Van vriend naar maatje

18-12-2014 16:14 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had nooit gedacht dat ik mij hier zo druk om zou kunnen maken totdat ik het zelf heb ervaart ( en nog ervaar). Het is iets wat nu naar mijn inschatting, al 1 jaar speelt( en met de tijd erger is geworden) van de bijna 2 jaar relatie. De leeftijd van beiden ligt bij begin twintig waar je in mijn ogen eigenlijk niet met dit probleem te maken zou moeten krijgen.



Zoals al eerder gezegd loop ik nu bijna 2 jaar met mijn vriendin en is ze op alle vlakken perfect voor mij behalve op 1. Dit heb ik haar ook meerdere keren verteld, beide onderdelen.

Ik heb haar echt vaak laten weten dat ik haar knap ,geweldig, slim en lief vind. Naar mijn mening geef ik haar ook wat ze wil met knuffelen, massages en spontane acties. Dat laatste is nu onderhand verminderd omdat ik zelf het nut er niet van inzie als ik niks van haar kant krijg, ik ben bereid meer te geven dan te nemen maar er is een grens.

Het probleem wat ik haar meerdere keren heb laten weten is het aantal keer dat we seks hebben en ook de spanning en passie daarom heen. Momenteel zien we elkaar gemiddeld 4 keer in de week en hebben we gemiddeld 2 keer in de 3 weken seks en dat is dan vooral in het weekend. Als het er niet tijd voor is, is er ook echt 0,0 spanning en hoop ik al niet eens meer als jongen zijnde, op iets spontaans. Wanneer het wel tijd ervoor is ( soms zelf op aandringen van mij) geeft ze mij vaak het idee dat het dan even moet "omdat hij het wil" . Het moment duurt dan ook niet lang als het aan haar ligt en daardoor wordt het idee alleen maar sterker.

Ik heb het haar voorzichtig, geïrriteerd, emotioneel en direct laten weten, niks had effect. Vaak was haar antwoord dat ze van mijn woorden alleen onzekerder werd of dat ze haar best ervoor zou willen doen zonder ook maar enige verandering.



Ik ben er wel redelijk zeker van dat het niet aan ligt aan hoe ik ben. Het zou kunnen liggen aan wat ik doe of dus aan haar... Misschien dat het een fout van mij is geweest om tegen haar zeggen dat dit probleem nooit groot genoeg zou zijn om het uit te maken?

We hebben momenteel al voorzichtige plannen om samen te gaan wonen maar om deze reden twijfel ik er wel aan, wat als het nou niet verandert en ik op dit gebied ongelukkig blijf?

En ben ik veeleisend als ik zo nu en dan op seksueel gebied iets spontaans verwacht? wat is de norm hiervoor?



Ik hoor graag hoe andere mensen hierover denken want het is niet iets wat je makkelijk onder vrienden bespreekt.



Alvast bedankt,

Patee



P.s. Als ik iets vergeten ben/ onduidelijk ben, vul ik het graag aan.
Wil je dit nog 60 jaar? Jullie klikken niet op dit gebied. Dat is heel spijtig, maar ik zou hierom de relatie verbreken (en heb dat ook wel gedaan). Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ja...dat kan, maar euhh...wat is precies spontaan?..wat bedoel je met dat woord?..hoe vul jij dat dan in, als ik vragen mag?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Nouja, hoe wil je jongen spontaan verrast worden? En ik verwacht dan geen uitgebreide mondelinge handeling maar vunzige woorden fluisterend in mijn oor, een gris naar m'n kruis met een veel belovende blik, een flash van d'r borsten of tijd inplannen om eens even... zijn voor mij al genoeg. Door de tijd heen heb ik mijn grens redelijk verlaagd ( heb een eerdere relatie gehad waar dit niet een probleem was) en verwacht dus eigenlijk helemaal niet veel.



Of verwacht ik echt teveel met bovenstaande? hoe denkt de gemiddelde vrouw hierover?
Alle reacties Link kopieren
Je kan haar niet veranderen, dus geïrriteerd, direct of vriendelijk vragen om meer (spontane) sex leidt tot niets. Haar goed recht. Maar ook jouw goed recht om hier niet mee te kunnen leven en iemand anders te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:PrivatePatee schreef op 18 december 2014 @ 16:22:

Nouja, hoe wil je jongen spontaan verrast worden? En ik verwacht dan geen uitgebreide mondelinge handeling maar vunzige woorden fluisterend in mijn oor, een gris naar mn kruis met een veel belovende blik, een flash van d'r borsten of tijd inplannen om eens even... zijn voor mij al genoeg. Door de tijd heen heb ik mijn grens redelijk verlaagd ( heb een eerdere relatie gehad waar dit niet een probleem was) en verwacht dus eigenlijk helemaal niet veel.

Dat klinkt eerder ordinair dan spontaan moet ik eerlijk zeggen....



Het probleem lijkt mij eerder dat het naar jouw idee een moetje is iedere keer als jullie sex hebben... tenminste dat zou mij tegen staan.
Alle reacties Link kopieren
Kan me wel voorstellen dat TO gewoon 'gezien' wil worden door zn vriendin, een veelbetekenende blik, aandacht, fysiek contact. Dat ze zich niet als een dooie vis gedraagt. Dat is toch niet raar?
Alle reacties Link kopieren
quote:valentina82 schreef op 18 december 2014 @ 16:27:

Kan me wel voorstellen dat TO gewoon 'gezien' wil worden door zn vriendin, een veelbetekenende blik, aandacht, fysiek contact. Dat ze zich niet als een dooie vis gedraagt. Dat is toch niet raar?Wie weet doet ze dat ook wel niet, alleen heeft hij hele andere verwachtingen...
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 18 december 2014 @ 16:25:

[...]



Dat klinkt eerder ordinair dan spontaan moet ik eerlijk zeggen....



Het probleem lijkt mij eerder dat het naar jouw idee een moetje is iedere keer als jullie sex hebben... tenminste dat zou mij tegen staan.



is iedereen in zijn privé niet een beetje ordinair? Iedereen verschilt daarin maar ik denk dat er maar weinig stellen zijn die zich hier helemaal niet in kennen.



Maar het idee is toch ergens door ontstaan? Anders krijg je een beetje het kip en het ei verhaal toch?
Volgens mij is het naar haar idee een moetje, dat straalt zij uit naar hem.



Ben bang dat het libido te ver uit elkaar ligt, vraag me af of dat gaat veranderen. Wat hij voelt, of zij dat nu bedoelt of niet, is dat hij niet aantrekkelijk is voor haar, dat zij niet opgewonden wordt door hem, en dat gevoel lijkt mij echt enorm shit.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 18 december 2014 @ 16:28:

[...]



Wie weet doet ze dat ook wel niet, alleen heeft hij hele andere verwachtingen...Ik snap je uitspraak heel goed, alleen bij mijn snakken naar aandacht op dat gebied zou mij dat echt wel opgevallen zijn en het valt harmonieus op zijn plaats met haar passieve instelling op andere gebieden binnen dit kader.
Alle reacties Link kopieren
quote:PrivatePatee schreef op 18 december 2014 @ 16:22:

Nouja, hoe wil je jongen spontaan verrast worden? En ik verwacht dan geen uitgebreide mondelinge handeling maar vunzige woorden fluisterend in mijn oor, een gris naar m'n kruis met een veel belovende blik, een flash van d'r borsten of tijd inplannen om eens even... zijn voor mij al genoeg. Door de tijd heen heb ik mijn grens redelijk verlaagd ( heb een eerdere relatie gehad waar dit niet een probleem was) en verwacht dus eigenlijk helemaal niet veel.



Of verwacht ik echt teveel met bovenstaande? hoe denkt de gemiddelde vrouw hierover?

Tja..............................ik vind het niet zo charmant, maar afijn..je bent nog jong.

maar laat ik het maar kort door de bocht zeggen, en dat is wat veel oudere mannen goed onder de knie hebben, en dat is...jij moet het haar eerst erg naar de zin maken.en liefde geven, wil je er ook veel voor terug hebben, en goede sex krijgen met diegen waar je veel van houd.

Hoe doe je dat dan nu?, vraag je je mischien af....nou, wees lief voor haar, praat eindeloos veel met haar...vrouwen maken connectie door te praten, dat ze haar emotie,s kwijt kan, als je dat lukt, dan ben je al halverwege want vrouwen willen dan juist heel graag verbonden met je zijn, en die verbondenheid voelen ze anders dan jij...jij wil sex, zij liefde.

Dus steek een kaarsje aan, praat veel, wees lief en zorgzaam, en begrijp haar...en ik denk dat dat het allerbelangrijkste is, heb begrip voor de dingen die zij aanzwengeld.

En dan weet ik zeker dat ze je'' leuker'' vind dan nu....en dan wil ze dolgraag sex met je, kan niet anders!

Oudere mannen kunnnen en weten dit trouwens erg goed...vandaar dat hun ook vaak goede sex hebben.

.

Nou...sucses er maar mee.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:PrivatePatee schreef op 18 december 2014 @ 16:34:

[...]





Ik snap je uitspraak heel goed, alleen bij mijn snakken naar aandacht op dat gebied zou mij dat echt wel opgevallen zijn en het valt harmonieus op zijn plaats met haar passieve instelling op andere gebieden binnen dit kader.Mja maar jouw snakken hoeft niet te betekenen dat zij dan maar moet toegeven.... grote kans dat zij niet zo snakt naar dat soort acties en de huis/tuin/keuken-sex wel prima vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 18 december 2014 @ 16:36:

[...]



Tja..............................ik vind het niet zo charmant, maar afijn..je bent nog jong.

maar laat ik het maar kort door de bocht zeggen, en dat is wat veel oudere mannen goed onder de knie hebben, en dat is...jij moet het haar eerst erg naar de zin maken.en liefde geven, wil je er ook veel voor terug hebben, en goede sex krijgen met diegen waar je veel van houd.

Hoe doe je dat dan nu?, vraag je je mischien af....nou, wees lief voor haar, praat eindeloos veel met haar...vrouwen maken connectie door te praten, dat ze haar emotie,s kwijt kan, als je dat lukt, dan ben je al halverwege want vrouwen willen dan juist heel graag verbonden met je zijn, en die verbondenheid voelen ze anders dan jij...jij wil sex, zij liefde.

Dus steek een kaarsje aan, praat veel, wees lief en zorgzaam, en begrijp haar...en ik denk dat dat het allerbelangrijkste is, heb begrip voor de dingen die zij aanzwengeld.

En dan weet ik zeker dat ze je'' leuker'' vind dan nu....en dan wil ze dolgraag sex met je, kan niet anders!

Oudere mannen kunnnen en weten dit trouwens erg goed...vandaar dat hun ook vaak goede sex hebben.

.

Nou...sucses er maar mee.



Mijn excuus voor mijn bewoording :$



Verder bedankt voor je reactie, hier kan ik wel wat mee en ik hoop dat ik hiermee verandering creëer!
Alle reacties Link kopieren
quote:PrivatePatee schreef op 18 december 2014 @ 16:47:

[...]





Mijn excuus voor mijn bewoording :$



Verder bedankt voor je reactie, hier kan ik wel wat mee en ik hoop dat ik hiermee verandering creëer!Dat gaat natuurlijk niet van de 1 op de andere dag.... jij bent nu enorm gefocust op seks, dat helpt niet echt mee en legt een behoorlijk druk.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 18 december 2014 @ 16:37:

[...]



Mja maar jouw snakken hoeft niet te betekenen dat zij dan maar moet toegeven.... grote kans dat zij niet zo snakt naar dat soort acties en de huis/tuin/keuken-sex wel prima vindt.



Zelfs dat prima vinden is er niet echt naar mijn idee. Maar zoals jij het nu zegt moet ze dus alleen maar aan haarzelf denken en moet ik dat dus ook met aanhankelijkheid naar haar toe?

Want dat doe ik dus niet, ik doe het ook en vooral voor haar...
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 18 december 2014 @ 16:50:

[...]



Dat gaat natuurlijk niet van de 1 op de andere dag.... jij bent nu enorm gefocust op seks, dat helpt niet echt mee en legt een behoorlijk druk.



Klopt helemaal, daar baal ik zelf ook van. Voordat dit een probleem werd was ik er niet zo gefocust op maar nu .. :/



En ik verwacht op kort termijn helemaal geen verandering, als ik iets heb dan is het wat geduld ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:PrivatePatee schreef op 18 december 2014 @ 16:50:

[...]





Zelfs dat prima vinden is er niet echt naar mijn idee. Maar zoals jij het nu zegt moet ze dus alleen maar aan haarzelf denken en moet ik dat dus ook met aanhankelijkheid naar haar toe?

Want dat doe ik dus niet, ik doe het ook en vooral voor haar...Je moet natuurlijk om elkaar denken, maar beide moeten je niet over je eigen grenzen heen gaan. Dus push haar ook niet teveel, dat zal uiteindelijk alleen maar de verkeerde kant op werken.
Denk erom dat je er geen ruilhandel van maakt. Dus dat je, als je het hele riedeltje van kaarsje, wijntje, massage daarna niet gaat verwijten dat zij het in ontvangst neemt zonder er iets voor terug te doen. Die verborgen agenda is erg duidelijk op zo'n moment.



Doe lief tegen haar omdat jij lief voor haar wil zijn, doe niet lief voor haar om ervoor te zorgen dat jij krijgt wat je hebben wilt.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 18 december 2014 @ 16:57:

[...]



Je moet natuurlijk om elkaar denken, maar beide moeten je niet over je eigen grenzen heen gaan. Dus push haar ook niet teveel, dat zal uiteindelijk alleen maar de verkeerde kant op werken.Ik ben juist dit topic begonnen om erover te kunnen praten, want ik praat al een hele tijd hier niet meer over omdat ik weet dat ze dan zegt dat ze onzeker is en het, zoals je zegt, alleen maar erger wordt. Als ik dus iets niet doe is het haar onder druk zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:PrivatePatee schreef op 18 december 2014 @ 17:01:

[...]





Ik ben juist dit topic begonnen om erover te kunnen praten, want ik praat al een hele tijd hier niet meer over omdat ik weet dat ze dan zegt dat ze onzeker is en het, zoals je zegt, alleen maar erger wordt. Als ik dus iets niet doe is het haar onder druk zetten.Nee maar je verwacht wel 3/4x in de week sex....
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 18 december 2014 @ 17:02:

[...]



Nee maar je verwacht wel 3/4x in de week sex....Nee, zo oppervlakkig denk ik er niet over en ik verwacht ook niet echt een aantal. Het gaat mij misschien nog wel meer om de passie en spanning erom heen.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar!!



In eenzelfde situatie ben ik op een gegeven moment ook gaan ophouden om initiatief te nemen en over seks te praten. Resultaat: het kwam er bijna niet meer van (een paar keer per jaar haha). Ik kan er nu om lachen, maar in die tijd had ik er op den duur zelfs vrede mee.



Ik had de spanning een paar keer buiten de deur gezocht, totdat ik het heft in handen nam en de relatie had verbroken.



Ik vind seks dermate belangrijk in een relatie dat ik de veiligheid van die relatie daarvoor heb ingeleverd.



Ik kan je geen tips geven behalve dus de tip dat je niet niks moet doen, want anders gaat de frequentie nog verder achteruit en wordt het echt een broer-zus relatie.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Heel gek, maar als het seksueel niet klikt met iemand hou ik het daar geen 2 jaar mee uit, hoe lief en aardig de ander ook is.

Seks is voor mij daarvoor te belangrijk

Ik wil met mijn partner daar wel mee op 1 lijn zitten.

Praten heeft mijns inziens ook niet zo veel zin.

Een beetje hetzelfde als iemand proberen duidelijk te maken dat 1x per week spruitjes eten echt wel lekker is, terwijl de ander spruitjes echt niet zo heel lekker vindt.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:elle5460 schreef op 18 december 2014 @ 16:36:

[...]



Tja..............................ik vind het niet zo charmant, maar afijn..je bent nog jong.

maar laat ik het maar kort door de bocht zeggen, en dat is wat veel oudere mannen goed onder de knie hebben, en dat is...jij moet het haar eerst erg naar de zin maken.en liefde geven, wil je er ook veel voor terug hebben, en goede sex krijgen met diegen waar je veel van houd.

Hoe doe je dat dan nu?, vraag je je mischien af....nou, wees lief voor haar, praat eindeloos veel met haar...vrouwen maken connectie door te praten, dat ze haar emotie,s kwijt kan, als je dat lukt, dan ben je al halverwege want vrouwen willen dan juist heel graag verbonden met je zijn, en die verbondenheid voelen ze anders dan jij...jij wil sex, zij liefde.

Dus steek een kaarsje aan, praat veel, wees lief en zorgzaam, en begrijp haar...en ik denk dat dat het allerbelangrijkste is, heb begrip voor de dingen die zij aanzwengeld.

En dan weet ik zeker dat ze je'' leuker'' vind dan nu....en dan wil ze dolgraag sex met je, kan niet anders!

Oudere mannen kunnnen en weten dit trouwens erg goed...vandaar dat hun ook vaak goede sex hebben.

.

Nou...sucses er maar mee.



Hou toch op zeg. Kletsen doe ik wel met een virendin en ik wil gewoon aan mijn haar naar de slaapkamer gesleept worden. Zorgzaam en lief is allemaal leuk en nuttig, maar bloedjegeil word ik er niet van.



Het lijkt gewoon alsof de vriendin van to seks niet zo boeiend vindt en dat gaat dan ook niet veranderen. En dan zou ik idd wel de relatie verbreken. Begin 20 en dan al zo moeizaam en weinig seks? Dat wordt alleen maar erger.



En die dingen die hij beschrijft, die herken ik grotendeels, zo gaat het er hier in huis namelijk gewoon aan toe, ook na 15 jaar.

Seks is niet iets wat een man krijgt als hij goed genoeg zijn best doet. Ik wil zélf graag goede seks, zonder dat het een ruilmiddel is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven