Verlegen bij (leuke) mannen

27-03-2013 19:22 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms zijn er wel eens mannen die met me flirten: knipogen, glimlachen, nakijken, etc. Wat zou ik het leuk vinden om dan "mee te doen"! Maar helaas, ik word dan zo verlegen.. Op de een of andere manier klap ik dan helemaal dicht of weet ik niet meer hoe ik me moet gedragen. Ik kan dan niet eens normaal terug lachen, want ik word ontzettend nerveus, terwijl ik het wel leuk vind natuurlijk. Ik heb me al zo vaak afgevraagd hoe dat kan, dat ik er nu maar eens een topic over schrijf



Laatst was er een man die me leuk vond en heeft me dit ook verteld etc. Maar altijd als ik die desbetreffende man nu tegen kom voel ik me zo onzeker en word ik rood, etc. Weet ik ook echt geen woord te zeggen. Terwijl, als ik wel eens op stap ga, uiteraard met een drankje op, gaat het wel.



Het is best raar. Bij mannen kan ik moeilijker mezelf zijn dan bij vrouwen. Bij vrouwen schaam ik me nooit etc. Maar bij mannen wel. Geen idee hoe dit komt, want ik heb nooit vervelende ervaringen met mannen gehad.



Zijn er meerdere mensen die hier last van hebben? Ik heb er best wel last van moet ik zeggen, ik wil gewoon altijd mezelf kunnen zijn, maar op zo"n momenten lukt dat niet en kom ik zo stom over.. En wat zou ik hieraan kunnen doen? En weet iemand wat de oorzaak van die enorme verlegenheid op zo'n momenten is? Want oh wat wil ik hier graag vanaf!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ik word soms ook zo zelfbewust en dan kan ik alleen nog maar raar en verkrampt lachen en durf ik amper iets te eten uit angst dat het genant gaat (dingen uit je mond vallen, of tussen je tanden blijven zitten).



Edit: in de buurt van leuke, flirterige mannen dus...
Alle reacties Link kopieren
Haha vetplantje idd! Zelfbewust is echt het goede woord. Ik ga zelfs op mijn handen letten en mijn armen. Hoe ik die moet houden.
Ja heel herkenbaar. Ik word of verlegen of ik word bijdehand. Beide niet echt geschikt om een leuk contact te hebben met een aantrekkelijke man.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus niet de enige! Maar hoe komen we er vanaf?!
Een wijntje helpt altijd, maar wellicht is dat wat gek om 11 uur 's-morgens .



Ik heb ook nog een vraag hierover: hoe bouw je een leuk contact vervolgens uit als je gezellig een half uurtje hebt staan praten? Hoe brutaal of juist subtiel ben je dan of laat je de man jagen? En hoe doe je dat?
quote:vetplantje schreef op 27 maart 2013 @ 19:29:

Herkenbaar. Ik word soms ook zo zelfbewust en dan kan ik alleen nog maar raar en verkrampt lachen en durf ik amper iets te eten uit angst dat het genant gaat (dingen uit je mond vallen, of tussen je tanden blijven zitten).



Edit: in de buurt van leuke, flirterige mannen dus...Dit heb ik dus ook, dus bij de eerste dates waarbij gegeten werd, lette ik extra goed op hoe ik at of ik niet knoeide e.d.
Eten gaat wel, want dan heb je iets vast, maar met lossen handen vind ik pas echt lastig. Waar laat je die in hemelsnaam?
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 27 maart 2013 @ 19:57:

Eten gaat wel, want dan heb je iets vast, maar met lossen handen vind ik pas echt lastig. Waar laat je die in hemelsnaam?



Dat is net het gekke. Normaal weet je precies waar je je handen laat, maar op zo'n moment niet.



Als het gesprek echt leuk is, vraag ik misschien zijn nummer, maar dan moet ik wel een paar glazen wijn hebben gehad tenzij ik me echt op mijn gemak voel! Ik denk dat je dan echt brutaal moet zijn, of de man moet echt in je geïnteresseerd zijn en hij vraagt naar een vervolgafspraak. Dat is eigenlijk het beste! Haha!
Alle reacties Link kopieren
Of als je in een restaurant zit, tegenover hem en je weet gewoon niet meer hoe je moet doen of kijken! Dat heb ik al eens gehad. En toen had ik ook nog het gevoel dat iedereen het door had. Zo genant! Dat zijn echt van die door-de-grond-zak-momenten.
Alle reacties Link kopieren
ahh wat schattig vind ik dit!



Wat ik wel eens had gedaan was langs hem lopen (naar de wc zogenaamd) en op de terugweg vlak langs m iets laten vallen alsof ik het niet doorhad. Toen kwam hij het brengen haha...
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss_Marvellous schreef op 27 maart 2013 @ 19:55:

[...]





Dit heb ik dus ook, dus bij de eerste dates waarbij gegeten werd, lette ik extra goed op hoe ik at of ik niet knoeide e.d.Tijdens een date met een reuzeleuke man heb ik mijn halve bord laten staan. Het was heerlijk maar er zaten etenswaren op die zich niet op een vork lieten prikken en daar wist ik ineens geen raad mee, echt debiel. Die arme man dacht dat ik een stoornis had volgens mij...
Wat ik vroeger altijd deed om te checken of een man in me geïnteresseerd was was het volgende: ik had zogenaamd gedoe met mijn lens en als hij dan direct naast me stond om te helpen wist ik dat hij me in de gaten had gehouden. Werkt altijd .
Ik heb ook wel eens mijn eetlust verloren van de pure stress. Ook erg genant, want dan lijk je net z'n zure sla-prikker .
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ben er uiteindelijk met één getrouwd en dat hielp. Maar ja, nu ben ik dus niet meer op zoek en heb er niets aan dat ik mijn gene heb overwonnen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft iedereen dit probleem dan haha.



Gelukkig ben ik niet de enige!
Alle reacties Link kopieren
quote:oogappeltje schreef op 27 maart 2013 @ 20:08:

ahh wat schattig vind ik dit!



Wat ik wel eens had gedaan was langs hem lopen (naar de wc zogenaamd) en op de terugweg vlak langs m iets laten vallen alsof ik het niet doorhad. Toen kwam hij het brengen haha...Haha ik zou dan echt een rode kop krijgen !!
Alle reacties Link kopieren
En twijfelen hè, aan alles. ALLES.



Goh, hoe moet ik hier nou bij kijken?



Ik lach vast als een freak.



Voorover leunen? Achterover? Op één elleboog? Benen over elkaar? Naast elkaar? Niet zo wiebelen. NIET ZO WIEBELEN.



Wel knikken, anders denkt hij dat je stoned bent. Niet zo wild knikken! Staar niet zo, hij wordt ongemakkelijk. Joehoe, luisteren we nog wel naar wat hij zegt? Hé? Wat zei hij nou? Ja, dat heb je gemist hè, want je was te druk met je lichaamstaal.



Alweer een slok? Kon je net niet gewoon een grotere slok nemen? Ooh, je wilde gewoon iets in je handen hebben.



Peterseliesnippers op m'n eten? NEEEE. Die gaan tussen mijn tanden zitten. Misschien zit er al één. Zou hij dat zeggen? Misschien niet. Voor de zekerheid maar niet mijn tanden bloot lachen.



Hij zal wel denken waarom ik zo verkrampt lach. Even naar de wc anders, peterseliesnipper weghalen...



(op de wc: oh gelukkig, niks tussen mijn tanden. Jee, wat een blos. En een vet voorhoofd. Shit.)



Of ik nog wat wil drinken. Eeh, stom mens, we waren eindelijk fijn aan de praat. "Nee dankje, ik hoef even niet". Wacht, betaalt hij of splitten we? Straks denkt hij dat ik een krent ben. Zei ik het bitchy trouwens? Hij moet niet denken dat ik zo'n jaloers figuur ben dat alle vrouwen afsnauwt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het, laatst op het werk kwam er ook een vrij knappe man voorbij lopen en die lachte ook mooi (ja klinkt gek :p) en dan zeg ik heel vriendelijk: hallo of goeiemorgen en/of middag, en daarna denk ik: aaaaiii die mag er wel wezen, maarja om dan nog eens voorbij te lopen en te lachen, haha ja dat durf ik dan ook weer niet :p
Alle reacties Link kopieren
Of, bij een flirt op straat:



Normaal doen! Gewoon normaal. Gewoon met je fiets, lopen naar eh, ja, waar steek ik eigenlijk altijd over? En hoe? Jemig, hoe DOE ik normaal eigenlijk? Nooit op gelet. Buik in. Buik in. Zelfverzekerd kijken.



Néé, niet arrogant. Shit, die was vast te arrogant. Even lachen dan maar. Lachen, hoe doe ik dat zo ontwapenend mogelijk? Ojee. Enge grijns. Ik kan maar beter wegwezen.
Haha vetplantje, ik vind je uitgebreide beschrijvingen hilarisch en herkenbaar. :-D
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 27 maart 2013 @ 20:11:

Wat ik vroeger altijd deed om te checken of een man in me geïnteresseerd was was het volgende: ik had zogenaamd gedoe met mijn lens en als hij dan direct naast me stond om te helpen wist ik dat hij me in de gaten had gehouden. Werkt altijd .Maar was hij dan ook verliefd? Ik heb weleens iemand uit attentheid, maar vaak niet uit verliefdheid.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
@Vetplantje:
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! Verlegen zijn is niet erg, als het je maar niet belemmerd.... Ik ben gaan oefenen met praten met vreemde mensen (bus, supermarkt, etc.) waar ik absoluut geen date materiaal in zag. Op gegeven moment kun je makkelijker met mensen praten! Ècht!
Ik jaag flirtende mannen altijd weg met een bitchlook.. het zijn vaak van die kwallen! Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven