Verdorie, niet weer heh..

30-07-2016 01:34 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden heb ik een tijd in het minnaar topic meegeschreven. In het kort, ik zit in een langdurige relatie (20+jaar), niet getrouwd, en vriend trekt zich weinig van me aan. Dat was toen zo, en zo is het nog steeds. Een paar jaar geleden ben ik door de situatie thuis gevallen voor een vent (single, 10 jaar jonger) die me wel het gevoel gaf dat ik ertoe deed. Geen liefde met toekomstperspectief, dat zagen we allebei wel in. Dus we fladderden wat. Naja, wel flink eigenlijk. Na 2 jaar is dit gestopt, hij kreeg een vriendin, en ik bleef bij vriend. Misschien heeft mijn vriend wat vermoed, hij heeft het nooit ter sprake gebracht. En ik heb mezelf toen gezworen dat ik dit niet nog een keer wilde laten gebeuren. Ondanks de desinteresse voor vriend naar mij, hij verdient het m.i. niet.



Maar nu, 2 jaar verder, voel ik toch weer dat er mogelijk wat te gebeuren staat met een andere vent. Van mijn leeftijd dit keer, ook hij zit in een relatie, zelfde hobby en er is (gelukkig nog maar) beperkt wat geflirt via de app en irl. Het voelt lekker, leuk, spannend. Naja, ik hoef het niet te vertellen, jullie herkennen het gevoel ongetwijfeld. En ik voel dat ik langzaam weer begin af te glijden. Kijken of 'ie online is op de app, zelf een excuus verzinnen om hem te appen, etc etc. En dat geneuzel wil ik dus niet. Voel me verdorie net een puber.



Vanavond heb ik, na ons appen, de online zijn meldingen op whatsapp uitgezet, zodat ik ook niet meer kan kijken of ie online is. Ik heb mezelf belooft dat ik onder de douche niet meer aan hem zal denken maar aan de buurman ofzo. (Brr) Niet meer samen onze hobby uitvoeren is lastig, we horen beiden bij hetzelfde vriendenclubje, dus dat wil ik liever niet opgeven.



Waarom ik het jullie schrijf? Ik heb een flinke schop onder mijn kont nodig om niet alsnog weer in die valkuil te vallen. De harde werkelijkheid heb ik nodig, en dat kunnen jullie als de beste, dus kom maar op, laat maar horen!
waarom heb je een relatie?



en waarom deze freudiaanse verschrijving? "ondanks de desintresse voor vriend naar mij"



wie heeft er nu desinteresse in wie?
Alle reacties Link kopieren
En waarom verander je niets aan de thuissituatie?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen.

Overal blokkeren en als je m wel tegen komt..geen contact zoeken. Hem links laten liggen. En als je aan m denkt of smacht of wat dan ook...ga iets doen. Verzet je zinnen.

Je hebt jezelf beloofd dit niet meer te doen..hou je eraan. Het gaat je niets opleveren.

Tis kortstondige bevrediging. En je vriend verdient beter.



Dat gezegd hebbende..waarom blijf je in deze relatie ? Want t lijkt alsof je jezelf ook tekort doet ?
Wat is de gezamenlijke hobby?
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd zou het me niet verbazen wanneer je met je 'vriend trekt zich weinig van me aan'-relatie eens in de zoveel tijd dergelijke gevoelens voor een andere man ontwikkelt. Ik denk dat je je maar eens serieus af moet gaan vragen of je de rest van je leven wilt blijven hangen in een relatie waar je niet gelukkig mee bent. Oftewel: niet slap blijven hangen, maar een duidelijke keuze maken. Ik denk dat de relatie verbreken je keuze zou moeten zijn. Hoe onzeker de gevolgen ook zijn.

Daarna eerst eens goed tot jezelf komen en dan pas op zoek naar een liefde die wel fijn en bevredigend is... met een man die VRIJ is.

Schop onder je kont genoeg?
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
verbreek je relatie, dit is niet eerlijk tegenover je vriend. blijf een poos single en zoek dan een leuke single man om weer te fladderen.



Waarom heeft je vriend geen interesse in je?

zal vast wel een reden voor zijn......
Alle reacties Link kopieren
Waarom woon je in godsnaam samen met een vriend die zich weinig van je aantrekt? Omdat je al 20 jaar samen bent?

Kun je niet alleen zijn ofzo? Of ben je financieel van hem afhankelijk?



Verbreek de relatie met je vriend. Want inderdaad: hij verdient dit niet. Zoek lekker woonruimte voor jezelf alleen. Ga daten en werp je vollop in het leuke, lekkere en spannende flirten.

En als je daar weer een tijdje genoeg van hebt, dan leef je gewoon je leven. Met jezelf. En niet met een ander die volkomen langs je heen leeft en jij langs hem.
Alle reacties Link kopieren
Freud is op dit tijdstip op zijn best. Vriend heeft weinig interesse in mij.



Waarom ik nog steeds in dezelfde relatie zit? Misschien gemakzucht, een gevoel van veiligheid, alles kabbelt gewoon door. Ik weet wat ik aan vriend heb. We leven ons eigen leven en doen ook regelmatig dingen zonder elkaar. En blijkbaar 'werkt' dat voor ons. Hij is ook vaak van huis. Soms 3 a 4 dagen per week ivm zijn werk. Blikkbaar is deze vorm van relatie iets wat we beiden geaccepteerd hebben. Ik hou ook wel van hem, maar zonder liefde. Seks hebben we al jaren niet meer. Zou zomaar 10 jaar geleden kunnen zijn. Ik sta al droog sinds ik mijn minnaar en ik 2 jaar geleden gestopt zijn met scharrelen.



Met die potentieel nieuwe valkuil wil ik me sowieso geen gedonder op de hals halen Niet alleen omdat ik dit mezelf belooft heb, maar ook omdat hij in een relatie zit en een tienerdochter heeft. Mijn gedrag kan dus voor meerdere mensen buiten mijn relatie consequenties hebben, en dat wil ik absoluut niet. Maar ik voel me zwak op het moment, daar baal ik van. Dan is een steuntje in de rug van jullie allen dan ook erg welkom.
Alle reacties Link kopieren
Zo soms kan ik zo blij zij dat ik gewoon happy sinhle ben! Waarom blijf je 20 jaar bij een man die zo over je denkt?...echt...meer lekkere vissen in de zee!
Alle reacties Link kopieren
En ik heb dus meer sex dan jij en veel meeraandacht van leuke mannen, als single? Waarom blijf je bij hem?
Alle reacties Link kopieren
quote:almost schreef op 30 juli 2016 @ 02:02:

Dan is een steuntje in de rug van jullie allen dan ook erg welkom.Nou, komt ie; hup! Zorg als de donder dat je single wordt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:almost schreef op 30 juli 2016 @ 02:02:

Freud is op dit tijdstip op zijn best. Vriend heeft weinig interesse in mij.



Waarom ik nog steeds in dezelfde relatie zit? Misschien gemakzucht, een gevoel van veiligheid, alles kabbelt gewoon door. Ik weet wat ik aan vriend heb. We leven ons eigen leven en doen ook regelmatig dingen zonder elkaar. En blijkbaar 'werkt' dat voor ons. Hij is ook vaak van huis. Soms 3 a 4 dagen per week ivm zijn werk. Blikkbaar is deze vorm van relatie iets wat we beiden geaccepteerd hebben. Ik hou ook wel van hem, maar zonder liefde. Seks hebben we al jaren niet meer. Zou zomaar 10 jaar geleden kunnen zijn. Ik sta al droog sinds ik mijn minnaar en ik 2 jaar geleden gestopt zijn met scharrelen.



Met die potentieel nieuwe valkuil wil ik me sowieso geen gedonder op de hals halen Niet alleen omdat ik dit mezelf belooft heb, maar ook omdat hij in een relatie zit en een tienerdochter heeft. Mijn gedrag kan dus voor meerdere mensen buiten mijn relatie consequenties hebben, en dat wil ik absoluut niet. Maar ik voel me zwak op het moment, daar baal ik van. Dan is een steuntje in de rug van jullie allen dan ook erg welkom.Hoe kan je van iemand houden zonder liefde?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad schop onder je kont morgen gelijk uitmaken! En gaan genieten van je leven ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:almost schreef op 30 juli 2016 @ 02:02:

Freud is op dit tijdstip op zijn best. Vriend heeft weinig interesse in mij.



Waarom ik nog steeds in dezelfde relatie zit? Misschien gemakzucht, een gevoel van veiligheid, alles kabbelt gewoon door. Ik weet wat ik aan vriend heb. We leven ons eigen leven en doen ook regelmatig dingen zonder elkaar. En blijkbaar 'werkt' dat voor ons. Hij is ook vaak van huis. Soms 3 a 4 dagen per week ivm zijn werk. Blikkbaar is deze vorm van relatie iets wat we beiden geaccepteerd hebben. Ik hou ook wel van hem, maar zonder liefde. Seks hebben we al jaren niet meer. Zou zomaar 10 jaar geleden kunnen zijn. Ik sta al droog sinds ik mijn minnaar en ik 2 jaar geleden gestopt zijn met scharrelen.



Met die potentieel nieuwe valkuil wil ik me sowieso geen gedonder op de hals halen Niet alleen omdat ik dit mezelf belooft heb, maar ook omdat hij in een relatie zit en een tienerdochter heeft. Mijn gedrag kan dus voor meerdere mensen buiten mijn relatie consequenties hebben, en dat wil ik absoluut niet. Maar ik voel me zwak op het moment, daar baal ik van. Dan is een steuntje in de rug van jullie allen dan ook erg welkom.



Als je echt graag bij je man wil blijven is het tijd om het huis op stelten te zetten. Dat hoeft niet zo dramatisch als het klinkt, maar een relatie moet iets toevoegen aan je leven. En als je je niet gehoord voelt, en in primaire behoeftes als seks niet voldaan, is het misschien comfortabel, helemaal na al die jaren, maar of het je gelukkig maakt?

Het moet wat van twee kanten komen. Vanaf hier is het moeilijk oordelen over het gebrek aan interesse wat jij ervaart en het gebrek aan seks en de oorzaak.

En zelfs al is hij koos-initiatiefloos, als hij het niet neemt zal jij het moeten doen of in elk geval aan moeten kaarten als je verandering wil.



Ik denk dat dat de vraag is die je je moet stellen. Wil je (weer) gelukkig worden met hem?



En anders, als je dat niet ziet gebeuren dan is er de andere optie die al genoemd is, en die heel erg eng is na al die tijd; er een punt achter zetten. Ik kan niet zeggen dat het makkelijker zal zijn. Maar je leeft maar een keer, en het is zo zonde om daar niet van te genieten.

Neem er de tijd voor als dat is wat je wil, maar stel voor jezelf een aantal eisen op wat je wil, een limiet qua tijd, en vooral, bedenk wat jou gelukkig maakt. Een betere relatie met je man? Werk daaraan. Een ander? Zet een punt achter je huidige relatie en vind die ander. Als je verlangen naar meer zo groot is, en überhaupt, verdien je alles. Dus niet alleen gestolen uurtjes, moeilijk doen etc. (hoe extra sexy de spanning het ook kan maken). Maar een volwaardige relatie met toekomt die je wel als vervullend ervaart.
Alle reacties Link kopieren
Je gunt je partner dus meer dan je jezelf gunt.



Ik vind het een rare instelling. Je hebt kennelijk behoeftes die je niet in je relatie krijgt. Je kiest ervoor om te blijven. Maar wel verleidt worden door verboden vruchten. Het lijkt wel een soort zelfkastijding.
Alle reacties Link kopieren
quote:almost schreef op 30 juli 2016 @ 02:02:

Freud is op dit tijdstip op zijn best. Vriend heeft weinig interesse in mij.



Waarom ik nog steeds in dezelfde relatie zit? Misschien gemakzucht, een gevoel van veiligheid, alles kabbelt gewoon door. Ik weet wat ik aan vriend heb. We leven ons eigen leven en doen ook regelmatig dingen zonder elkaar. En blijkbaar 'werkt' dat voor ons. Hij is ook vaak van huis. Soms 3 a 4 dagen per week ivm zijn werk. Blikkbaar is deze vorm van relatie iets wat we beiden geaccepteerd hebben. Ik hou ook wel van hem, maar zonder liefde. Seks hebben we al jaren niet meer. Zou zomaar 10 jaar geleden kunnen zijn. Ik sta al droog sinds ik mijn minnaar en ik 2 jaar geleden gestopt zijn met scharrelen.



Met die potentieel nieuwe valkuil wil ik me sowieso geen gedonder op de hals halen Niet alleen omdat ik dit mezelf belooft heb, maar ook omdat hij in een relatie zit en een tienerdochter heeft. Mijn gedrag kan dus voor meerdere mensen buiten mijn relatie consequenties hebben, en dat wil ik absoluut niet. Maar ik voel me zwak op het moment, daar baal ik van. Dan is een steuntje in de rug van jullie allen dan ook erg welkom.



Je hebt dus een huisgenoot met wie je de huur deelt. En van wie je houdt zonder liefde: ergo: je tolereert hem in je aanwezigheid (als hij er is) en hij jou.



Verstandig dat je bij een getrouwde man met puberkind uit de buurt wil blijven. Maar dat is dan ook het enige dat je tegenhoudt. De relatie die je zelf hebt, mag die naam niet hebben. 10 jaar geen sex?



Jeuzus, ik ben zelf een verstokte single maar ik kan me hier niets bij voorstellen. Het is zoooo fijn om helemaal alleen te wonen en zelf je eigen leven te bepalen.
Alle reacties Link kopieren
Piet als minnaar is zoveel leuker dan Piet op je eigen bankstel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
10jaar geen seks? Whut?.



Ik zou het gesprek aangaan voor een open relatie of het uit maken.

Dit koinkt niet gezond.

Ik zou liever 3 hoog achter wonen op 20 m2 dan dit...
OMG
Alle reacties Link kopieren
Aanvulling op mijn post van net vanwege neiuwe reacties;

nee, ik ben niet financieel van hem afhankelijk. Heb een goede baan, werk als vrouw in een mannenwereld en kan mij goed zelf redden. Merk wel dat ik 's avonds moe ben. Moet op het werk (fulltime met vaak nog overwerken thuis) belangrijke beslissingen nemen, waardoor ik thuis dingen het liefst zijn beloop laat. Als vriend dan ook nog eens vaak weg is, en ik ook thuis alles op me moet nemen dan denk ik dat ik daardoor waarschijnlijk de moed niet op kan brengen om zo'n grote beslissing als uit elkaar te gaan te nemen.



En nogmaals, het is geenszins mijn bedoeling om iemand met een relatie te strikken, ookal flirt hij ook met mij en neemt hij daarin ook het initiatief.
Alle reacties Link kopieren
quote:almost schreef op 30 juli 2016 @ 02:15:

werk als vrouw in een mannenwereld en kan mij goed zelf redden. Merk wel dat ik 's avonds moe ben. Moet op het werk (fulltime met vaak nog overwerken thuis) belangrijke beslissingen nemen, waardoor ik thuis dingen het liefst zijn beloop laat. Als vriend dan ook nog eens vaak weg is, en ik ook thuis alles op me moet nemen dan denk ik dat ik daardoor waarschijnlijk de moed niet op kan brengen om zo'n grote beslissing als uit elkaar te gaan te nemen.



.Bullsshit. En dat weet je zelf ook wel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Die beslissingen en verantwoordelijkheden zijn makkelijker wanneer het alleen om jezelf gaat
Alle reacties Link kopieren
Niet zo moeilijk hoor, van Iemand houden zonder liefde. Heb ook al jaaaaren een beste vriend ipv vriendin, vanwie ik ook heel veel houd zonder verliefde gevoelens.



Aan sex met vriend heb ik zelf ook helemaal geen behoefte meer. Geloof niet dat ik het prettig zou vinden om te doen. Misschien hetzelfde als met mijn beste vriend, daar hoef ik ook geen sex mee.



Waarom vriend geen intersse in me heeft? Geen idee. Althans, misschien wel een beetje. Ligt deels aan zijn opvoeding van huis uit. Lastig uit te leggen maar hij komt niet uit een gezin waar men liefdevol met elkaar omging. Sociaal is hij hierdoor wat minder onderlegt dan anderen.



Oor wat betreft single willen zijn; vriendin van mij is single (net gescheiden) en wil juist dolgraag weer een partner. Zij kon zich niet voorstellen dat ik wel eens een maandje single zou willen zijn, ik kon me niet voorstellen dat zij zich weer definitief aan iemand wil binden. En zo is er altijd wel wat. Single zijn geeft m.i. geen garantie op een beter (sex) leven.
Alle reacties Link kopieren
Gun jezelf hoe dan ook de tijd. 20 jaar is al lang, dan maakt wat maanden meer of minder ook niet uit (niet lullig bedoeld, maar lastig te verwoorden). Ik blijf bij mijn eerdere advies van echt bij jezelf te raden gaan wat je wil. Als dit voldoende is, is dat goed. Als je dit wil met minnaars ernaast en dat voldoende voor je is, is dat ook goed. Maar als je en een relatie, en de seks, en de aandacht etc. wil en niet van je man? Dan is het tijd om er naartoe te werken en er een punt achter te zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:almost schreef op 30 juli 2016 @ 02:02:

Freud is op dit tijdstip op zijn best. Vriend heeft weinig interesse in mij.



Waarom ik nog steeds in dezelfde relatie zit? Misschien gemakzucht, een gevoel van veiligheid, alles kabbelt gewoon door. Ik weet wat ik aan vriend heb. We leven ons eigen leven en doen ook regelmatig dingen zonder elkaar. En blijkbaar 'werkt' dat voor ons. Hij is ook vaak van huis. Soms 3 a 4 dagen per week ivm zijn werk. Blikkbaar is deze vorm van relatie iets wat we beiden geaccepteerd hebben. Ik hou ook wel van hem, maar zonder liefde. Seks hebben we al jaren niet meer. Zou zomaar 10 jaar geleden kunnen zijn. Ik sta al droog sinds ik mijn minnaar en ik 2 jaar geleden gestopt zijn met scharrelen.



Met die potentieel nieuwe valkuil wil ik me sowieso geen gedonder op de hals halen Niet alleen omdat ik dit mezelf belooft heb, maar ook omdat hij in een relatie zit en een tienerdochter heeft. Mijn gedrag kan dus voor meerdere mensen buiten mijn relatie consequenties hebben, en dat wil ik absoluut niet. Maar ik voel me zwak op het moment, daar baal ik van. Dan is een steuntje in de rug van jullie allen dan ook erg welkom.



Vindt je echt dat dat 'houden van' is?



Heel eerlijk? Ik zou de relatie met je vriend verbreken. Het klinkt alsof jullie meer broer/zus zijn of kamergenootjes in een studentenhuis. Behalve sex ontbreekt dus ook de liefde...?! Dit is niet eerlijk tegenover jezelf, maar ook niet tegenover je vriend. Heb dan gewoon het lef om je relatie te verbreken en ga dan lekker je gang, dit vind ik gewoon ordinair en onbeschoft. En weet je, 'houden van' is soms 'los laten'. Ik vraag me wel af hoe jullie relatie dan ooit zo gekomen is en hoe je vriend hierin staat, want damn....jullie hebben ook al tijden geen seks meer??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven