Vader kind loslaten

02-05-2016 22:01 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik en de vader van mijn kind hebben een aparte soort relatie. Aan en uit. Hij beloofd steeds te gaan samen wonen en stelt het weer uit. Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was beloofde hij dat dingen zouden veranderen. Ik twijfelde erg over de zwangerschap. Houden of niet. Hij wou geen abortus. Nu ben ik erg blij met mijn kindje natuurlijk. Kind is 7 maanden. Vader die werkloos is komt wanneer het hem uitkomt, nu al drie weken niet geweest. Belt Ook Dagen Niet Om Te Kijken Hoe T Met ZijN Kind Gaat.



Ondanks dit alles vind ik hem loslaten zo moeilijk. We kennen elkaar al 12 jaar. Steeds uit en aan. Ik voel me zo leeg en angstig als ik denk aan een leven zonder hem. Raar want eigenlijk doe ik alles alleen. We doen nijs samen. Hij gaat nooit mee naar familie verjaardagen en uitstapjes. Onze momenten zijn thuis. Voor mijn kind moeten dingen nu echt anders. Ik kan geen relatie meer hebben met hem. Zal voor kind ook verwarrend zijn later. Hoe pak ik dit aan en ga ik om met gevoel van leegte zonder hem?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je samen willen wonen met iemand die zo weinig interesse heeft in jullie?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Ik snap mezelf ook niet
Alle reacties Link kopieren
Ik lees over jouw afhankelijkheid en dat jij wilt dat dit stopt. Maar ik lees ook dat jij vindt dat het voor jouw kind anders moet. Waarom moet het voor jullie kind veranderen? Geeft jullie kind dan aan dat het niet goed gaat?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Waarom geef je hem die ruimte om jou je zo te laten voelen?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees geen relatie.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Maar als iemand er niet is hoe kan je dan een gevoel van leegte voelen als je de relatie zou stoppen? Hij is er toch niet. Heb jij misschien bij het idee van het hebben van een relatie een rustig gevoel ook al heeft die relatie weinig inhoud?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Bedoel dat als kind ouder is het verwarrend gaat zijn. Zijn papa en mamateurs nu wel samen. Waarom wonen We apart. Hij een uur verder op. Lijkt me beter om knoop door te hakken voor kind beseft Hoe het zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weinig zelfvertrouwen
Alle reacties Link kopieren
Vertel eens wat die man geeft. Of komt hij alleen halen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dus nu je een kind van hem hebt moet hij na 12 jaar weg? Bijzonder. Ook niet echt leuk voor jullie kind.



Er wordt trouwens niemand minder van hoor, wanneer hij een aantal dagen niet belt om te vragen hoe het met zijn 7 maanden oude kind, dat zelf de telefoon niet op kan nemen, is. Dat kind in ieder geval al helemaal niet.



Maar goed, ik hoop dat je hem loslaten niet gaat verwarren met hem zijn kind onthouden.
Alle reacties Link kopieren
Als hij er is doet hij veel met baby ik kan dan uitslapen. Winkelen. Even tijdverdrijf mezelf. Hij kan lekker koken lief zijn knuffelen en dergelijke. Voel me dan gewoon niet alleen . Alsof we een gezinzijn als het voor een paar dagen
Alle reacties Link kopieren
quote:zubina schreef op 02 mei 2016 @ 22:05:

Ik snap mezelf ook niet



Haha, dat hebben we allemaal wel eens met onszelf.



Wat voor mij heeft gewerkt is een datum prikken in je hoofd. Is het dan niet serieus dan gaat het dat nooit meer worden en moet je het gewoon laten gaan. Dan kun je er in je hoofd een beetje naar toe leven dat het waarschijnlijk niet gaat gebeuren. En je geeft hem de laatste kans om beterschap te laten zien. Ik zou beginnen met geen seks te hebben. Scheelt veel om iemands intenties te ontrafelen.



En je hebt gelijk, voor je kind zal dit geen gezonde situatie worden. Je kunt vriendschappelijk met elkaar omgaan maar het moet voor kind wel een duidelijke situatie zijn. Als je niet vriendschappelijk met hem overweg kan hou dan alleen strikt noodzakelijk contact. Als hij mbt jullie kind zijn afspraken ook niet nakomt dan zou ik hem geen valse beloftes naar kind toe laten maken.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Amand kind kan hij gewoon blijven zien natuurlijk. Ga daar afspraken over maken. Dit heeft met onze relatie waar ik niet gelukkig van word te maken. Als hij zich nu niet wil binden gebeurd dat nooit dat zie ik veel te laat dus na 12 jaar nu in. We kunnen veter nu uit elkaar gaan dan als kind het bewust meekrijgt
Alle reacties Link kopieren
Of durf je voor je kind wel verwachtingen te hebben waar je zelf niet om durft te vragen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je een zoon of een dochtertje?



Bij dochter: denk je eens in dat iemand haar zo zou behandelen. Dat ze zich niet goed genoeg voelt om iemand die komt en gaat wanneer het hem uitkomt en valse beloftes doet, aan de kant te zetten. Jij bent haar rolmodel! Dat moet geen vrouw zijn die alles wel slikt (geen flauwe grappen Amand), en zichzelf geen volwaardige relatie met een fatsoenlijk exemplaar gunt.



En als je een zoon hebt dan heeft hij ook een moeder nodig die hem leert hoe hij respectvol met mensen (en meisjes) omgaat. Geen moeder die eigenlijk al d'r halve leven graag iemand als volwaardige partner wil maar die daar niet zon behoefte aan heeft.



Dus ja, in theorie weet je dat dit niet werkt, nu nog naar handelen. Je klinkt een beetje als de ex van mijn vriend. Die bleef ook hopen en alles pikken. Maar juist dat maakt niet aantrekkelijk hoor. Stel hem voor de keuze en houdt je poot dan ook stijf. Schouders eronder om je leven leuk te maken zonder zijn incidentele aanwezigheid.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Ik kan mij heel goed voorstellen dat het lastig is, je bent zo gewend geraakt aan hem in jouw leven op die manier. Maar gelukkig realiseer je je nu dat hij niks toevoegt, voor jou in ieder geval. Ik denk dat je het beste kan beginnen door met hem te praten en door goede afspraken met hem te maken over wanneer hij jullie kindje kan zien al is dat 5 dagen per week bij wijze van. Maak er op zijn minst goede afspraken over Maak hem duidelijk dat het voorbij is, en probeer consequent te zijn. Je weet zelf ook wel dat dingen niet gaan veranderen. Zelfs als jullie samen gaan wonen zal dit gedoe hoogstwaarschijnlijk door blijven gaan.



Het zal heel lastig zijn om dit door te zetten na al die tijd. Maar dit is echt de beste stap voor jou en jouw kindje als ik dat zo lees. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Maak nooit je prioriteit van iemand als je voor diegene slechts een optie bent!



Leg je prioriteiten bij je kind!

Jij bent belangrijk en uiteraard ook zijn/haar papa.

Papa komt dus alleen voor jullie kindje en dan moet jij sterk in je schoenen staan om niet te geloven in gouden bergen.

Contact voor en vanwege jullie kind, klaar punt uit!



Naast mama zijn, heb je ook recht om gelukkig te zijn met een geliefde.

Hij is dit duidelijk niet, of in iedergeval niet hoe jij dit graag wilt.



12 jaar zijn al voorbij,.... De tijd vliegt!

Zonde om te blijven hangen in " waarom verander je niet"

Mensen kan je niet veranderen! Zeker niet als is gebleken dat hij al 12 jaar zo is!



Wake up vrouw, je verdient meer en beter !!!
Alle reacties Link kopieren
Mensen behandelen je zoals je je laat behandelen he. Nu ben je voor hem een plek om even bij te komen van zijn andere leven, terwijl hij nog sex krijgt ook. Ik denk dat ik in jouw situatie ook even de benen bij elkaar zou houden. Kijken of dat uitmaakt, zeg maar.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
Wat hierboven ook al staat: als het geen relatie is, dan ook geen relatie dingen met hem doen.

Hij is de vader, dus heeft bezoekrecht.

(En hij heeft plichten, maar klinkt alsof hij niet betaalt, en geen vaste dag/weekend/etc af kan spreken).

Je bent geen gezin als hij er is.



Ik zou gaan voor alles of niets; of samenwonen, werken/geld binnen brengen, een gezinnetje zijn. Of hij is de vader, met rechten en plichten. Naar kind toe.

Naar jou toe: beleefde omgang. Daarin past geen geknuffel, sex, zoenen. Omdat dat verwart, en het houdt je aan het lijntje. Twaalf jaar wachten is lang genoeg. Ik zou niet voor het jubileum sparen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom toch? Waarom laten vrouwen zich zo behandelen?
Alle reacties Link kopieren
Dit wordt niets! Heb ook zo een vriendin. Bij zwangerschap al in de steek gelaten daarna elke keer terug komen wanneer hij wil. Ondertussen heeft hij een eigen leven ( scharrelt overal rond).

En elke keer is hij weer welkom. Beloofd van alles.. Ik ga veranderen, jij bent mijn grote liefde, moeder van mijn kind en nog meer bullshit.

Inmiddels is zoontje bijns 6 jaar en echt waar om de paar mnd trapt ze er nog steeds in.. Jaren weggegooid aan een plaatje wat alleen in haar hoofd bestaat.

Met andere woorden: hij gaat niet benaderen! Waarom zou hij? Jij hebt het hem te gemakkelijk gemaakt dus waardeert hij je niet
Alle reacties Link kopieren
Ga jullie advies opvolgen. Hoe pijnlijk ook ik moet het echte stoppen. Voel me nu ook niet gelukkig. Afspraken maken met hem was tot nu toe lastig.
Alle reacties Link kopieren
quote:zubina schreef op 02 mei 2016 @ 23:15:

Ga jullie advies opvolgen. Hoe pijnlijk ook ik moet het echte stoppen. Voel me nu ook niet gelukkig. Afspraken maken met hem was tot nu toe lastig.



Een ideaal beeld loslaten is verschrikkelijk moeilijk.



Maar als het al zo ver is dat hij je kan maken en breken....



Nu kan je er nog mee stoppen, je kindje gaat ook verlangen naar papa, maar papa komt over morgen ineens pas weer opdagen of over vier dagen of over twee weken ...

Kan toch niet, en dit wil je ook niet!!

Jij moet straks je kind troosten vanwege het verlangen naar iets wat er niet is.
Alle reacties Link kopieren
Hoe moet ik dat dan aanpakken net dat kind hem kan zien als hij afspraken niet ba komt? Wil hem niet weg houden bij kind en een vader in haar leven.



Hij gelooft en accepteert ook nooit dat het over is, neemt mij daar toch al niet serieus in en zegt dan ook het komt toch wel weer goed. Mijn eigen schuld heb nooit volgehouden. Het moet dit keer echt over zijn. Hoop dat dat uiteindelijk ook bij hem Door dringt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven