Verliefd op beste vriendin

21-04-2017 17:04 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Ik zit met een probleem en ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden. Sinds lange tijd vind ik m'n beste vriendin leuk. We hebben vaak gedatet en vooral de laatste tijd heb ik duidelijk geflirt. Aangezien er weinig op gebeurde, heb ik het haar maar verteld. Zoals verwacht wist ze het niet. Ze was echter niet zo bezig met de liefde, maar vindt me wel erg leuk. Een halve afwijzing dus. Toen ik uitlegde, dat ik het nu maar vertelde omdat we elkaar na de zomer misschien niet meer zien (beiden dan klaar met studie), keek ze verschrikt en vroeg ze dat we toch nog wel af zouden blijven spreken. De week die hierop volgde hebben we nog twee keer afgesproken, en naar wat ik dacht, heeft ze ook behoorlijk zelf geflirt. Kassa (?). Nu kun je je afvagen of kietelen, kusjes-emoticons sturen en vragen wanneer we samen naar allerlei bestemmingen gaan flirten is, maar als ze dat nog nooit gedaan had, is dat wel vreemd, al helemaal nu ze weet dat ik haar leuk vind.



Van de ene op de andere dag waren de leuke gesprekken ineens toch voorbij, tenminste, op de chat, waarna ik na wat dagen toch afvroeg wat er aan de hand was. Ze wilde me toch niet teleurstellen. Nu dat weer gezegd is, is het wéér ouderwets gezellig.



Nu is even door de zure appel heen bijten en het maar accepteren altijd een mogelijkheid, maar niet als je bedenkt dat ik nog nooit zo gek ben geweest op een vrouw (nou ja, meisje meer, we studeren nog), we wat betreft alles bij elkaar passen (zowel de hobby's, interesses maar ook humor), en ik eigenlijk vreselijk verliefd ben.



Als ergste plan dat ik kan bedenken is vlak voor de zomervakantie, als er echt niets veranderd is, maar vertellen hoe ik me echt voel, wat ze voor me betekent e.d. Ik vraag me alleen af wat dat gaat opleveren, het leven is geen film.

Wat ik ook nog kan doen, nu, is zeggen dat ik even een paar dagen geen contact wil hebben om e.e.a. op een rijtje te zetten, misschien dat dat wat impact heeft. Zou voor mezelf misschien ook niet slecht zijn. De reden dat ze nog niet zo met de liefde bezig was, is omdat ze, misschien, niet helemaal lekker in haar vel zit. Daar kan ik alleen maar moeilijk bij, want het blijkt nergens uit, maar een keer er écht naar vragen levert misschien wat op en in dat geval is afwachten tot ze zich weer prima voelt het beste. Ik heb er alleen wel vaak naar gevraagd (!), maar zonder echt bevredigend gesprek, behalve dat ze zo druk is dat ze gek wordt van zichzelf. Misschien is dat ook alles wel.



Verhaal kort. Verliefd op beste vriendin, die pas begint te flirten nadat ze dat weet, op een gegeven moment weer ophoudt, en er (lijkt erop) nu weer mee begint. Ik weet niet wat ik moet doen, maar wat ik wel weet, is dat ze precies de vrouw zou zijn met wie ik de rest van mijn leven zou willen delen. Dat lijkt op dit moment alleen wel erg ver weg!



Als jullie me kunnen helpen, dan graag :-)
Volgens mij weet jij niet wat flirten/ gewone vriendschap is en zie je daardoor wat je wilt zien.
1 Een halve afwijzing = een hele afwijzing, maar dan zacht verpakt.

2 De voorbeelden van het flirten die je noemde, zijn niet echt duidelijke flirt-signalen.

3 Waarom wil je haar in de zomer vertellen hoe je je voelt, dat heb je toch al gedaan? Wat meer kan je zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een beetje een lang en verwarrend verhaal, maar als ik het goed begrijp heb jij aan haar verteld dat je verliefd op haar bent, en ze reageerde niet helemaal zoals je had gehoopt/verwacht.

Tja, jammer, maar je kunt iemand niet dwingen natuurlijk, sterker nog, hoe meer jij gaat drammen hoe meer zij afstand gaat nemen waarschijnlijk.

Zij weet nu hoe jij je voelt, en ik denk eigenlijk dat je het wel zou weten nu als zij hetzelfde voor jou zou voelen.

Ik denk dat het handig is om nu te bedenken of je wel of niet met deze vriendschap wilt doorgaan als het verder niet meer zal worden, en als je haar wilt blijven zien, accepteer dan dat het voor haar gewoon een vriendschap is.
Ervaring vanuit de vrouwelijke kant: ze wil niet. En beetje flirten zou ik vroeger ook gedaan hebben, gewoon omdat dat leuk is. Maar als je de vriendschap wilt behouden, zou ik je adviseren om het gewoon te laten, niet te zwaar te maken en haar uit je hoofd te zetten als relatiemateriaal.
Nvt
anoniem_319621 wijzigde dit bericht op 05-07-2018 23:09
99.63% gewijzigd
quote:nadine_j schreef op 21 april 2017 @ 17:18:

Ervaring vanuit de vrouwelijke kant: ze wil niet. En beetje flirten zou ik vroeger ook gedaan hebben, gewoon omdat dat leuk is. Maar als je de vriendschap wilt behouden, zou ik je adviseren om het gewoon te laten, niet te zwaar te maken en haar uit je hoofd te zetten als relatiemateriaal.Soms komen die verliefde gevoelens later, ga je een man steeds leuker vinden naarmate je hem beter leert kennen. Is mijn eigen ervaring. Als ik geen aantrekking voel word er ook niet geflirt. Dat doe ik niet zomaar.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie antwoorden. Alles opschrijven is toch anders dan het vertellen. Als ze, nadat ze me heeft afgewezen, zegt "kusjes jacob" (nooit gedaan), hartjes stuurt (nooit gedaan), foto's van zichzelf stuurt, me uitnodigt bij haar thuis en zegt benieuwd te zijn wat ik van haar moeder vindt (nooit gedaan) etc. etc. , dan vind ik dat wel gek en vraag ik me af of ze me inderdaad voor 100% afwijst, of zoals in het verhaal van MisaMi, misschien niet 100%. Even op m'n tong bijten, het gezellig houden en dan maar afwachten, ook niet claimen en zo is wat ik ga doen, als ik het goed begrijp. Anders dikke vette pech, maar dat zal dan nog wel zwaar worden.
Zie je nu niet in alles een flirt? Heel begrijpelijk, omdat je het graag wil zien, maar ik heb nog niets in je verhaal gelezen wat me echt duidelijk flirten lijkt. Emoticons van kusjes en hartjes sturen is iets wat veel vrouwen gewoon doen. Als dat altijd flirten was, zouden al mijn vriendinnen verliefd op me zijn, bij wijze van spreken.

Als jullie beste vrienden zijn, is het ook niet heel vreemd dat ze benieuwd is wat je van haar moeder vindt, dat is gewoon smalltalk.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe allemaal zeg. Kun je niet een duidelijk gesprek aangaan? Ik vind je heel erg leuk, zit er toekomst in denk je? Ja, dan ga ervoor, nee dan heb je zekerheid, misschien dan zou ik verder zoeken, jullie draaien al lang genoeg om elkaar heen en als je er elkaar echt leuk vindt dan was het wel duidelijk geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze gevleid is door je gevoelens en ermee speelt op momenten dat ze zin heeft in spanning en aandacht.

Rest de vraag of jij je daarvoor leent.
quote:jacob14 schreef op 21 april 2017 @ 17:25:

Bedankt voor jullie antwoorden. Alles opschrijven is toch anders dan het vertellen. Als ze, nadat ze me heeft afgewezen, zegt "kusjes jacob" (nooit gedaan), hartjes stuurt (nooit gedaan), foto's van zichzelf stuurt, me uitnodigt bij haar thuis en zegt benieuwd te zijn wat ik van haar moeder vindt (nooit gedaan) etc. etc. , dan vind ik dat wel gek en vraag ik me af of ze me inderdaad voor 100% afwijst, of zoals in het verhaal van MisaMi, misschien niet 100%. Even op m'n tong bijten, het gezellig houden en dan maar afwachten, ook niet claimen en zo is wat ik ga doen, als ik het goed begrijp. Anders dikke vette pech, maar dat zal dan nog wel zwaar worden.Ik vind het totaal niet afwijzend klinken hoor. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom ze er niet volledig voor wilt gaan en ja misschien is ze niet into you..maar vraag het over een poos misschien nog een keer. Nu kan je hetzelf niet plaatsen, omdat haar signalen tegenstrijdig zijn. Lijkt mij persoonlijk niks;) ik zou willen weten waar ik aan toe ben.
quote:MisaMi schreef op 21 april 2017 @ 17:20:

[...]



Soms komen die verliefde gevoelens later, ga je een man steeds leuker vinden naarmate je hem beter leert kennen. Is mijn eigen ervaring. Als ik geen aantrekking voel word er ook niet geflirt. Dat doe ik niet zomaar.Eens, maar voor mij geldt dat er dan wel vanaf minuut 1 al iets is als "ik zou verliefd op iemand kunnen worden". Maar heb wel vriendjes gehad waar het weken / maanden geduurd heeft. Bij die vriend van toen wist ik in elk geval heel zeker dat het nooit wat ging worden. Flirten doe ik wel zo maar overigens, wel minder dan vroeger en nu zeker niet meer als ik er iemand mee kan kwetsen, maar ik doe het wel nog.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie echt niet in alles ineens een flirt, haar gedrag is duidelijk veranderd. En juist omdat ze nooit iemand zou willen kwetsen, vond ik dat vreemd. Verklaart ook weer waarom ze dagen daarna uitlegde dat ze me niet wilde kwetsen. Vlak nadat ze me afwees, vertelde ze ook dat ze haar volgende relatie met een goede vriend zou willen hebben, iemand die ze echt kent en van wie ze weet wat ze kan verwachten. Of dat een knipoog was of niet, weet ik niet, maar wel een vreemd moment om dat moment uit te kiezen om te vertellen.



Een gesprek aangaan zou wel duidelijk zijn, maar doet dat niet nu al meer kwaad dan goed? Aan de andere kant, als er niks is, zal het ook niks worden natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:gelderka schreef op 21 april 2017 @ 17:53:





Ik wil je best een tip geven.

Maar dan moet je je personal berichten aanzetten.Heb het aangezet!
quote:jacob14 schreef op 21 april 2017 @ 17:25:

Bedankt voor jullie antwoorden. Alles opschrijven is toch anders dan het vertellen. Als ze, nadat ze me heeft afgewezen, zegt "kusjes jacob" (nooit gedaan), hartjes stuurt (nooit gedaan), foto's van zichzelf stuurt, me uitnodigt bij haar thuis en zegt benieuwd te zijn wat ik van haar moeder vindt (nooit gedaan) etc. etc. , dan vind ik dat wel gek en vraag ik me af of ze me inderdaad voor 100% afwijst, of zoals in het verhaal van MisaMi, misschien niet 100%. Even op m'n tong bijten, het gezellig houden en dan maar afwachten, ook niet claimen en zo is wat ik ga doen, als ik het goed begrijp. Anders dikke vette pech, maar dat zal dan nog wel zwaar worden.Wordt het nog erger als ze straks met iemand anders een relatie krijgt en ze jou uit het oog verliest?
Vind haar best duidelijk. Geen hoop meer hebben en als je dat toch blijft houden.. doe een stap terug. Voor jezelf.
Ik denk dat je moet proberen haar op het juiste moment een zoen te geven. Als ze je terug zoent dan weet je genoeg en omgekeerd ook.
Vrouwen kunnen ook zijn van het aantrekken en afstoten en zo een spelletje spelen.

Neem zelf maar eens een stapje terug!
quote:clueless17 schreef op 21 april 2017 @ 17:37:

Ik denk dat ze gevleid is door je gevoelens en ermee speelt op momenten dat ze zin heeft in spanning en aandacht.

Rest de vraag of jij je daarvoor leent.Dit dus!
Alle reacties Link kopieren
Je vertelt dat het je beste vriendin is. Vervolgens vertel je dat je bang bent dat je haar niet meer ziet als het studiejaar klaar is. Hoezo beste vriendin..
Alle reacties Link kopieren
Zij doet gewoon vriendschappelijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerder dat zij jou niet wil kwetsen. En dat zij zich ongemakkelijk voelt, mogelijk wil zij graag vrienden blijven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 21 april 2017 @ 20:22:

Zij doet gewoon vriendschappelijk.Dit en een klein beetje pesten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n vriend die verliefd op mij is, hij denk ook over te veel achter. Hem echt kwetsen wil ik ook niet dus probeer ik op een vriendelijke manier te zeggen dat het niets gaat worden tussen ons

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven