Vanavond spannend gesprek, vertrouwen weg?

01-09-2015 12:47 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een relatie nu anderhalf jaar, houd zielsveel van hem, wonen een jaar samen. (ja, dat is vlug gegaan) Ik 22, hij 26.

We hebben ups en downs maar het is echt een lieve jongen, vooral workaholic, maar over 't algemeen gaat het goed tussen ons.

Hij liegt soms over de kleinste dingen, en dat baart me zorgen. Heb het er al vaker met hem over gehad, hij zegt dat ie er mee stopt. Zijn telefoon is zijn privé, heeft hem altijd bij zich, zelfs als ie gaat douchen. Als hij zijn telefoon in mijn buurt laat liggen, zet ie 'm uit. Genoeg om je bedenkingen te hebben dus.



Heb hiervoor 1 keer gekeken omdat ik hem niet vertrouwde en voelde dat hij iets achter mijn rug om deed. Kwam foto's tegen van meiden op Tinder, gesprekken met anderen waarvan ik geen fijn gevoel kreeg en foto's van een meisje in ondergoed.

Heb hem ermee geconfronteerd en hij heeft alles uitgelegd. Foto's kwamen van zijn oude telefoon, was blijkbaar zijn ex, waren foto's die die had gebackupt. Was te lui geweest ze te verwijderen. Gesprekken stelde niets voor, zo praat hij gewoon met meiden, aldus hem. Heb hem gevraagd om Tinder te verwijderen (had ik daar voor al eens gedaan), evenals de foto's.



Ik moet erbij zeggen dat ik heel jaloers ben ingesteld, vind het lastig om hier mee om te gaan maar probeer het wel heel erg. Als ik me ergens niet prettig bij voel bespreek ik dat met hem, kan ook echt mezelf zijn bij hem. Dingen worden altijd opgelost.

Nu weer gekeken, want mijn intuitie vertelde me dat er iets niet goed zat. Sowieso de laatste tijd het gevoel dat we ver van elkaar af staan, weinig écht contact, vanuit hem ook weinig het gevoel dat hij toegewijd is aan onze relatie.

Vond een gesprek met één of ander engels sprekend meisje aan wie hij vroeg 'Why u feel so bad', waarop zij antwoorde met 'Thank you, my prince <3'. Ik ken het hele meisje niet, maar op de telefoon kwamen ook meldingen over de app Fling, waar ik ook al eens ruzie met hem over gehad heb. Ook daar heeft hij flirterig contact met onbekenden. En ook Tinder gaf meldingen van meiden die hem een bericht hadden gestuurd. Ik wist genoeg en heb niet verder gekeken, wil hier vanavond met hem een open gesprek over hebben, want ondanks alles wat ik nu vertel, hebben we voor 80% echt een goede relatie en ik weet dat hij van mij houdt.



Heb een brief geschreven waarin ik vertel hoe boos ik hierover ben, en dat ik hem niet meer vertrouw. Dat ik wil dat hij me vanavond alles laat zien, alle gesprekken, apps en geheimen die hij voor mij geheim houdt, omdat ik vind dat ik daar recht op heb, omdat ik dit niet verdien. Dat ik vind dat dit niet bij een relatie hoort, en dat als dit niet wordt uitgelegd en ophoudt, ik er klaar mee ben. Mijn grootste angst is dat onze relatie eindigt, heb vanaf het begin het gevoel dat hij het is dus wil hier echt uit komen.



Ik wil weten hoe ik dit gesprek goed kan aangaan, als twee volwassenen. Wat ik doe als hij in de verdediging schiet en gaat liegen, of boos op mij wordt (daar kan ik niet tegen, en dan ga ik huilen en kan ik niet meer praten).

En vertel me alsjeblieft niet dat ik bij hem weg moet, dat is niet wat ik wil en ook niet wat hij wil, ik wil gewoon tips over hoe dit gesprek aan te pakken en hoe ik ervoor kan zorgen dat hij hier eerlijk over is. Ben niet zo goed in dit soort gesprekken, ga graag de confrontatie uit de weg. Bij de meeste confrontaties met hem is het dat ik overstuur ga janken, hij me gaat troosten en zegt dat ie zal beteren, wat vervolgens niet gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die hun telefoon continue bij zich dragen (zelfs bij het douchen) hebben iets te verbergen.
Alle reacties Link kopieren
Jij zit dus gewoon heel erg graag op de wip wap?

Dat kan hoor..dat kan.

.

Maar ik zou daar in jou geval heeeel erg snel willen afspringen, kijk...tuurlijk hou jij van hem...

Maar wel van je eigen gecreëerde beeld.

.

Man die van je houd, voel je je goed bij.

Heel simpel.

Daar zeik je hooguit een keer over de tandpasta dop...en zelfs nu ik nadenk, ...

Zelfs dat niet.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:Angelaatje1970 schreef op 01 september 2015 @ 14:11:

[...]





Dus je vertrekt. omdat je het niet vertrouwt, Maar je hebt geen idee of die gevoelens juist zijn.

Dus misschien laat je hem achter, terwijl hij echt niks fout heeft gedaan. maar ja, jouw gevoel zei nou eenmaal van welNiet alleen omdat ik hem niet vertrouw, maar het gedrag van de vriend van TO (weinig aandacht meer etc) is ook een reden om te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Angelaatje1970 schreef op 01 september 2015 @ 14:03:

[...]





En als je het niet vertrouwt.. En hij ontkent alles als je hem vraagt.. maar je gevoel zegt dat dat niet klopt... ?

Dat schreef ik al in een eerdere post

Als ik ernaar vraag en ik vertrouw het daarna nog steeds niet, dan is het aan mij om te bedenken wat ik daarmee wil

Ik WIL namelijk geen relatie gebaseerd op wantrouwen (al dan niet terecht)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 01 september 2015 @ 14:09:

[...]





Dan ga je op een volwassen manier het gesprek aan.

Eerlijk en open en zonder achterbaks gedoe.



Want daar gooi je uiteindelijk je eigen glazen mee in.



En als ik het/hem dan nóg niet vertrouw of ik word ongelukkig van de situatie...dan vertrek ik.High five Sister!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 01 september 2015 @ 14:15:

[...]





Dat komt dan in een gesprek wel naar boven.

Als hij echt niks fout heeft gedaan voel je dat wel aan denk ik.



Bottomline...als mijn gevoel niet juist is, of het nou een lieverd of een kutjanus is, dan vertrek ik.

Daar heb ik geen telefoonkloterij voor nodig.



En verder wat Doreia zegt.



Helaas ben ik niet zoals jij, mijn gevoel is niet zo perfect dat ik een leugenaar kan herkennen. Mijn gevoel voor (ex)vriend was dat hij lief en eerlijk was, de opmerking van gezamenlijke vriend waardoor ik achter een leugen kwam kwam voor mij totaal uit het niets en zelfs toen dacht ik totaal niet dat hij vreemdging. Zelfs nu, een jaar nadat het uit is en ik precies weet wat hij allemaal heeft gedaan, heb ik nog moeite met de realiteit, dat hij zo anders was als ik 'voelde' dat hij was.



(De vertrouwens/relatiebreuk is er dus inderdaad al voordat de partner in telefoon gaat kijken, maar niet OMdat de partner in telefoon kijkt)
Alle reacties Link kopieren
quote:tigerlily75 schreef op 01 september 2015 @ 14:27:

[...]





Helaas ben ik niet zoals jij, mijn gevoel is niet zo perfect dat ik een leugenaar kan herkennen. Mijn gevoel voor (ex)vriend was dat hij lief en eerlijk was, de opmerking van gezamenlijke vriend waardoor ik achter een leugen kwam kwam voor mij totaal uit het niets en zelfs toen dacht ik totaal niet dat hij vreemdging. Zelfs nu, een jaar nadat het uit is en ik precies weet wat hij allemaal heeft gedaan, heb ik nog moeite met de realiteit, dat hij zo anders was als ik 'voelde' dat hij was.



(De vertrouwens/relatiebreuk is er dus inderdaad al voordat de partner in telefoon gaat kijken, maar niet OMdat de partner in telefoon kijkt)



Dat is echt heel kut voor je.

Helaas (of gelukkig, 't is maar hoe je het bekijkt) heb ik door schade en schande wel geleerd op mijn gevoel te vertrouwen.

En dat doe ik dus ook.



Hoewel het je heus niet altijd voor fouten of verkeerde beoordelingen kan behoeden.



Maar ik het geval van TO lijkt het me allemaal wel glashelder.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Keer op keer gaat het mis...dan gaat mij niemand vertellen dat het nu wel goed gaat.

Dus...je kunt een gesprek aangaan, maar hopende op beter?

.

Een dikke nee dus.

Hoe volwassen, of onvolwassen dat ook is.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Soms moet je gewoon ophouden met lullen.

.

Laat hem krom liggen, die rat.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Och, meisje toch. Jij bent goed genoeg totdat hij iemand beters gevonden heeft.

En zo te lezen steekt hij daar veel werk in.

Tot die tijd geniet hij van de verzorging bij jou.

Succes met je gesprek! Misschien zoekt hij een paar weken wat minder openlijk.
Alle reacties Link kopieren
Iemand zei hier 'dan ga ik een open gesprek aan' maar openheid krijg je niet van iemand die liegt.
Alle reacties Link kopieren
Dus dan kijk je in ie telefoon. En dan heb je te maken met een domme leugenaar. Dan weet je het. Of je hebt een slimme leugenaar. Of iemand die de waarheid spreekt. Maar dat weet je dan niet. Dus ben je dan gerustgesteld?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Een telefoon is zo gewist!

.

Makkelijk.

Meer dingen zijn makkelijk, maar dit is er een van.

Niet te vertrouwen deze.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Juist! In een telefoon kijken heeft dus alleen zin als je partner zo dom is om te denken dat je dat niet zult doen.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Wil je een update geven als het gesprek heeft plaatsgevonden?
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 01 september 2015 @ 16:51:

Dus dan kijk je in ie telefoon. En dan heb je te maken met een domme leugenaar. Dan weet je het. Of je hebt een slimme leugenaar. Of iemand die de waarheid spreekt. Maar dat weet je dan niet. Dus ben je dan gerustgesteld?Dus probeer je maar weer een open gesprek dat je ook niets brengt. Want wie zegt dat hij niet liegt. Naakt in bed betrappen met een ander lijkt me het duidelijkst.
Alle reacties Link kopieren
quote:_monroe_ schreef op 01 september 2015 @ 16:35:

Iemand zei hier 'dan ga ik een open gesprek aan' maar openheid krijg je niet van iemand die liegt.

Maar met iemand die liegt wil je toch gewoon niet eens samen zijn?

Daar hoef ik geen gesprek meer mee hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Nou gefeliciteerd met deze aanwinst zeg... Jullie zijn 1,5 jaar samen en je hebt nu al een hoop ellende. Hij liegt tegen je en er is van beide kanten totaal geen vertrouwen dus het ziet er niet best uit. Hij heeft veel contacten met andere vrouwen en als het goed zou zitten tussen jullie zou hij daar geen behoefte aan hebben. Ik denk echt dat dit niet beter gaat worden en je bent echt je tijd aan het verdoen volgens mij. Succes met je gesprek, ik zou er geen wonderen van verwachten.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 01 september 2015 @ 14:39:

Soms moet je gewoon ophouden met lullen.

.

Laat hem krom liggen, die rat.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt benieuwd naar hoe het nu is afgelopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook! To, laat je het ons weten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Angelaatje1970 schreef op 01 september 2015 @ 14:03:

En als je het niet vertrouwt.. En hij ontkent alles als je hem vraagt.. maar je gevoel zegt dat dat niet klopt... ?Dan weet je toch genoeg? Waarom zou je in vredesnaam een relatie willen met iemand die je niet vertrouwt? Vertrouwen is zo'n beetje de basis van elke relatie. Als dat er niet is, is er dus al geen (goede) relatie meer mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
TOOOOOOOO!?!?!!??!?!?



Hoe ging het??
Alle reacties Link kopieren
Nu maar hopen dat die vent zo,'n beetje half flauw gevallen onder de bank ligt.

Onder de tafel geluld!

.

Dus hoe is het met die rat van je?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 02 september 2015 @ 03:30:

[...]



Dan weet je toch genoeg? Waarom zou je in vredesnaam een relatie willen met iemand die je niet vertrouwt? Vertrouwen is zo'n beetje de basis van elke relatie. Als dat er niet is, is er dus al geen (goede) relatie meer mogelijk.



Omdat je je toch altijd afvraagt of je zelf misschien niet onredelijk jaloers bent. Dat kan natuurlijk ook gewoon. En je wil de relatie met iemand waar je van houdt niet weggooien door je eigen onredelijkheid. Toch een beetje jammer als later blijkt dat er helemaal niks aan de hand was. Bovendien zoek je ook naar redenen om te blijven als je van iemand houdt.



Zo werkt het mechanisme nu eenmaal en als je er middenin zit dan kijk je er niet van een afstand naar. Als je er van een afstand naar kijkt kan je je weer nauwelijks voorstellen hoe het voelt om het aan de lijve te ondervinden. Daarom doen zoveel mensen niet wat ze denken dat ze zouden doen als.....
Opinions are like assholes. Everybody has one.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven