geeft.



Sterkte weer.
quote:amy2 schreef op 27 januari 2016 @ 10:14:

Het feit dat hij zich niet laat steriliseren vind ik een teken aan de wand. Naar mijn mening twijfelt hij en wil hij zijn opties openhouden voor de toekomst. Hiernaast krijg ik het idee dat hij gewoon niet verder met jou wil. Kind of geen kind. Het he's just not that into you gevoel krijg ik bij dit topic. Hij laat je gewoon gaan.Hoeft helemaal niet, sommige mannen zijn gewoon heel erg huiverig voor deze ingreep (laf wellicht).
Alle reacties Link kopieren
quote:amy2 schreef op 27 januari 2016 @ 10:14:

Het feit dat hij zich niet laat steriliseren vind ik een teken aan de wand. Naar mijn mening twijfelt hij en wil hij zijn opties openhouden voor de toekomst. Hiernaast krijg ik het idee dat hij gewoon niet verder met jou wil. Kind of geen kind. Het he's just not that into you gevoel krijg ik bij dit topic. Hij laat je gewoon gaan.



Amy, dat is gewoon niet waar. We hadden een hele fijne relatie en zonder de vraag kind of geen kind, waren we samen gelukkig gebleven. Dat gevoel mag je krijgen bij dit topic, maar dat gevoel had ik in mijn relatie niet en laat ik mij ook niet aanpraten.

Dat hij twijfelt, diep van binnen, ja daar ben ik wel bang voor. En dat dat nu een hele moeilijke gedachte is, daar baal ik van.

Maar deze vragen zijn niet meer aan de orde. We hebben gekozen en moeten nu verder gaan met ons leven..
Alle reacties Link kopieren
Hi meisjen,

Ik zie net dit topic in de lijst staan, ik heb niet alles gelezen, maar ik wil je even een dikke geven. Mijn man en ik hebben gisteravond de knoop doorgehakt. Hij wil geen kinderen en ik denk dat ik dat wel wil. Het verschil bij ons is dat er meer speelt en ondanks dat we heel veel van elkaar houden, zie ik hem ook niet als de vader van mijn kind(eren). Gek is dat, toen we trouwden hadden we dat plaatje wel allebei in ons hoofd, maar de dingen veranderen en zijn zoals ze zijn. Accepteren dat dat zo is, zal denk ik de sleutel zijn om door te gaan en hopen dat er ooit toch nog die ene leuke vent voorbij komt met wie het wel helemaal klopt. En misschien komt hij (zowel die van jou als die van mij) straks wel iemand tegen met wie hij wel kinderen wilt. So be it. Je kan die dingen niet afdwingen, voorspellen. Het voelt goed of niet, en als het bij een van de partijen niet goed voelt dan is geen kinderen krijgen de juiste beslissing naar mijn idee. Heel veel sterkte in elk geval.

Liefs, Hannah
Alle reacties Link kopieren
Meisjen je klinkt geobsedeerd door je kinderwens. Kan het zijn dat je hem hierdoor uit het oog bent verloren tijdens de relatie? Obsessie=tunnelvisie. Was het nog wel leuk voor hem of hou je jezelf voor de gek dat het allemaal fantastisch was? Was hij nog wel gelukkig?

Ik snap niet waarom je zo'n goede relatie overboord gooit voor iets wat er nooit was en misschien nooit komt. Die boodschap is heel hard bij hem binnengekomen. Dat kan niet anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:amy2 schreef op 27 januari 2016 @ 16:35:

Meisjen je klinkt geobsedeerd door je kinderwens. Kan het zijn dat je hem hierdoor uit het oog bent verloren tijdens de relatie? Obsessie=tunnelvisie. Was het nog wel leuk voor hem of hou je jezelf voor de gek dat het allemaal fantastisch was? Was hij nog wel gelukkig?

Ik snap niet waarom je zo'n goede relatie overboord gooit voor iets wat er nooit was en misschien nooit komt. Die boodschap is heel hard bij hem binnengekomen. Dat kan niet anders.



Sorry hoor, maar ik heb het idee dat je TO opzettelijk een kutgevoel aan wil praten. Ze zegt toch dat wat jij zegt niet aan de orde is? ga er dan ook niet op door. Zoals je kan lezen hebben ze de beslissing samen gemaakt dus reageer daar dan ook gewoon naar.



@Meisjen



Ik vind helemaal niet dat je geobsedeerd bent door je kinderwens. Als je geobserdeerd was geweest dan had je wel gedaan wat een halve gek in dit topic schreef: je gewoon laten bezwangeren. Je wensen zijn heel normaal en dat je hier je relatie voor hebt moeten beëindigen is hardstikke erg, maar wel het beste voor jullie allebei uiteindelijk. Zo maak jij nog een kans om eventueel een gezin te stichten voordat het te laat is, heel verstandig.
Alle reacties Link kopieren
@amy: zoals ik al zei: nee, zo is het niet en nee, ik laat me dat niet aanpraten.



Dankjewel dalfx!



Nou ja, je kan het natuurlijk van te voren weten, dat mensen op een forum allemaal hun eigen mening geven en dat je daar misschien niet altijd op zit te wachten... Maar ik weiger om me de put in te laten praten door iemand die mij en mijn ex niet eens kende!
quote:amy2 schreef op 27 januari 2016 @ 16:35:

Meisjen je klinkt geobsedeerd door je kinderwens. Kan het zijn dat je hem hierdoor uit het oog bent verloren tijdens de relatie? Obsessie=tunnelvisie. Was het nog wel leuk voor hem of hou je jezelf voor de gek dat het allemaal fantastisch was? Was hij nog wel gelukkig?

Ik snap niet waarom je zo'n goede relatie overboord gooit voor iets wat er nooit was en misschien nooit komt. Die boodschap is heel hard bij hem binnengekomen. Dat kan niet anders.Begrijpend lezen valt niet mee hè?!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat gewoon lullig, van die mensen die hun frustatie kwijt moeten en dat afreageren op dit forum omdat ze zelf verbitterd zijn. Het stomme is dat het ze vaak lukt ook om je dingen aan te praten omdat je jezelf diep ongelukkig voelt op het moment, waardoor je jezelf er later op betrapt dat je er dan toch over na gaat denken. En dat vind ik gewoon erg, omdat je gewoon alle steun kan gebruiken op het moment. En dan niet alleen op dit topic hoor, maar zie het ook wel eens voorbij komen op andere topics waar mensen soms random "MAAK HET UIT" roepen zonder dat diegene dit als advies vraagt maar haar of zijn hart open en bloot legt. Gelukkig zijn er ook veel serieuze forummers, haal daar je kracht uit
Alle reacties Link kopieren
Laten we gewoon lief en tolerant naar elkaar zijn. Dat is oa een reden van een forum, steun, advies, feedback enz. Af en toe kritisch zijn is goed maar kwetsend en veroordelend is weer iets anders.

@ Dalfx, ik zie het ook veel voorbij komen. De kortzichtige (tunnelvisie) reacties. Het is kwetsend, juist omdat je hier voor steun en afleiding komt.
Alle reacties Link kopieren
Zo is het precies dalfx..

Ik zit me ook af te vragen waarom het mij zo raakt. Er komt wel vaker wat voorbij waarvan ik denk.. Tsja, wat moet ik ermee.. Ga ik me toch ook afvragen of er dan misschien wat inzit ofzo.. Inderdaad omdat je je al zo onzeker voelt.. En weet je, daar heb ik helemaal geen zin in! Het is al kut genoeg zonder dat.



Ik weet dat ik niet geobsedeerd was. Wel angstig. En hij ook.. Terecht blijkt.

Hanna omschreef het wel goed. Het is nu een kwestie van accepteren. Moeilijk hoor, maar ik doe m'n best! En het gaat ook wel telkens wat beter geloof ik! Helaas mis ik hem nog steeds enorm.
Alle reacties Link kopieren
quote:amy2 schreef op 27 januari 2016 @ 10:14:

Het feit dat hij zich niet laat steriliseren vind ik een teken aan de wand. Naar mijn mening twijfelt hij en wil hij zijn opties openhouden voor de toekomst. Hiernaast krijg ik het idee dat hij gewoon niet verder met jou wil. Kind of geen kind. Het he's just not that into you gevoel krijg ik bij dit topic. Hij laat je gewoon gaan.



Welnee.

Mijn ex-vriend wil absoluut geen kinderen. Toch laat hij zich niet steriliseren. Weet je waarom niet? Lijkt hem eng. Naalden. Ziekenhuis. Verdoving. Pijn. En het lijkt hem gênant, om zo voor een dokter te liggen. Ik kon dan alleen maar met mijn ogen rollen, weet je hoe vaak ik achterover met mijn knieën omhoog bij welke dokter dan ook heb gelegen? Maar goed, dat ging hij dus echt niet doen.



Ik weet zeker: als er een mannenpil zou zijn, dan zou hij die slikken.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Het zou idd wel een hoop gezeik voorkomen, een mannenpil. Zouden mannen nooit meer een vrouw kunnen bezwangeren tegen hun wil in zoals die halve gare in dit topic zou doen. Misschien over 50 jaar. uitvinding van de eeuw.
Alle reacties Link kopieren
Zit geen kern van waarheid in. Zoals je schreef over jullie relatie, zat het goed op 1 ding na. Ook respecteer jij hem. Met obsessief gedrag zou je dit soort rationele beslissingen niet nemen die zulke emoties te weeg brengen.

Kijk lekker uit naar Japan, op het positieve.

Liefs Margriet
Alle reacties Link kopieren
@dalfx, en dan zijn ze ws nog te eigenwijs om ze in te nemen 😜.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Margriet :-). Gaat lukken hoor in Japan!
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve lezers,



Ik weet dat er geen standaard tijden voor staan, maar wat vinden jullie eigenlijk een 'normale' tijd om liefdesverdriet te hebben?

Ik heb er dit weekend weer zoveel last van..

Hoorde een liedje waarin gezongen wordt: 'empty feeling in your heart'.. Dat omschrijft het goed.. En ik doe alles 'goed'.. Geen contact hebben, leuke dingen doen, stoer op vakantie gaan, werken, daten met iemand anders. Maar nu na een half jaar heb ik nog steeds een empty feeling in my heart.. En mis ik hem nog steeds zo erg.. Vraag me af wanneer dit overgaat..

Wat zijn jullie ervaringen?



Groetjes meisjen
Er staat niet een bepaalde tijd voor. Zoals ik je verhaal gelezen heb, zat de liefde heel erg diep en dan kan het heel erg lang duren, mogelijk blijft er altijd iets blijven hangen. Ik wil je niet verdrietiger maken, maar ik zeg je eerlijk hoe ik denk.

Probeer zoveel mogelijk een nieuw leven op te bouwen, nieuwe dingen te doen. Ik wil niet zeggen dat je moet vluchten ofzo, maar afleiding helpt het beste.
quote:meisjen schreef op 31 januari 2016 @ 21:06:

Dag lieve lezers,



Ik weet dat er geen standaard tijden voor staan, maar wat vinden jullie eigenlijk een 'normale' tijd om liefdesverdriet te hebben?

Ik heb er dit weekend weer zoveel last van..

Hoorde een liedje waarin gezongen wordt: 'empty feeling in your heart'.. Dat omschrijft het goed.. En ik doe alles 'goed'.. Geen contact hebben, leuke dingen doen, stoer op vakantie gaan, werken, daten met iemand anders. Maar nu na een half jaar heb ik nog steeds een empty feeling in my heart.. En mis ik hem nog steeds zo erg.. Vraag me af wanneer dit overgaat..

Wat zijn jullie ervaringen?



Groetjes meisjenMijn ervaring wil je denk ik niet horen, maar ik heb hem serieus zeker in de eerste 2 jaar vreselijk gemist!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Meisjen,



Denk ook dat er geen standaard tijd voor staat. Ik heb wel eens gelezen dat het per jaar een maand is., dus 5 jaar samen 5 maanden om te rouwen. Persoonlijk, denk dat dat een fabel is maar wellicht een gemiddelde (maar een gemiddelde komt ook weer tot stand met.....).

Mocht mijn relatie over gaan, verwacht ik net als loisnvt hier lang last van te hebben....



Vertrek je deze week of volgende week?



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Ja.. Het is misschien ook wel erg optimistisch om te denken dat ik hem na 6 maanden niet meer zou missen.. En pas 1 maand eigenlijk echt zonder contact (op 1 verjaardagssms na..). Heb ergens ook het gevoel dat ik er pas echt overheen kom als ik een andere vriend en toekomst heb..

@margriet: ik vertrek over een paar dagen! Zin in!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Meisjen,



Denk dat een andere vriend (geen rebound) en andere toekomst zeker zal helpen. Nu zit je in het verdriet en gemis. Hopelijk helpt Japan ook mee in het proces, dat je er lekker helemaal uit bent!

Mijn vriend en ik hebben het er gisteren en vanochtend weer over gehad, erg emotioneel allemaal want we bespraken ook 'hoe gaan we in hemelsnaam uitelkaar'. Ga je op een dag gewoon weg terwijl je zo gek op elkaar bent.

Gisteren ben ik ook naar de huisarts geweest want slaap elke nacht nog maar 4

uur vanwege constante angst vanwege deze situatie. Arts gaf ook aan dat slapeloosheid hierdoor kwam (verder heb niks). Hij raadde aan om naar de Haptonoom te gaan maar dat lijkt me zo zweverig, aan de andere kant sta nu overal voor open want wil gewoon slapen. Slaap sinds begin december gemiddeld 4 uur per nacht, gevoel dat ik op omvallen sta.

Heel veel plezier in Japan! Geniet er van en hopelijk kom je weer iets gelukkiger terug naar NL!
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt een beetje zweverig, maar ik had veel aan iets wat ik las in 'Eten, bidden en beminnen'. Daarin schrijft de hoofdpersoon dat als ze denkt aan haar ex, dat ze in gedachten een pakketje van die gevoelens maakt en dat dan naar hem toe stuurt, in gedachten dus. Op die manier kan ze accepteren dat ze van hem houdt, hem mist, aan hem denkt en toch aan de andere kant van de wereld een ander leven aan het leiden is.



OK, sorry voor dit zweverige verhaal, en veeeeeeeeeeelllll plezier in Japan!
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
@margriet; jeetje wat heftig zeg... Het is ook zo'n onmogelijke beslissing... Dat is ook bijna niet te doen hè. Wij waren op vakantie. Opeens had ik de knoop doorgehakt. Ik kon het niet meer. We hadden toen nog een dag of 5 samen en dat was op zich wel fijn. We hebben het thuisfront toen niks verteld, eerst een paar dagen zelf gewend aan het idee. Pas toen we terug waren iedereen ingelicht. En dan komt het regelen, maar dat vond ik uiteindelijk minder zwaar dan de knoop doorhakken, geloof ik. In de weken daarna hadden we eigenlijk niet veel contact, maar toch wel iets. Nu sinds een maand helemaal niks.



Het slijt wel een beetje, dat merk ik wel. Op het punt waar jij nu staat dacht ik nog 'hoe kom ik de dagen door zonder hem'.. Dat is nu wel 'normaal' geworden. Het is gewoon zo. Vandaag hadden twee collega's het er toevallig nog over hoe erg ze hun vriend misten als ze 1 of 2 avonden zonder hem waren. Alleen was maar ongezellig vonden ze (vond het zelf wat minder dat ze het er zo over hadden in mijn bijzijn, maar goed, mensen vergeten je situatie blijkbaar ook snel.. ). Ik dacht tsja.. Ongezellig... Ja, dat is zo.. Maar alles is relatief en ergens went ook alles. Ik vind het nog steeds lekker om na een dag hard werken thuis te komen. Ook zonder hem.

Life goes on...



Heel veel sterkte met de beslissing.. Rot dat je er zo van wakker ligt.. Dat maakt het niet beter. Goed dat je naar de huisarts bent gegaan hoor!



@makreel: je bent de tweede die dit boek noemt. Ik denk dat ik het ga kopen en mee ga nemen naar Japan. Wil het graag lezen.



Wat zweverig betreft: haptonoom kan denk ik best goed zijn! Ik ben ook niet zo zweverig, maar heb daar wel goede verhalen over gehoord. Ik ben vandaag ook gestart met iets nieuws.. Heb eerste les van een meditatie cursus gehad. Ik ben echt benieuwd wat het mij kan brengen. Ervaringsdeskundigen spreken over 'rust in je hoofd' .. Focussen.. Leren gedachten te sturen.. Allemaal dingen die ik graag wil. Dus ik ben er maar eens aan gegaan. Ben benieuwd hoe het mij zal vergaan. Les 1 was prettig!



Welterusten allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven