Uiterlijk partner

21-12-2015 14:56 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Graag zou ik wat willen voorleggen. Het voelt dubbel omdat ik mij er enigszins voor schaam ofzo?

Sinds bijna 4 maand heb ik een relatie. Het gaat ontzettend goed, op alle vlakken voelen we elkaar aan en hebben we een klik. Eigenlijk zou ik bijna zeggen dat het te mooi is om waar te zijn.

Ik kan me niet voorstellen wat een andere man nog meer zou kunnen toevoegen in een relatie.

Wat is het probleem dan zou je zeggen?

Tja... is het een probleem..

Het betreft zijn uiterlijk...

Als ik hem zo zie lopen dan vind ik hem niet aantrekkelijk. Ik bedoel absoluut niet aantrekkelijk in de zin van dat ik een 'hunk' ofzo wil zien. Ik 'val' op heel gewone mannen en ben dus ook heus niet heel veeleisend ofzo..

Toch meen ik dat ik het gevoel moet hebben dat als ik hem zie lopen, in het openbaar, dat ik moet denken 'zo; die is van mij'... en dat ik 'trots' op hem ben.

Dat gevoel heb ik dus niet. Het is eerder zo dat ik me een beetje 'schaam' voor hem. Terwijl ik het schrijf voelt dit zo erg... en schaam ik me dat ik me schaam... het is een gouden vent...

We hebben het zo fantastisch samen maar merk dat ik gelegenheden het liefst zou mijden. De ontmoetingen met fam/vrienden die hem nog niet ontmoet hebben maken mij nerveus... ben geneigd om hen van tevoren al te waarschuwen.... 'hij is niet zo knap maar wel erg lief....'

We zijn 39 en 45.. maar voelt alsof ik me gedraag als een puber.

Het uiterlijk telt niet enz enz.... dat is ook echt m'n motto en het gaat er om hoe we het samen hebben. DIt is fantastisch dus je zou zeggen; klaar, punt!!

toch merk ik dat dit stukje me bezighoudt... Op het moment dat we niet bij elkaar zijn heb ik soms ook niet de behoefte om met hem af te spreken en voelt het als een soort van afkeer.

Als we weer bij elkaar zijn is het prima.

Is er iemand die dit herkent vanuit z'n eigen situatie ofzo? hoe ga je hiermee om?

(en eigenlijk weet ik het antwoord.... het gaat om het innerlijk....)

(of toch... het oog wil ook wat....

maar ik wil hem niet kwijt... dus ja... kwestie van accepteren....)
Kijk naar de mooie punten, charmante lach? Mooie tanden? Lieve uitstraling?
Tja, dit is 'm dan toch niet, vrees ik voor je. Anders zat je hier echt niet mee. Op den duur zal het je opbreken. Het lijkt misschien oppervlakkig, maar het gaat weldegelijk ook om een aantrekkingskracht die je moet voelen voor zijn uiterlijk. Dan maakt het echt niet uit inderdaad dat hij de schoonheidsprijs niet verdient, want jij vindt hem prachtig, en daarom loop je trots naast hem! Is dat niet het geval, dan gaat dat zeer waarschijnlijk ook niet meer komen en is het toch wel gedoemd te mislukken.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Hij verdient beter dan dit.. je hoort degene waarvan je houdt de mooiste persoon op aarde te vinden. Jij moet doorzoeken tot iemand je dat gevoel geeft
quote:Tovergieter schreef op 21 december 2015 @ 15:01:

Tja, dit is 'm dan toch niet, vrees ik voor je. Anders zat je hier echt niet mee. Op den duur zal het je opbreken. Het lijkt misschien oppervlakkig, maar het gaat weldegelijk ook om een aantrekkingskracht die je moet voelen voor zijn uiterlijk. Dan maakt het echt niet uit inderdaad dat hij de schoonheidsprijs niet verdient, want jij vindt hem prachtig, en daarom loop je trots naast hem! Is dat niet het geval, dan gaat dat zeer waarschijnlijk ook niet meer komen en is het toch wel gedoemd te mislukken.Dit! En dat dikgedrukte mag welke reden dan ook zijn. Dus niet dat je hem letterlijk prachtig vindt, maar dat dat je werkelijk niet boeit en je alsnog trots bent vanwege al zijn andere kwaliteiten. Ik denk ook dat dit hem niet voor je is. En gezien jullie zo kort samen zijn, zou ik ook niet proberen hem op te kalefateren, maar gewoon accepteren dat hij, zoals hij is, het niet IS voor jou.
Helaas ken en herken ik dat, ik heb er ook last van.

Ik had allang getrouwd en wel kunnen zijn!..maar ja, elle is ook nogal van het uiterlijk, gek eigenlijk, want ik denk dat ik beter dan wie dan ook weet dat dit niet hoort te spelen.

.

En toch..?

Ja, toch, zo ken ik een schat van een man, heeft me ook nog wel wat te bieden, maar als ik daar bij in bed moet stappen, dan gaat hem dat niet worden.

Hoe pijnlijk ook.

.

Zelf zit ik er ook nogal mee,..want ik ken een hoop goede mannen, lief, aanhankelijk, alles wat ik me maar wens.

Maar nee, kan er geen sex mee hebben.

.

Dat is toch erg?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..

Tja, dit is 'm dan toch niet, vrees ik voor je. Anders zat je hier echt niet mee. Op den duur zal het je opbreken. Het lijkt misschien oppervlakkig, maar het gaat weldegelijk ook om een aantrekkingskracht die je moet voelen voor zijn uiterlijk. Dan maakt het echt niet uit inderdaad dat hij de schoonheidsprijs niet verdient, want jij vindt hem prachtig, en daarom loop je trots naast hem! Is dat niet het geval, dan gaat dat zeer waarschijnlijk ook niet meer komen en is het toch wel gedoemd te mislukken.Helemaal mee eens!
Hoezo zou je zeggen dat hij niet zo knap is? Mijn man is ook niet de knapste ter wereld en anderen zullen hem misschien helemaal niet knap of aantrekkelijk vinden.

Maar ík vind hem wel knap en aantrekkelijk om te zien. Ik hoop dat dat voor hem ook geldt, ik zou het niet leuk vinden als hij mij totaal niet aantrekkelijk zou vinden.

De meeste mensen zijn niet heel knap, dus die aantrekkingskracht zit hem meestal in iets anders. Als dat er na 4 maanden al niet meer zit of nooit gezeten heeft is het wat mij betreft wel einde verhaal.

Verliefdheid heeft voor mij namelijk alles te maken met aantrekkingskracht.

Tja, dit is 'm dan toch niet, vrees ik voor je. Anders zat je hier echt niet mee. Op den duur zal het je opbreken. Het lijkt misschien oppervlakkig, maar het gaat weldegelijk ook om een aantrekkingskracht die je moet voelen voor zijn uiterlijk. Dan maakt het echt niet uit inderdaad dat hij de schoonheidsprijs niet verdient, want jij vindt hem prachtig, en daarom loop je trots naast hem! Is dat niet het geval, dan gaat dat zeer waarschijnlijk ook niet meer komen en is het toch wel gedoemd te mislukken.Hier ben ik het mee eens
quote:lux. schreef op 21 december 2015 @ 15:06:

Hoezo zou je zeggen dat hij niet zo knap is? Mijn man is ook niet de knapste ter wereld en anderen zullen hem misschien helemaal niet knap of aantrekkelijk vinden.

Maar ík vind hem wel knap en aantrekkelijk om te zien. Ik hoop dat dat voor hem ook geldt, ik zou het niet leuk vinden als hij mij totaal niet aantrekkelijk zou vinden.

De meeste mensen zijn niet heel knap, dus die aantrekkingskracht zit hem meestal in iets anders. Als dat er na 4 maanden al niet meer zit of nooit gezeten heeft is het wat mij betreft wel einde verhaal.

Verliefdheid heeft voor mij namelijk alles te maken met aantrekkingskracht.Dik gedrukte stukje vind ik erg mooi geschreven, hier heb ik het ook mee eens
foto?
quote:Enora schreef op 21 december 2015 @ 15:03:

[...]

Dit! En dat dikgedrukte mag welke reden dan ook zijn. Dus niet dat je hem letterlijk prachtig vindt, maar dat dat je werkelijk niet boeit en je alsnog trots bent vanwege al zijn andere kwaliteiten. Ik denk ook dat dit hem niet voor je is. En gezien jullie zo kort samen zijn, zou ik ook niet proberen hem op te kalefateren, maar gewoon accepteren dat hij, zoals hij is, het niet IS voor jou.

best confronterend om te lezen..

ik heb nl écht het gevoel dat we voor elkaar gemaakt zijn... klinkt bijna zweverig....

maar we hebben het werkelijk zo fijn samen...

Het is misschien niet eens zozeer dat zelf nou het meeste er mee zit.... bepaalde dingen raak je aan gewend en zie je niet eens meer bij iemand die je vaak ziet en door al het andere fijne kijk ik er 'doorheen' zeg maar....

het is misschien meer dat ik me er teveel mee bezig houdt wat de anderen er van zullen vinden en dan vooral de mensen die hem niet kennen.

mensen die hem kennen zien z'n karakter en het uiterlijk is dan niet van belang...
Ik denk niet dat dit hem wordt op lange termijn. Die man verdient veel beter.

Je bent je namelijk nu al veel te veel bezig met het focussen op wat jij als een negatief punt ervaart, zodanig dat je de rest straks helemaal niet meer ziet.

Natuurlijk, zaken als onverzorgd in welke vorm dan ook, valt aan te passen door hem de juiste motivatie te geven. Hoe hij zich kleed/verzorgd/presenteert. Haar, uiterlijk etc. Zelfs zijn figuur is met de juiste stimulans en steun aan te passen. Maar daardoor ziet iemand er nog niet "Lelijk" uit. lelijk is iets wat jij persoonlijk ervaart, andere mensen zien dat weer anders. En wanneer jij dat zo bij hem ziet, dan kan hij er nooit wat aan veranderen. Zelfs al heeft hij het beste verzorgde kapsel en een het lichaam van een Griekse god standbeeld gestoken in de meest modieuze en nette kleding, jij blijft hem dan nog lelijk vinden waardoor je nooit verder zal komen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Mijn man is trouwens niet lelijk hoor, haha het staat er een beetje raar.

Mijn man is gewoon best een 'doorsnee man' denk ik. Niet opvallend knap niet opvallend lelijk. Ik ben ook niet opvallend knap of lelijk. 90% van de mensheid is niet opvallend knap of lelijk. Dat bedoel ik te zeggen.

Maar als ik naar mijn man kijk, en dan vooral zijn mooie benen en onderarmen en die prachtige grote, donkerbruine ogen en zijn mooie gezicht, dan zie ik een prachtige man. Ook al zien heel veel anderen er waarschijnlijk niets bijzonders in. Net zoals ik de meeste mensen niet heel knap vind maar 'gewoon' mensen.

Heb ook nog nooit bij een vriendin gehad van: nou wat een knappe man is dat zeg! Ze vinden hem zelf meestal heel knap, net zoals dat ik mijn man heel knap vind.

Dus ben je bang dat mensen vinden dat je slechte smaak hebt of vind je hem zélf echt niet aantrekkelijk?

Want in geval 1 zou ik zeggen: ik vind bijna nooit andermans partner knap, dus waar maak je je druk om, in geval 2 zou ik zeggen: this ain't it for you.
Ik weet niet of dit een probleem is. Denk je wel eens als je je oom ziet, of de vriend van een vriendin, of de buurman, als het gewoon een leuk, vriendelijk persoon is: Goh, die is lelijk, dat had ze beter moeten doen. En als je dat dan al denkt, vind je dat dan nog steeds als je die persoon beter hebt leren kennen? En als dat dan nog steeds zo is: Zeg je dat dan tegen je vriendin/tante/buurvrouw?

Het klinkt alsof je bang bent dat anderen hem niet goed genoeg voor je vinden. Dat ze niet zie nwat jij in hem ziet. Volgens mij is dat ten eerste niet belangrijk, en ten tweede is uiterlijk het minste waar je vrienden en familie op zullen letten.

Als je hem echt sexueel onaantrekkelijk vindt, dan zou ik achter mijn oren krabben en de relatie heroverwegen. Als je alleen bang bent dat anderen hem niet leuk genoeg vinden, dan moet je je daar gewoon overheen zetten.
Haha Lux, na jouw tweede beschrijving vind ik jouw man, zoals hij nu in mijn hoofd is afgebeeld, wel heel knap.
quote:appelstroop88 schreef op 21 december 2015 @ 15:15:

Haha Lux, na jouw tweede beschrijving vind ik jouw man, zoals hij nu in mijn hoofd is afgebeeld, wel heel knap.

Ja, maar dat komt omdat dat is wat IK zie. Jij ziet misschien weer iets heel anders waardoor je hem minder aantrekkelijk vindt. Zo werkt dat nu eenmaal. Bij degene die je aantrekkelijk vindt vergroot je de 'knappe' dingen uit, bij degene die je niet aantrekkelijk vindt de minder knappe dingen. Dat doe je automatisch.

Beauty is echt in de eye of the beholder. Op die paar mensen na die echt knapper zijn dan de meeste mensen, en die dus ook door de meesten knap gevonden worden.
Nou, als ik mijn partner niet zou "lusten" in de zin van aantrekkelijk in uiterlijkheden vinden, dan zou het geen verkering maar een vriendschap zijn.

Ik ben dus wel zo'n oppervlakkige trut die op uiterlijk valt. En de combinatie lekker ding met mooi karakter is helemaal mooi meegenomen.
Waar zit het hem in? Ik geloof niet in iemand veranderen, maar als het gaat om kleding of onverzorgd haar staat hij wellicht open voor een aanpassing. Voorbeeldje: Ik had ooit een vriendje met 1 voortand waarvan de punt zwart was. Hij liet dat bijkleuren, maar dat moest om de zoveel tijd. Ik vind een mooi gebit echt heel belangrijk, daar kan ik niets aan doen. Als hij dan vergat om het bij te houden was dat voor mij lastig, dus hielp ik hem eraan herinneren. Ik hoop dat mijn man dat ook bij mij doet met zoiets.
Iemand hoeft niet knap en aantrekkelijk te zijn, maar wel voor diegene waar hij of zij een relatie mee heeft. Dat vind ik een belangrijk deel van een relatie.

Vind je iemand niet aantrekkelijk en schaam je je ervoor, dan zit je in de verkeerde relatie. Je kunt het dan fijn hebben, maar dan is het een leuke vriendschap. Niet meer dan dat.
Ik zou geen relatie kunnen hebben met iemand die ik niet aantrekkelijk vind. Ik denk niet dat hij de juiste man voor je is.
Ik vind mijn man super knap. De knapste.

Hoe de rest daar over denkt weet ik niet, en maakt mij ook niet uit.

Dat jij je bij openbare gelegenheden "schaamt" is al niet een best teken.

Ik zou geen relatie kunnen hebben met iemand die ik fysiek niet aantrekkelijk vind.
quote:lux. schreef op 21 december 2015 @ 15:17:

[...]

Ja, maar dat komt omdat dat is wat IK zie. Jij ziet misschien weer iets heel anders waardoor je hem minder aantrekkelijk vindt. Zo werkt dat nu eenmaal. Bij degene die je aantrekkelijk vindt vergroot je de 'knappe' dingen uit, bij degene die je niet aantrekkelijk vindt de minder knappe dingen. Dat doe je automatisch.

Beauty is echt in de eye of the beholder. Op die paar mensen na die echt knapper zijn dan de meeste mensen, en die dus ook door de meesten knap gevonden worden.Ik bedoel er ook vooral mee te zeggen dat het tussen jullie wel goed zit ;).
Oh en TO, hoe is jullie seksleven? Als zijn uiterlijk je daarbij ook dwars zit zie ik het donker in.. als het puur om de mening van anderen gaat dan moet je misschien iets aan je gevoeligheid voor die meningen doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven