verkeerde keuzes

29-03-2017 11:14 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
Lekker iets voor jezelf zoeken (huur)? Dan kijk je hoe jullie relatie op de langere termijn vordert en kun je alsnog iets voor jullie samen zoeken.
Ik zou er ook geen trek in hebben om maandelijks 400 a 450 euro af te dragen aan een auto die ik zelf nooit gekozen zou hebben. Waarom vond hij het een goed idee om die auto aan te schaffen? Zijn wel erg hoge maandlasten voor een auto!



Wat je met je vriend aan moet, tja. Je kan hem niet dwingen of op magische wijze losweken van zijn moeder. Is het een optie dat je ergens alleen gaat wonen? In een studiootje bijvoorbeeld? Snap dat je het een afknapper vindt van je vriend, niet echt volwassen gedrag dit.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je hem nodig om ergens te gaan wonen? Kun je niet gewoon in je eentje ergens gaan wonen, desnoods op kamers? Richt je eigen leven in, en houd er rekening mee dat het mogelijk toch anders loopt dan je nu voor je ziet. Je kunt nog een heel leven samenwonen, maar ik zou nu vooral voor jezelf kiezen. Dan heb je privacy als hij bij jou is, en als hij toe is aan vertrekken bij zijn ouders kijk je wel verder.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Lekker op jezelf gaan wonen. Hij heeft er nog geen zin in, anders zou hij er wel moeite voor doen.
Alle reacties Link kopieren
Je wilt het niet horen, maar dit is hem niet. Hij houdt te weinig rekening met jou, doet weinig moeite voor je etc.
Verbreek de relatie. Waarom zou jij de helft van een auto betalen waar je niet zelf voor koos?!

Lekker makkelijk van je vriend. Kies voor jezelf en bezin je over 'hoe goed hij voor jou is'. Daar lees ik namelijk totaal niets over.
Je eigen plekje zoeken natuurlijk.



En waak ervoor dat hij niet gratis bij je komt wonen. Als hij meer dan de helft van de week dan bij jou is mag hij best meebetalen in de kosten, dure auto of geen dure auto.
Trouwens, het is echt niet beschamend om op je twintigste nog thuis te wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kijken of je een leuke studio kunt huren, vaak zijn die scherp geprijsd onder de 23. Die auto betaald hij maar zelf.
Alle reacties Link kopieren
Plan je eigen leven, lekker op jezelf is ook fijn. Die navelstreng zou ik maar an wennen als ik jou was. Die blijft!
Alle reacties Link kopieren
Trek je eigen plan, dat doet hij namelijk ook.



Als je niet genoeg verdient op dit moment om echt een woning voor jezelf te huren, ga dan eerst op kamers. Ga sowieso niet steeds naar hem (en zijn ouders) toe, als hij dan ook niet vaker naar je toe komt, weet je ook gelijk hoeveel moeite hij voor je wil doen. Denk echt goed na voordat je echt een toekomst met hem op gaat bouwen, want iemand die zulke slechte financiële keuzes maakt en alleen maar naar mammie luistert, is misschien niet de geschikte kandidaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 29 maart 2017 @ 11:21:

Trouwens, het is echt niet beschamend om op je twintigste nog thuis te wonen.midden 20... 25 jaar dus. Vind dat eigenlijk wel beschamend hoor. Ik ben zelf heel lang onvolwassen geweest maar sinds een jaar of 2 voel ik dat het tijd is om op mijn eigen benen te staan.
ga eerst maar een jaar op jezelf wonen. En laat hem dat ook doen! Anders blijft hij denken dat het wc-papier zich op magische wijze vervangt, sokken vanzelf schoon in de kast komen als hij ze op de grond gooit en jij alles precies zo klaarmaakt als mammie.
Ga eerst eens op jezelf wonen, desnoods in een kamer of studio.



Je vriend maakt duidelijk andere keuzes dan jij. Nu is het een auto (wat een enorm bedrag trouwens aan maandlasten) en daar mag jij aan meebetalen. Straks zijn het weer andere keuzes. Ga je elke keer om de lieve vrede te bewaren dan maar zelf de portemonnee trekken?



Draai het eens om: zou hij gaan meebetalen als jij elke maand 800/900 uitgaf aan iets wat puur voor jezelf en voor de lol is?
Als je gaat studeren, zou ik gaan zoeken naar een leuk studentenhuis! Betaalbaar en ontzettend gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Samenwonen met een man die met de navelstreng nog aan zijn moeder zit, een dure auto verkiest boven op eigen benen staan (en mammie die hem daarin gelijk geeft)...je moet er maar zin in hebben.



Als je even wil lachen.....https://www.youtube.com/watch?v=O1_QTm-wpsY



Zoek een studiootje of klein appartement voor jezelf. Zelfstandig wonen levert je veel meer op dan die paar extra spaarcenten!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste is het niet beschamend om nog thuis te wonen, ook al ben je midden 20. Je bent toch serieus bezig om de volgende stap te zetten? Genoeg mensen die thuis blijven wonen tot na de studie, daar is echt niets mis mee. Ik vind het hoogstens beschamend als je thuis woont en je laat verzorgen door pa en moe en te beroerd bent om zelf iets te doen.



In principe mag hij gewoon die auto kopen, zijn geld = zijn keuze. Dus ook als er samengewoond gaat worden. En wie weet is die auto als jullie echt gaan samenwonen al weer weg.



To, het lijkt erop dat hij op kort termijn niet wil gaan samenwonen en dat is zijn goed recht/keuze. Maar dat betekent niet dat jij niet al wel op jezelf kunt gaan. Dan is het maar een kamer ergens ipv een gewoon huis, maar dan heb je wel je eigen plek en je privacy. Dan kan hij ook makkelijker naar jou toe komen en zit je niet steeds bij zijn ouders op de bank.

Maar zoals iemand hier al schreef, als hij dan elke dag bij jou is, mag hij ook wel wat meebetalen. En pas ook op dat je hem niet gaat verzorgen zoals dat thuis voor hem gedaan wordt. Samen 'wonen' = samen de taken uitvoeren.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hightower schreef op 29 maart 2017 @ 11:37:

Samenwonen met een man die met de navelstreng nog aan zijn moeder zit, een dure auto verkiest boven op eigen benen staan (en mammie die hem daarin gelijk geeft)...je moet er maar zin in hebben.



Als je even wil lachen.....https://www.youtube.com/watch?v=O1_QTm-wpsY



Zoek een studiootje of klein appartement voor jezelf. Zelfstandig wonen levert je veel meer op dan die paar extra spaarcenten!Wat een grappige video! Ik heb hardop gelachen dankjewel
Mama heeft een flinke lepel in de pap lees ik tussen de regels door. Zolang dat zo is zal haar zoon niet op eigen benen (leren) staan. Wil jij de rol op je nemen van docent in deze? Of heb je meer trek in iemand die in staat is zelf na te denken en te doen en te handelen naar eigen verstand?
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 29 maart 2017 @ 11:44:

Ten eerste is het niet beschamend om nog thuis te wonen, ook al ben je midden 20. Je bent toch serieus bezig om de volgende stap te zetten? Genoeg mensen die thuis blijven wonen tot na de studie, daar is echt niets mis mee. Ik vind het hoogstens beschamend als je thuis woont en je laat verzorgen door pa en moe en te beroerd bent om zelf iets te doen.



In principe mag hij gewoon die auto kopen, zijn geld = zijn keuze. Dus ook als er samengewoond gaat worden. En wie weet is die auto als jullie echt gaan samenwonen al weer weg.



To, het lijkt erop dat hij op kort termijn niet wil gaan samenwonen en dat is zijn goed recht/keuze. Maar dat betekent niet dat jij niet al wel op jezelf kunt gaan. Dan is het maar een kamer ergens ipv een gewoon huis, maar dan heb je wel je eigen plek en je privacy. Dan kan hij ook makkelijker naar jou toe komen en zit je niet steeds bij zijn ouders op de bank.

Maar zoals iemand hier al schreef, als hij dan elke dag bij jou is, mag hij ook wel wat meebetalen. En pas ook op dat je hem niet gaat verzorgen zoals dat thuis voor hem gedaan wordt. Samen 'wonen' = samen de taken uitvoeren.



Ik maak me ook geen zorgen over de talen, hij doet neemt thuis ook deel aan het huishouden en is niet lui. Wat mij zorgen baart is dat hij zei dat hij niet kan wachten om met mij samen te wonen, maar uiteindelijk toch een onvolwassen keuze maakt waar zijn moeder hem in steunt. En hij het ook geen probleem zou vinden om nog 3 jaar zo door te leven.



Bedankt voor de tips meiden, ik denk dat het inderdaad verstandig is als ik zelf iets ga zoeken!
Hij maakt volop gebruik van hotel mama.

Wanneer jij iets gaat huren duikt hij op de dagen waarop hotel mama gesloten is onder in hotel snowwhite. Lekker zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:snowwhite12 schreef op 29 maart 2017 @ 11:48:

[...]



Ik maak me ook geen zorgen over de talen, hij doet neemt thuis ook deel aan het huishouden en is niet lui. Wat mij zorgen baart is dat hij zei dat hij niet kan wachten om met mij samen te wonen, maar uiteindelijk toch een onvolwassen keuze maakt waar zijn moeder hem in steunt. En hij het ook geen probleem zou vinden om nog 3 jaar zo door te leven.



Bedankt voor de tips meiden, ik denk dat het inderdaad verstandig is als ik zelf iets ga zoeken!Goed zo! Stel je eigen wensen niet uit voor een ander! Hoef je ook niet gefrustreerd te worden als hij geen zin heeft om iets te ondernemen voor een eigen plek enzo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 29 maart 2017 @ 11:54:

Hij maakt volop gebruik van hotel mama.

Wanneer jij iets gaat huren duikt hij op de dagen waarop hotel mama gesloten is onder in hotel snowwhite. Lekker zeg.Het komt ook meer van zijn moeder hoor, die heeft al vaak laten merken dat ze het moeilijk vindt als hij niet meer thuis woont. Zo wilde hij me een keer thuis afzetten, zei ze "ik wacht tot je thuis bent" waarop hij antwoordde "hoe ga je dat doen als ik niet meer thuis woon" haar antwoord was "dan zal ik me afvragen waar mijn zoon is" .... ik heb daarom ook sterk het vermoeden dat ze hem express te verkeerde keuzes laat maken in haar belang. Maar ik kan me vergissen en daarom bemoei ik me er maar niet mee. Ik ben geen moeder dus ik kan er ook niet over oordelen.
Goed plan om voor jezelf iets te zoeken. Laat hem dan maar bij 'mama' blijven wonen en rondjes rijden in die speciale auto.

Hoezo zou jij meebetalen aan zo'n dure auto? Maak jij er ook voor de helft gebruik van dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven