Vanavond spannend gesprek, vertrouwen weg?

01-09-2015 12:47 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een relatie nu anderhalf jaar, houd zielsveel van hem, wonen een jaar samen. (ja, dat is vlug gegaan) Ik 22, hij 26.

We hebben ups en downs maar het is echt een lieve jongen, vooral workaholic, maar over 't algemeen gaat het goed tussen ons.

Hij liegt soms over de kleinste dingen, en dat baart me zorgen. Heb het er al vaker met hem over gehad, hij zegt dat ie er mee stopt. Zijn telefoon is zijn privé, heeft hem altijd bij zich, zelfs als ie gaat douchen. Als hij zijn telefoon in mijn buurt laat liggen, zet ie 'm uit. Genoeg om je bedenkingen te hebben dus.



Heb hiervoor 1 keer gekeken omdat ik hem niet vertrouwde en voelde dat hij iets achter mijn rug om deed. Kwam foto's tegen van meiden op Tinder, gesprekken met anderen waarvan ik geen fijn gevoel kreeg en foto's van een meisje in ondergoed.

Heb hem ermee geconfronteerd en hij heeft alles uitgelegd. Foto's kwamen van zijn oude telefoon, was blijkbaar zijn ex, waren foto's die die had gebackupt. Was te lui geweest ze te verwijderen. Gesprekken stelde niets voor, zo praat hij gewoon met meiden, aldus hem. Heb hem gevraagd om Tinder te verwijderen (had ik daar voor al eens gedaan), evenals de foto's.



Ik moet erbij zeggen dat ik heel jaloers ben ingesteld, vind het lastig om hier mee om te gaan maar probeer het wel heel erg. Als ik me ergens niet prettig bij voel bespreek ik dat met hem, kan ook echt mezelf zijn bij hem. Dingen worden altijd opgelost.

Nu weer gekeken, want mijn intuitie vertelde me dat er iets niet goed zat. Sowieso de laatste tijd het gevoel dat we ver van elkaar af staan, weinig écht contact, vanuit hem ook weinig het gevoel dat hij toegewijd is aan onze relatie.

Vond een gesprek met één of ander engels sprekend meisje aan wie hij vroeg 'Why u feel so bad', waarop zij antwoorde met 'Thank you, my prince <3'. Ik ken het hele meisje niet, maar op de telefoon kwamen ook meldingen over de app Fling, waar ik ook al eens ruzie met hem over gehad heb. Ook daar heeft hij flirterig contact met onbekenden. En ook Tinder gaf meldingen van meiden die hem een bericht hadden gestuurd. Ik wist genoeg en heb niet verder gekeken, wil hier vanavond met hem een open gesprek over hebben, want ondanks alles wat ik nu vertel, hebben we voor 80% echt een goede relatie en ik weet dat hij van mij houdt.



Heb een brief geschreven waarin ik vertel hoe boos ik hierover ben, en dat ik hem niet meer vertrouw. Dat ik wil dat hij me vanavond alles laat zien, alle gesprekken, apps en geheimen die hij voor mij geheim houdt, omdat ik vind dat ik daar recht op heb, omdat ik dit niet verdien. Dat ik vind dat dit niet bij een relatie hoort, en dat als dit niet wordt uitgelegd en ophoudt, ik er klaar mee ben. Mijn grootste angst is dat onze relatie eindigt, heb vanaf het begin het gevoel dat hij het is dus wil hier echt uit komen.



Ik wil weten hoe ik dit gesprek goed kan aangaan, als twee volwassenen. Wat ik doe als hij in de verdediging schiet en gaat liegen, of boos op mij wordt (daar kan ik niet tegen, en dan ga ik huilen en kan ik niet meer praten).

En vertel me alsjeblieft niet dat ik bij hem weg moet, dat is niet wat ik wil en ook niet wat hij wil, ik wil gewoon tips over hoe dit gesprek aan te pakken en hoe ik ervoor kan zorgen dat hij hier eerlijk over is. Ben niet zo goed in dit soort gesprekken, ga graag de confrontatie uit de weg. Bij de meeste confrontaties met hem is het dat ik overstuur ga janken, hij me gaat troosten en zegt dat ie zal beteren, wat vervolgens niet gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat toch niks worden? Jij controleert hem continu en hij gaat constant alle grenzen van een relatie voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt iemand niet dwingen eerlijk te zijn, dat zou hij uit zichzelf moeten zijn. Dus nee, je kunt er niet voor 'zorgen' dat hij eerlijk naar je is.

Het is een goede relatie zeg je, maar je vertrouwt hem niet, hij liegt tegen je, blijft ook steeds liegen en staat overduidelijk nog op Tinder en andersoortige datingsites. Jullie zijn zo kort samen, denk je echt dat dit beter wordt? Het is jouw leven hoor, als jij hier genoegen mee neemt is dat aan jou.
Alle reacties Link kopieren
Het moment dat jij in zijn telefoon gaat snuffelen op zoek naar bewijs heb je mijns inziens het volwassene al uit het gesprek gehaald.



Punt is dat als jij hem niet vertrouwd je relatie geen enkele overlevingskans heeft.



Als ik ergens aan twijfel bij mijn vriend dan praten we erover, dan ga ik niet eerst op speurtocht.

Mocht ik hem daarna nog niet vertrouwen dan is het aan mij of ik daar al dan niet mee verder wil

Ik wil namelijk niet in een relatie zitten waarbij ik de ander, al dan niet terecht, niet vertrouw
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ook al geeft hij er mogelijk aanleiding toe, kijken in iemand zijn telefoon is zo not done......
De vraag die je jezelf moet stellen: is 80% genoeg voor mij?



Het klinkt allemaal niet heel gezellig namelijk.
Alle reacties Link kopieren
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
om eerlijk te zijn, omdat die vriend van je niet lang geledenn ophield met het communiceren met andere vrouwen, om zich voor de volle 100% op jou te richten, is duidelijk dat er geen toekomst in deze relatie zit ( spreek uit ervaring, ben als man al 17 jaar getrouwd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet in een relatie willen zitten waarin dat soort dingen gebeuren en ik denk niet dat hij gaat veranderen.



Als je echt van iemand houd en om iemand geeft dan doe je die dingen niet. Ik zou dus er voor kiezen om de relatie te beëindigen. Maar dat wilde je niet horen.



Tjah, hoe je het gesprek aan moet pakken? Vooral het bij jezelf houden, niet teveel oude koeien uit de sloot halen. Net zoveel energie steken in het goed luisteren naar wat hij te zeggen heeft. En dat huilen, gewoon even streng voor jezelf zijn. De meeste mannen houden niet van vrouwen die huilen. Dus gewoon niet doen.
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
Alle reacties Link kopieren
quote:Catfan schreef op 01 september 2015 @ 12:53:

Ook al geeft hij er mogelijk aanleiding toe, kijken in iemand zijn telefoon is zo not done......huh, m'n vrouw mag best in mijn mobiel kijken, niks te verbergen
Alle reacties Link kopieren
De klassieke smoes veel overwerk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoe je als volwassenen dit gesprek aangaat?

Door hem niet op het matje te roepen om hem een preek te gaan geven over hoe fout hij het allemaal doet, hoe niet afgesproken dit is en hem te dwingen zijn gedrag te veranderen.



Want dat kan jij niet.



Dit gesprek zou helemaal niet plaats moeten vinden. Jij moet namelijk eerst zelf beslissen of jij je zo wil laten behandelen. En als het antwoord nee is, dan moet je bij hem weg. En als het antwoord ja is, dan zul je het moeten accepteren. Maar hij heeft al bewezen dat hij er niet mee gaat stoppen, hoeveel spannende gesprekken je er tegenaan gaat gooien.
Alle reacties Link kopieren
Zijn contacten met andere vrouwen zijn grensoverschrijdend en hij vindt dat normaal zegt hij...deze knul gata niet veranderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Catfan schreef op 01 september 2015 @ 12:53:

Ook al geeft hij er mogelijk aanleiding toe, kijken in iemand zijn telefoon is zo not done......Ik vind dat over dat kijken in elkaar telefoon niet zo spastisch moet worden gedaan. Als die gene niks te verbergen heeft, wat mij het geval lijkt in een goede relatie. En jij nergens naar opzoek bent moet het toch allemaal niet zo'n probleem zijn lijkt me.
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat vreemd en dat zal hij blijven doen. Als je ervoor kiest om bij hem te blijven moet je je daarbij neerleggen.



Wat denk je te bereiken door zijn gesprekken met andere vrouwen te lezen? Ik heb de berichten op de second love account van mijn vriend gelezen en geloof me, behalve dat het me echt op de feiten wees heeft het onze relatie niet geholpen. Vreemdgangers worden alleen steeds beter in het verbergen van hun vreemdgaan (geheime emailadressen, kick ipv whatsapp etc), mijn vriend was ook de allerliefste en eerlijkste en zou het nooooit meer doen, blabla.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je van plan met die brief?

Eerst laten lezen?
quote:viva-amber schreef op 01 september 2015 @ 13:03:

De klassieke smoes veel overwerk.

Ja, die lieverd is een echte workaholic Met zijn Tinder en flirt accounts en het bewaken van zijn telefoon met zijn leven, veelal buiten de deur zodat zijn vriendin niet ziet wat hij echt doet. Inderdaad, een eerlijke hardwerkende vriend van TO.



Ben je wel eens spontaan naar zijn werk gegaan TO, als hij weer eens overwerkt? Even kijken of hij daar wel is?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt twee opties:



1. Bij een man blijven die achter je rug om met andere vrouwen bezig is (en blijft).

2. Uit elkaar gaan en iemand vinden die wél respect voor je heeft.



Hij verandert niet! Hij heeft al bewezen dat hij niet stopt met zijn online activiteiten dus verwacht geen wonderen.
Alle reacties Link kopieren
De eerste vent die zo idioot met z'n telefoon omgaat kan van mij zo naar buiten wandelen.



Mijn vriend en ik zijn heel open met onze telefoons, maar daarom hebben we ook totaal geen behoefte om in elkaars telefoon te kijken. Nu hebben we volgens mij allebei ook niks te verbergen, ik denk dat daar het verschil in zit. Jouw vriend heeft iets te verbergen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil weten hoe ik dit gesprek goed kan aangaan, als twee volwassenen. Wat ik doe als hij in de verdediging schiet en gaat liegen, of boos op mij wordt (daar kan ik niet tegen, en dan ga ik huilen en kan ik niet meer praten).

En vertel me alsjeblieft niet dat ik bij hem weg moet, dat is niet wat ik wil en ook niet wat hij wil, ik wil gewoon tips over hoe dit gesprek aan te pakken en hoe ik ervoor kan zorgen dat hij hier eerlijk over is. Ben niet zo goed in dit soort gesprekken, ga graag de confrontatie uit de weg. Bij de meeste confrontaties met hem is het dat ik overstuur ga janken, hij me gaat troosten en zegt dat ie zal beteren, wat vervolgens niet gebeurt.



De ene kant liegt en bedriegt, de andere kant heeft geen vertrouwen en checkt stiekem de telefoon: Dit is al onvolwassen gedrag, dus een volwassen gesprek is redelijk irreeel. Als je bij elke tegenslag gaat huilen is dat imo ook onvolwassen.



Je zegt dat je niet bij hem weg wil, maar dat je dit al meerdere keren met hem hebt besproken.

Dan is er maar 1 optie: slikken.

Want een nieuw gesprek maakt jullie relatie niet beter. (soms zijn "In het verleden behaalde resultaten" wél garantie voor de toekomst ...
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je dit nog?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tessvd31 schreef op 01 september 2015 @ 13:16:

Waarom wil je dit nog?Ze houdt van hem en hij van haar...duh!
Alle reacties Link kopieren
Leuk hoor zo'n vriend die zo spastisch doet over zijn telefoon. Zegt al genoeg, hij eet van meerdere walletjes misschien wel op de walletjes.... Vreselijke vent, ik zou hem dumpen, en hard ook
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niet dat je weg moet gaan bij hem, maar wel dat je misschien een tas moet gaan inpakken...
Sjongejongejongejonge........
Nee hoor, ik zeg je niet dat je erg moet gaan. Wel dat je je moet realiseren dat er niets is dat JIJ kunt doen. HIJ is de enige die zijn gedrag kan veranderen.



(Als hij inderdaad contacten heeft met anderen dan he)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven