Verlaten voor een ander... hoe snel pak je je leven weer op?

03-12-2016 16:51 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enkelen van jullie die mij gevolgd, bekritiseerd en gesteund hebben in mijn vorige topic, weten hoe veel moeite ik had (heb) met het verwerken van het feit dat ik verlaten ben door mijn man, de vader van mijn kinderen, voor een andere vrouw.



Na 14 jaar van psychotherapie ontdekte ik deze zomer dat ik nog steeds niet los van hem was. Mijn boosheid, onmacht, jaloezie en verdriet wisselden elkaar af en beletten mij een normaal leven te leiden en een relatie met een andere man een serieuze kans te geven en al die emoties verstoorden in ernstige mate mijn levensgeluk.



Ondanks het feit dat de nieuwe vrouw in zijn leven weinig blaam trof voor wat er is gebeurd, wenste ik haar in mijn hoofd weinig goeds toe (geen goeds dus) en haatte ik haar vreselijk ondanks dat ik me realiseerde dat de gevoelens die ik voor haar had niet gerechtvaardigd waren. Mijn boosheid had enkel mijn intussen ex-man moeten betreffen, hij was immers met mij getrouwd en HIJ had mij in de steek gelaten, niet zij!



Ik ben ergens in september gaan schrijven op dit forum en er kwam een stroom van reacties op gang. Ongelooflijk! Ik voelde dat er naar mij geluisterd werd en ook al waren de reacties niet altijd even aardig voelde ik me heel erg gesteund door alle aandacht en raad!

Dit zette een proces in gang in mijn hoofd waardoor ik EINDELIJK in actie kwam en ineens begonnen de dingen echt te lukken. BIZAR hoe de wind ineens met me mee begon de waaien en hoe ik een andere kijk op de situatie kreeg.



Toch blijven mijn ex-man en zijn nieuwe vrouw een belangrijke plaats in mijn hoofd innemen, ook al is het plotseling allemaal een stuk minder schrijnend dan de afgelopen 14 jaar.



Maar wat ik me nu eigenlijk afvraag;



Ben ik de enige die er zo lang over doet om los te komen van het verleden? Als je verlaten wordt voor iemand anders blijft dat dan altijd een gevoelig punt (of je nou man of vrouw bent)?

En de belangrijkste vraag; KOM JE ER OOIT ECHT HELEMAAL OVERHEEN?



Voor mij is de situatie nu heel goed leefbaar en ik kijk eindelijk uit naar een nieuwe toekomst, maar dit heeft mij ruim 14 jaar van vallen en opstaan gekost.



Hoe is dat bij jullie gegaan?



HET GAAT HIER DUS NIET MEER OM MIJ! Maar om jullie eigen ervaring. Hoe zjn jullie daarmee om gegaan?
Xyz
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jouw andere topic gelezen. Met veel interesse.

Voelbare pijn om een man die niet meer voor jou ging.

Gelijktijdig ging jij dus ook niet meer voor jezelf. En toch probeerde jij het al die jaren om jezelf niet helemaal te verliezen en beetje bij beetje is het jou gelukt om nu te kunnen zeggen: ik verlies mezelf nooit meer in een man. En daarom is houden van jezelf zo belangrijk. Zo belangrijk. Altijd moet je met jezelf opstaan, door 1 deur kunnen, het goed met jezelf hebben. Dan weet je dat je jezelf niet zo ontzettend moet kwetsen om een man. Kinderen staan altijd bovenaan.

Een man is echt wel inwisselbaar en nu na 14 jaar zul je daar ook wel achter gekomen zijn.

Het is toch iets **magisch**, dat je zo om een ander kunt geven.

Ik denk dat je het laatste restje ook kwijt wil.

Dat komt er ook aan. Stel dat het niet komt, draag je dat restje dan maar gewoon met je mee en verdiep je er niet te erg meer in. Het is dragelijk toch?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef ook gelijktijdig tegen mezelf al is het script iets anders.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
quote:sprokkelientje schreef op 03 december 2016 @ 17:57:

Als het om het begrip "verlating" gaat als in de context wat betreft verlaten worden door je partner heb ik hier (gelukkig) geen ervaring mee.

Toch wilde ik hier iets over posten omdat voor mij de essentie meer ligt hoe je je leven weer oppakt na trauma, rouw, verlating of andersoortige heftige gebeurtenissen.

Ik heb met een aantal van die zaken helaas wel ervaring en ik moet bekennen dat het ook niet mijn sterkste kant is het verleden het verleden te laten en door te gaan met leven. Er zijn dagen dat dit voor 80 % lukt maar ook dagen dat de teller maar op 20 % staat.



Ik weet na het uitpluizen van mijn eigen emoties, persoonlijkheid, psyche en familiepathologie HOE het komt dat ik met bepaalde dingen moeite heb (geen excuus, slechts een verklaring)

Ik ben er dus achter dat het "ik mag diep in mijn hart niet gelukkig zijn", voor mij altijd op de loer ligt, soms sluimerend of zodanig op de achtergrond dat het geen aandacht behoeft maar uiteindelijk haalt het mij tot op de dag van vandaag altijd weer in als ik niet lekker in mijn vel zit, gefrustreerd ben o.i.d.



Wat mij altijd heeft geholpen is door blijven ademen en mijn zegeningen tellen en ik kan zeggen dat de laatste jaren meer 80 dan 20 is. Maar de ervaring leert dat de 20 altijd de kop op kan steken.....altijd. Wauw......goed omschreven. Komt me erg bekend voor allemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:cappi schreef op 03 december 2016 @ 18:14:

.Je houdt dit zelf in stand door weer een topic te openen en dus ben je er volgens mij nog steeds teveel mee bezig. Je ex man en zijn nieuwe vrouw blijven een belangrijke plaats innemen in je hoofd zeg je, je bepaalt zelf hoeveel ruimte ze je geeft en dat is nog blijkbaar steeds heel veel na 14 jaar. Het verwerkingsproces heeft geduurd zolang het heeft moeten duren, nu sta je er stuk positiever in, hou dat vast en accepteer het verleden en richt je blik op de toekomst en klaar.Ik heb het gevoel dat ik dat doe hoor, maar omdat het zo lang geduurd heeft vroeg ik me af hoe dat bij anderen is gegaan. Het gaat eigenlijk niet meer om mij.
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 03 december 2016 @ 18:16:

als je wilt analyseren dan zou ik vooral nadenken over waarom je een ander zo'n grote rol geeft in iets waar je zelf de controle over zou moeten hebben. Niemand is verantwoordelijk voor jou geluk behalve jezelf.Dat is in theorie waar maar in de praktijk vaak anders
Xyz
quote:M-Flo schreef op 03 december 2016 @ 18:15:

[...]





Ja, ik snap het, maar dan heb ik jou altijd toch nog Grob?

Ik heb het idee dat het prima gaat en ik vroeg me daarom af what took me so long? Vandaar dit topic.Mwah...of ik nou dé persoon ben om jou weer om aarde terug te krijgen weet ik niet, betwijfel ik zelfs, maar ik kan altijd een poging wagen natuurlijk (zei het stoere watje :-) ).
quote:M-Flo schreef op 03 december 2016 @ 18:23:

[...]





Dat is in theorie waar maar in de praktijk vaak anderswaarom? in praktijk ben jij ook de enige die verantwoordelijk is voor jou geluk. Je kan wel denken dat het aan een ander ligt maar dat is gewoon niet waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Eslarealidad schreef op 03 december 2016 @ 18:17:

Ik heb jouw andere topic gelezen. Met veel interesse.

Voelbare pijn om een man die niet meer voor jou ging.

Gelijktijdig ging jij dus ook niet meer voor jezelf. En toch probeerde jij het al die jaren om jezelf niet helemaal te verliezen en beetje bij beetje is het jou gelukt om nu te kunnen zeggen: ik verlies mezelf nooit meer in een man. En daarom is houden van jezelf zo belangrijk. Zo belangrijk. Altijd moet je met jezelf opstaan, door 1 deur kunnen, het goed met jezelf hebben. Dan weet je dat je jezelf niet zo ontzettend moet kwetsen om een man. Kinderen staan altijd bovenaan.

Een man is echt wel inwisselbaar en nu na 14 jaar zul je daar ook wel achter gekomen zijn.

Het is toch iets **magisch**, dat je zo om een ander kunt geven.

Ik denk dat je het laatste restje ook kwijt wil.

Dat komt er ook aan. Stel dat het niet komt, draag je dat restje dan maar gewoon met je mee en verdiep je er niet te erg meer in. Het is dragelijk toch? Het is absoluut dragelijk! Meer dan dat zou ik zeggen, ik heb zin in een frisse start. Ik vraag me in alle oprechtheid af waarom ik er zo lang over heb gedaan! Er zit natuurlijk wel een litteken, maar dat zal met de tijd wel vervagen.
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 03 december 2016 @ 18:23:

[...]





Mwah...of ik nou dé persoon ben om jou weer om aarde terug te krijgen weet ik niet, betwijfel ik zelfs, maar ik kan altijd een poging wagen natuurlijk (zei het stoere watje :-) ).Hahaha! Ik reken op je hoor! Maar ik denk dat ik het wel red. Voel me goed (zonder bipolaire neigingen hoor) en ik heb weer grip op mijn leven.
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 03 december 2016 @ 18:20:

[...]





Wauw......goed omschreven. Komt me erg bekend voor allemaal.Ik ben het trouwens met Grob eens, erg goed onder woorden gebracht.
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:Eslarealidad schreef op 03 december 2016 @ 18:19:

Ik schreef ook gelijktijdig tegen mezelf al is het script iets anders.
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:Mawieke schreef op 03 december 2016 @ 18:14:

Oh grappig. Je schrijft zelf wat ik net wilde zeggen: dat er momenten zijn, juist als dingen goed gaan, dat je denkt 'what was I thinking??'

Ik vind het dus niet gek dat je dit doet. Volgens mij een laatste fase van het verwerkingsproces
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:M-Flo schreef op 03 december 2016 @ 18:28:

[...]





Het is absoluut dragelijk! Meer dan dat zou ik zeggen, ik heb zin in een frisse start. Ik vraag me in alle oprechtheid af waarom ik er zo lang over heb gedaan! Er zit natuurlijk wel een litteken, maar dat zal met de tijd wel vervagen.



Ik vraag mezelf dat ook af.

Ik denk ook dat het iets met 'ego' te maken heeft?

Dan kwam die wrok weer naar boven.

Zonder 'ego' bewust denkend had ik er minder last van. Heb jij dat zo nooit ervaren?

Heerlijk een frisse start!

Een nieuwe man. Als het zo uitkomt. Helemaal fris. Geen afgelikte boterham.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eslarealidad schreef op 03 december 2016 @ 18:36:

[...]





Ik vraag mezelf dat ook af.

Ik denk ook dat het iets met 'ego' te maken heeft?

Dan kwam die wrok weer naar boven.

Zonder 'ego' bewust denkend had ik er minder last van. Heb jij dat zo nooit ervaren?

Heerlijk een frisse start!

Een nieuwe man. Als het zo uitkomt. Helemaal fris. Geen afgelikte boterham.



Gekwetst ego... ja ook wel een beetje misschien. Of de slachtoffer rol, soms ook heel comfortabel. Heel complex allemaal.

Frisse start, helemaal! Laatste relatie is definitief uit. Maar om op mijn leeftijd geen afgelikte boterham te vinden... hmmm... dan moet ik een Cougar worden! Hahaha! Ik ben even niet op zoek, maar grappig genoeg is er geen vraag maar wel aanbod. Vrolijkheid trekt aan blijkbaar. Ik laat het voorlopig even aan me voorbij gaan.
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:M-Flo schreef op 03 december 2016 @ 18:46:

[...]





Gekwetst ego... ja ook wel een beetje misschien. Of de slachtoffer rol, soms ook heel comfortabel. Heel complex allemaal.

Frisse start, helemaal! Laatste relatie is definitief uit. Maar om op mijn leeftijd geen afgelikte boterham te vinden... hmmm... dan moet ik een Cougar worden! Hahaha! Ik ben even niet op zoek, maar grappig genoeg is er geen vraag maar wel aanbod. Vrolijkheid trekt aan blijkbaar. Ik laat het voorlopig even aan me voorbij gaan.



Hahaha, ik bedoelde eigenlijk onze exen met afgelikte boterham.

Vrolijkheid trekt zeker aan en man met humor verdient ook mijn voorkeur. Zo nu en dan op stap met een date met humor is niks mis mee. Krijg je alleen maar leuke herinneringen van. Wel goed filteren natuurlijk anders krijg je een chagrijn of erger. En komt die ex nog minder naar boven. Zou geweldig zijn als hij echt helemaal uit gedachten weg is.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eslarealidad schreef op 03 december 2016 @ 18:59:

[...]





Hahaha, ik bedoelde eigenlijk onze exen met afgelikte boterham.

Vrolijkheid trekt zeker aan en man met humor verdient ook mijn voorkeur. Zo nu en dan op stap met een date met humor is niks mis mee. Krijg je alleen maar leuke herinneringen van. Wel goed filteren natuurlijk anders krijg je een chagrijn of erger. En komt die ex nog minder naar boven. Zou geweldig zijn als hij echt helemaal uit gedachten weg is.
Xyz
quote:S-Meds schreef op 03 december 2016 @ 18:25:

[...]



waarom? in praktijk ben jij ook de enige die verantwoordelijk is voor jou geluk. Je kan wel denken dat het aan een ander ligt maar dat is gewoon niet waar
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-12-2016 10:44
Reden: op de man
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Antoon69 schreef op 03 december 2016 @ 17:40:

[...]





Mijn eigen moeder ook hoor en dat is zo'n beetje de sterkste vrouw die ik kenHé, dat is bijzonder! En gaat het nu goed met haar?
Xyz
Alle reacties Link kopieren
Ok dan. Knalhard bedrogen (was niet de eerste keer). Knop omgezet, hier had ik geen zin in. Scheiding ingezet( dat was niet de bedoeling van meneer). Mezelf uit laten kopen en in een andere provincie een huis gekocht. Afstand, rust, niet volgen op social media.

Woon hier net een paar maanden, dus nog redelijk vers allemaal.

Heb 'm compleet uit mijn leven gebannen. Neem geen contact op en negeer zijn berichten en heb 'm voor zover mogelijk overal geblokkeerd.

Het gaat goed. Frisse start, ook wb werk, vrienden maken etc. Ben actief bezig met cursussen en stap overal op af. Soms benauwt het me, maar zet me daar snel overheen. Was overigens een relatie van 20 jaar.
quote:M-Flo schreef op 03 december 2016 @ 21:19:

[...]





Hé, dat is bijzonder! En gaat het nu goed met haar?Stokoud inmiddels en ze redt zich redelijk. Zij en mijn vader zijn later weer wat nader tot elkaar gekomen en kunnen het verleden gelukkig relativeren
Alle reacties Link kopieren
quote:MsMuscle50enmeer schreef op 03 december 2016 @ 22:10:

Ok dan. Knalhard bedrogen (was niet de eerste keer). Knop omgezet, hier had ik geen zin in. Scheiding ingezet( dat was niet de bedoeling van meneer). Mezelf uit laten kopen en in een andere provincie een huis gekocht. Afstand, rust, niet volgen op social media.

Woon hier net een paar maanden, dus nog redelijk vers allemaal.

Heb 'm compleet uit mijn leven gebannen. Neem geen contact op en negeer zijn berichten en heb 'm voor zover mogelijk overal geblokkeerd.

Het gaat goed. Frisse start, ook wb werk, vrienden maken etc. Ben actief bezig met cursussen en stap overal op af. Soms benauwt het me, maar zet me daar snel overheen. Was overigens een relatie van 20 jaar.



Kinderen?

Jij gaat echt voor Cold Turkey. Wat een discipline. Ik had daar wel een beetje van willen hebben. Ben je weer gelukkig? Ik heb veel respect voor de manier waarop je dit hebt aangepakt. Succes en veel geluk verder!
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:Antoon69 schreef op 03 december 2016 @ 22:35:

[...]





Stokoud inmiddels en ze redt zich redelijk. Zij en mijn vader zijn later weer wat nader tot elkaar gekomen en kunnen het verleden gelukkig relativerenWat fijn voor hen en jou dat ze weer tot normaal contact in staat zijn. Dat hoop ik ook ooit te bereiken. Thanks for sharing!
Xyz
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet direct verlaten voor een ander. Mijn bijna ex man praatte met half Nederland via datingsites.

Hij is wel diegene die mij verlaat.

Ik hou zielsveel van hem.

Heb ook het gevoel dat ik hier nooit meer overheen kom en nooit meer een nieuwe man wil.



Moet ik me blijven pijn laten doen? Moet je gewoon "geluk" hebben wie je treft?



Mijn man was super lief. Droeg me op handen. Behandelde me zeer goed. Maar zelfs hij brak mijn hart.

Enige verschil met de andere 2 exen....van hem hou ik echt.

Hij is voor mij diegene waar ik oud mee wilde worden.



Maar nu mijn leven op de kop staat vraag ik me heel veel dingen af in het leven.

Zie alles somber in. Zie geen positieve dingen meer...alles is negatief.

Heb maar 1 lichtpuntje en de reden waarom ik elke dag opsta...mijn andere grote liefde. ..mijn kleine?



Ik praat heel veel met andere maar het lijkt wel alsof niemand me begrijpt.

Ben ook al veel mensen verloren sinds de scheiding. ( we zijn nog niet officieel gescheiden)



Ik wil die pijn niet meer vielen maar er lijkt geen einde aan te komen
Geen hand vol maar een land vol met idioten mannen
Alle reacties Link kopieren
quote:just-me34 schreef op 03 december 2016 @ 23:49:

Ik ben niet direct verlaten voor een ander. Mijn bijna ex man praatte met half Nederland via datingsites.

Hij is wel diegene die mij verlaat.

Ik hou zielsveel van hem.

Heb ook het gevoel dat ik hier nooit meer overheen kom en nooit meer een nieuwe man wil.



Moet ik me blijven pijn laten doen? Moet je gewoon "geluk" hebben wie je treft?



Mijn man was super lief. Droeg me op handen. Behandelde me zeer goed. Maar zelfs hij brak mijn hart.

Enige verschil met de andere 2 exen....van hem hou ik echt.

Hij is voor mij diegene waar ik oud mee wilde worden.



Maar nu mijn leven op de kop staat vraag ik me heel veel dingen af in het leven.

Zie alles somber in. Zie geen positieve dingen meer...alles is negatief.

Heb maar 1 lichtpuntje en de reden waarom ik elke dag opsta...mijn andere grote liefde. ..mijn kleine?



Ik praat heel veel met andere maar het lijkt wel alsof niemand me begrijpt.

Ben ook al veel mensen verloren sinds de scheiding. ( we zijn nog niet officieel gescheiden)



Ik wil die pijn niet meer vielen maar er lijkt geen einde aan te komen



Ach wat erg! Uit eigen ervaring weet ik hoe pijn dit doet. Ik heb zelf een lang en moeilijk proces doorgemaakt waarvan ik nu vind dat het veel te lang geduurd heeft. Dat wens ik niemand toe. Ik kan je geen goede raad geven, hoe graag ik dat ook zou willen. Er zijn mensen die dat wel kunnen. Zoek hulp bij iemand die daarvoor gestudeerd heeft en die je kan begeleiden. Laat jouw kind niet lijden onder jouw verdriet.



Ik ben intussen wel weer op de goede weg, ben mijn leven (eindelijk) radicaal aan het omgooien en het werkt, ik voel me gelukkig en sterker dan ooit.

Er komt een moment dat jij dat ook weer zal zijn.



Heel veel sterkte en vecht voor je geluk!
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:MsMuscle50enmeer schreef op 03 december 2016 @ 22:10:

Ok dan. Knalhard bedrogen (was niet de eerste keer). Knop omgezet, hier had ik geen zin in. Scheiding ingezet( dat was niet de bedoeling van meneer). Mezelf uit laten kopen en in een andere provincie een huis gekocht. Afstand, rust, niet volgen op social media.

Woon hier net een paar maanden, dus nog redelijk vers allemaal.

Heb 'm compleet uit mijn leven gebannen. Neem geen contact op en negeer zijn berichten en heb 'm voor zover mogelijk overal geblokkeerd.

Het gaat goed. Frisse start, ook wb werk, vrienden maken etc. Ben actief bezig met cursussen en stap overal op af. Soms benauwt het me, maar zet me daar snel overheen. Was overigens een relatie van 20 jaar.Mooi om te lezen dat je zo goed voor jezelf bent opgekomen!
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven