Lijf & Lijn alle pijlers

Overmatig zweten

09-05-2024 19:06 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is zo ver, de temperaturen stijgen boven de 20 graden en ik zweet. Sinds ik ruim 20 kg ben aangekomen heb ik er nog meer last van. Vooral bij de schaamstreek. Onderbroek is vochtig/nat van het zweet en mijn broek schuurt langs mijn bovenbeen.
Mijn onderbroeken zijn grotendeels van katoen en daarnaast draag ik voornamelijk spijkerbroeken.

Wat helpt hiertegen?

Het klinkt als een stomme vraag, maar ik heb er veel last van en voel me niet prettig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik voor oksels deo van Lovea (te koop bij H&B). Natuurlijke deo op basis van oa kokos en sindsdien geen geurtjes meer.

Paar maanden geleden begon ik ineens tussen mn borsten zweetgeur te krijgen, en sindsdien smeer ik ook daar deo en probleem weg.
Ik denk dat je het met gerust hard ook daar beneden kan smeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelfde, ik doe ook deo onder mijn oksel, onder mijn borsten en in mijn schaamstreek, sinds overgang zweet ik ook overal.
Alle reacties Link kopieren Quote
MiNi schreef:
09-05-2024 19:17
Ik gebruik voor oksels deo van Lovea (te koop bij H&B). Natuurlijke deo op basis van oa kokos en sindsdien geen geurtjes meer.

Paar maanden geleden begon ik ineens tussen mn borsten zweetgeur te krijgen, en sindsdien smeer ik ook daar deo en probleem weg.
Ik denk dat je het met gerust hard ook daar beneden kan smeren.
Oooooh 'hart'
Ik moest 3x lezen
Alle reacties Link kopieren Quote
Botox!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik dacht dat het vooral door de extra kilo’s kwam, wil nog niet aan de overgang denken. O_O
(Ook al is mijn menstruatie niet meer zo stipt als een paar jaar geleden.)

Ik ga op zoek naar een andere deo, heb nu nivea en die wil ik niet overal smeren :-$
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit ook, mede door medicatie helaas. Ik vind het "eng" om deo in mijn liezen te smeren. Ik ben schimmelinfectie gevoelig en ben ergens bang dat dit toch gaat smeren/lopen in de schaamstreek.

Ik ben overgestapt op deo van Happy Earth. Zou dit ook in die regio kunnen ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben niet echt te zwaar, ja misschien 3 kilo ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
09-05-2024 19:20
Zelfde, ik doe ook deo onder mijn oksel, onder mijn borsten en in mijn schaamstreek, sinds overgang zweet ik ook overal.
Bedoel je een antitranspirant of deodorant? Een deodorant helpt toch niet tegen zweten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zweet(te) ook overmatig, menopauze gerelateerd vermoed ik want voor mijn 55ste zweette ik amper. Ik zweet overal (rug, benen, romp, billen, armen, gezicht), maar gek genoeg amper in mijn oksels (deed ik eerder ook niet).
Heb ook allerlei antitranspirants geprobeerd, maar niks hielp echt.
Ik slik nu Menalya. In de bijsluiter staat niks specifieks over overmatige zweten, maar wel dat het voor opvliegers is, maar ik heb het idee dat het toch echt wel helpt (ben nog niet zo lang geleden begonnen). Ik zweette altijd, zomer en winter bij de minste inspanning en dus over mijn hele lijf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn overmatige zweten (met dito geur....) was wel echt een voorbode voor de overgang, helaas. Het stinken is weg door de hormonen die ik neem, en het zweten an sich is wel minder, gelukkig.
Ik gebruik Nuud, Loveli en soms gewoon Fa, wanneer ik daar zin in heb. Ik smeer het wel alleen onder m'n oksels.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb trouwens ook jaren hormonen geslikt (Eviana) voor menopauze kwaaltjes, maar dat hielp zeker niet tegen zweten. Misschien maakte het het zelfs wel erger. Ben een maand nadat ik met hormonen gestopt ben, met Menalya begonnen. Dus een van de twee is de oorzaak dat ik nu minder zweet vermoed ik
Alle reacties Link kopieren Quote
SeeSharp schreef:
09-05-2024 20:57
Botox!
Botox tegen zweten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hormonen ga ik (nog) niet slikken. Als puber en begin twintiger wel gedaan maar had teveel invloed op mijn humeur. Gezien mijn huidige gemoedstoestand niet verstandig daar een schepje bovenop te doen.

Ik begin wel te denken dat het een teken van beginnende menopauze is. Menstruatie is niet meer zo regelmatig als ik gewend was en een stuk pijnlijker af en toe.

Voor nu op zoek naar een goede anti transparant die wellicht ook in de schaamstreek kan en geen irritaties oplevert. :@@:
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
10-05-2024 06:19
Ik ben niet echt te zwaar, ja misschien 3 kilo ofzo.
Ik inmiddels wel. Ik zweette altijd vrij snel, ook in de schaamstreek. Nu lijkt het alleen erger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Butterfly_fly schreef:
10-05-2024 14:56
Hormonen ga ik (nog) niet slikken. Als puber en begin twintiger wel gedaan maar had teveel invloed op mijn humeur. Gezien mijn huidige gemoedstoestand niet verstandig daar een schepje bovenop te doen.

Ik begin wel te denken dat het een teken van beginnende menopauze is. Menstruatie is niet meer zo regelmatig als ik gewend was en een stuk pijnlijker af en toe.

Voor nu op zoek naar een goede anti transparant die wellicht ook in de schaamstreek kan en geen irritaties oplevert. :@@:
Ik slik ze ook niet, ik gebruik pleisters/gel :)
Geen katoenen ondergoed. Het neemt vocht op maar houdt het ook lang vast. In warme gebieden draagt niemand dat.

Ik draag altijd iets synthetisch (maar weet niet exact wat voor materiaal het is) dat snel droogt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Butterfly_fly schreef:
10-05-2024 14:52
Botox tegen zweten?
Botox verlamt. Het helpt dus tegen fronsrimpels omdat het spieren verlamt. Het verlamt ook zweetklieren. Dus kun je ook daar tegen botox laten inspuiten.

Spijkerbroeken zijn over het algemeen vrij dik.

Luchtige dunne wijdere broeken gaan dragen of een jurk of rok met een dunne onderbroek met pijpjes tegen het schuren kan ook helpen. Als je zweet door over gewicht kan dit helpen

Als het overgangs gerelateerd is dan helpt vrij weinig ben ik bang
Alle reacties Link kopieren Quote
Butterfly_fly schreef:
10-05-2024 14:52
Botox tegen zweten?
Jazeker, ik heb botox in mijn voorhoofd gehad omdat ik een periode bizar veel zweette.
Ze zetten dan heel veel kleine prikjes die de zweetklieren verlammen. Helpt maar paar maanden
Alle reacties Link kopieren Quote
Goudglitter schreef:
10-05-2024 16:00
Botox verlamt. Het helpt dus tegen fronsrimpels omdat het spieren verlamt. Het verlamt ook zweetklieren. Dus kun je ook daar tegen botox laten inspuiten.

Spijkerbroeken zijn over het algemeen vrij dik.

Luchtige dunne wijdere broeken gaan dragen of een jurk of rok met een dunne onderbroek met pijpjes tegen het schuren kan ook helpen. Als je zweet door over gewicht kan dit helpen

Als het overgangs gerelateerd is dan helpt vrij weinig ben ik bang
Botox zie ik niet als serieuze optie voor mezelf. Prima als andere mensen dat gebruiken, ik sla over.

Dunne broeken kan ik inderdaad opzoeken, merk dat ik qua kleding kieskeurig ben. Spijkerbroek en shirt en klaar. Dat draag ik al meer dan twintig jaar zo, dus een andere kledingstijl aanmeten vind ik lastig. Heb je wellicht tips?
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
10-05-2024 19:46
Jazeker, ik heb botox in mijn voorhoofd gehad omdat ik een periode bizar veel zweette.
Ze zetten dan heel veel kleine prikjes die de zweetklieren verlammen. Helpt maar paar maanden
Botox ga ik overslaan, niet mijn idee van een oplossing, zeker niet als het tijdelijk is. Hoewel ik goed kan begrijpen dat anderen dit wel doen, dus niet bedoeld als oordeel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Butterfly_fly schreef:
10-05-2024 14:56
Hormonen ga ik (nog) niet slikken. Als puber en begin twintiger wel gedaan maar had teveel invloed op mijn humeur. Gezien mijn huidige gemoedstoestand niet verstandig daar een schepje bovenop te doen.

Ik begin wel te denken dat het een teken van beginnende menopauze is. Menstruatie is niet meer zo regelmatig als ik gewend was en een stuk pijnlijker af en toe.

Voor nu op zoek naar een goede anti transparant die wellicht ook in de schaamstreek kan en geen irritaties oplevert. :@@:
Het idee is, dat hormonen slikken/plakken/sprayen ook je humeur verbeteren
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik talkpoeder, zodat het enigszins droog blijft.
(Onder m'n oksels gewoon deo)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven