Relatie met partner zonder seksuele ervaring

21-04-2024 13:48 64 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Ik heb sinds zes maanden een relatie met een hele lieve man. Ik ben 26 en mijn vriend 29. We hebben het echt leuk met elkaar en ik voel me echt goed bij hem. Er is wel iets dat mij meer en meer begint te storen.

Mijn vriend heeft voor onze relatie nog geen andere relaties of seksuele ervaringen gehad. Ik merk dat ons seksleven mij tegenvalt. Hij is zoekende naar hoe hij mijn lichaam moet verwennen en wat hijzelf leuk vindt in bed dat ik bij hem doe. Dit begrijp ik uiteraard. Maar:

Penetratie verloopt bijvoorbeeld heel moeilijk: hij kan zijn erectie niet lang genoeg behouden waardoor penetratie niet lukt. Ik blokkeerde in het begin vaak omdat ik dit niet gewend ben vanuit eerdere relaties en wist dan even niet goed wat te doen. Dit was voor mijn vriend natuurlijk niet prettig. We hebben hierover wel al een gesprek gehad waarbij ik hem zei dat penetratie niet het belangrijkste is tijdens seks en dat we dit op ons tempo moeten doen zonder druk.

Ons voorspel verloopt wel beter en hier kunnen we wel van genieten. Maar mijn vriend heeft soms weinig controle over wanneer hij klaarkomt. Vorige week voelde hij het bijvoorbeeld opkomen en deed het toen in zijn onderbroek. Ik merkte dat hij zich snel weg draaide en niet durfde vragen aan mij om eventueel achter wat papier te gaan. Ik was hier van geschrokken en zei hem dat hij zich niet hoefde te schamen als dit het geval was. Dit kan nu eenmaal gebeuren.

Het probleem is dat ik tijdens seks meer en meer begin te blokkeren als het "klungelig" verloopt en hierdoor ook minder zin heb in seks met mijn partner. Hij heeft wel nog vaak zin en probeert mij dan te verleiden, maar vangt bot. Door het hele gebeuren probeer ik seks te ontwijken en durf ik er niet meer aan beginnen omdat ik bang ben dat het weer niet vlot verloopt. We doen het hierdoor ook gewoon heel weinig.

We praten er wel over en mijn vriend wil er aan werken, maar zegt ook dat hij er de kans voor moet krijgen. Daar heeft hij gelijk in. Als ik aangeef geen zin te hebben, respecteert hij dat maar vindt het ook wel jammer.

Ik besef dat ik ook moet werken aan dat stukje blokkeren, maar weet niet goed hoe ik dat moet aanpakken.

Heeft iemand tips voor me of dit zelf meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat bedoel je precies met blokkeren? Wat doe je dan precies?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vroeg me ook al af wat er met jou gebeurt als je blokkeert. Heb je dan geen zin meer?
Dat moet voor jouw vriend behoorlijk frustrerend zijn. Zijn onervarenheid zal hem sowieso erg onzeker maken, en dat gecombineerd met de intense spanning dat hij nu voor het eerst een sekspartner heeft ...
Hij is heel lief schrijf je; wees dan zelf ook lief, heb geduld, geef hem kansen iets 'fout' te doen, geef heel duidelijk aan wat jij fijn vindt. En als jullie wel kunnen genieten van het voorspel, zie dat dan even als eindspel. Leer elkaar goed kennen, dan komt op den duur die penetratie ook wel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voeg een vleugje humor toe. Lach eens ergens samen om als het anders gaat dan hoe het gepland stond.

En behandel hem niet als een kind.
My illness is chronic but my tits are iconic
Alle reacties Link kopieren Quote
Vind je hem hem écht wel leuk..lees ik er niet uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Of je laat die penetratie even rusten. Seks is meer dan alleen neuken.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je post vind ik nogal ambivalent.

Aan de ene kant zeg je: eigen tempo en zonder druk. En de andere kant is dat je blokkeert en eigenlijk (nu al, na slechts 6 maanden een relatie te hebben) minder zin hebt in seks en het zelfs liever vermijd.

Ik krijg het ook het gevoel dat je veel meer van hem verwacht en hij daar in jouw ogen niet aan kan voldoen, wat me erg frustrerend lijkt en niet bepaald strookt met "alles op zijn tijd en zonder druk".

Kan me indenken dat hij hier onzeker door wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaan die gesprekken die je er blijkbaar zoveel over hebt? Het klinkt namelijk alsof jullie er zo een heel ding van maken. Dat lijkt me compleet averechts werken. En hij wil eraan werken? Je legt enorm veel druk op hem zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, ik snap dat het “tegenvalt”, maar als hij geen ervaring kan op doen, omdat jij blokkeert of sex uit de weg gaat, dan leert hij het nooit.

Ik kan alleen als advies geven, maak het luchtig, maak plezier en lach samen als het mis gaat. Dat haalt de druk eraf. Je kunt zoveel andere dingen doen in bed dan penetratie op zich. Stel je vriend op zijn gemak en stuur hem in wat hij kan doen bij jou. Jullie moeten elkaar ook nog leren kennen op sexueel gebied.

Maar er zijn ook mensen die gewoon niet bij elkaar passen op sexueel gebied. Als je dat gevoel hebt en er zelf niet in wil investeren, dan kun je maar beter stoppen met de relatie. Meestal kun je juist in de eerste maanden van je relatie niet van elkaar blijven en lig je elk vrij moment met elkaar in bed of op de bank. Jij bent nu 6 maanden met hem en blokkeert en gaat sex uit de weg. Vindt je hem wel aantrekkelijk?
senseo wijzigde dit bericht op 21-04-2024 16:24
4.21% gewijzigd
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren Quote
P80 schreef:
21-04-2024 16:08
Vind je hem hem écht wel leuk..lees ik er niet uit.
Dit. De passie spat er niet vanaf zo, het lijkt eerder alsof to alleen maar begeerd wil worden en dan alleen nog maar op een bepaalde manier.
Die man wil, neemt iniatief en de eerste paar keren heeft zij met al haar ervaring er niet echt een goede ervaring voor hem van weten te maken, zo kun je het ook zien.
Het gaat nu anders dan hoe to gewend was, maar bij mij is elke keer sex met iemand anders 'anders dan wat ik gewend was'.
Vriend is druk doende zichzelf te leren kennen en stelt zich kwetsbaar op, en is duidelijk opgewonden en heeft er zin in. To, laat je ideeën los en kijk hoe je met DEZE man een leuk sexleven kunt opbouwen. Buitenkansje: ook nog eens precies hoe je het wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sgd, het is volstrekt normaal dat hij nog niet helemaal weet hoe hij om moet gaan met de explosie van hormonen die door zijn lijf giert op het moment dat jij je uitkleedt voor hem. Dit is soms zo overweldigend, dat hij al in zijn broek klaar kan komen. Dat is echt niet gek! Hij moet gewoon leren omgaan met deze nieuwe gevoelens en emoties.

Maar goed, hoe lang speelt dit al? Als je zegt dat hij nog zoekende is naar hoe hij jou kan 'verwennen', hebben we het dan over dagen, weken, maanden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Word er ook gelachen in de slaapkamer, TO?
My illness is chronic but my tits are iconic
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij zal misschien door de jaren heen ook wel wat meer onzekerheid hebben opgebouwd dan de gemiddelde 29-jarige.

Ik zou dit ook heel lastig vinden hoor! Sowieso wil ik liever niet iemands enige zijn.
Geen tips verder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vind je leuk aan deze relatie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoals anderen al zeggen. Lach er ook eens een beetje om. Het voelt zo zwaar zoals je het omschrijft, een soort sollicitatiegesprek. Dat jij je ergert, zal hij ook heus wel voelen. Alle dingen die hem overkomen zijn dingen die heel vaak voorkomen. Dat hij enorm onzeker is spreekt wel uit het feit dat hij je niet eens vertelt als hij voortijdig klaargekomen is. Tijd voor meer geduld en geruststelling van jouw kant, lijkt mij. Als er bij jou ook gevoeligheden zijn misschien een keer een seksuoloog?

Als je dat niet kan opbrengen, dan vind je hem niet leuk genoeg denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
21-04-2024 16:26
Sgd, het is volstrekt normaal dat hij nog niet helemaal weet hoe hij om moet gaan met de explosie van hormonen die door zijn lijf giert....
Hallo... Hij is 29, geen 12.
xun4 wijzigde dit bericht op 21-04-2024 17:16
9.16% gewijzigd
My illness is chronic but my tits are iconic
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nog steeds benieuwd hoe dat 'blokkeren' er dan uitziet.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Xun4 schreef:
21-04-2024 17:10
Hallo... Hij is 29, geen 12.
Heb jij een piemel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou hem een beetje gerust stellen en vertrouwen geven
Niet iedereen van die leeftijd heeft veel ervaring en is van nature een tijger in bed
Dat zelfvertrouwen moet omhoog denk ik bij hem

Hoe jij reageerd zou ik ook onzeker ben worden als man
Alle reacties Link kopieren Quote
Xun4 schreef:
21-04-2024 17:10
Hallo... Hij is 29, geen 12.
Problemen rondom erectie zijn niet zo eenvoudig en ook zeker niet leeftijdsgebonden. Ik krijg de indruk dat TO er nogal een heisa van maakt intussen. Dit soort dingen zijn voor een man al vervelend genoeg zonder dat er zoveel druk op ligt.

Voor mijn man was ik ook de eerste. Dat was in het begin ook een hoop aanklooien. Aan de andere kant vond ik het enorm opwindend dat ik degene was die hem ‘introduceerde’ in het seksleven. En ik genoot er van om juist hem te laten genieten, ook al was dat in het begin dan misschien niet zo lang
:$

Inmiddels samen in ons seksleven gegroeid, en dat is inmiddels echt niet meer zo spetterend(2 kids verder). Maar zo nu en dan vliegen de vonken er nog steeds van af.

https://www.essh.nl/seksuele-problemen/ ... bloedvaten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
21-04-2024 17:21
Heb jij een piemel?
Nee, maar ik zou er niet aan moeten denken dat een vrouw zo bemoederend over me zou spreken als ik een man was.
My illness is chronic but my tits are iconic
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ervaring met een maagd is dat hij in het begin heel onzeker was, en dat ik meer ervaren was vond hij lastig.

Ik vond het gestuntel en vroegtijdig klaarkomen ook vervelend, hij was door zijn onzekerheid vooral op zichzelf gefocust om het "goed" te doen. Ik herinner me dat ik wel eens op mijn tong gebeten heb omdat ik gefrustreerd en onbevredigd was en het triggerde onzekerheid bij mij.

Daar hebben we over gepraat, toen bleek dat het hem erg hoog zat allemaal, dus ik heb bewust mijn eigen onzekerheid even aan de kant gezet en ben hem een handje gaan helpen door veel initiatief te nemen, voor hem makkelijke standjes te doen en te vertellen en voor te doen wat ik lekker vond. Vaak hem mij laten masseren want dat kon hij sowieso goed en ontspande hij zelf ook van.

Hij bleef gevoelig voor "falen" en dat duurde wel een paar maanden, maar toen zijn zelfvertrouwen eenmaal kwam was hij niet meer te stoppen. Elke keer had hij weer nieuwe dingen die hij wilde uitproberen. Hij werd zelfverzekerd en speels. Hij heeft mij orgasmes gegeven waarvan ik niet wist dat het mogelijk was. Met hem heb ik de beste seks gehad die ik tot nu toe heb gehad in mijn leven. Voor mij ook een goede leerervaring geweest om beter te communiceren.

Dus hoe vervelend het nu ook is, een beetje geduld en aanmoediging kunnen wonderen doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Xun4 schreef:
21-04-2024 17:45
Nee, maar ik zou er niet aan moeten denken dat een vrouw zo bemoederend over me zou spreken als ik een man was.
Het ging om je 'hallo, hij is geen 12'

Onzin.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
21-04-2024 16:12
Of je laat die penetratie even rusten. Seks is meer dan alleen neuken.
Dit. En stop ook gelijk met voorspel. Vrij gewoon met elkaar. Seks bestaat niet uit aktes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Xun4 schreef:
21-04-2024 17:10
Hallo... Hij is 29, geen 12.
Ik wil dit eigenlijk ook zeggen. Ik moet zeggen dat ik het persoonlijk best vreemd vind dat een volwassen man nog niet weet hoe hij seks moet hebben. Het is niet moeilijk. Sterker nog, dieren kunnen het, verstandelijk beperkten kunnen het.

Wat mijn idee hierover is dat je dit ofwel kan of niet. Dat een eerste of tweede keer wat klungelig verloopt, dat kan. Maar verder is het zo'n natuurlijk gegeven, dat ik me bijna afvraag wat daar niet aan valt te begrijpen. En ja, je leert steeds meer bij. Je ontdekt nieuwe standjes, je leert elkaars lichaam, etc..
Maar aanleg voor seks is een natuurlijk iets en als je die basis niet hebt, vraag ik me af of je dat ooit gaat hebben.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven