verliefd op een ander

28-05-2016 13:01 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb te maken met een rare situatie waarvan ik nooit had verwacht dat mij dat zou overkomen. Ik woon 6 jaar samen met mijn partner. We hebben zeer moelijke tijden gekend en zijn 2x bijna uit elkaar geweest. Uiteindelijk allemaal goed gekomen en het afgelopen jaar zijn we enorm gegroeid en voor het eerst in lange tijd voelde ik me weer heel zeker over onze relatie. Totdat ik op mijn nieuwe werk ineens een man leerde kennen en tot over mijn oren verliefd ben geworden. Ik weet nu niet wat ik moet. Ik ken de man nauwelijks dus eigenlijk vraag ik me af waarom ik nou verliefd ben. En het erge is nu ook nog eens dat ik mij daardoor ga irriteren aan mijn eigen partner. Snap niet waarom dat is. Ik weet ook absoluut niet wat ik er mee moet. Meer afstand nemen van de man waar ik verliefd op ben zal moelijk gaan omdat we samen werken op de zelfde afdeling. Ondertussen zit het me behoorlijk dwars want het voelt de hele tijd alsof er een knoop in mijn maag zit. Iemand advies of ervaring mbt deze situatie?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik word ook altijd verliefd op mannen op mijn werk die leuk zijn en waar ik lekker mee kan lachen.



En dan bedenk ik weer dat ik mij ook zo voelde bij mijn partner toen we elkaar leerden kennen en dat het het dus niet waard is. En men partner gewoon enorm goed bij me past.



En als ik iemand een heel leuk persoon vind verwar ik dat ook al gauw met verliefdheid.

Blijf het aankijken die collega wordt vanzelf weer minder leuk als je hem beter leert kennen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, verliefd worden overkomt iedereen wel s. Het is maar net wat je ermee doet. Vergeet niet dat als je met die andere man gaat, als het goed is, ook daar de verliefdheid overgaat in houden van. Wat als je dan weer verliefd wordt? Ga je telkens erin mee gaan?
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het juist het feit dat je hem nauwelijks kent. Is het niet eerder nieuwsgierigheid? Heeft hij ooit iets gezegd dat je raakte? Het lijkt me dat er toch ergens een aanleiding moet zijn (geweest) om verliefd te worden op die man.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt oprecht vindt dat je relatie goed is en hij de man is waar je oud mee gaat worden dan zou ik als de wiedeweerga een nieuwe baan zoeken. Dat is in ieder geval de weg van minste weerstand.



Maar het feit dat je zegt al meermaals op het punt hebt gestaan uit elkaar te gaan terwijl er geen verliefdheid speelde dan vraag ik me af of je relatie wel goed is.
Alle reacties Link kopieren
Bijna 2x uit elkaar geweest. Wat was jouw echte drijfveer om je relatie toch een kans te geven?
Je zegt het zelf. Je kent de collega nauwelijks dus je weet niet eens op wat precies je verliefd bent.



Veel mensen in een relatie komen wel eens iemand tegen voor wie ze (even) vlinders krijgen. Heel vaak gaat dat gewoon weer over. Het is ook maar net wat je ermee doet, met het gevoel. Ik zou het vooral niet voeden.

De kans is best groot dat je na een tijdje over je collega denkt: gatver, hij ruikt uit z'n mond/smakt als hij eet/heeft nu al drie dagen achtereen hetzelfde hemd aan/kletst wééééér over z'n tuinierhobby/etc. Dan is de 'liefde' snel over.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 28 mei 2016 @ 13:07:

Misschien is het juist het feit dat je hem nauwelijks kent. Is het niet eerder nieuwsgierigheid? Heeft hij ooit iets gezegd dat je raakte? Het lijkt me dat er toch ergens een aanleiding moet zijn (geweest) om verliefd te worden op die man.Ik vind het een onwijs aantrekkelijke man. Qua uiterlijk I alle opzichten een man waar ik op zou vallen. En dat maakt mij zeer nieuwsgierig naar zijn karakter. Ik denk ook dat het zeker voor een gedeelte nieuwsgierigheid is. Wellicht zoals meerdere mensen hier ook aangeven als ik hem wat meer zou gaan kennen het interessante er snel van af is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivy_Signe schreef op 28 mei 2016 @ 13:11:

Je zegt het zelf. Je kent de collega nauwelijks dus je weet niet eens op wat precies je verliefd bent.



Veel mensen in een relatie komen wel eens iemand tegen voor wie ze (even) vlinders krijgen. Heel vaak gaat dat gewoon weer over. Het is ook maar net wat je ermee doet, met het gevoel. Ik zou het vooral niet voeden.

De kans is best groot dat je na een tijdje over je collega denkt: gatver, hij ruikt uit z'n mond/smakt als hij eet/heeft nu al drie dagen achtereen hetzelfde hemd aan/kletst wééééér over z'n tuinierhobby/etc. Dan is de 'liefde' snel over. X-Dgeniale reactie


Twee maanden geleden was je (ook) (nog steeds) helemaal niet gelukkig in je relatie. Verliefd worden op een ander is dan zó gebeurd.



Zie vorige topic: toch nog weer eens relatietherapie bij je vriend voorgesteld?
quote:k.middleton schreef op 28 mei 2016 @ 13:09:

Als je echt oprecht vindt dat je relatie goed is en hij de man is waar je oud mee gaat worden dan zou ik als de wiedeweerga een nieuwe baan zoeken. Dat is in ieder geval de weg van minste weerstand.



Maar het feit dat je zegt al meermaals op het punt hebt gestaan uit elkaar te gaan terwijl er geen verliefdheid speelde dan vraag ik me af of je relatie wel goed is.Nou dat zou ik voor een verliefdheidje niet doen. Je kan ook gewoon beetje verliefd zijn en er geen bal mee doen.
Ow TO had al relatieproblemen. Ja misschien uitmaken en lekker alleen blijven even.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bianca89 schreef op 28 mei 2016 @ 13:20:

[...]





Ik vind het een onwijs aantrekkelijke man. Qua uiterlijk I alle opzichten een man waar ik op zou vallen. En dat maakt mij zeer nieuwsgierig naar zijn karakter. Ik denk ook dat het zeker voor een gedeelte nieuwsgierigheid is. Wellicht zoals meerdere mensen hier ook aangeven als ik hem wat meer zou gaan kennen het interessante er snel van af is.Ik denk dat je van alles mist in je relatie en dat gemis op deze "onwijs aantrekkelijke man" projecteert. Wat straalt hij uit volgens jou waar je behoefte aan hebt? Dat is denk ik een aanwijzing voor waar het aan ontbreekt in je eigen karakter en in je huidige relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivy_Signe schreef op 28 mei 2016 @ 13:22:



Twee maanden geleden was je (ook) (nog steeds) helemaal niet gelukkig in je relatie. Verliefd worden op een ander is dan zó gebeurd.



Zie vorige topic: toch nog weer eens relatietherapie bij je vriend voorgesteld?2 maanden geleden was inderdaad en dip. We hebben de eerste afspraak voor relatie therapie staan. Maar dat duurt nog ff ivm wachtlijst. Dat gezegd hebbende ging het de laatste tijd juist weer heel goed en is er veel rust gekomen in de relatie
Alle reacties Link kopieren
quote:Bianca89 schreef op 28 mei 2016 @ 13:54:

[...]





2 maanden geleden was inderdaad en dip. We hebben de eerste afspraak voor relatie therapie staan. Maar dat duurt nog ff ivm wachtlijst. Dat gezegd hebbende ging het de laatste tijd juist weer heel goed en is er veel rust gekomen in de relatieIk denk dat ik wel een bepaalde vorm van genegenheid mis. Mijn vriend is best lief en toont wel genegenheid maar is ook vaak druk met zichzelf en zit daarmee in zijn eigen wereldje.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind twee maanden goed gaan echt niks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 28 mei 2016 @ 13:57:

Ik vind twee maanden goed gaan echt niks.Snap ik maar voor dat ik zie topic opende ging het ook een periode een stuk beter. En het gaat nu tussen mijn partner en mij nog steeds heel goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 28 mei 2016 @ 13:26:

[...]





Nou dat zou ik voor een verliefdheidje niet doen. Je kan ook gewoon beetje verliefd zijn en er geen bal mee doen.Klinkt ook rigoureus maar mijn relatie zou mij zoveel meer waard zijn dat ik koste wat kost die verliefdheid zo snel mogelijk wil doven. Heb in mijn omgeving gezien wat die nieuwsgierigheid met je kan doen en voor je het weet verleg je je grenzen en achteraf spijt spijt spijt, want relatie over en die verliefdheid stelde geen ruk voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als je twee keer bijna uit elkaar bent gegaan, nu op de wachtlijst staat voor therapie, en daarbovenop ook nog eens verliefd ben op een ander, jezelf mag afvragen of het niet een beter idee is om gewoon uit elkaar te gaan.

Ik ken verder je situatie niet. Hebben jullie kinderen? Hoe oud zijn jullie?

Tegen een dertiger/veertiger met kinderen zou ik zeggen vecht ervoor.

Tegen een twintiger zonder kinderen zou ik zeggen, zoveel moeite hoeft een relatie niet te kosten, helemaal niet als er nog geen sprake is van een hele lange duur, kinderen etc.



Als je dus 26 bent wat je nick doet vermoeden zeg ik; kap ermee.

Soms werkt het gewoon niet. Waarom koste wat het kost doorgaan op zo'n jonge leeftijd, waar je nog prima aan een nieuwe goede relatie kan beginnen en naar wens (en vermogen) een gezin kan stichten.
Alle reacties Link kopieren
Twee verschillende dingen die spelen. 1 ga eens na of je echt in je huidige relatie wil blijven. wat ik hier lees klinkt het als behoorlijk onstuimig en sta je er zelf ook niet helemaal achter 2. die man op je werk, is die eigenlijk wel vrijgezel? Wacht eerst eens rustig af en leer hem (op afstand) een beetje kennen. Doe wat je gelukkig maakt!
Je mist genegenheid en projecteert die eigenschap nu op die collega. Maar dat is geen werkelijkheid, dat zit in jouw hoofd. Het is jouw fantasieplaatje van die collega.
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbaa schreef op 29 mei 2016 @ 07:58:

Je mist genegenheid en projecteert die eigenschap nu op die collega. Maar dat is geen werkelijkheid, dat zit in jouw hoofd. Het is jouw fantasieplaatje van die collega.Ik denk inderdaad dat ik verliefd ben op het beeld wat ik van hem heb. Aangezien ik gewoon echt niets van hem weet. Neemt niet weg dat ik m nog wel steeds onwijs knap vind
Alle reacties Link kopieren
Hoelang ben je samen met je huidige vriend en hoe oud zijn jullie?
quote:Bianca89 schreef op 29 mei 2016 @ 09:47:

[...]





Ik denk inderdaad dat ik verliefd ben op het beeld wat ik van hem heb. Aangezien ik gewoon echt niets van hem weet. Neemt niet weg dat ik m nog wel steeds onwijs knap vind Niks mis mee om een andere man aantrekkelijk te vinden en wat over te fantaseren. Het wordt pas een probleem als je gaat denken dat het een verliefdheid is, want dat is het niet. Het is niet meer dan een leuke dagdroom. En een dagdroom moet je niet projecteren op je partner, dat is geen eerlijke vergelijking.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bianca89 schreef op 28 mei 2016 @ 13:54:

[...]





2 maanden geleden was inderdaad en dip. We hebben de eerste afspraak voor relatie therapie staan. Maar dat duurt nog ff ivm wachtlijst. Dat gezegd hebbende ging het de laatste tijd juist weer heel goed en is er veel rust gekomen in de relatie

Ik vind dat niet echt een positieve kwalificatie van je relatie. Ja, als het tegenover 'veel ruzie' staat, dan klinkt 'rust in de relatie' al snel goed, meer ik vind het eerlijk gezegd wat liefdeloos klinken.



Ik zeg niet dat je voor je verliefdheid moet gaan of dat je de relatietherapie moet afzeggen, maar het komt op mij echt over dat je relatie niet goed zit. Praat je wel met je partner? Als je echt voor je relatie wil gaan en toch bang bent dat je mogelijk wat met de verliefdheid gaat doen dan zou ik dit met je partner bespreken. Een geheime verliefdheid is direct een stuk minder spannend/aantrekkelijk als die in de openheid komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven