Uitleg aan ex?

23-01-2017 15:32 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Overweeg ex te contacteren om uit te leggen wat de reden is van de relatiebreuk, nu er een medische reden is om toendertijd spanning niet aan te kunnen.
Waarom zou je je ex daar na een jaar nog verantwoording voor gaan afleggen?
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook ergens een probleem van gaan maken natuurlijk....

maar dat is geen goed idee..

laat het hier maar bij.
Alle reacties Link kopieren
Als jij je na een jaar er nog rot over voelt hoe het toen uitgegaan is zou ik het zeker doen. Misschien heeft je ex er wel wat onzekerheid van opgelopen dat het zomaar ineens over was. Het zou voor hem ook vragen kunnen beantwoorden.



Ik zou het dus wel doen.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet doen. Het is al een jaar geleden gebeurd.
..........
Alle reacties Link kopieren
Een jaar na dato?...

.

Lieve heer.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Voor wie doe je dat dan? Niet voor hem, maar voor je eigen gemoedsrust denk ik. En dan mag je je serieus afvragen of je hem niet beter met rust kunt laten na een jaar.
Als jullie relatie dermate serieus was dat je zou gaan trouwen, en je hebt hem destijds geen uitleg gegeven over waarom je bent weggegaan, dan zou ik het wel doen. Ik vind het namelijk zelf erg vervelend als mensen me 'zomaar' lijken te dumpen.



Maar dan zou ik wel duidelijk zijn over mijn intenties. In de eerste plaats tegenover mezelf. Wil je hem eigenlijk terug? Wil je jezelf rechtvaardigen? Wil je hem een beter gevoel geven?



Alleen in dat laatste geval, dan zou ik iets doen, als je denkt dat je hem gekwetst hebt en dat dit iets kan helpen dat te verzachten.
Alle reacties Link kopieren
als jullie al die tijd geen contact hebben gehad en hij dus ook nooit om een nadere verklaring heeft verzocht dan zou ik het hierbij laten.
Waarom denk je dat je ex na zoveel tijd nog op die uitleg zou zitten te wachten?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof in deze eigenlijk niet zo, dat jullie relatie verstoord raakte, door de problematiek die je hier benoemd.

Ik denk dat er van hem , naar jou, meer aan de hand was....

Als hij van je hield, was hij nog bij je, al viel je nog tien keer flauw....dat gaat er door me heen, als ik je post lees.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een excuus.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je doel zijn met een dergelijke uitleg? Wat zou je ermee willen bereiken?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
quote:Renaissance schreef op 23 januari 2017 @ 15:52:

Voor wie doe je dat dan? Niet voor hem, maar voor je eigen gemoedsrust denk ik. En dan mag je je serieus afvragen of je hem niet beter met rust kunt laten na een jaar.

+1

Je ex heeft niet om een uitleg gevraagd en je al een jaar niet gezien. Dit doe je dus niet voor hem. En wat wil je bereiken? Ben je bang dat je je relatie om de verkeerde redenen hebt verbroken? Wil je hem dan weer terug?

En, waarom zou je hém dit aandoen? Misschien is hij wel gelukkig in een nieuwe relatie. Komt zijn ex ineens weer opduiken. Ook niet zo leuk.voor de eventuele nieuwe vriendin.



Wat wil je ermee bereiken?
Ik zou een duidelijke mail sturen. Hij kan 'm altijd deleten of lezen. Misschien is het fijn voor 'm. Misschien niet. Ik zou 't denk ik wel fijn vinden. Maar idd wel duidelijk zijn over je intenties.



Ik vind na een hele serieuze relatie een jaar nog niet zo bizar lang. Ik heb ooit drie jaar na dato excuses van mijn ex gekregen over hoe het uitgegaan was. Ik had een flinke knauw daarvan gekregen dus om daar excuses voor te krijgen was wel erg fijn. Ook al was het al drie jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt eraan wat je hiervan verwacht. Verwacht je begrip met terugwerkende kracht of wil je hem eigenlijk terug?

Als je dit verwachtingloos kunt doen, puur en alleen om hem de uitleg te verschaffen die hij een jaar geleden eigenlijk al verdiende dan kun je het doen, gewoon, om het af te sluiten.

Als je eigenlijk een dubbele agenda hebt is het goed om dat te onderzoeken.
...
Alle reacties Link kopieren
Je noemt een aantal keren bewust dat het een Fysiek probleem was etc. Het komt op mijn over als excuses, om te proberen hem daar weer mee terug te krijgen. Nadat je hem vorig jaar vermoedelijk gedumpt hebt..?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fluithaas schreef op 23 januari 2017 @ 15:53:

Als jullie relatie dermate serieus was dat je zou gaan trouwen, en je hebt hem destijds geen uitleg gegeven over waarom je bent weggegaan, dan zou ik het wel doen. Ik vind het namelijk zelf erg vervelend als mensen me 'zomaar' lijken te dumpen.



Maar dan zou ik wel duidelijk zijn over mijn intenties. In de eerste plaats tegenover mezelf. Wil je hem eigenlijk terug? Wil je jezelf rechtvaardigen? Wil je hem een beter gevoel geven?



Alleen in dat laatste geval, dan zou ik iets doen, als je denkt dat je hem gekwetst hebt en dat dit iets kan helpen dat te verzachten.



Mijn intentie is absoluut niet om hem terug te krijgen. De kans is groter dat hij mij terug wil maar daar ga ik ook niet van uit. Ik ga er van uit, en hoop, dat hij inmiddels zichzelf opgeraapt heeft (hij was erg gekwetst) en misschien zelfs een nieuwe vriendin.



Mijn doel en intentie is zoals ik het schrijf, en er is geen verborgen agenda zoals een aantal suggereren. Er waren 1001 redenen om weer contact op te nemen, dus als dat mijn doel was dat had ik het eerder gedaan. Mijn twijfel komt voort uit het feit dat ik niet weet wat deze verklaring met hem zal doen, en mijn enige doel is is dat hij zich er beter van gaat voelen of iets kan afsluiten. Anders had ik het niet eens overwogen.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd snap ik niet dat bij deze kwestie een jaar 'te lang geleden' is. Wanneer je een relatie hebt waarvan je uitgaat dat je tot de dood bij elkaar zal blijven, en elkaars grote liefdes bent stelt een jaar toch weinig voor?
Als je een ex een jaar niet gezien en gesproken hebt, dan is de ergste pijn vaak wel geheeld. Nu contact opnemen betekent ook dat je oude wonden weer open haalt. Ik denk niet dat hij daar op zit te wachten. Als hij nog met enorme vragen zou worstelen, dan had hij die wel gesteld lijkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven