Veder gaan na vreemdgaan ben ik te hard voor hem.

27-06-2015 17:57 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik al eerder in een topic schreef heeft mijn man een affaire gehad. Het kwam uit doordat zij zwanger werd.

Ik heb mijn spullen gepakt en ben met onze toen 10 weken oude zoon naar mijn ouders vertrokken.



Zijn ex-minnares heeft een miskraam gehad. Iets wat ik niemand gun. Maar klinkt hard; zonder de miskraam had ik niet met hem veder gekund. Ik had net kunnen leven met de gedachte dat hij nog ergens een kind van een minnares had rond lopen. Ik heb niet het recht om het kind zijn vader te ontnemen.



Inmiddels zijn we er over uit dat we rustig willen kijken of het nog gaat werken tussen ons.

Heb hem gevraagd hoe hij het voor zich ziet dat we veder gaan. Het oorspronkelijke toekomst plan is voor hem onveranderlijk gebleven.

Ik heb er ook over na gedacht. En er zijn toch een paar dingen waarvan ik denk, dat nooit meer.

Zo wil ik niet weer de ellende die er achter weg kan komen als we een gezamenlijke hypotheek hebben. Geen gezamenlijke rekening, niet het geld gaat op 1 grote bult. Op een huishoud rekening na. Waar we dan een X bedrag per maan op storten allebei.

Ik koop een eigen auto. Die ook op mijn naam komt te staan. Dan is het heel jammer dat het op zijn naam kwa verzekering goedkoper zou zijn.

En het liefst zou ik ook zien dat ons huwelijk van getrouwd in gemeenschap van goederen omgezet word in op huwelijkse voorwaarde.



Zoals ik in m'n eerdere topic heb geschreven. Is er nog steeds het plan om naar Engeland te emigreren. Zijn 2 oudste kinderen wonen daar. We hebben de papieren rond. Ik weet niet of ik nu wel met hem mee wil.



Ben ik te hard voor hem?
Nee, het klinkt mij heel verstandig in de oren. Je zorgt gewoon dat je je zaakjes goed op orde hebt. Daar is niets mis mee.
Alle reacties Link kopieren
Gezonde twijfel lijkt mij.
Te hard voor hem? Dat je nog bij hem blijft is al op het zachtst gezegd apart. Wat hij je heeft geflikt hoe kan je daar mee leven?
Je bent niet te hard voor hem, maar wel voor een relatie met hem
quote:Dierenrijk schreef op 27 juni 2015 @ 17:59:

Nee, het klinkt mij heel verstandig in de oren. Je zorgt gewoon dat je je zaakjes goed op orde hebt. Daar is niets mis mee.Eens!
Nee als je echt verder met hem wil vind ik dit heel verstandig. Bedenk wel dat dit niet even een slippertje was, maar een heuse relatie met een vrouw die ook nog eens een kind van hem ging krijgen. Denk er dus nog even goed over na, een slippertje oke.. maar dit zou ik niemand kunnen vergeven.
Alle reacties Link kopieren
Alles zo regelen zodat het jou goed uitkomt ook al is dat meer dan reeel.



Hij heeft goed te maken niet jij.



Maar waarom ga je met zo"n lekke boot de oceaan op??

Dit ga je nooit redden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je heel verstandig. Je man heeft aangetoond dat hij onbetrouwbaar is. Jij was zwanger toen hij een verhouding had met een andere vrouw. Hij is niet alleen onbetrouwbaar, hij is ook onverantwoordelijk. Hij heeft niet voorkomen dat die andere vrouw zwanger werd. Hij heeft bovendien al 2 kinderen uit een andere relatie. Misschien is hij gewoon niet goed in trouw zijn en relaties?
Te hard?

Tjee, hij mag in zijn handen klappen dat jij er voor open staat na te denken over een eventuele gezamenlijke toekomst!



Ik geloof niet dat ik het zou kunnen. Hoop ook nooit in jouw schoenen te hoeven staan.
Oh, en by the way....... Heel verstandig dat je je zaken goed wil regelen!



Bedenk wel dat jij in Engeland niet in je vertrouwde omgeving bent waar je in je kracht zult staan vanaf het begin. Je maakt het jezelf niet gemakkelijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vreemd dat jij nu nog gezamenlijk dingen met hem wil ondernemen.

Je zegt zelf immers al dat zonder de miskraam bij zijn (ex-)minnares dit nooit had gekund.

Dus een miskraam van een ander brengt jullie weer bij elkaar?



Jijzelf, maar vooral hij is beter af dat jullie wegen definitief gaan scheiden van elkaar.

Buiten de zorgkosten en de omgangsregeling voor jullie zoon natuurlijk.
quote:idisrom schreef op 27 juni 2015 @ 18:22:

Ik vind het vreemd dat jij nu nog gezamenlijk dingen met hem wil ondernemen.

Je zegt zelf immers al dat zonder de miskraam bij zijn (ex-)minnares dit nooit had gekund.

Dus een miskraam van een ander brengt jullie weer bij elkaar?



Vreemde conclusie..



Jijzelf, maar vooral hij is beter af dat jullie wegen definitief gaan scheiden van elkaar.

Buiten de zorgkosten en de omgangsregeling voor jullie zoon natuurlijk



Ik heb ook niet gelezen dat TO alsnog een scheiding overweegt.
On topic: ik vind de maatregelen ook verstandig!
Alle reacties Link kopieren
Je bent gek dat je nog bij hem blijft! !!

Dit gaat na zo een vertrouwensbreuk nooit goed komen.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
quote:idisrom schreef op 27 juni 2015 @ 18:22:

Ik vind het vreemd dat jij nu nog gezamenlijk dingen met hem wil ondernemen.

Je zegt zelf immers al dat zonder de miskraam bij zijn (ex-)minnares dit nooit had gekund.

Dus een miskraam van een ander brengt jullie weer bij elkaar?



Jijzelf, maar vooral hij is beter af dat jullie wegen definitief gaan scheiden van elkaar.

Buiten de zorgkosten en de omgangsregeling voor jullie zoon natuurlijk.Ja dat dacht ik dus ook.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even het hele verhaal er bij gezocht en nee je bent niet te hard voor hem. Hij heeft laten zien dat hij niet (altijd) te vertrouwen is en na wat hij gedaan heeft moet hij blij zijn dat je überhaupt nog met hem aan een gezamenlijke toekomst wil werken. Hij moet zich aan jou bewijzen.



Dat je het niet had gekund als dat kindje er nog was geweest kan ik me, hoe cru het voor die andere vrouw ook is, goed voorstellen. Weet je wel zeker dat het kindje er echt niet is? Hij kan ook daar over gelogen hebben...



Ik zou alles splitsen, het geld, de rekening, je eigen auto (ik zou me ook uit het bedrijf laten kopen als ik jou was). Van gemeenschap van goederen naar huwelijkse voorwaarde alleen als dat financieel ook in je voordeel is (aangezien je reuma heb). Laat hem ook een spaarrekening op naam van jullie zoon maken waar hij (maandelijks) geld op stort, mocht het dan alsnog mis gaan is dat er al.



En absoluut niet nu naar Engeland emigreren, niet nu je vertrouwde omgeving achter laten. Als jullie relatie over een tijd weer goed zit kan dat dan altijd nog. Laat hem nu maar kiezen voor jullie en heel hard werken om dat vertrouwen terug te winnen. Zielig voor de oudste 2 kinderen, maar heeft hun vader het helaas naar gemaakt. Jij moet nu uitkijken voor jezelf en je zoon!



Hoe staat hij hier in? Heb je het met hem er over gehad? Heel veel succes en sterkte er mee. En een
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Voor zo'n man kan je niet hard genoeg zijn.

Wat denk je dat er gebeurd was als zij haar kind wel gekregen had?

Ik had allang z'n spullen uit het raam gesmeten, maar goed.



Laat hem naar Engeland gaan. Of je mee gaat of niet moet je zelf weten. Maar ik zou voor de zekerheid hier een huis of flatje blijven huren/ kopen. Kan je daar aan werk komen of ben je afhankelijk van hem?
Ik vind dit een beetje dubbel. Enerzijds goed dat je dit soort "maatregelen" neemt, aan de andere kant denk ik dat je - door al deze maatregelen te nemen - laat zien hem totaal niet vertrouwd (en terecht misschien). Waarom wil je überhaupt met hem verder? Te hard ben je denk ik niet, hij heeft dit zelf veroorzaakt. Maar ik vraag me echt af of je dit gaat redden zo. Ik proef nog zoveel bitterheid dat ik denk dat jullie beter eerst eens rustig aan moeten kijken of dit wel gaat werken en zéker (nog) niet naar Engeland moeten vertrekken.
Ik vind je vooral hard voor jezelf door met zo'n hufter door te willen gaan.

Vind je jezelf zo weinig waard?

Je kan nu wel allerlei voorzorgsmaatregelen nemen maar dat neemt niet weg dat je man een onbetrouwbare, egoïstische sukkel is.

Denk je serieus dat hij je vanaf nu wel trouw blijft?
Alle reacties Link kopieren
Lastig. Ik ga er maar even van uit dat je hem een kans gunt omdat hij de vader van je kind is. Maar wat als hij besluit toch te emigreren en jij blijft hier? Dan heb je, kort door de bocht, dezelfde bezoekjes als na een scheiding. Wat levert het jou eigenlijk op om een doorstart te maken? Los van je kind?
Speechless
Alle reacties Link kopieren
Besef goed dat als jij samen met hem naar Engeland gaat en je daar inschrijft, je dat land niet meer kan verlaten met het kind zonder zijn toestemming. Ervan uit gaande dat hij ouderlijk gezag heeft, en dat heeft hij aangezien het kind binnen het huwelijk geboren is. Als het dus misgaat tussen jullie zit je daar vast.
Als dit klopt verklaar ik je voor gek als je gaat
Ik vind je eerder te soft als je hem nog een kans wilt geven. Dat je alles goed wil vastleggen en in jouw voordeel lijkt me echt heel verstandig.
Na alles wat er tussen jullie is gebeurd vind ik je vooral dom en zeker niet te hard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven