Verliefd op een ander

01-05-2016 19:16 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar zal ik beginnen....



Toen ik 14 jaar was leerde ik mijn huidige man kennen, na zes jaar trouwden we en nu zit ik hier, verward en verdrietig omdat ik verliefd op een ander ben geworden.



Ik ben zelf 27, en mijn man is 31. Wij hebben geen kinderen, maar hij zou dit wel graag willen. Ik heb dat altijd tegen gehouden, ik zie mezelf (nog) niet met een kind.



Ik kan nu allerlei slechte dingen over mijn man vertellen, want perfect is hij zeker niet, maar goed, dat zijn we allemaal niet. Daarom ga ik dit niet doen, alleen om mijn verliefdheid voor een ander goed te praten. Hij heeft altijd (en nog steeds) veel van mij gehouden. Ik kom uit een familie waar het goed is om bij elkaar te blijven, gewoon omdat dit nu eenmaal zo hoort. Je zou anderen te veel verdriet doen om voor jezelf te kiezen, en dat is wel erg egoïstisch. De laatste jaren heb ik erg veel twijfels over wat ik nu echt wil, daarnaast weet ik niet beter. Ik was nu eenmaal 14 toen we wat kregen.



Een halfjaar geleden ben ik iemand tegen gekomen waar ik verliefd op ben, en inmiddels ook om geeft. Het is allemaal ontzettend moeilijk en ik kom er niet uit. De persoon waar ik verliefd op ben heeft inmiddels een andere baan gevonden in Frankrijk, en het liefst pak ik vandaag me spullen om daar te wonen. We zijn niet met elkaar naar bed geweest, maar we hebben al vele malen lachend en verliefd hand in hand door verschillende steden gelopen.



Ik wil niet zomaar een relatie van zo veel jaar weggooien, en ik weet dat ik mijn man ontzettend veel verdriet zou doen mocht ik hem verlaten. Ik weet niet of hij hier bovenop zou komen. Ook heb ik een familie waar een scheiding niet geaccepteerd is, dus daarbij is er ook nog eens een kans dat ik mijn familie verlies...



Ik zit te denken om snel eens een afspraak met een psycholoog te maken, want ik kom hier niet met mezelf uit.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat snap ik wel, als je dus vreemd gaat.

.

What comes around, Goes around.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Lastig, maar ik denk dat je niet gelukkig wordt als je bij een man blijft waar je geen gevoelens meer voor hebt. Je bent nog maar 27, jullie hebben geen kinderen. Je hebt nog een heel leven voor je. Jammer voor je familie dat ze geen scheiding accepteren, maar het is jouw leven.
Don't complain, don't explain.
In je hoofd maak je de persoon mooier dan hij waarschijnlijk is. Juist omdat je nog geen seksueel contact hebt gehad en hij nu onbereikbaar is, wordt het al snel je droomman. Ook deze droomman heeft zijn tekortkomingen.

Praat met je man en laat je niet leiden door verliefde gevoelens.

Oplossingen zoeken buiten je relatie is nooit een oplossing.
Alle reacties Link kopieren
5460: Lezen: TO is niet vreemdgegaan.



TO: Iets met groener gras bij de buren? Misschien is dat jullie al aan elkaar gewend zijn, een beetje spanning in de relatie brengen kan geen kwaad. En een bezoek aan de psycholoog ook niet zoals je zelf zegt. Je hebt immers nauwelijks meegemaakt wat veel andere tieners wel hebben meegemaakt: een beetje scharrelen met anderen, je was er al op je 14e bij.
Dus maar bij je man blijven om je familie gelukkig te maken? En denk je dat je man gelukkig met je is nog? Of merkt hij niks van je twijfel?
Alle reacties Link kopieren
quote:creativeguy schreef op 01 mei 2016 @ 19:29:

5460: Lezen: TO is niet vreemdgegaan.



TO: Iets met groener gras bij de buren? Misschien is dat jullie al as elkaar gewend zijn, een beetje spanning in de relatie brengen kan geen kwaad. En een bezoek aan de psycholoog ook niet zoals je zelf zegt. Je hebt immers nauwelijks meegemaakt wat veel andere tieners wel hebben meegemaakt: een beetje scharrelen met anderen, je was er al op je 14e bij.





Nou niet fysiek nee, maar als mijn vent met een andere vrouw hand in hand verliefd zou zitten doen zou ik dat nou niet bepaald kunnen waarderen...



Ik zou persoonlijk nog liever hebben dat manlief met een ander t bed in duikt voor een xtje dan dat hij verliefd is op een ander en ik eigenlijk soort buitenspel sta..



Maar goed on topic: ik zou het opengooien en eerlijk zijn naar je man. Verder zou ik desnoods tijdelijk geen contact hebben met je crush.. Zodat je echt kan beoordelen wat je nou precies wil. Ik zeg niet dat je bij je man moet blijven, want als het op is is het op, maar als jij een beetje verliefderig met een ander gaat zitten doen heeft het sowieso geen kans meer
[quote]creativeguy schreef op 01 mei 2016 @ 19:29:

5460: Lezen: TO is niet vreemdgegaan.



/quote]

Emotioneel vreemdgaan is ook vreemdgaan.
Alle reacties Link kopieren
Hij houdt gewoon heel erg veel van me, en heeft altijd voor me klaargestaan. Ik wil hem geen pijn doen, en daarbij ook me hele familie verliezen. Soms hoop ik dat hij zelf opstapt, dan zou de keuze snel gemaakt zijn. Ik geef veel om mijn man, alleen de gevoelens zoals die er zouden moeten zijn die zijn er niet. Ik heb vaker periodes gehad dat ik er mee wilde kappen (dit is niet voor een ander geweest), alleen dan kon ik het toch niet omdat ik hem geen pijn wil doen, en mijn familie niet wil verliezen. Tegenover mijn moeder sta ik ook helemaal niet sterk in mijn schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Je bent 27 dat is ye jong om de rest van je leven bij een man te blijven die je niet leuk meer vindt.



Als je kinderen hebt wordt het een ander verhaal. Dan moet je in het belang van je kinderen voor je relatie vechten. Maar jullie hebben geen kinderen dan kun je beter weggaan voordat die er wel komen.



Als jij echt geen kinderen wil en je man wel dan is het sowieso beter om uit elkaar te gaan. Dan kan hij op zoek naar een vrouw die wel echt van hem houdt en wel kinderen met hem wil.



Het is aleen niet eerlijk als jij maandenlang gaat zitten twijfelen en met een andere man door de stad loopt terwijl je man van niets weet. Je moet hem dit vertellen. Je bent dan misschien niet lichamelijk vreemd gegaan. Emotionele / geestelijke ontrouw is net zo kwetsend.



Wees je er wel van bewust dat stedentripjes met heel veel mannen leuk en gezellig zouden zijn. Lekker samen een nieuwe stad verkennen. Daar kan de sleur van een jarenlang huwelijk niet tegenop.



Dus dat je geweldige dagjes uit hebt met die man wil nog niet zeggen dat hij leuker id dan je eigen man en dat je over 10 jaar niet zegt was ik ma as r bij mijn eerste man gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Dat het nog bestaat dat je je familie kwijt raakt als je voor je eigen geluk kiest. Dat is wel in en in triest.
quote:Larissa1989 schreef op 01 mei 2016 @ 19:36:

Hij houdt gewoon heel erg veel van me, en heeft altijd voor me klaargestaan. Ik wil hem geen pijn doen, en daarbij ook me hele familie verliezen. Soms hoop ik dat hij zelf opstapt, dan zou de keuze snel gemaakt zijn. Ik geef veel om mijn man, alleen de gevoelens zoals die er zouden moeten zijn die zijn er niet. Ik heb vaker periodes gehad dat ik er mee wilde kappen (dit is niet voor een ander geweest), alleen dan kon ik het toch niet omdat ik hem geen pijn wil doen, en mijn familie niet wil verliezen. Tegenover mijn moeder sta ik ook helemaal niet sterk in mijn schoenen.Dit klinkt misschien hard, maar ik bedoel het als eye opener: het is arrogant van je om te denken dat hij een scheiding tussen jullie niet aan zou kunnen. Hij overleeft dat uiteindelijk echt wel. Bij hem blijven uit medelijden en angst voor de reacties van je familie is duizend maal erger en kwetsend dan eerlijk zijn en hem een leven gunnen met iemand die wel voor hem gaat. Je zit zijn tijd te verspillen en het jouwe.
Alle reacties Link kopieren
Familie die jou liever ongelukkig zien en liever de schone schijn ophouden dan willen dat je echt gelukkig bent kan je liever kwijt dan rijk zijn.



Dus blijf niet voor je familie. Dat zou pas echt erg zijn voor je man dat jij blijft om je familie tevreden te stellen terwijl je eigenlijk niet meer bij hem wil zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot dat je je zo voelt. Je bent in de war geraakt van iemand anders terwijl je getrouwd bent. Weet je nog waarom je graag met je man wilde trouwen? Wat vond je in het begin leuk aan hem. Als je de behoefte voelt, lijkt het mij een goed idee om met een psycholoog te praten. Op dit moment kan je verder ook niet bij iemand terecht en dan blijf je maar rondjes draaien in je hoofd...



Dat je van huis uit gewend bent om altijd bij elkaar te blijven, is geen goede reden om in je huwelijk te blijven. Aan de andere kant klopt het ook dat degene - waar je nu verliefd op bent - ook niet perfect zal blijven.



Probeer je gevoelens eerst goed op een rijtje te krijgen met die psycholoog. En praat er uiteindelijk ook eerlijk over met je man. Misschien kunnen jullie de relatie toch weer een nieuwe impuls geven. En misschien ook niet. In beide gevallen zul je een keer over de brug moeten komen met je gevoelens...



Sterkte. Het is niet gemakkelijk
Only dead fish go with the flow
Overigens ben je natuurlijk net zo fout bezig door hand in hand door "vele" steden te lopen als dat je met hem naar bed zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat dit allemaal net zo fout is geweest, en ik moet hier ook met mijn man over praten en eerlijk zijn wat er is gebeurd met alle gevolgen van dien. Op dit moment weet ik alleen niet meer zo goed van hoe en wat.
quote:Larissa1989 schreef op 01 mei 2016 @ 19:51:

Ik weet dat dit allemaal net zo fout is geweest, en ik moet hier ook met mijn man over praten en eerlijk zijn wat er is gebeurd met alle gevolgen van dien. Op dit moment weet ik alleen niet meer zo goed van hoe en wat.



Je hoeft hem natuurlijk niet over die ander te vertellen. Je kunt het ook bij jezelf houden en praten over wat je dwars zit en waarom je zo niet verder kunt. Misschien kun je hem nog een kans geven om er aan te werken. Zo niet, wees eerlijk en geef aan dat je wilt scheiden.

Ga dan niet gelijk halsoverkop naar die ander toe, maar neem de tijd om de breuk te verwerken. Beter voor jou en geen klap in het gezicht voor je man.
Alle reacties Link kopieren
quote:creativeguy schreef op 01 mei 2016 @ 19:29:

5460: Lezen: TO is niet vreemdgegaan.



TO: Iets met groener gras bij de buren? Misschien is dat jullie al aan elkaar gewend zijn, een beetje spanning in de relatie brengen kan geen kwaad. En een bezoek aan de psycholoog ook niet zoals je zelf zegt. Je hebt immers nauwelijks meegemaakt wat veel andere tieners wel hebben meegemaakt: een beetje scharrelen met anderen, je was er al op je 14e bij.

Haha, Guy u moet lezen...!

Je denkt toch niet dat hand in hand lopen..en daarbij zal er ook wel gekust zijn, niet?

Haha, natuulijk wel!..een vrouw word niet zomaar verliefd, als een vrouw hand in hand loopt met een man, is het einde al zoek hoor.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:Larissa1989 schreef op 01 mei 2016 @ 19:51:

Ik weet dat dit allemaal net zo fout is geweest, en ik moet hier ook met mijn man over praten en eerlijk zijn wat er is gebeurd met alle gevolgen van dien. Op dit moment weet ik alleen niet meer zo goed van hoe en wat.

Door het nu te zeggen!

.

.sucses er maar mee.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:WaaromPorque schreef op 01 mei 2016 @ 19:54:

[...]





Je hoeft hem natuurlijk niet over die ander te vertellen.

Ga dan niet gelijk halsoverkop naar die ander toe, maar neem de tijd om de breuk te verwerken. Beter voor jou en geen klap in het gezicht voor je man.

Ik vind wel dat je over die ander moet vertellen. Hij heeft een beetje eerlijkheid wel van je verdiend na zoveel jaar samenzijn. Anders denkt hij wellicht dat er nog wat te vechten valt, en dat zou niet fair zijn.

En idd, neem de tijd tussen jullie twee. Het hoeft niet allemaal meteen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik wil nu ook eerlijk zijn naar hem toe alleen ik vind het wel allemaal heel moeilijk. Ik vraag me ook af hoe het komt dat je voor zoiets openstaat, is dat een persoonlijk iets of is er dan sowieso iets niet goed in je relatie?
quote:Larissa1989 schreef op 01 mei 2016 @ 20:34:

Ja, ik wil nu ook eerlijk zijn naar hem toe alleen ik vind het wel allemaal heel moeilijk. Ik vraag me ook af hoe het komt dat je voor zoiets openstaat, is dat een persoonlijk iets of is er dan sowieso iets niet goed in je relatie?Hoeft niet. Mijn man overkwam het drie jaar geleden. Wij zijn nog steeds samen, maar het was niet makkelijk dat jaar. Ik denk dat als er een paar dingen in je leven en je relatie even niet kloppen, je er ineens voor open kan staan. En aan jou wat je er mee doet. Wij zijn inmiddels 17 jaar samen nu. Dus, je kunt er uit komen als je wilt. Alleen bij jou vraag ik mij af of het zin heeft. Je hebt al zo vaak getwijfeld.
quote:Larissa1989 schreef op 01 mei 2016 @ 20:34:

Ja, ik wil nu ook eerlijk zijn naar hem toe alleen ik vind het wel allemaal heel moeilijk. Ik vraag me ook af hoe het komt dat je voor zoiets openstaat, is dat een persoonlijk iets of is er dan sowieso iets niet goed in je relatie?



Je mist waarschijnlijk iets wat jouw partner niet heeft of wat hij jou niet kan bieden.

Dat hoeft niet gelijk een hele persoonlijkheid te zijn. Het kunnen ook karaktertrekken zijn.

Je bent al heel lang samen met hem. Dan zijn vlinders soms ver te zoeken.

Aan de andere kant; houdt hij van je? Is hij betrouwbaar? Kent hij jou echt?

Dat zijn zaken waar je niet al te snel overheen moet stappen. Ook nieuwe liefdes verliezen hun glans na verloop van tijd.
Overigens weet je zelf ook pas wat je mist als je echt daadwerkelijk door zou zetten. Nu lijkt het nog alsof je niet kunt wachten om met je "grote" liefde samen te zijn. Dat komt ,omdat jouw man ook nog in de picture is. Je kunt je er geen voorstelling van maken en wil je gewoon vrij en verliefd voelen.

Maar wat als je jouw man echt nooit meer zou zien? Stel je dat eens voor.
Alle reacties Link kopieren
Ja, daarom wil ik ook niet al te snel alles opgeven. Met hem ben ik volwassen geworden. Weliswaar ben ik daardoor nooit in de gelegenheid geweest om veel mensen te leren kennen, stappen, reizen of dat soort dingen maar we hebben ook veel leuke tijden gehad. En nu overkomt me dit..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven