Verliefd op de man van je dromen...

03-12-2016 13:03 270 berichten
Wie van jullie heeft het meegemaakt: je ontmoet je droom-partner...je wordt verliefd op hem en hij op jou en ondanks dat je al wel vaker verliefd was...voelt het dit keer anders, beter...just right.

En je weet dat je hem gevonden hebt...eindelijk...de man van je dromen.

Met deze man gaat het lukken, je voelt het gewoon en je merkt het aan alles.

Er is geen weerstand, alles lijkt als vanzelf te gaan...het is 1 grote verrijking en alles valt automatisch op zijn plek.



Ik heb het niet over de ervaring liefde op het eerste gezicht, maar van de herkenning en het absolute ja-gevoel...zonder enige twijfel, je weet het echt heel erg zeker: dit is de man...deze!



Ik heb dat nu...nooit eerder gehad. Ik heb relaties gehad, ben verschrikkelijk verliefd geweest en heb geloofd dat ik met 1 bepaalde man oud wilde worden, maar altijd was er al vanaf dag 1 een lichte twijfel. Heel subtiel natuurlijk, anders was ik nooit met die man in zee gegaan, maar wel een lichte twijfel, ondanks de verliefdheid.



Dit keer is het anders, er is absoluut geen enkele twijfel en dat heb ik dus nog nooit in mijn leven ervaren...wow!



Herkenbaar?
Zijn jullie al weer on speaking terms?
Wat een onzin zeg. Dat kun je nu nog helemaal niet weten. Een relatie is meer dan verliefdheid en liefde op het eerste gezicht bestaat niet. Verliefdheid op het eerste gezicht wel. Maar dat gaat over.



Voor het onderhouden van een relatie zijn heel wat meer en andere vaardigheden nodig dan kriebels in den buik.
En voor iemand die denkt dat je van aambeien arbeidsongeschikt raakt ben je wel bijzonder stellig, je beoordelingsvermogen is nou niet bepaald geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Dit keer is het anders, er is absoluut geen enkele twijfel en dat heb ik dus nog nooit in mijn leven ervaren...wow!



Herkenbaar?



Toen ik 13 was.
quote:Enmascarar schreef op 03 december 2016 @ 13:05:

Zijn jullie al weer on speaking terms?

Ik heb het niet over iemand waarmee ik eerder niet on speaking-terms was.

Het is ineens heel erg snel gegaan.

Deze man, waarover ik het nu heb kende ik ook al langer, de laatste maanden hebben we regelmatig gezellig een kopje koffie met elkaar gedronken en het werd al erg snel leuker en leuker.



Het begint gewoon heel erg goed, alles klopt, zelfde interesses, hobby's, stijl...zo veel gemeenschappelijk en ook dezelfde behoeften, denkwijze, humor en mentaliteit...wow!
Alle reacties Link kopieren
Dat je als volwassen, ervaren vrouw nog die Doornroosje-fantasieën hebt.
Ja! Vanaf het eerste moment en jaren later nog steeds zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelfs nooit heel erg verliefd geweest.... Gewoon gebleven bij iemand die ik leuk vond, irritaties waren er eigenlijk vanaf het begin al maar daar probeer ik gewoon niet op te letten :-) Toch al weer 20 jaar een relatie...
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
Waar haal je al die mannen vandaan?

Waar woon je? Ik woon overduidelijk in het verkeerde gebied van Nederland.
'We accept the love we think we deserve.' Stephen Chbosky
quote:Tutjebelletje schreef op 03 december 2016 @ 13:11:

Ik ben zelfs nooit heel erg verliefd geweest.... Gewoon gebleven bij iemand die ik leuk vond, irritaties waren er eigenlijk vanaf het begin al maar daar probeer ik gewoon niet op te letten :-) Toch al weer 20 jaar een relatie...Ben je wel gewoon verliefd geweest?
quote:shisha schreef op 03 december 2016 @ 13:09:

[...]



Ik heb het niet over iemand waarmee ik eerder niet on speaking-terms was.

Het is ineens heel erg snel gegaan.

Deze man, waarover ik het nu heb kende ik ook al langer, de laatste maanden hebben we regelmatig gezellig een kopje koffie met elkaar gedronken en het werd al erg snel leuker en leuker.



Het begint gewoon heel erg goed, alles klopt, zelfde interesses, hobby's, stijl...zo veel gemeenschappelijk en ook dezelfde behoeften, denkwijze, humor en mentaliteit...wow!Maar hij wilde toch niet schreef je vorige week? Of is dit weer een andere?
Ja, meegemaakt, de relatie duurde drie jaar.

Ik zie hem nog steeds als mijn grote liefde.
quote:hayleyyy schreef op 03 december 2016 @ 13:12:

Waar haal je al die mannen vandaan?

Waar woon je? Ik woon overduidelijk in het verkeerde gebied van Nederland.

Hahaha...ik weet ook niet wat er de laatste tijd aan de hand is, hihi.

Bloemen voor mijn deur gevonden een paar weken geleden met een lief briefje erbij van weer een andere man en nog een paar meer...it's raining men, halleluja!



Maar ik heb hem nu eindelijk gevonden, mijn droomprins...zucht.

Het kan dus TOCH!

Hij zegt dat ook en vraagt: waar was je al die jaren?

We hebben zo veel lol samen, zo veel liefde over en weer, het is echt prachtig, ik smelt van geluk.



Ik denk dat het komt omdat ik eindelijk had besloten om mezelf maar gewoon een tien met een griffel te geven en altijd het voordeel van de twijfel, mocht die er onverhoopt toch zijn.

Ik besefte me een paar dingen over mezelf: ik ben een zeer romantisch type...en dacht: oke, so be it, dit ben ik.

Ook dat ik gewoon erg veel behoefte heb aan een lieve en leuke partner en niet iets er tussenin...alles of niks.

Ik dacht ineens: zo ben ik en laat ik dan voortaan maar eens iemand vinden die daarbij past.

Don't go for second best en zo.



Ik zette de vriendschap met die andere man heel bewust op een veel lager pitje en warempel...binnen amper 2 dagen stond gewoon mijn droomprins voor mijn deur...met een netje sinaasappels in zijn hand, een stralende glimlach en helder blauwe ogen die mij liefdevol aankeken.



Ik denk nu zo...ik had de keuze nog maar amper gemaakt, de beslissing om mezelf te erkennen in al mijn behoeften en verlangens en om mezelf het grootste geluk te gunnen...en ik kreeg het, alles wat ik ooit gewenst had en had durven dromen.

As dat geen magie is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 03 december 2016 @ 13:13:

[...]

Ben je wel gewoon verliefd geweest?Zit ik me nu af te vragen... op de lagere school wel, daarna volgens mij niet echt meer. Hm... is dat raar ?
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
Als de drug die verliefdheid heet, uitgewerkt raakt, zie je ook de nadelen van deze man.....



Wordt volwassen !
quote:Tutjebelletje schreef op 03 december 2016 @ 13:27:

[...]





Zit ik me nu af te vragen... op de lagere school wel, daarna volgens mij niet echt meer. Hm... is dat raar ?Volgens mij alleen als je nog nooit in staat bent geweest tot verliefdheid. Raar vind ik het niet, wel jammer voor je want verliefd zijn is het mooiste wat er is.
Alle reacties Link kopieren
quote:creativeguy schreef op 03 december 2016 @ 13:27:

Als de drug die verliefdheid heet, uitgewerkt raakt, zie je ook de nadelen van deze man.....



Wordt volwassen !En dan willen ze scheiden, want hij blijkt toch niet zo te zijn als de prins van Doornroosje.
quote:creativeguy schreef op 03 december 2016 @ 13:27:

Als de drug die verliefdheid heet, uitgewerkt raakt, zie je ook de nadelen van deze man.....



Wordt volwassen !

Natuurlijk gebeurt dat, meestal na een maand of drie al...en je weet natuurlijk nooit of het gaat werken, maar het begint beter dan ooit tevoren en het grote verschil is: dat ik dit keer geen enkele twijfel voel, omdat alles klopt.

We zitten helemaal op 1 en dezelfde golflengte, alsof we speciaal voor elkaar gemaakt zijn, alsof het altijd zo hoorde te zijn.



Ik zie wel hoe het loopt, in de tussentijd geniet ik me bijna te pletter, geniet ik met volle teugen en ik weet dat het goed is.
Je weet dat dat gewoon hormonen zijn? Dat het lijkt alsof alles klopt enzo?
quote:Sophiever schreef op 03 december 2016 @ 13:28:

[...]





Volgens mij alleen als je nog nooit in staat bent geweest tot verliefdheid. Raar vind ik het niet, wel jammer voor je want verliefd zijn is het mooiste wat er is.



Persoonlijk vind ik verliefdheid een overschatte emotie.



Echt straalverliefd, aan niets anders kunnen denken, daar onzeker van worden, alleen maar happy als je samen bent, totaal opgaan in elkaar, ik vind het doodvermoeiend.



Toen ik 45 was en verliefd werd op mijn huidige vriend was ik ook totaal mezelf niet. Als ik er nu op terugkijk ben ik blij dat die fase er op zit.



Verliefde mensen in mijn omgeving vind ik meestal ook nogal vervelend trouwens. Vooral als men ineens niets meer kan zonder de nieuwe liefde.



Niet zelden is het echt een periode die, bij het voorbijgaan er van, ook niet zelden het einde van de relatie betekent.
Alle reacties Link kopieren
De meningen verschillen maar voor mij geldt ook dat verliefdheid absoluut het fundament is voor een langdurige relatie.

Geniet ervan!
Hatsjikideee...
Hè getsie dames waar is jullie gevoel voor romantiek gebleven?

Match made in heaven,soulmates,hij tilt je naar een higher plan,dat werk dus..
Mijn laatste serieuze partner zong in het begin het liedje van Metallica: nothing else matters voor mij, maar ik voelde het toen niet zo...so close no matter how far...dat gevoel heb ik eindelijk en voor het eerst in mijn leven...ja ik was en blijf een hopeloze romanticus...een bezoek aan de Efteling was als klein meisje zo ongeveer het hoogtepunt van mijn bestaan.



Ik wilde dit altijd al, maar dacht inmiddels dat het misschien toch niet bestond voor, tenminste niet voor mij...alleen misschien in sprookjes...maar;



Hij is echt mijn droomprins en ik ben zijn sprookjesprinses...samen zijn wij koning en koningin en wij heersen over ons koninkrijk van liefde voor elkaar en voor het leven, waar we vrijen als een leeuw en een leeuwin in onze zwevende tuinen van geluk, ergens hoog in de wolken.
Van harte er mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven