Verlaten voor een ander... hoe snel pak je je leven weer op?

03-12-2016 16:51 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enkelen van jullie die mij gevolgd, bekritiseerd en gesteund hebben in mijn vorige topic, weten hoe veel moeite ik had (heb) met het verwerken van het feit dat ik verlaten ben door mijn man, de vader van mijn kinderen, voor een andere vrouw.



Na 14 jaar van psychotherapie ontdekte ik deze zomer dat ik nog steeds niet los van hem was. Mijn boosheid, onmacht, jaloezie en verdriet wisselden elkaar af en beletten mij een normaal leven te leiden en een relatie met een andere man een serieuze kans te geven en al die emoties verstoorden in ernstige mate mijn levensgeluk.



Ondanks het feit dat de nieuwe vrouw in zijn leven weinig blaam trof voor wat er is gebeurd, wenste ik haar in mijn hoofd weinig goeds toe (geen goeds dus) en haatte ik haar vreselijk ondanks dat ik me realiseerde dat de gevoelens die ik voor haar had niet gerechtvaardigd waren. Mijn boosheid had enkel mijn intussen ex-man moeten betreffen, hij was immers met mij getrouwd en HIJ had mij in de steek gelaten, niet zij!



Ik ben ergens in september gaan schrijven op dit forum en er kwam een stroom van reacties op gang. Ongelooflijk! Ik voelde dat er naar mij geluisterd werd en ook al waren de reacties niet altijd even aardig voelde ik me heel erg gesteund door alle aandacht en raad!

Dit zette een proces in gang in mijn hoofd waardoor ik EINDELIJK in actie kwam en ineens begonnen de dingen echt te lukken. BIZAR hoe de wind ineens met me mee begon de waaien en hoe ik een andere kijk op de situatie kreeg.



Toch blijven mijn ex-man en zijn nieuwe vrouw een belangrijke plaats in mijn hoofd innemen, ook al is het plotseling allemaal een stuk minder schrijnend dan de afgelopen 14 jaar.



Maar wat ik me nu eigenlijk afvraag;



Ben ik de enige die er zo lang over doet om los te komen van het verleden? Als je verlaten wordt voor iemand anders blijft dat dan altijd een gevoelig punt (of je nou man of vrouw bent)?

En de belangrijkste vraag; KOM JE ER OOIT ECHT HELEMAAL OVERHEEN?



Voor mij is de situatie nu heel goed leefbaar en ik kijk eindelijk uit naar een nieuwe toekomst, maar dit heeft mij ruim 14 jaar van vallen en opstaan gekost.



Hoe is dat bij jullie gegaan?



HET GAAT HIER DUS NIET MEER OM MIJ! Maar om jullie eigen ervaring. Hoe zjn jullie daarmee om gegaan?
Xyz
Heb je vorige topic gevolgd en jij bent voor meer verlaten dan alleen een ander.



Misschien moet je ook eens met die waarheden aan de slag in plaats van al je leed op Haar te projecteren
God, gaan we weer.

Is dit verhaaltje nu wel waar dan of weer een experimentje van je.
Alle reacties Link kopieren
quote:diaa schreef op 03 december 2016 @ 16:54:

Heb je vorige topic gevolgd en jij bent voor meer verlaten dan alleen een ander.



Misschien moet je ook eens met die waarheden aan de slag in plaats van al je leed op Haar te projecterenJe hebt helemaal gelijk hoor en ik ben daar ook mee aan de slag gegaan en nog steeds. Maar het heeft wel erg lang geduurd bij mij en ik vraag nu alleen naar de ervaringen van anderen. Het gaat nu even niet meer om mij snap je?
Xyz
Alle reacties Link kopieren
Huh? 14 jaar? Maar een paar maanden geleden waren jullie nog samen? Of is dit een andere man?



14 jaar is in mijn omgeving in ieder geval niet normaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bblientje schreef op 03 december 2016 @ 16:57:

God, gaan we weer.

Is dit verhaaltje nu wel waar dan of weer een experimentje van je.Ha! Nee hoor, gewoon interesse naar de ervaringen van anderen op dit gebied. Het gaat hier niet meer om mij.
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelleke schreef op 03 december 2016 @ 17:00:

Huh? 14 jaar? Maar een paar maanden geleden waren jullie nog samen? Of is dit een andere man?



14 jaar is in mijn omgeving in ieder geval niet normaal.Je hebt een stuk gemist, geeft niet hoor, maar ik wil graag weten hoe anderen dit hebben aangepakt. Ik ben zelf inmiddels op de goede weg.
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:diaa schreef op 03 december 2016 @ 16:54:

Heb je vorige topic gevolgd en jij bent voor meer verlaten dan alleen een ander.



Misschien moet je ook eens met die waarheden aan de slag in plaats van al je leed op Haar te projecteren



Eens. En ik denk dat de meesten voor meer verlaten worden dan alleen een ander.

Ik denk dat je met terugkijken alleen iets opschiet als je er ook van wil leren en naar je eigen aandeel gaat kijken, want je kan echt alleen jezelf veranderen. En alleen als je met je zelf aan de slag gaat, kan je je verleden achter je laten. Je hebt in het verleden niet de beste beslissingen genomen voor jezelf, al zag je dat toen anders. Nu zet je hele andere stappen et voilà, het gaat je beter. Als je op deze nieuwe weg blijft, zal het alleen beter gaan en op een dag verbaas je je erover dat je al weken niet meer aan je ex hebt gedacht. Steek je energie in jezelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:vaporilla schreef op 03 december 2016 @ 17:05:

[...]





Eens. En ik denk dat de meesten voor meer verlaten worden dan alleen een ander.

Ik denk dat je met terugkijken alleen iets opschiet als je er ook van wil leren en naar je eigen aandeel gaat kijken, want je kan echt alleen jezelf veranderen. En alleen als je met je zelf aan de slag gaat, kan je je verleden achter je laten. Je hebt in het verleden niet de beste beslissingen genomen voor jezelf, al zag je dat toen anders. Nu zet je hele andere stappen et voilà, het gaat je beter. Als je op deze nieuwe weg blijft, zal het alleen beter gaan en op een dag verbaas je je erover dat je al weken niet meer aan je ex hebt gedacht. Steek je energie in jezelf.Het gaat hier niet meer om mij, maar om anderen die hun ervaring zouden willen delen. Ik ben op de goede weg, maar dat heeft nogal lang geduurd... Dus ik ben geïnteresseerd in ervaringen van anderen.
Xyz
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tante gehad die tot haar dood er nooit meer overheen is gekomen dat haar partner haar verliet (voor een veel jongere vrouw) Al met al een jaar of 20 of zo.



Ik dacht jaren geleden dat ik er ook nooit meer overheen zou komen. Ik ben ontzettend belazerd en mijn droomprins was weg. Gebruld als een wolf heb ik in die periode.

Dat heeft ongeveer een jaar geduurd.
Alle reacties Link kopieren
quote:M-Flo schreef op 03 december 2016 @ 17:07:

[...]





Het gaat hier meer om mij, maar om anderen die hun ervaring zouden willen delen. Ik ben op de goede weg, maar dat heeft nogal lang geduurd... Dus ik ben geïnteresseerd in ervaringen van anderen.Dat had ik inmiddels begrepen, ik typ nogal langzaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:vaporilla schreef op 03 december 2016 @ 17:11:

[...]





Dat had ik inmiddels begrepen, ik typ nogal langzaam.
Xyz
14 jaar? wat zonde van de tijd
Alle reacties Link kopieren
quote:salinarosseno schreef op 03 december 2016 @ 17:10:

Ik heb een tante gehad die tot haar dood er nooit meer overheen is gekomen dat haar partner haar verliet (voor een veel jongere vrouw) Al met al een jaar of 20 of zo.



Ik dacht jaren geleden dat ik er ook nooit meer overheen zou komen. Ik ben ontzettend belazerd en mijn droomprins was weg. Gebruld als een wolf heb ik in die periode.

Dat heeft ongeveer een jaar geduurd.



Ok! En hoe lang had je relatie geduurd? Kinderen? Hoe oud was je?



En die tante is nooit meer getrouwd of zo? Heftig!
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:M-Flo schreef op 03 december 2016 @ 17:12:

[...]





Maar goed, jouw verhaal in je andere topic was wel herkenbaar, maar dan aan de andere kant. Geen idee of je wat aan die ervaringen hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 03 december 2016 @ 17:13:

14 jaar? wat zonde van de tijdInderdaad ja!
Xyz
Alle reacties Link kopieren
M'n moeder heeft er heel lang over gedaan om er overheen te komen. Maar in dat huwelijk had ze zichzelf ingeleverd. Ze was moeder, ze was huisvrouw, ze was echtgenote. Maar geen eigen werk, geen hobby's, en geen vriendinnen. Toen mijn vader wegging klapte ze in elkaar en viel in een depressie. Ze heeft heel veel drempels moeten overwinnen en zichzelf (in eerste instantie noodgedwongen) moeten ontwikkelen door cursussen, vrijwilligerswerk, hobby's en tenslotte een sociale kring. Vele jaren later was ze gelukkig en wilde ze mijn vader ook niet meer terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:vaporilla schreef op 03 december 2016 @ 17:14:

[...]





Maar goed, jouw verhaal in je andere topic was wel herkenbaar, maar dan aan de andere kant. Geen idee of je wat aan die ervaringen hebt. Je hebt er altijd wat aan als anderen ervaringen met je willen delen, anders zou dit forum niet bestaan...
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:foeksia72 schreef op 03 december 2016 @ 17:17:

M'n moeder heeft er heel lang over gedaan om er overheen te komen. Maar in dat huwelijk had ze zichzelf ingeleverd. Ze was moeder, ze was huisvrouw, ze was echtgenote. Maar geen eigen werk, geen hobby's, en geen vriendinnen. Toen mijn vader wegging klapte ze in elkaar en viel in een depressie. Ze heeft heel veel drempels moeten overwinnen en zichzelf (in eerste instantie noodgedwongen) moeten ontwikkelen door cursussen, vrijwilligerswerk, hobby's en tenslotte een sociale kring. Vele jaren later was ze gelukkig en wilde ze mijn vader ook niet meer terug.Je mag trots zijn op zo'n moeder!
Xyz
Begrijp ik het dan goed dat dat hele verhaal in je andere topic niet recent speelde (toen je het schreef), maar 14 jaar geleden???
Heel bizar inderdaad. Je opent een topic en ineens ben je er over heen, komt er een boek en is je huis verkocht. En nu wil je van anderen horen hoe zij het ervaren hebben. Heb je soms inspiratie nodig ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Pippilotta schreef op 03 december 2016 @ 17:21:

Begrijp ik het dan goed dat dat hele verhaal in je andere topic niet recent speelde (toen je het schreef), maar 14 jaar geleden???Ja, dat heb ik op een bepaald moment uitgelegd. Had te maken met mijn verwerkingsproces. De eerste stukjes waren dagboekfragmenten.
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:Weir schreef op 03 december 2016 @ 17:22:

Heel bizar inderdaad. Je opent een topic en ineens ben je er over heen, komt er een boek en is je huis verkocht. En nu wil je van anderen horen hoe zij het ervaren hebben. Heb je soms inspiratie nodig ofzo?Ik ben er nog niet overheen maar wel op de goede weg en dat schrijf ik ook. Mijn huis is verkocht ja, maar dat boek is nog lang niet af en ik heb inspiratie genoeg!
Xyz
Ah, oké. Dank voor de uitleg.
quote:Weir schreef op 03 december 2016 @ 17:22:

Heel bizar inderdaad. Je opent een topic en ineens ben je er over heen, komt er een boek en is je huis verkocht. En nu wil je van anderen horen hoe zij het ervaren hebben. Heb je soms inspiratie nodig ofzo?een boek over 14 jaar verspilde tijd vanwege een scheiding?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven