Uit=uit?

17-01-2017 22:15 41 berichten
Ik had van de week een interessant gesprek met iemand die 9 jaar samen was geweest met iemand en half jaartje vrijgezel is. Ik ook een aantal jaar een relatie en sinds een maand vrijgezel.



Mijn gesprekspartner, een man zei dat hij nav mijn verhaal en hoe ik praat over hem en wat ik vertel over mijn ex dat hij denkt dat de breuk een paar maanden zal duren wellicht en dat we weer bij elkaar komen. Zijn redenatie: mannen die het zolang met iemand 'volhouden' gaan vaak weer terug bij die vrouw omdat als er verder niets onoverkomelijks is gebeurd/aan de hand dit toch het fijnst en het meest vertrouwde is. Ik vond het een beetje onzin, want uit=uit niet voor niets. Zeker als je al zo lang een relatie heb.



Ben hierdoor nieuwsgierig geworden wat jullie ervaringen, verhalen zijn. Hoe vaak gebeurd dit in de praktijk en om welke redenen, gaan mensen uit elkaar en om welke redenen komen ze wéér bij elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Nope....in mijn omgeving ook alleen uit=uit (bij mijzelf trwns ook)...



Ik denk dat deze meneer na 9 jaar en nu een half jaartje alleen, zijn eigen ex toch meer waardeert en wel terug zou willen....;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit gehoord van stellen die weer bij elkaar komen
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving twee stellen die weer bij elkaar kwamen en nu (jaren later) nog steeds bij elkaar zijn. Verschil is wel dat zij maar een paar dagen uit elkaar zijn geweest... zeker geen maand.



Mensen die langere tijd uit elkaar waren kregen daarna een soort knipperlicht relatie, kwam nooit meer helemaal goed. Maar ja, dat zijn de ervaringen uit mijn omgeving, anderen hebben misschien weer andere ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Net zoals nee nee is, is uit ook echt uit.
You're a diamond dear, they can't break you
quote:enohpi schreef op 17 januari 2017 @ 22:20:

Nope....in mijn omgeving ook alleen uit=uit (bij mijzelf trwns ook)...



Ik denk dat deze meneer na 9 jaar en nu een half jaartje alleen, zijn eigen ex toch meer waardeert en wel terug zou willen....;)



Soms weet je pas wat je mist als het er niet meer is



Ik kan mij voorstellen dat alleen ook maar alleen is. En het is geen goede reden om bij iemand te zijn, omdat je niet alleen wil zijn. Maar het kan maken dat je sommige problemen als minder erg gaat zien, omdat als je alleen bent ook niet altijd geweldig is.



En ik denk in zijn geval dat het klopt. Hij ging niet echt 'vrijwillig' uit elkaar, maar moest omdat zijn moeder niet door 1 deur kon met zijn vriendin. Cultuur speelde ook een grote rol.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het in het begin van mijn relatie wel eens uit uit gemaakt. Omdat ik het even zat was geloof ik. Beetje impulsief was ik toen... We waren toen een maand of vier samen. Dat heeft een week geduurd en toen kwamen we weer bij elkaar, ik kon toch niet zonder hem Nu al weer 18 jaar verder, met ups en downs maar zonder verdere onderbrekingen.
For whom the bell tolls
Mijn vroegere buren zijn gescheiden, hebben 5 jaar apart van elkaar geleefd en voornamelijk contact gehad vanwege de kinderen en zijn nu sinds 4 jaar ongeveer schat ik weer bij elkaar en wonen ze weer samen met de kinderen in één huis.

En de vriend van mijn beste vriendin had na vier jaar de relatie beëindigd, hebben een pauze gehad van een half jaar en toen kwamen ze er toch achter dat ze niet zonder elkaar kunnen. Inmiddels zijn ze weer twee jaar volledig samen en wonen ze samen.

Het kan dus wel.
quote:MrsLady schreef op 17 januari 2017 @ 22:42:

Mijn vroegere buren zijn gescheiden, hebben 5 jaar apart van elkaar geleefd en voornamelijk contact gehad vanwege de kinderen en zijn nu sinds 4 jaar ongeveer schat ik weer bij elkaar en wonen ze weer samen met de kinderen in één huis.

En de vriend van mijn beste vriendin had na vier jaar de relatie beëindigd, hebben een pauze gehad van een half jaar en toen kwamen ze er toch achter dat ze niet zonder elkaar kunnen. Inmiddels zijn ze weer twee jaar volledig samen en wonen ze samen.

Het kan dus wel.



Weet je toevallig de redenen?



Klinkt als All you need is love-achtig
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak koppels weer samen komen? Volgens mij heel weinig. Natuurlijk zijn er altijd een paar succesverhalen, maar ik denk dat voor de meesten uit =uit is.



Wanneer je een langere tijd samen bent, ga je ook niet voor de eerste de beste reden uit elkaar. Ik kan honderden irritante gewoontes van mijn partner opnoemen, toch wil ik elke dag met hem delen. Er zal iets ergs moeten gebeuren eer ik onze relatie beëindig, en ik kan me moeilijk inbeelden dat ik dat gedrag een paar maanden of jaren later opeens wel vergeef.
Alle reacties Link kopieren
Lovestar, wil je weer een relatie met jouw ex?
Wij waren bijna 7 jaar samen en toen verbrak ik de relatie. Na een paar maanden waren we weer bij elkaar. Nu zijn we een tijd verder en gaat het beter dan ooit.



Hier zei ooit iemand dat als een vaas kapot valt, dat je de lijmresten altijd zult zien. Maar daar ben ik het niet mee eens. We hebben er een veel mooiere vaas van kunnen maken.
Oh en mijn buurvrouw: drie kinderen met haar man. Basisschoolleeftijd. Hij had een affaire met een ander. Ze gingen uit elkaar. Na 10 jaar kregen ze opnieuw een relatie en dat gaat nu alweer bijna 10 jaar goed.



Maar goed, daar tegenover staan talloze verhalen van mensen waarbij het gewoon uit bleef. Dit zijn de uitzonderingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lunaleeflang schreef op 17 januari 2017 @ 23:06:

Wij waren bijna 7 jaar samen en toen verbrak ik de relatie. Na een paar maanden waren we weer bij elkaar. Nu zijn we een tijd verder en gaat het beter dan ooit.



Hier zei ooit iemand dat als een vaas kapot valt, dat je de lijmresten altijd zult zien. Maar daar ben ik het niet mee eens. We hebben er een veel mooiere vaas van kunnen maken.Die opmerking ging over vreemdgaan. Vreemdgaan is anders dan een tijd uit elkaar gaan, denk ik. Er kan een goede reden zijn om (tijdelijk) uit elkaar te gaan. Er is nooit geen goede reden om vreemd te gaan.
quote:GeorgeSand schreef op 17 januari 2017 @ 22:59:

Lovestar, wil je weer een relatie met jouw ex?







(gaat vervelende vraag met een wedervraag beantwoorden)



Vanwaar opeens die vraag?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 17 januari 2017 @ 23:28:

[...]









(gaat vervelende vraag met een wedervraag beantwoorden)



Vanwaar opeens die vraag?

Omdat het lijkt dat je succesverhalen wilt horen. Ik krijg het gevoel dat je graag weer samen zou komen.

Ik kan het natuurlijk verkeerd lezen, daarom dat ik het vraag
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn in het begin van onze relatie een week uit elkaar geweest, maar nu alweer jaren gelukkig samen.

de reden dat het uitging was vrij dom, maar goed, ik was 16 toendertijd.
Alle reacties Link kopieren
Ja, mijn schoonouders:



14 jaar bij elkaar, 3 jaar los van elkaar, 3 jaar bij elkaar, 6 jaar uit elkaar en inmiddels al weer ruim 18 jaar bij elkaar. Haat - liefde verhouding zeggen wij altijd.
Not my circus, not my monkeys
quote:GeorgeSand schreef op 17 januari 2017 @ 23:10:

[...]



Die opmerking ging over vreemdgaan. Vreemdgaan is anders dan een tijd uit elkaar gaan, denk ik. Er kan een goede reden zijn om (tijdelijk) uit elkaar te gaan. Er is nooit geen goede reden om vreemd te gaan.Is dat zo? Het is namelijk tegen mij gezegd toen we uit elkaar waren. En wij zijn niet vreemdgegaan.
quote:silent-witness schreef op 18 januari 2017 @ 00:00:

Ja, mijn schoonouders:



14 jaar bij elkaar, 3 jaar los van elkaar, 3 jaar bij elkaar, 6 jaar uit elkaar en inmiddels al weer ruim 18 jaar bij elkaar. Haat - liefde verhouding zeggen wij altijd. Wat bijzonder!
Alle reacties Link kopieren
Jawel, het komt voor. Mensen doen de raarste dingen soms. Maken het uit, komen een week of een maand of jaren later weer bij elkaar, knipperlichtrelatie, of juist echt weer aan... Eigenlijk kun je het zo gek niet bedenken of het gebeurt.



Maar heel vaak ook niet.



Sterkte nog.
kennis is knowledge
Alle reacties Link kopieren
quote:lunaleeflang schreef op 18 januari 2017 @ 00:25:

[...]



Is dat zo? Het is namelijk tegen mij gezegd toen we uit elkaar waren. En wij zijn niet vreemdgegaan.

Verkeerd begrepen, denk ik. Ik las die opmerking nog niet zo lang geleden op het forum, ging over vreemdgaan.



Ik dacht dat je het op die post had. Sorry, misverstand
Is echt geen zinnig antwoord op te geven, elke relatie is anders, elke reden van een break up is anders, elk mens/stel ervaart het anders....soms mis je niet de persoon maar het gevoel kom je weer samen om te besluiten dat het niet werkt. maar vaak heel vaak is uit toch echt uit! bovenstaande zijn bijzondere verhalen en daardoor uitzonderlijk.. zou je ex maar vergeten en verder gaan met je leven
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zou nooit maar dan ook nooit een ex terug nemen.. half jaar later hebben we het toch maar opnieuw geprobeerd en nu al vele jaren gelukkig samen
Alle reacties Link kopieren
Klinkt inderdaad wel heel erg alsof die man spijt heeft van zijn beslissing. En zich nu niet kan voorstellen dat er mensen zijn die niet gewoon weer samen verder willen, terwijl het op zich redelijk ging en er geen rare problemen zijn. Maar niet elke man denkt er zo makkelijk over als deze man, en niet elke relatie of relatiebreuk verloopt zoals de zijne.

Al zit er misschien wel een kern van waarheid in, dat mannen meer geneigd zijn om hun partner na een breuk nog terug te willen, meer dan vrouwen (zolang er geen andere vrouw in het spel is dan).



Maar ben je zelf door hem aan het twijfelen gebracht, of vraag je je af of je ex jou ook stiekem weer terug wil?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven